Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 5. Amsterdam, 1649.Philosophischer Oefen. wie wol Moises/ Daniel/ Joseph/ vnd noch etliche an-dere Propheten/ der natürlichen Philosophia vnd Ma- gia, dadurch so wol die Himlische als Jrdische Wun- der-wercke erkandt werden/ nicht vnerfahren gewesen/ vnnd an etlichen orthen sich darmit haben hören lassen/ welches vnter tausendten nicht einer/ der jhre Bücher lieset/ in acht nimbt. Beschließlich/ daß Gott der Almechtige/ nicht nur Jch hätte wol von diesem Vnachtsamen Menstruo wil A v
Philoſophiſcher Oefen. wie wol Moiſes/ Daniel/ Joſeph/ vnd noch etliche an-dere Propheten/ der natuͤrlichen Philoſophia vnd Ma- gia, dadurch ſo wol die Himliſche als Jrdiſche Wun- der-wercke erkandt werden/ nicht vnerfahren geweſen/ vnnd an etlichen orthen ſich darmit haben hoͤren laſſen/ welches vnter tauſendten nicht einer/ der jhre Buͤcher lieſet/ in acht nimbt. Beſchließlich/ daß Gott der Almechtige/ nicht nur Jch haͤtte wol von dieſem Vnachtſamen Menſtruo wil A v
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Philoſophiſcher Oefen.
wie wol Moiſes/ Daniel/ Joſeph/ vnd noch etliche an-
dere Propheten/ der natuͤrlichen Philoſophia vnd Ma-
gia, dadurch ſo wol die Himliſche als Jrdiſche Wun-
der-wercke erkandt werden/ nicht vnerfahren geweſen/
vnnd an etlichen orthen ſich darmit haben hoͤren laſſen/
welches vnter tauſendten nicht einer/ der jhre Buͤcher
lieſet/ in acht nimbt.
Beſchließlich/ daß Gott der Almechtige/ nicht nur
das Groſſe vnd Anſehnliche liebe/ ſondern vielmehr ni-
der ſtuͤrtze/ vnd das Geringe erhebe/ dan Gott traͤgt kein
anſehen der Perſohn oder ſeiner Creaturen/ davon viel
Exempel koͤnten bey- gebracht werden/ die Welt/ die
nur das anſehnliche ſuchet vnd liebet/ vrtheilet von al-
len dingen falſch/ darnach man ſich nicht richten ſoll/
ſondern feſtiglich glauben/ daß das aller fuͤrnembſte/
durch gantz geringe vnnd vnachtſame dinge/ verrichtet
werde.
Jch haͤtte wol von dieſem Vnachtſamen Menſtruo
univerſali ſeinem geringen herkommen/ groſſen Kraͤf-
ten/ vnnd wunderbarlichem Weſen/ dadurch alle Me-
tallen/ Mineralien/ vnd Lapides, ſeine ſtrepitu radica-
liter ſolvirt, unirt, vnd figiret werden/ deren ſolutio
die haͤnde nicht faͤrbet/ conjunctio vnzertrennlich/ fi-
xatio vnverbrennlich iſt/ ein mehrers ſchreiben koͤn-
nen/ weilen mir aber nicht vnbewuſt/ daß man durch
ſchreiben jhme nur ſelber muͤhe vnd arbeit/ ja noch wol
haß/ neid/ vnnd feindſchaft auf den halß ladet/ iſt es bey
dieſem verblieben/ dann ſo man nur die moͤglichkeit der
Natur vnd Kunſt meint zu entdecken/ iſt mancher nicht
zu frieden darmit/ ſondern meinet/ er muͤſſe alſobalden
alles wiſſen/ haben vnnd bey jederman bekant machen/
wil
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