Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647.Ander Theil gemein Wasser/ durch hülff der sulphurischen salien mitfetten dingen/ alß Vnschlit vnd Oehl vereinigen. Wann man aber auff das harte Bech oder Hartz ein warm öhl/ oder ein andere dünne Fettigkeit thut/ so nimbt das öhl/ als gleich seines gleichen gern an sich/ vnd wird also das Bech solviret/ vnd auß dem Tuch gebracht/ welche vber- bliebene Fettigkeit deß Oehls auß dem Tuch mit Laugen oder Seyffen mit gemein Wasser (also daß das durch sei- ne vorige Gestalt vnd Reinigkeit widerumb erlanget/ kan auß gewaschen werden.) Gleich wie nun allhier mit den sulphurischen dingen/ also auch mit den mercuriali- schen geschicht. Als zum Exempel/ wann man Fleisch oder Fisch/ welches lange zeit im Saltz gelegen/ wolte mit Laugen auß-süessen/ so solte solches nicht geschehen können/ dann beyde widerwertige Naturen/ als Salis ni- trosi, & accidi, einander entgegen sein/ vnd kein Gemein- schafft oder Liebe zusammen tragen. So man aber auff ein solches gesaltzen Fleisch oder Also vnd auff solche weiß/ können auch die allerhärte- Es kan zwar ein contrarium das ander tödten/ vnd sein
Ander Theil gemein Waſſer/ durch huͤlff der ſulphuriſchen ſalien mitfetten dingen/ alß Vnſchlit vnd Oehl vereinigen. Wann man aber auff das harte Bech oder Hartz ein warm oͤhl/ oder ein andere duͤnne Fettigkeit thut/ ſo nimbt das oͤhl/ als gleich ſeines gleichen gern an ſich/ vnd wird alſo das Bech ſolviret/ vnd auß dem Tuch gebracht/ welche vber- bliebene Fettigkeit deß Oehls auß dem Tuch mit Laugen oder Seyffen mit gemein Waſſer (alſo daß das durch ſei- ne vorige Geſtalt vnd Reinigkeit widerumb erlanget/ kan auß gewaſchen werden.) Gleich wie nun allhier mit den ſulphuriſchen dingen/ alſo auch mit den mercuriali- ſchen geſchicht. Als zum Exempel/ wann man Fleiſch oder Fiſch/ welches lange zeit im Saltz gelegen/ wolte mit Laugen auß-ſuͤeſſen/ ſo ſolte ſolches nicht geſchehen koͤnnen/ dann beyde widerwertige Naturen/ als Salis ni- troſi, & accidi, einander entgegen ſein/ vnd kein Gemein- ſchafft oder Liebe zuſammen tragen. So man aber auff ein ſolches geſaltzen Fleiſch oder Alſo vnd auff ſolche weiß/ koͤnnen auch die allerhaͤrte- Es kan zwar ein contrarium das ander toͤdten/ vnd ſein
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Ander Theil
gemein Waſſer/ durch huͤlff der ſulphuriſchen ſalien mit
fetten dingen/ alß Vnſchlit vnd Oehl vereinigen. Wann
man aber auff das harte Bech oder Hartz ein warm oͤhl/
oder ein andere duͤnne Fettigkeit thut/ ſo nimbt das oͤhl/
als gleich ſeines gleichen gern an ſich/ vnd wird alſo das
Bech ſolviret/ vnd auß dem Tuch gebracht/ welche vber-
bliebene Fettigkeit deß Oehls auß dem Tuch mit Laugen
oder Seyffen mit gemein Waſſer (alſo daß das durch ſei-
ne vorige Geſtalt vnd Reinigkeit widerumb erlanget/ kan
auß gewaſchen werden.) Gleich wie nun allhier mit den
ſulphuriſchen dingen/ alſo auch mit den mercuriali-
ſchen geſchicht. Als zum Exempel/ wann man Fleiſch
oder Fiſch/ welches lange zeit im Saltz gelegen/ wolte mit
Laugen auß-ſuͤeſſen/ ſo ſolte ſolches nicht geſchehen
koͤnnen/ dann beyde widerwertige Naturen/ als Salis ni-
troſi, & accidi, einander entgegen ſein/ vnd kein Gemein-
ſchafft oder Liebe zuſammen tragen.
So man aber auff ein ſolches geſaltzen Fleiſch oder
Fiſch/ ein Waſſer/ darinn etwas von deßgleichen Saltz/
damit das Fleiſch eingeſaltzen war/ ſolviret iſt/ ſchuͤttet/
ſo exttahiret ſolches Saltzwaſſer das Saltz in dem fleiſch
als ſeines gleichen viel lieber auff/ als ein gemein ſuͤß
Waſſer/ darinnen kein Saltz iſt.
Alſo vnd auff ſolche weiß/ koͤnnen auch die allerhaͤrte-
ſte dinge/ als ein Stein vnd Metallen mit gemein Waſ-
ſer conjungiret werden/ davon mehrers in meinen an-
dern Buͤchern gehandelt wird/ vnd allhier nicht noͤtig
weiters davon zu ſchreiben. Jſt nur darumb ein wenig
angeruͤhret worden/ vmb zu beweiſen/ daß allezeit gleich
mit ſeines gleichen muͤſſe extrahiret werden.
Es kan zwar ein contrarium das ander toͤdten/ vnd
ſein
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