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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647.

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Philosophischer Oefen.
dicin vber ein/ dann auß dem Antimonio durch Kunst
gut vnd beständig Gold/ wie im vierdten Theil gelehret
wird/ durch seigern kan herauß gebracht werden. Vnd
was mehr ist/ wird durch lange digerirung ein gut theil
desselben in Gold verwandelt/ daher zu sehen/ daß es
Goldes Natur vnd Eigenschafft habe/ vnd noch besser als
das Gold selbsten zur Medicin könne gebrauchet werden/
weilen in diesem die güldische krafft noch Volatilisch/ in
jenem aber schon compact vnd fix geworden ist/ vnd als
ein alter vnbändiger Mensch gegen ein jung Kind/ wel-
ches man führen vnd leiten kan wohin man wil/ kan ver-
glichen werden; Darumb mein rath were/ daß man in
dem Antimonio sein Medicin suchte/ in welchem sie reich-
lich verborgen stecket/ vnd nicht sein zeit vnd anlag in ey-
telen vnd krafftlosen dingen verspielte. Vnd weiters ist
dieses zumercken/ so man die Krafft deß Antimonii, oder
eines andern Minerals/ oder Metals noch enger zusam-
men bringen wil/ als oben mit dem Tartaro zu thun ist
gelehret worden/ der mache solche solution durch exhali-
rung der vbrigen Feuchtigkeit in Balneo zu einem Ho-
nig-dicken Safft/ vnd giesse einen Spiritum Vini darauff
zu extrahiren/ so wird derselbe in wenig tagen schön roth
davon werden/ solchen ab/ vnd einen andern wiederumb
darauff gossen/ vnd als den ersten extrahiren lassen/ so
offt vnd vielmahl wiederholet/ biß der Spiritus Vini kein
farb mehr außziehen wil oder kan/ dann allen den gefärb-
ten Spiritum Vini zusammen in ein Glaß mit einem lan-
gen halß gethan/ vnd in Balneo tepido so lang digeriret/
biß sich die farb oder beste Essentia Antimonii von dem
Spiritu Vini scheidet/ vnd als ein blut-roth dickes vnd
fettes Oleum sich zu boden setzet/ vnd der Spiritus Vini

wieder
J iij

Philoſophiſcher Oefen.
dicin vber ein/ dann auß dem Antimonio durch Kunſt
gut vnd beſtaͤndig Gold/ wie im vierdten Theil gelehret
wird/ durch ſeigern kan herauß gebracht werden. Vnd
was mehr iſt/ wird durch lange digerirung ein gut theil
deſſelben in Gold verwandelt/ daher zu ſehen/ daß es
Goldes Natur vnd Eigenſchafft habe/ vnd noch beſſer als
das Gold ſelbſten zur Medicin koͤnne gebrauchet werden/
weilen in dieſem die guͤldiſche krafft noch Volatiliſch/ in
jenem aber ſchon compact vnd fix geworden iſt/ vnd als
ein alter vnbaͤndiger Menſch gegen ein jung Kind/ wel-
ches man fuͤhren vnd leiten kan wohin man wil/ kan ver-
glichen werden; Darumb mein rath were/ daß man in
dem Antimonio ſein Medicin ſuchte/ in welchem ſie reich-
lich verborgen ſtecket/ vnd nicht ſein zeit vnd anlag in ey-
telen vnd krafftloſen dingen verſpielte. Vnd weiters iſt
dieſes zumercken/ ſo man die Krafft deß Antimonii, oder
eines andern Minerals/ oder Metals noch enger zuſam-
men bringen wil/ als oben mit dem Tartaro zu thun iſt
gelehret worden/ der mache ſolche ſolution durch exhali-
rung der vbrigen Feuchtigkeit in Balneo zu einem Ho-
nig-dicken Safft/ vnd gieſſe einen Spiritum Vini darauff
zu extrahiren/ ſo wird derſelbe in wenig tagen ſchoͤn roth
davon werden/ ſolchen ab/ vnd einen andern wiederumb
darauff goſſen/ vnd als den erſten extrahiren laſſen/ ſo
offt vnd vielmahl wiederholet/ biß der Spiritus Vini kein
farb mehr außziehen wil oder kan/ dann allen den gefaͤrb-
ten Spiritum Vini zuſammen in ein Glaß mit einem lan-
gen halß gethan/ vnd in Balneo tepido ſo lang digeriret/
biß ſich die farb oder beſte Eſſentia Antimonii von dem
Spiritu Vini ſcheidet/ vnd als ein blut-roth dickes vnd
fettes Oleum ſich zu boden ſetzet/ vnd der Spiritus Vini

wieder
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[133/0137] Philoſophiſcher Oefen. dicin vber ein/ dann auß dem Antimonio durch Kunſt gut vnd beſtaͤndig Gold/ wie im vierdten Theil gelehret wird/ durch ſeigern kan herauß gebracht werden. Vnd was mehr iſt/ wird durch lange digerirung ein gut theil deſſelben in Gold verwandelt/ daher zu ſehen/ daß es Goldes Natur vnd Eigenſchafft habe/ vnd noch beſſer als das Gold ſelbſten zur Medicin koͤnne gebrauchet werden/ weilen in dieſem die guͤldiſche krafft noch Volatiliſch/ in jenem aber ſchon compact vnd fix geworden iſt/ vnd als ein alter vnbaͤndiger Menſch gegen ein jung Kind/ wel- ches man fuͤhren vnd leiten kan wohin man wil/ kan ver- glichen werden; Darumb mein rath were/ daß man in dem Antimonio ſein Medicin ſuchte/ in welchem ſie reich- lich verborgen ſtecket/ vnd nicht ſein zeit vnd anlag in ey- telen vnd krafftloſen dingen verſpielte. Vnd weiters iſt dieſes zumercken/ ſo man die Krafft deß Antimonii, oder eines andern Minerals/ oder Metals noch enger zuſam- men bringen wil/ als oben mit dem Tartaro zu thun iſt gelehret worden/ der mache ſolche ſolution durch exhali- rung der vbrigen Feuchtigkeit in Balneo zu einem Ho- nig-dicken Safft/ vnd gieſſe einen Spiritum Vini darauff zu extrahiren/ ſo wird derſelbe in wenig tagen ſchoͤn roth davon werden/ ſolchen ab/ vnd einen andern wiederumb darauff goſſen/ vnd als den erſten extrahiren laſſen/ ſo offt vnd vielmahl wiederholet/ biß der Spiritus Vini kein farb mehr außziehen wil oder kan/ dann allen den gefaͤrb- ten Spiritum Vini zuſammen in ein Glaß mit einem lan- gen halß gethan/ vnd in Balneo tepido ſo lang digeriret/ biß ſich die farb oder beſte Eſſentia Antimonii von dem Spiritu Vini ſcheidet/ vnd als ein blut-roth dickes vnd fettes Oleum ſich zu boden ſetzet/ vnd der Spiritus Vini wieder J iij

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647, S. 133. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647/137>, abgerufen am 26.11.2024.