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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 3. Amsterdam, 1648.

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Philosophischer Oefen.
seyn; wie zu sehen/ wan man einen Spir. volat. sulphur-
eum,
er sey gleich auß vitriol gemein Saltz/ Alaun/ oder
mineral. vnd Metallen gemacht/ zu einem wol rectifi-
cir
ten Sp. urinae, oder sal. armon. schüttet/ daß also bal-
den einer den andern wird tödten/ vnd seine volatilität
vnd durchdringende kraft benehmen/ also/ daß auß bey-
den den allerdurchdringensten vnd subtilesten Geist ern/
doch zweier widerwertiger Naturen/ ein Saltz ohne Ge-
ruch vnd empfindlichkeit einiger kräften/ werden wird/
dahero zu sehen/ daß nit alle subtile Geister gleicher Na-
tur vnd Wesens seyn/ vnd zu gleichen Kranckheiten
können gebraucht werden/ darumb der jenige/ der mit
Geistern vmbgehen wil/ sich wol fürsehen muß/ was er
thue/ weiln grosse gewalt vnd krafft dahinter stecket/ auff
daß er nicht einen Feind für einen Freund gebrauche/
sondern derselben Natur/ Krafft vnd Wesen zuvor wol
erfahre/ ehe er solche zur medicin gebrauche. Möchte ie-
mand fragen/ wo ist dan beyder Spirituum grosse krafft
in einem augenblick hinkommen? ist solche in dem zusa-
men giessen in jhrem fechten vnd streiten verraucht vnd
außgedunstet? Nein/ gantz nicht/ jhre Krafft ist nit hin-
weg geflogen/ sondern hat sich auß der geistlichkeit in ein
corporalität verwandelt/ vnd ist also auß dem aller-rein-
esten/ mineralischen sulph. vnd aller flüchtigsten vnd
durchdringensten animalischen Mercurio, ein wunder-
barlich corporalisch Saltz worden/ welches man wol a-
quilam philosophicam
nennen möchte. Weilen es mit
linder hitze als ein Saltz auffsteiget. Darin grosse Ge-
heimnüssen verborgen stecken/ in deme die Metallen vnd
sonderlich das Gold wunderbarlicher weise damit kan a-
natomi
ret/ vnd solches auch allein für sich/ ohne Metall

in

Philoſophiſcher Oefen.
ſeyn; wie zu ſehen/ wan man einen Spir. volat. ſulphur-
eum,
er ſey gleich auß vitriol gemein Saltz/ Alaun/ odeꝛ
mineral. vnd Metallen gemacht/ zu einem wol rectifi-
cir
ten Sp. urinæ, oder ſal. armon. ſchuͤttet/ daß alſo bal-
den einer den andern wird toͤdten/ vnd ſeine volatilitaͤt
vnd durchdringende kraft benehmen/ alſo/ daß auß bey-
den den allerdurchdringenſten vnd ſubtileſten Geiſt ern/
doch zweier widerwertiger Naturen/ ein Saltz ohne Ge-
ruch vnd empfindlichkeit einiger kraͤften/ werden wird/
dahero zu ſehen/ daß nit alle ſubtile Geiſter gleicher Na-
tur vnd Weſens ſeyn/ vnd zu gleichen Kranckheiten
koͤnnen gebraucht werden/ darumb der jenige/ der mit
Geiſtern vmbgehen wil/ ſich wol fuͤrſehen muß/ was er
thue/ weiln groſſe gewalt vnd krafft dahinter ſtecket/ auff
daß er nicht einen Feind fuͤr einen Freund gebrauche/
ſondern derſelben Natur/ Krafft vnd Weſen zuvor wol
erfahre/ ehe er ſolche zur medicin gebrauche. Moͤchte ie-
mand fragen/ wo iſt dan beyder Spirituum groſſe krafft
in einem augenblick hinkommen? iſt ſolche in dem zuſa-
men gieſſen in jhrem fechten vnd ſtreiten verraucht vnd
außgedunſtet? Nein/ gantz nicht/ jhre Krafft iſt nit hin-
weg geflogen/ ſondern hat ſich auß der geiſtlichkeit in ein
corporalitaͤt verwandelt/ vñ iſt alſo auß dem aller-rein-
eſten/ mineraliſchen ſulph. vnd aller fluͤchtigſten vnd
durchdringenſten animaliſchen Mercurio, ein wunder-
barlich corporaliſch Saltz worden/ welches man wol a-
quilam philoſophicam
nennen moͤchte. Weilen es mit
linder hitze als ein Saltz auffſteiget. Darin groſſe Ge-
heimnuͤſſen verborgen ſtecken/ in deme die Metallen vnd
ſonderlich das Gold wunderbarlicher weiſe damit kan a-
natomi
ret/ vnd ſolches auch allein fuͤr ſich/ ohne Metall

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[59/0063] Philoſophiſcher Oefen. ſeyn; wie zu ſehen/ wan man einen Spir. volat. ſulphur- eum, er ſey gleich auß vitriol gemein Saltz/ Alaun/ odeꝛ mineral. vnd Metallen gemacht/ zu einem wol rectifi- cirten Sp. urinæ, oder ſal. armon. ſchuͤttet/ daß alſo bal- den einer den andern wird toͤdten/ vnd ſeine volatilitaͤt vnd durchdringende kraft benehmen/ alſo/ daß auß bey- den den allerdurchdringenſten vnd ſubtileſten Geiſt ern/ doch zweier widerwertiger Naturen/ ein Saltz ohne Ge- ruch vnd empfindlichkeit einiger kraͤften/ werden wird/ dahero zu ſehen/ daß nit alle ſubtile Geiſter gleicher Na- tur vnd Weſens ſeyn/ vnd zu gleichen Kranckheiten koͤnnen gebraucht werden/ darumb der jenige/ der mit Geiſtern vmbgehen wil/ ſich wol fuͤrſehen muß/ was er thue/ weiln groſſe gewalt vnd krafft dahinter ſtecket/ auff daß er nicht einen Feind fuͤr einen Freund gebrauche/ ſondern derſelben Natur/ Krafft vnd Weſen zuvor wol erfahre/ ehe er ſolche zur medicin gebrauche. Moͤchte ie- mand fragen/ wo iſt dan beyder Spirituum groſſe krafft in einem augenblick hinkommen? iſt ſolche in dem zuſa- men gieſſen in jhrem fechten vnd ſtreiten verraucht vnd außgedunſtet? Nein/ gantz nicht/ jhre Krafft iſt nit hin- weg geflogen/ ſondern hat ſich auß der geiſtlichkeit in ein corporalitaͤt verwandelt/ vñ iſt alſo auß dem aller-rein- eſten/ mineraliſchen ſulph. vnd aller fluͤchtigſten vnd durchdringenſten animaliſchen Mercurio, ein wunder- barlich corporaliſch Saltz worden/ welches man wol a- quilam philoſophicam nennen moͤchte. Weilen es mit linder hitze als ein Saltz auffſteiget. Darin groſſe Ge- heimnuͤſſen verborgen ſtecken/ in deme die Metallen vnd ſonderlich das Gold wunderbarlicher weiſe damit kan a- natomiret/ vnd ſolches auch allein fuͤr ſich/ ohne Metall in

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 3. Amsterdam, 1648, S. 59. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni03_1648/63>, abgerufen am 22.11.2024.