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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648.

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Vierdter Theil
also wol nach deinem willen verstehest/ so weiß ich ge-
wiß/ daß nach meinem Tod/ wan mein Leib verwesen ist/
erst meine Lehre wird angenehm werden/ vnd gespüret/
daß ich nicht eitele Ehre vnd vergängliche Dinge/ son-
dern allein meinem Nächsten auß schuldiger Pflicht/ so
viel mir zugelassen/ damit zu dienen vnd helffen/ gesucht
habe. Daß aber jemand meinen möchte/ weiln ich so
freygebig im schreiben bin/ viel von mir zu erforschen/
oder erfahren/ der sol wissen/ daß solches zwar auß gu-
ter Meinung/ gleichwol aber nicht darumb geschehen ist/
mehr Müh vnd Arbeit auff mich zuladen/ dan es mir
nicht müglich were/ einem jedwedern auff sein schreiben
zu antworten/ vnd alle Menschen reich zumachen/ der
ich doch selber nicht reich bin/ auch Reichthum niemaln
gesucht/ vnd auch nimmermehr suchen werde; Dan ob
ich schon dieser Dingen wie gemeldet/ auß Gnaden Got-
tes/ Erkäntnüs habe/ vnd in kleinem gute Proben dar-
ln gefunden/ so hab ich doch solche Dinge noch bißhero
niemaln in grossem angestelt vnd practiciret/ Reich da-
mit zu werden/ sondern mich allzeit mit dem jenigen be-
gnügen lassen/ damit mich Vnwürdigen Gott der All-
mächtige versorget hat. Wil auch einen jedwedern er
sey wer er wolle/ keinen außgenommen/ hiemit treulich
gewarnet haben/ wan jhme Gott der HErr etwas zei-
get/ daß er ja nicht dardurch hoffärtig/ vndanckbar/ vnd
ein Vergesser Gottes Genaden werde/ sondern dem All-
mächtigen reichen Geber/ ohne vnterlaß an seinen Glie-
dern den Bedörfftigen beyspringe/ vnd nach vermögen
helffe/ auff daß jhme sein Gut nicht zur Verdamnüs/
sondern zur Seligkeit dienen möge. Auch laß dich nicht
verdriessen/ vnd kehre dich nicht daran/ wan du vmb das

jenige

Vierdter Theil
alſo wol nach deinem willen verſteheſt/ ſo weiß ich ge-
wiß/ daß nach meinem Tod/ wan mein Leib verweſen iſt/
erſt meine Lehre wird angenehm werden/ vnd geſpuͤret/
daß ich nicht eitele Ehre vnd vergaͤngliche Dinge/ ſon-
dern allein meinem Naͤchſten auß ſchuldiger Pflicht/ ſo
viel mir zugelaſſen/ damit zu dienen vnd helffen/ geſucht
habe. Daß aber jemand meinen moͤchte/ weiln ich ſo
freygebig im ſchreiben bin/ viel von mir zu erforſchen/
oder erfahren/ der ſol wiſſen/ daß ſolches zwar auß gu-
ter Meinung/ gleichwol aber nicht darumb geſchehen iſt/
mehr Muͤh vnd Arbeit auff mich zuladen/ dan es mir
nicht muͤglich were/ einem jedwedern auff ſein ſchreiben
zu antworten/ vnd alle Menſchen reich zumachen/ der
ich doch ſelber nicht reich bin/ auch Reichthum niemaln
geſucht/ vnd auch nimmermehr ſuchen werde; Dan ob
ich ſchon dieſer Dingen wie gemeldet/ auß Gnaden Got-
tes/ Erkaͤntnuͤs habe/ vnd in kleinem gute Proben dar-
ln gefunden/ ſo hab ich doch ſolche Dinge noch bißhero
niemaln in groſſem angeſtelt vnd practiciret/ Reich da-
mit zu werden/ ſondern mich allzeit mit dem jenigen be-
gnuͤgen laſſen/ damit mich Vnwuͤrdigen Gott der All-
maͤchtige verſorget hat. Wil auch einen jedwedern er
ſey wer er wolle/ keinen außgenommen/ hiemit treulich
gewarnet haben/ wan jhme Gott der HErꝛ etwas zei-
get/ daß er ja nicht dardurch hoffaͤrtig/ vndanckbar/ vnd
ein Vergeſſer Gottes Genaden werde/ ſondern dem All-
maͤchtigen reichen Geber/ ohne vnterlaß an ſeinen Glie-
dern den Bedoͤrfftigen beyſpringe/ vnd nach vermoͤgen
helffe/ auff daß jhme ſein Gut nicht zur Verdamnuͤs/
ſondern zur Seligkeit dienen moͤge. Auch laß dich nicht
verdrieſſen/ vnd kehre dich nicht daran/ wan du vmb das

jenige
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[54/0058] Vierdter Theil alſo wol nach deinem willen verſteheſt/ ſo weiß ich ge- wiß/ daß nach meinem Tod/ wan mein Leib verweſen iſt/ erſt meine Lehre wird angenehm werden/ vnd geſpuͤret/ daß ich nicht eitele Ehre vnd vergaͤngliche Dinge/ ſon- dern allein meinem Naͤchſten auß ſchuldiger Pflicht/ ſo viel mir zugelaſſen/ damit zu dienen vnd helffen/ geſucht habe. Daß aber jemand meinen moͤchte/ weiln ich ſo freygebig im ſchreiben bin/ viel von mir zu erforſchen/ oder erfahren/ der ſol wiſſen/ daß ſolches zwar auß gu- ter Meinung/ gleichwol aber nicht darumb geſchehen iſt/ mehr Muͤh vnd Arbeit auff mich zuladen/ dan es mir nicht muͤglich were/ einem jedwedern auff ſein ſchreiben zu antworten/ vnd alle Menſchen reich zumachen/ der ich doch ſelber nicht reich bin/ auch Reichthum niemaln geſucht/ vnd auch nimmermehr ſuchen werde; Dan ob ich ſchon dieſer Dingen wie gemeldet/ auß Gnaden Got- tes/ Erkaͤntnuͤs habe/ vnd in kleinem gute Proben dar- ln gefunden/ ſo hab ich doch ſolche Dinge noch bißhero niemaln in groſſem angeſtelt vnd practiciret/ Reich da- mit zu werden/ ſondern mich allzeit mit dem jenigen be- gnuͤgen laſſen/ damit mich Vnwuͤrdigen Gott der All- maͤchtige verſorget hat. Wil auch einen jedwedern er ſey wer er wolle/ keinen außgenommen/ hiemit treulich gewarnet haben/ wan jhme Gott der HErꝛ etwas zei- get/ daß er ja nicht dardurch hoffaͤrtig/ vndanckbar/ vnd ein Vergeſſer Gottes Genaden werde/ ſondern dem All- maͤchtigen reichen Geber/ ohne vnterlaß an ſeinen Glie- dern den Bedoͤrfftigen beyſpringe/ vnd nach vermoͤgen helffe/ auff daß jhme ſein Gut nicht zur Verdamnuͤs/ ſondern zur Seligkeit dienen moͤge. Auch laß dich nicht verdrieſſen/ vnd kehre dich nicht daran/ wan du vmb das jenige

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648, S. 54. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648/58>, abgerufen am 25.11.2024.