Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 3. Amsterdam, 1648.Philosophischer Oefen. also per se eingeben/ fängt in einer viertel Stund an zuoperiren/ vnd ist in 1. oder 2. Stunden alles gethan/ macht bißweilen gantz kein erbrechen/ sondern würcket nur vnter sich/ dazu man auch helffen kan wan man wil/ nemblich daß man zuvorn ein Clistier nur von warm gesaltzen wasser mit 2. oder 3. eß-Löffel vol Baum- öhl warm setze/ vnd alsobald die medicin darauf nehme/ so macht das Clistier einen Weg vnter sich/ vnd operirt also das Vomitivum gar selten vber sich/ vnd kan der Patient auch nach dem Einnehmen ein warm gebehte schnitte Brod für den Mund nehmen/ hilfft solches auch zurück halten/ daß es vnter sich würcket/ wiewol viel bes- ser were/ daß man der medicin jren eigenen willen/ vnd vor sich selber einen Weg suchen liesse/ dan das vomi- ren vielen besser bekompt als per secessum purgiren/ ist für den welcher das vomiren nit vertragen kan/ vnd gleichwol per essentiam Antim. purgiren wolte/ wel- ches bey mir das beste/ sicherste vnd lieblichste purgans vnter allen die mir jemahls bekandt gewesen/ erfunden worden/ dan es den Leib für all andern purgantibus durchsuchet/ säubert/ vnd von vielen verborgenen Kranck- heiten reiniget/ welches allen vegetabilischen purgan- tibus jhme nach zuthun vnmöglich ist: Dan bey dem Antimon. hat man auch noch dieses vor andern/ daß es keinen schaden dem Leib zu füge wie andre purgantia, wan solche zu gering geben werden/ liegen bleiben/ vnd nicht operiren/ dann ob schon dieses entweder/ wegen schwachheit des Dosis oder hart-beweglicher Natur des Patienten/ keine vomitus oder sedes machet/ so ist es doch dem Leibe nit schädlich/ sondern thut gleichwol noch das seinige/ entweder per sudorem oder urinam, also/ daß C iij
Philoſophiſcher Oefen. alſo per ſe eingeben/ faͤngt in einer viertel Stund an zuoperiren/ vnd iſt in 1. oder 2. Stunden alles gethan/ macht bißweilen gantz kein erbrechen/ ſondern wuͤrcket nur vnter ſich/ dazu man auch helffen kan wan man wil/ nemblich daß man zuvorn ein Cliſtier nur von warm geſaltzen waſſer mit 2. oder 3. eß-Loͤffel vol Baum- oͤhl warm ſetze/ vnd alſobald die medicin darauf nehme/ ſo macht das Cliſtier einen Weg vnter ſich/ vnd operirt alſo das Vomitivum gar ſelten vber ſich/ vnd kan der Patient auch nach dem Einnehmen ein warm gebehte ſchnitte Brod fuͤr den Mund nehmen/ hilfft ſolches auch zuruͤck halten/ daß es vnter ſich wuͤrcket/ wiewol viel beſ- ſer were/ daß man der medicin jren eigenen willen/ vnd vor ſich ſelber einen Weg ſuchen lieſſe/ dan das vomi- ren vielen beſſer bekompt als per ſeceſſum purgiren/ iſt fuͤr den welcher das vomiren nit vertragen kan/ vnd gleichwol per eſſentiam Antim. purgiren wolte/ wel- ches bey mir das beſte/ ſicherſte vnd lieblichſte purgans vnter allen die mir jemahls bekandt geweſen/ erfunden worden/ dan es den Leib fuͤr all andern purgantibus durchſuchet/ ſaͤubert/ vñ von vielen verborgenẽ Kranck- heiten reiniget/ welches allen vegetabiliſchen purgan- tibus jhme nach zuthun vnmoͤglich iſt: Dan bey dem Antimon. hat man auch noch dieſes vor andern/ daß es keinen ſchaden dem Leib zu fuͤge wie andre purgantia, wan ſolche zu gering geben werden/ liegen bleiben/ vnd nicht operiren/ dann ob ſchon dieſes entweder/ wegen ſchwachheit des Doſis oder hart-beweglicher Natur des Patienten/ keine vomitus oder ſedes machet/ ſo iſt es doch dem Leibe nit ſchaͤdlich/ ſondern thut gleichwol noch das ſeinige/ entweder per ſudorem oder urinam, alſo/ daß C iij
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Philoſophiſcher Oefen.
alſo per ſe eingeben/ faͤngt in einer viertel Stund an zu
operiren/ vnd iſt in 1. oder 2. Stunden alles gethan/
macht bißweilen gantz kein erbrechen/ ſondern wuͤrcket
nur vnter ſich/ dazu man auch helffen kan wan man
wil/ nemblich daß man zuvorn ein Cliſtier nur von
warm geſaltzen waſſer mit 2. oder 3. eß-Loͤffel vol Baum-
oͤhl warm ſetze/ vnd alſobald die medicin darauf nehme/
ſo macht das Cliſtier einen Weg vnter ſich/ vnd operirt
alſo das Vomitivum gar ſelten vber ſich/ vnd kan der
Patient auch nach dem Einnehmen ein warm gebehte
ſchnitte Brod fuͤr den Mund nehmen/ hilfft ſolches auch
zuruͤck halten/ daß es vnter ſich wuͤrcket/ wiewol viel beſ-
ſer were/ daß man der medicin jren eigenen willen/ vnd
vor ſich ſelber einen Weg ſuchen lieſſe/ dan das vomi-
ren vielen beſſer bekompt als per ſeceſſum purgiren/
iſt fuͤr den welcher das vomiren nit vertragen kan/ vnd
gleichwol per eſſentiam Antim. purgiren wolte/ wel-
ches bey mir das beſte/ ſicherſte vnd lieblichſte purgans
vnter allen die mir jemahls bekandt geweſen/ erfunden
worden/ dan es den Leib fuͤr all andern purgantibus
durchſuchet/ ſaͤubert/ vñ von vielen verborgenẽ Kranck-
heiten reiniget/ welches allen vegetabiliſchen purgan-
tibus jhme nach zuthun vnmoͤglich iſt: Dan bey dem
Antimon. hat man auch noch dieſes vor andern/ daß es
keinen ſchaden dem Leib zu fuͤge wie andre purgantia,
wan ſolche zu gering geben werden/ liegen bleiben/ vnd
nicht operiren/ dann ob ſchon dieſes entweder/ wegen
ſchwachheit des Doſis oder hart-beweglicher Natur des
Patienten/ keine vomitus oder ſedes machet/ ſo iſt es
doch dem Leibe nit ſchaͤdlich/ ſondern thut gleichwol noch
das ſeinige/ entweder per ſudorem oder urinam, alſo/
daß
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Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 3. Amsterdam, 1648, S. 37. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni03_1648/41>, abgerufen am 22.07.2024. |