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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647.

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Ander Theil
Gold verstanden werden/ wann nemblich jhme sein schö-
ne farb entzogen/ vnd doch das Leben noch gelassen wird/
so kan dieselbe hernach gar leichtlich jhme durch das An-
timonium,
als sein Medicin/ wie auch durch Eisen vnd
Kupffer wiederumb geben vnd erstatten werden/ also
daß es sein vorige schöne farb wiederumb erlanget/ daß
man auch im geringsten daran nicht sehen kan/ daß jhmt
etwas zuvorn gemangelt hätte.

So aber jhme sein Leben gäntzlich von dem Cörper
gescheiden wird/ so ist es vnmüglich/ daß es jhme durchge-
meine Metallen oder Mineralien wiederumb geben kan
werden/ sondern muß durch etwas geschehen/ welches
mehr ist/ als das Gold selbsten gewesen/ dann gleich wie
ein lebendiger Mensch dem Todten kein Leben geben kan/
sondern muß von Gott geschehen/ der den Menschen er-
schaffen hat/ also kan das Gold einem getödten vnd ab-
gestorbenen anderm Gold sein benommenes Leben auch
nicht geben/ wie wolte es dann von einem vnfixen Mine-
ral geschehen können/ sondern muß von einem wahren
Philosopho (welcher gute erkändtnüß deß Goldes/ vnd
seiner zusammen-setzung hat) geschehen. Gleich wie nun
gehöret/ daß gleich seinem gleichen nicht helffen könne/
sondern der jenige/ der helffen soll/ mehr seyn müsse/ als
dieser der hülffe von jhm suchet/ darauß zu mercken ist/
daß ein solche Tinctur, dessen hinderbleibende corpus,
(davon dieselbe gezogen) noch Gold ist/ kein vera Tinctu-
ra
seyn kan/ dann sol es ein wahre Tinctur seyn/ so muß
dieselbe in jhren tribus principiis bestehen/ wie kan die-
selbe darin bestehen/ so das corpus darauß sie kommen/
noch lebet/ vnd jhre tria principia noch vnzertrenlich
besitzet? Wie kan einem Menschen sein Seel genommen

werden/

Ander Theil
Gold verſtanden werden/ wann nemblich jhme ſein ſchoͤ-
ne farb entzogen/ vnd doch das Leben noch gelaſſen wird/
ſo kan dieſelbe hernach gar leichtlich jhme durch das An-
timonium,
als ſein Medicin/ wie auch durch Eiſen vnd
Kupffer wiederumb geben vnd erſtatten werden/ alſo
daß es ſein vorige ſchoͤne farb wiederumb erlanget/ daß
man auch im geringſten daran nicht ſehen kan/ daß jhmt
etwas zuvorn gemangelt haͤtte.

So aber jhme ſein Leben gaͤntzlich von dem Coͤrper
geſcheiden wird/ ſo iſt es vnmuͤglich/ daß es jhme durchge-
meine Metallen oder Mineralien wiederumb geben kan
werden/ ſondern muß durch etwas geſchehen/ welches
mehr iſt/ als das Gold ſelbſten geweſen/ dann gleich wie
ein lebendiger Menſch dem Todten kein Leben geben kan/
ſondern muß von Gott geſchehen/ der den Menſchen er-
ſchaffen hat/ alſo kan das Gold einem getoͤdten vnd ab-
geſtorbenen anderm Gold ſein benommenes Leben auch
nicht geben/ wie wolte es dann von einem vnfixen Mine-
ral geſchehen koͤnnen/ ſondern muß von einem wahren
Philoſopho (welcher gute erkaͤndtnuͤß deß Goldes/ vnd
ſeiner zuſammen-ſetzung hat) geſchehen. Gleich wie nun
gehoͤret/ daß gleich ſeinem gleichen nicht helffen koͤnne/
ſondern der jenige/ der helffen ſoll/ mehr ſeyn muͤſſe/ als
dieſer der huͤlffe von jhm ſuchet/ darauß zu mercken iſt/
daß ein ſolche Tinctur, deſſen hinderbleibende corpus,
(davon dieſelbe gezogen) noch Gold iſt/ kein vera Tinctu-
ra
ſeyn kan/ dann ſol es ein wahre Tinctur ſeyn/ ſo muß
dieſelbe in jhren tribus principiis beſtehen/ wie kan die-
ſelbe darin beſtehen/ ſo das corpus darauß ſie kommen/
noch lebet/ vnd jhre tria principia noch vnzertrenlich
beſitzet? Wie kan einem Menſchen ſein Seel genommen

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[148/0152] Ander Theil Gold verſtanden werden/ wann nemblich jhme ſein ſchoͤ- ne farb entzogen/ vnd doch das Leben noch gelaſſen wird/ ſo kan dieſelbe hernach gar leichtlich jhme durch das An- timonium, als ſein Medicin/ wie auch durch Eiſen vnd Kupffer wiederumb geben vnd erſtatten werden/ alſo daß es ſein vorige ſchoͤne farb wiederumb erlanget/ daß man auch im geringſten daran nicht ſehen kan/ daß jhmt etwas zuvorn gemangelt haͤtte. So aber jhme ſein Leben gaͤntzlich von dem Coͤrper geſcheiden wird/ ſo iſt es vnmuͤglich/ daß es jhme durchge- meine Metallen oder Mineralien wiederumb geben kan werden/ ſondern muß durch etwas geſchehen/ welches mehr iſt/ als das Gold ſelbſten geweſen/ dann gleich wie ein lebendiger Menſch dem Todten kein Leben geben kan/ ſondern muß von Gott geſchehen/ der den Menſchen er- ſchaffen hat/ alſo kan das Gold einem getoͤdten vnd ab- geſtorbenen anderm Gold ſein benommenes Leben auch nicht geben/ wie wolte es dann von einem vnfixen Mine- ral geſchehen koͤnnen/ ſondern muß von einem wahren Philoſopho (welcher gute erkaͤndtnuͤß deß Goldes/ vnd ſeiner zuſammen-ſetzung hat) geſchehen. Gleich wie nun gehoͤret/ daß gleich ſeinem gleichen nicht helffen koͤnne/ ſondern der jenige/ der helffen ſoll/ mehr ſeyn muͤſſe/ als dieſer der huͤlffe von jhm ſuchet/ darauß zu mercken iſt/ daß ein ſolche Tinctur, deſſen hinderbleibende corpus, (davon dieſelbe gezogen) noch Gold iſt/ kein vera Tinctu- ra ſeyn kan/ dann ſol es ein wahre Tinctur ſeyn/ ſo muß dieſelbe in jhren tribus principiis beſtehen/ wie kan die- ſelbe darin beſtehen/ ſo das corpus darauß ſie kommen/ noch lebet/ vnd jhre tria principia noch vnzertrenlich beſitzet? Wie kan einem Menſchen ſein Seel genommen werden/

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647, S. 148. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647/152>, abgerufen am 22.11.2024.