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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 3. Amsterdam, 1648.

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Philosophischer Oefen.
dus dem vorigen für zu ziehen/ so ist doch auch nichts be-
ständiges daran/ weiln kein Saltz dabey ist/ vnd mit der
Zeit auch riechicht werden. Wiewol ich solche darumb
nicht wil veracht haben/ dan weren sie besser zu machen
bekand gewesen/ sie weren besser gemacht worden/ nie-
mand kan mehr geben als er hat/ oder mehr thun als er
kan/ daß ist allen Menschen verbotten. Derohalben die
jenige nicht allein entschuldigt/ die solche mit dem Ham-
mel-fett/ Wachs/ und Muscaten-öhl haben zugerichtet/
sondern auch noch lobens werth sind/ weilen sie das je-
nige was sie gehabt/ geben haben. Weilen aber solche ob-
erzehlte Balsama in Leib zu nehmen vntüchtig/ vnd eus-
serlich zu gebrauchen fett vnd schmirig seyn/ ist den Sa-
chen weiters nach gedacht vnd gut erfunden/ daß man
die olea mit jhren eigenen fixen salien coagulire/ wel-
che dan nicht allein nicht rantzigt oder zäh werden/ son-
dern sich in Wein/ Bier/ Wasser vnd andern liquori-
bus solvi
ren/ zertreiben/ oder vermischen lassen/ dero-
halben nicht allein gut in Leib zu nehmen/ sondern auch
besser als die vorigen vmb Geruchs willen an zu streich-
en/ welche so man wil wieder mit Wasser abweschen
kan/ vnd machen solche Balsama nit allein die Haut wol-
riechend/ sondern auch wegen jhres fixen saltzes/ welch-
es naturam salis Tart. hat/ schön/ rein/ weiß vnd sauber.
Derohalben sehr gut/ in rein warm Wasser solvirt/ vnd
das Haupt/ Haar vnd Angesicht damit gewäschen/
machet nicht allein solches rein/ sondern stärcket/ wegen
desselben Geruchs/ das Hirrn trefflich: welches man mit
keinem fetten vnd öhlichten Balsam thun kan. Ist de-
rohalben dieser modus den andern weit vor zu ziehen.
Doch einem jed wedern seine Meinung gelassen/ dan ich

wol

Philoſophiſcher Oefen.
dus dem vorigen fuͤr zu ziehen/ ſo iſt doch auch nichts be-
ſtaͤndiges daran/ weiln kein Saltz dabey iſt/ vnd mit der
Zeit auch riechicht werden. Wiewol ich ſolche darumb
nicht wil veracht haben/ dan weren ſie beſſer zu machen
bekand geweſen/ ſie weren beſſer gemacht worden/ nie-
mand kan mehr geben als er hat/ oder mehr thun als er
kan/ daß iſt allen Menſchen verbotten. Derohalben die
jenige nicht allein entſchuldigt/ die ſolche mit dem Ham-
mel-fett/ Wachs/ und Muſcaten-oͤhl haben zugerichtet/
ſondern auch noch lobens werth ſind/ weilen ſie das je-
nige was ſie gehabt/ geben haben. Weilen aber ſolche ob-
erzehlte Balſama in Leib zu nehmen vntuͤchtig/ vnd euſ-
ſerlich zu gebrauchen fett vnd ſchmirig ſeyn/ iſt den Sa-
chen weiters nach gedacht vnd gut erfunden/ daß man
die olea mit jhren eigenen fixen ſalien coagulire/ wel-
che dan nicht allein nicht rantzigt oder zaͤh werden/ ſon-
dern ſich in Wein/ Bier/ Waſſer vnd andern liquori-
bus ſolvi
ren/ zertreiben/ oder vermiſchen laſſen/ dero-
halben nicht allein gut in Leib zu nehmen/ ſondern auch
beſſer als die vorigen vmb Geruchs willen an zu ſtreich-
en/ welche ſo man wil wieder mit Waſſer abweſchen
kan/ vnd machen ſolche Balſama nit allein die Haut wol-
riechend/ ſondern auch wegen jhres fixen ſaltzes/ welch-
es naturam ſalis Tart. hat/ ſchoͤn/ rein/ weiß vnd ſauber.
Derohalben ſehr gut/ in rein warm Waſſer ſolvirt/ vnd
das Haupt/ Haar vnd Angeſicht damit gewaͤſchen/
machet nicht allein ſolches rein/ ſondern ſtaͤrcket/ wegen
deſſelben Geruchs/ das Hirꝛn trefflich: welches man mit
keinem fetten vnd oͤhlichten Balſam thun kan. Iſt de-
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[31/0035] Philoſophiſcher Oefen. dus dem vorigen fuͤr zu ziehen/ ſo iſt doch auch nichts be- ſtaͤndiges daran/ weiln kein Saltz dabey iſt/ vnd mit der Zeit auch riechicht werden. Wiewol ich ſolche darumb nicht wil veracht haben/ dan weren ſie beſſer zu machen bekand geweſen/ ſie weren beſſer gemacht worden/ nie- mand kan mehr geben als er hat/ oder mehr thun als er kan/ daß iſt allen Menſchen verbotten. Derohalben die jenige nicht allein entſchuldigt/ die ſolche mit dem Ham- mel-fett/ Wachs/ und Muſcaten-oͤhl haben zugerichtet/ ſondern auch noch lobens werth ſind/ weilen ſie das je- nige was ſie gehabt/ geben haben. Weilen aber ſolche ob- erzehlte Balſama in Leib zu nehmen vntuͤchtig/ vnd euſ- ſerlich zu gebrauchen fett vnd ſchmirig ſeyn/ iſt den Sa- chen weiters nach gedacht vnd gut erfunden/ daß man die olea mit jhren eigenen fixen ſalien coagulire/ wel- che dan nicht allein nicht rantzigt oder zaͤh werden/ ſon- dern ſich in Wein/ Bier/ Waſſer vnd andern liquori- bus ſolviren/ zertreiben/ oder vermiſchen laſſen/ dero- halben nicht allein gut in Leib zu nehmen/ ſondern auch beſſer als die vorigen vmb Geruchs willen an zu ſtreich- en/ welche ſo man wil wieder mit Waſſer abweſchen kan/ vnd machen ſolche Balſama nit allein die Haut wol- riechend/ ſondern auch wegen jhres fixen ſaltzes/ welch- es naturam ſalis Tart. hat/ ſchoͤn/ rein/ weiß vnd ſauber. Derohalben ſehr gut/ in rein warm Waſſer ſolvirt/ vnd das Haupt/ Haar vnd Angeſicht damit gewaͤſchen/ machet nicht allein ſolches rein/ ſondern ſtaͤrcket/ wegen deſſelben Geruchs/ das Hirꝛn trefflich: welches man mit keinem fetten vnd oͤhlichten Balſam thun kan. Iſt de- rohalben dieſer modus den andern weit vor zu ziehen. Doch einem jed wedern ſeine Meinung gelaſſen/ dan ich wol

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 3. Amsterdam, 1648, S. 31. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni03_1648/35>, abgerufen am 21.11.2024.