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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647.

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Philosophischer Oefen.
er den gantzen Leib gewaltig säubert vnd reiniget/ dienst-
lich zutrincken ist/ vnd darff man sich nicht besorgen/ daß
das geringst vnheil dem Menschen/ er sey jung oder alt/
kranck oder gesund/ dardurch entstehen möchte. Vnd
wolle sich niemand daran stossen/ daß von vielen vnver-
ständigen Menschen das Antimonium für gifft außge-
ruffen/ vnd zugebrauchen verbotten wird/ kenten sie sol-
ches/ sie würden es nicht thun/ weilen solche Leut aber
nichts mehr wissen/ als was sie von lesen/ oder hören sa-
gen haben/ fällen sie ein falsch vrtheil/ vnd könte jhnen
gleich wie Apelles dem Schuhemacher hat gethan/ Su-
tor ne ultra ctepidam,
geantwortet werden/ was sol
man aber dazu thun/ Non omnis fert omnia tellus,
wann ein Esel nach seinem Todt verfaulet/ so wachsen
Käfer darauß/ welche höher fliegen können/ als der Esel
davon sie kommen seyn/ gethan hat/ solches wollen wir
auch von den hässern deß königlichen Geschlechts Anti-
monii
verstanden haben: Nemblich also/ daß jhre nach-
kömlingen einmahl sehend werden/ vnd daß jenige/ was
sie nicht kennen/ also zu verachten einstellen möchten.

Jch muß bekennen/ so das Antimonium nicht wol ist
bereittet worden/ vnd darzu noch vnvorsichtig von vner-
fahrnen Leuten gebrauchet wird/ daß es/ wie gleich so wol
auch andere vegetabilia, dem Menschen an seiner ge-
sundheit wol schaden zufügen könne. Daß man aber da-
rumb solches wegen deß Mißbrauchs solte verwerffen/
were vnweißlich gethan/ gleich als wann etwa ein Kind
ein scharff-schneidend Messer in die hände bekompt/ vnd
jhme/ oder andern (weilen es kein Verstand hat/ solches
zugebrauchen) schaden thut/ solte man darumb das Mes-
ser/ welches an sich selbsten gut ist/ entweder verachten/

oder
J ij

Philoſophiſcher Oefen.
er den gantzen Leib gewaltig ſaͤubert vnd reiniget/ dienſt-
lich zutrincken iſt/ vnd darff man ſich nicht beſorgen/ daß
das geringſt vnheil dem Menſchen/ er ſey jung oder alt/
kranck oder geſund/ dardurch entſtehen moͤchte. Vnd
wolle ſich niemand daran ſtoſſen/ daß von vielen vnver-
ſtaͤndigen Menſchen das Antimonium fuͤr gifft außge-
ruffen/ vnd zugebrauchen verbotten wird/ kenten ſie ſol-
ches/ ſie wuͤrden es nicht thun/ weilen ſolche Leut aber
nichts mehr wiſſen/ als was ſie von leſen/ oder hoͤren ſa-
gen haben/ faͤllen ſie ein falſch vrtheil/ vnd koͤnte jhnen
gleich wie Apelles dem Schuhemacher hat gethan/ Su-
tor ne ultra ctepidam,
geantwortet werden/ was ſol
man aber dazu thun/ Non omnis fert omnia tellus,
wann ein Eſel nach ſeinem Todt verfaulet/ ſo wachſen
Kaͤfer darauß/ welche hoͤher fliegen koͤnnen/ als der Eſel
davon ſie kommen ſeyn/ gethan hat/ ſolches wollen wir
auch von den haͤſſern deß koͤniglichen Geſchlechts Anti-
monii
verſtanden haben: Nemblich alſo/ daß jhre nach-
koͤmlingen einmahl ſehend werden/ vnd daß jenige/ was
ſie nicht kennen/ alſo zu verachten einſtellen moͤchten.

Jch muß bekennen/ ſo das Antimonium nicht wol iſt
bereittet worden/ vnd darzu noch vnvorſichtig von vner-
fahrnen Leuten gebrauchet wird/ daß es/ wie gleich ſo wol
auch andere vegetabilia, dem Menſchen an ſeiner ge-
ſundheit wol ſchaden zufuͤgen koͤnne. Daß man aber da-
rumb ſolches wegen deß Mißbrauchs ſolte verwerffen/
were vnweißlich gethan/ gleich als wann etwa ein Kind
ein ſcharff-ſchneidend Meſſer in die haͤnde bekompt/ vnd
jhme/ oder andern (weilen es kein Verſtand hat/ ſolches
zugebrauchen) ſchaden thut/ ſolte man darumb das Meſ-
ſer/ welches an ſich ſelbſten gut iſt/ entweder verachten/

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[131/0135] Philoſophiſcher Oefen. er den gantzen Leib gewaltig ſaͤubert vnd reiniget/ dienſt- lich zutrincken iſt/ vnd darff man ſich nicht beſorgen/ daß das geringſt vnheil dem Menſchen/ er ſey jung oder alt/ kranck oder geſund/ dardurch entſtehen moͤchte. Vnd wolle ſich niemand daran ſtoſſen/ daß von vielen vnver- ſtaͤndigen Menſchen das Antimonium fuͤr gifft außge- ruffen/ vnd zugebrauchen verbotten wird/ kenten ſie ſol- ches/ ſie wuͤrden es nicht thun/ weilen ſolche Leut aber nichts mehr wiſſen/ als was ſie von leſen/ oder hoͤren ſa- gen haben/ faͤllen ſie ein falſch vrtheil/ vnd koͤnte jhnen gleich wie Apelles dem Schuhemacher hat gethan/ Su- tor ne ultra ctepidam, geantwortet werden/ was ſol man aber dazu thun/ Non omnis fert omnia tellus, wann ein Eſel nach ſeinem Todt verfaulet/ ſo wachſen Kaͤfer darauß/ welche hoͤher fliegen koͤnnen/ als der Eſel davon ſie kommen ſeyn/ gethan hat/ ſolches wollen wir auch von den haͤſſern deß koͤniglichen Geſchlechts Anti- monii verſtanden haben: Nemblich alſo/ daß jhre nach- koͤmlingen einmahl ſehend werden/ vnd daß jenige/ was ſie nicht kennen/ alſo zu verachten einſtellen moͤchten. Jch muß bekennen/ ſo das Antimonium nicht wol iſt bereittet worden/ vnd darzu noch vnvorſichtig von vner- fahrnen Leuten gebrauchet wird/ daß es/ wie gleich ſo wol auch andere vegetabilia, dem Menſchen an ſeiner ge- ſundheit wol ſchaden zufuͤgen koͤnne. Daß man aber da- rumb ſolches wegen deß Mißbrauchs ſolte verwerffen/ were vnweißlich gethan/ gleich als wann etwa ein Kind ein ſcharff-ſchneidend Meſſer in die haͤnde bekompt/ vnd jhme/ oder andern (weilen es kein Verſtand hat/ ſolches zugebrauchen) ſchaden thut/ ſolte man darumb das Meſ- ſer/ welches an ſich ſelbſten gut iſt/ entweder verachten/ oder J ij

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647, S. 131. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647/135>, abgerufen am 26.11.2024.