Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647.Philosophischer Oefen. Es sey nun dem allem/ wie ihm wolle/ gewiß vnd wahr Solche Bereittung nun/ gehöret hieher nicht/ inson- Dann/ so es wol bereittet ist/ nicht allein ein jedwe- viel
Philoſophiſcher Oefen. Es ſey nun dem allem/ wie ihm wolle/ gewiß vnd wahr Solche Bereittung nun/ gehoͤret hieher nicht/ inſon- Dann/ ſo es wol bereittet iſt/ nicht allein ein jedwe- viel
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <pb facs="#f0033" n="29"/> <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">Philoſophiſcher Oefen.</hi> </fw><lb/> <p>Es ſey nun dem allem/ wie ihm wolle/ gewiß vnd wahr<lb/> iſt es/ daß ein groſſer Schatz zur Geſundheit des Men-<lb/> ſchen im <hi rendition="#aq">Vitriolo</hi> verborgen ſtecket: Aber nicht in dem<lb/> gemeinen/ wie er allenthalben verkaufft wird/ vnd ſchon<lb/> die hitze des fewers erlitten hat; ſondern in ſeiner <hi rendition="#aq">Minera,</hi><lb/> gleich wie ſie in der Erden gefunden wird. Dann ſo<lb/> bald ſie an den Tag kompt/ kan derſelben durch eine war-<lb/> me Sonnen-hitz jhr <hi rendition="#aq">ſubtil</hi>er vnd <hi rendition="#aq">penetrir</hi>licher Geiſt<lb/> benommen/ vnd krafftloß gemacht werden. Welcher<lb/> Geiſt dann/ ſo er duꝛch kunſt davon gebracht wird/ viel<lb/> lieblicher als Biſam vnd <hi rendition="#aq">Ambra</hi> reucht/ darob ſich zum<lb/> hoͤchſten zu verwundern iſt/ daß in einem ſo vnachtſa-<lb/> men <hi rendition="#aq">minera</hi>liſchen groben Weſen/ (gleich es von den<lb/> Vnverſtaͤndigen geacht wird/) ein ſolch Koͤnigliche <hi rendition="#aq">Me-<lb/> dicin</hi> zufinden ſey.</p><lb/> <p>Solche Bereittung nun/ gehoͤret hieher nicht/ inſon-<lb/> derheit/ weilen alhier nur von <hi rendition="#aq">Spiritibus,</hi> welche mit ge-<lb/> walt des fewers muͤſſen vber-getrieben werden/ gehan-<lb/> delt wird. Deßgleichen gehoͤret auch nicht hieher die <hi rendition="#aq">præ-<lb/> paration</hi> des gruͤnen vnd ſuͤſſen Oels/ dann es ohne zu-<lb/> thun des fewers gemacht wird. Weil aber derſelben al-<lb/> hier erwehnet worden/ will ich ſolches/ das ich doch alle-<lb/> zeit in geheim gehalten/ den armen Krancken zu lieb al-<lb/> hie an Tag geben/ verhoffendlich/ es werde manchem<lb/> Krancken zum beſten gedeyen.</p><lb/> <p>Dann/ ſo es wol bereittet iſt/ nicht allein ein jedwe-<lb/> dere <hi rendition="#aq">Epilepſiam,</hi> bey jungen vnd alten von grund auß<lb/><hi rendition="#aq">curirt,</hi> oder auch alle Wuͤrme/ in- vnd auſſer dem Leibe/<lb/> ſchnell ohne faͤhler toͤdtet/ gleich jhme von den Alten mit<lb/> Warheit zu geſchrieben iſt; ſondern es koͤnnen auch noch<lb/> <fw place="bottom" type="catch">viel</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [29/0033]
Philoſophiſcher Oefen.
Es ſey nun dem allem/ wie ihm wolle/ gewiß vnd wahr
iſt es/ daß ein groſſer Schatz zur Geſundheit des Men-
ſchen im Vitriolo verborgen ſtecket: Aber nicht in dem
gemeinen/ wie er allenthalben verkaufft wird/ vnd ſchon
die hitze des fewers erlitten hat; ſondern in ſeiner Minera,
gleich wie ſie in der Erden gefunden wird. Dann ſo
bald ſie an den Tag kompt/ kan derſelben durch eine war-
me Sonnen-hitz jhr ſubtiler vnd penetrirlicher Geiſt
benommen/ vnd krafftloß gemacht werden. Welcher
Geiſt dann/ ſo er duꝛch kunſt davon gebracht wird/ viel
lieblicher als Biſam vnd Ambra reucht/ darob ſich zum
hoͤchſten zu verwundern iſt/ daß in einem ſo vnachtſa-
men mineraliſchen groben Weſen/ (gleich es von den
Vnverſtaͤndigen geacht wird/) ein ſolch Koͤnigliche Me-
dicin zufinden ſey.
Solche Bereittung nun/ gehoͤret hieher nicht/ inſon-
derheit/ weilen alhier nur von Spiritibus, welche mit ge-
walt des fewers muͤſſen vber-getrieben werden/ gehan-
delt wird. Deßgleichen gehoͤret auch nicht hieher die præ-
paration des gruͤnen vnd ſuͤſſen Oels/ dann es ohne zu-
thun des fewers gemacht wird. Weil aber derſelben al-
hier erwehnet worden/ will ich ſolches/ das ich doch alle-
zeit in geheim gehalten/ den armen Krancken zu lieb al-
hie an Tag geben/ verhoffendlich/ es werde manchem
Krancken zum beſten gedeyen.
Dann/ ſo es wol bereittet iſt/ nicht allein ein jedwe-
dere Epilepſiam, bey jungen vnd alten von grund auß
curirt, oder auch alle Wuͤrme/ in- vnd auſſer dem Leibe/
ſchnell ohne faͤhler toͤdtet/ gleich jhme von den Alten mit
Warheit zu geſchrieben iſt; ſondern es koͤnnen auch noch
viel
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647/33 |
Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647, S. 29. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647/33>, abgerufen am 22.07.2024. |