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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647.

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Ander Theil
gemein Wasser/ durch hülff der sulphurischen salien mit
fetten dingen/ alß Vnschlit vnd Oehl vereinigen. Wann
man aber auff das harte Bech oder Hartz ein warm öhl/
oder ein andere dünne Fettigkeit thut/ so nimbt das öhl/
als gleich seines gleichen gern an sich/ vnd wird also das
Bech solviret/ vnd auß dem Tuch gebracht/ welche vber-
bliebene Fettigkeit deß Oehls auß dem Tuch mit Laugen
oder Seyffen mit gemein Wasser (also daß das durch sei-
ne vorige Gestalt vnd Reinigkeit widerumb erlanget/ kan
auß gewaschen werden.) Gleich wie nun allhier mit den
sulphurischen dingen/ also auch mit den mercuriali-
schen geschicht. Als zum Exempel/ wann man Fleisch
oder Fisch/ welches lange zeit im Saltz gelegen/ wolte mit
Laugen auß-süessen/ so solte solches nicht geschehen
können/ dann beyde widerwertige Naturen/ als Salis ni-
trosi, & accidi,
einander entgegen sein/ vnd kein Gemein-
schafft oder Liebe zusammen tragen.

So man aber auff ein solches gesaltzen Fleisch oder
Fisch/ ein Wasser/ darinn etwas von deßgleichen Saltz/
damit das Fleisch eingesaltzen war/ solviret ist/ schüttet/
so exttahiret solches Saltzwasser das Saltz in dem fleisch
als seines gleichen viel lieber auff/ als ein gemein süß
Wasser/ darinnen kein Saltz ist.

Also vnd auff solche weiß/ können auch die allerhärte-
ste dinge/ als ein Stein vnd Metallen mit gemein Was-
ser conjungiret werden/ davon mehrers in meinen an-
dern Büchern gehandelt wird/ vnd allhier nicht nötig
weiters davon zu schreiben. Jst nur darumb ein wenig
angerühret worden/ vmb zu beweisen/ daß allezeit gleich
mit seines gleichen müsse extrahiret werden.

Es kan zwar ein contrarium das ander tödten/ vnd

sein

Ander Theil
gemein Waſſer/ durch huͤlff der ſulphuriſchen ſalien mit
fetten dingen/ alß Vnſchlit vnd Oehl vereinigen. Wann
man aber auff das harte Bech oder Hartz ein warm oͤhl/
oder ein andere duͤnne Fettigkeit thut/ ſo nimbt das oͤhl/
als gleich ſeines gleichen gern an ſich/ vnd wird alſo das
Bech ſolviret/ vnd auß dem Tuch gebracht/ welche vber-
bliebene Fettigkeit deß Oehls auß dem Tuch mit Laugen
oder Seyffen mit gemein Waſſer (alſo daß das durch ſei-
ne vorige Geſtalt vnd Reinigkeit widerumb erlanget/ kan
auß gewaſchen werden.) Gleich wie nun allhier mit den
ſulphuriſchen dingen/ alſo auch mit den mercuriali-
ſchen geſchicht. Als zum Exempel/ wann man Fleiſch
oder Fiſch/ welches lange zeit im Saltz gelegen/ wolte mit
Laugen auß-ſuͤeſſen/ ſo ſolte ſolches nicht geſchehen
koͤnnen/ dann beyde widerwertige Naturen/ als Salis ni-
troſi, & accidi,
einander entgegen ſein/ vnd kein Gemein-
ſchafft oder Liebe zuſammen tragen.

So man aber auff ein ſolches geſaltzen Fleiſch oder
Fiſch/ ein Waſſer/ darinn etwas von deßgleichen Saltz/
damit das Fleiſch eingeſaltzen war/ ſolviret iſt/ ſchuͤttet/
ſo exttahiret ſolches Saltzwaſſer das Saltz in dem fleiſch
als ſeines gleichen viel lieber auff/ als ein gemein ſuͤß
Waſſer/ darinnen kein Saltz iſt.

Alſo vnd auff ſolche weiß/ koͤnnen auch die allerhaͤrte-
ſte dinge/ als ein Stein vnd Metallen mit gemein Waſ-
ſer conjungiret werden/ davon mehrers in meinen an-
dern Buͤchern gehandelt wird/ vnd allhier nicht noͤtig
weiters davon zu ſchreiben. Jſt nur darumb ein wenig
angeruͤhret worden/ vmb zu beweiſen/ daß allezeit gleich
mit ſeines gleichen muͤſſe extrahiret werden.

Es kan zwar ein contrarium das ander toͤdten/ vnd

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[104/0108] Ander Theil gemein Waſſer/ durch huͤlff der ſulphuriſchen ſalien mit fetten dingen/ alß Vnſchlit vnd Oehl vereinigen. Wann man aber auff das harte Bech oder Hartz ein warm oͤhl/ oder ein andere duͤnne Fettigkeit thut/ ſo nimbt das oͤhl/ als gleich ſeines gleichen gern an ſich/ vnd wird alſo das Bech ſolviret/ vnd auß dem Tuch gebracht/ welche vber- bliebene Fettigkeit deß Oehls auß dem Tuch mit Laugen oder Seyffen mit gemein Waſſer (alſo daß das durch ſei- ne vorige Geſtalt vnd Reinigkeit widerumb erlanget/ kan auß gewaſchen werden.) Gleich wie nun allhier mit den ſulphuriſchen dingen/ alſo auch mit den mercuriali- ſchen geſchicht. Als zum Exempel/ wann man Fleiſch oder Fiſch/ welches lange zeit im Saltz gelegen/ wolte mit Laugen auß-ſuͤeſſen/ ſo ſolte ſolches nicht geſchehen koͤnnen/ dann beyde widerwertige Naturen/ als Salis ni- troſi, & accidi, einander entgegen ſein/ vnd kein Gemein- ſchafft oder Liebe zuſammen tragen. So man aber auff ein ſolches geſaltzen Fleiſch oder Fiſch/ ein Waſſer/ darinn etwas von deßgleichen Saltz/ damit das Fleiſch eingeſaltzen war/ ſolviret iſt/ ſchuͤttet/ ſo exttahiret ſolches Saltzwaſſer das Saltz in dem fleiſch als ſeines gleichen viel lieber auff/ als ein gemein ſuͤß Waſſer/ darinnen kein Saltz iſt. Alſo vnd auff ſolche weiß/ koͤnnen auch die allerhaͤrte- ſte dinge/ als ein Stein vnd Metallen mit gemein Waſ- ſer conjungiret werden/ davon mehrers in meinen an- dern Buͤchern gehandelt wird/ vnd allhier nicht noͤtig weiters davon zu ſchreiben. Jſt nur darumb ein wenig angeruͤhret worden/ vmb zu beweiſen/ daß allezeit gleich mit ſeines gleichen muͤſſe extrahiret werden. Es kan zwar ein contrarium das ander toͤdten/ vnd ſein

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 2. Amsterdam, 1647, S. 104. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni02_1647/108>, abgerufen am 24.11.2024.