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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648.

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Vierdter Theil
ist/ daß allzeit 100. die darnach suchen/ verderben/ als
einer damit fortkompt/ ist derhalben auch niemand zu-
verdencken/ ein zweiffel in ein Ding zusetzen/ da so we-
nig apparentz der Warheit gespüret wird: Diesem sey
nun wie jhm wolle/ so weist vns die Experientz, daß
solches der Natur vnd Kunst müglich zuthun sey/ ob
schon solches selten getroffen wird; Wie plump vnd
vngereimbt würde es stehen/ wan jemand hals-starrig
darauff halten/ vnd verbleiben wolte/ daß kein Him-
mel oder Helle were/ weiln er solche nit gesehen? Möch-
te jemand antworten vnd sagen/ solches hetten wir vr-
sach zu glauben/ weil es vns von Gott durch die Pro-
pheten vnd Aposteln ist geoffenbahret worden/ dieses
aber nur durch die Philosophos, welche mehrentheils
vngläubige Heyden gewesen/ denen man also nit schul-
dig zuglauben were. Ob schon der mehrentheil/ die da-
von geschrieben/ Heyden seynd gewesen/ (wiewol vnter
den Christen auch viel treffliche Männer deßgleichen ge-
than haben/) so seynd sie vnd jhre Schrifften/ welche von
der Seligkeit nicht handeln/ darumb nicht zuverach-
ten; Were jhnen Christus geprediget worden/ vielleicht
hetten sie Ihn angenommen/ weiln auß jhren Schriff-
ten genugsam blicket/ daß sie Gottsfürchtige fromme
Männer gewesen/ welche/ ob sie schon Christum mit dem
Mund nit bekant/ gleichwol seinen Willen mit Werck
vnd That vollbracht/ vnd wir/ die wir Christum genug
kennen wollen/ verläugnen denselben mit der That.
Dan nicht alle/ die sprechen HErr/ HErr/ werden ein-
gehen in das Reich Gottes/ sondern die den Willen mei-
nes Vaters thun/ sagt Christus. Wan sie böse Mensch-
en gewesen weren/ warumb folten sie so viel Müh vnd

Arbeit

Vierdter Theil
iſt/ daß allzeit 100. die darnach ſuchen/ verderben/ als
einer damit fortkompt/ iſt derhalben auch niemand zu-
verdencken/ ein zweiffel in ein Ding zuſetzen/ da ſo we-
nig apparentz der Warheit geſpuͤret wird: Dieſem ſey
nun wie jhm wolle/ ſo weiſt vns die Experientz, daß
ſolches der Natur vnd Kunſt muͤglich zuthun ſey/ ob
ſchon ſolches ſelten getroffen wird; Wie plump vnd
vngereimbt wuͤrde es ſtehen/ wan jemand hals-ſtarrig
darauff halten/ vnd verbleiben wolte/ daß kein Him-
mel oder Helle were/ weiln er ſolche nit geſehen? Moͤch-
te jemand antworten vnd ſagen/ ſolches hetten wir vr-
ſach zu glauben/ weil es vns von Gott durch die Pro-
pheten vnd Apoſteln iſt geoffenbahret worden/ dieſes
aber nur durch die Philoſophos, welche mehrentheils
vnglaͤubige Heyden geweſen/ denen man alſo nit ſchul-
dig zuglauben were. Ob ſchon der mehrentheil/ die da-
von geſchrieben/ Heyden ſeynd geweſen/ (wiewol vnter
den Chriſten auch viel treffliche Maͤnner deßgleichen ge-
than haben/) ſo ſeynd ſie vnd jhre Schrifften/ welche von
der Seligkeit nicht handeln/ darumb nicht zuverach-
ten; Were jhnen Chriſtus geprediget worden/ vielleicht
hetten ſie Ihn angenommen/ weiln auß jhren Schriff-
ten genugſam blicket/ daß ſie Gottsfuͤrchtige fromme
Maͤnner geweſen/ welche/ ob ſie ſchon Chꝛiſtum mit dem
Mund nit bekant/ gleichwol ſeinen Willen mit Werck
vnd That vollbracht/ vnd wir/ die wir Chriſtum genug
kennen wollen/ verlaͤugnen denſelben mit der That.
Dan nicht alle/ die ſprechen HErꝛ/ HErꝛ/ werden ein-
gehen in das Reich Gottes/ ſondern die den Willen mei-
nes Vaters thun/ ſagt Chriſtus. Wan ſie boͤſe Menſch-
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[28/0032] Vierdter Theil iſt/ daß allzeit 100. die darnach ſuchen/ verderben/ als einer damit fortkompt/ iſt derhalben auch niemand zu- verdencken/ ein zweiffel in ein Ding zuſetzen/ da ſo we- nig apparentz der Warheit geſpuͤret wird: Dieſem ſey nun wie jhm wolle/ ſo weiſt vns die Experientz, daß ſolches der Natur vnd Kunſt muͤglich zuthun ſey/ ob ſchon ſolches ſelten getroffen wird; Wie plump vnd vngereimbt wuͤrde es ſtehen/ wan jemand hals-ſtarrig darauff halten/ vnd verbleiben wolte/ daß kein Him- mel oder Helle were/ weiln er ſolche nit geſehen? Moͤch- te jemand antworten vnd ſagen/ ſolches hetten wir vr- ſach zu glauben/ weil es vns von Gott durch die Pro- pheten vnd Apoſteln iſt geoffenbahret worden/ dieſes aber nur durch die Philoſophos, welche mehrentheils vnglaͤubige Heyden geweſen/ denen man alſo nit ſchul- dig zuglauben were. Ob ſchon der mehrentheil/ die da- von geſchrieben/ Heyden ſeynd geweſen/ (wiewol vnter den Chriſten auch viel treffliche Maͤnner deßgleichen ge- than haben/) ſo ſeynd ſie vnd jhre Schrifften/ welche von der Seligkeit nicht handeln/ darumb nicht zuverach- ten; Were jhnen Chriſtus geprediget worden/ vielleicht hetten ſie Ihn angenommen/ weiln auß jhren Schriff- ten genugſam blicket/ daß ſie Gottsfuͤrchtige fromme Maͤnner geweſen/ welche/ ob ſie ſchon Chꝛiſtum mit dem Mund nit bekant/ gleichwol ſeinen Willen mit Werck vnd That vollbracht/ vnd wir/ die wir Chriſtum genug kennen wollen/ verlaͤugnen denſelben mit der That. Dan nicht alle/ die ſprechen HErꝛ/ HErꝛ/ werden ein- gehen in das Reich Gottes/ ſondern die den Willen mei- nes Vaters thun/ ſagt Chriſtus. Wan ſie boͤſe Menſch- en geweſen weren/ warumb folten ſie ſo viel Muͤh vnd Arbeit

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648, S. 28. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648/32>, abgerufen am 21.11.2024.