Furttenbach, Josef: Mannhaffter Kunst-Spiegel. Augsburg, 1663.Erclärung des Tittulblats. zahl Adeliche Palzzoten stehen) das man einiges bedencken nit haben darff/ den Fürstlichen Personendaselbsten das Dach/ beneben gnugsamen Commoditeten einzuraumen. Sestri di Ponente, ein schöner grosser Volckreicher Marckt Flecken/ der aber vil mehr einem Stätt- Peggi, daselbsten dann der Principe D'oria von Genoua, die zween mit . . bezaichnete Palläst/ sampt einem ansehnlichen Lustgartten (zwischen denselbigen Pallästen . so kan man vnder einem von. 420. Schritt langen/ vnd. 7. Schritt breiten/ mit Früchtbäu- . . bemerckt/ so stehn zwey schöne/ mit mancherley Arten Vögel/ besetzte Vogelhäuser. Noch . befindt sich ein Teich/ oder Weiher/ im mittel desselbigen aber/ ein Insulin oder Wildnuß/ Gugareo, Ein Dörfflin/ von gar wenig Häuser/ allda der vortreffliche wolgeübte/ vnd in aller Cristoffero Columba, auff dise Welt ist geboren/ vnd hernach durch ihne die India occidentalis Vnd demnach zum ende dises Wercks/ bey imbarchirung oder Einladung deß Schiffs/ im Kupfe Vier/ Eben auch in hie gegenwertigem Tractat zufindende Kupfferblätter als da seind Erstlich No: 10. daran zur rechten Seiten das Tittulblatt dises Mannhafften Kunstspiegels/ damit sich Recco, & camuggio, confinieren/ als- Dritten No: 3. vnd endtlichen/ zum Vierdten/ das Kupfferblatt No: 31. an einander setzen oder leimen wolte/ (massen sie sich dann gar Mannhaffte Kunstspiegel das Kupfferblat No: 1. gleichsam in dem Mittel seiner Herrligkeiten darin- dann der Maunhaff- te Kunst- spiegel ist außgerüst- et worden. Hierauß dann nun mehr/ der Sinnreiche Kunstbegirige Leser/ gnugsam zuverspüren/ das derglei- Erinne-
Erclaͤrung des Tittulblats. zahl Adeliche Palzzoten ſtehen) das man einiges bedencken nit haben darff/ den Fuͤrſtlichen Perſonendaſelbſten das Dach/ beneben gnugſamen Commoditeten einzuraumen. Seſtri di Ponente, ein ſchoͤner groſſer Volckreicher Marckt Flecken/ der aber vil mehr einem Staͤtt- Peggi, daſelbſten dann der Principe D’oria von Genoua, die zween mit ♌. ♉. bezaichnete Pallaͤſt/ ſampt einem anſehnlichen Luſtgartten (zwiſchen denſelbigen Pallaͤſten ☘♍. ſo kan man vnder einem von. 420. Schritt langen/ vnd. 7. Schritt breiten/ mit Fruͤchtbaͤu- ☽. ☽. bemerckt/ ſo ſtehn zwey ſchoͤne/ mit mancherley Arten Voͤgel/ beſetzte Vogelhaͤuſer. Noch ☊. befindt ſich ein Teich/ oder Weiher/ im mittel deſſelbigen aber/ ein Inſulin oder Wildnuß/ Gugareo, Ein Doͤrfflin/ von gar wenig Haͤuſer/ allda der vortreffliche wolgeuͤbte/ vnd in aller Criſtoffero Columba, auff diſe Welt iſt geboren/ vnd hernach durch ihne die India occidentalis Vnd demnach zum ende diſes Wercks/ bey imbarchirung oder Einladung deß Schiffs/ im Kupfe Vier/ Eben auch in hie gegenwertigem Tractat zufindende Kupfferblaͤtter als da ſeind Erſtlich No: 10. daran zur rechten Seiten das Tittulblatt diſes Mannhafften Kunſtſpiegels/ damit ſich Recco, & camuggio, confinieren/ als- Dritten No: 3. vnd endtlichen/ zum Vierdten/ das Kupfferblatt No: 31. an einander ſetzen oder leimen wolte/ (maſſen ſie ſich dann gar Mannhaffte Kunſtſpiegel das Kupfferblat No: 1. gleichſam in dem Mittel ſeiner Herꝛligkeiten darin- dann der Maunhaff- te Kunſt- ſpiegel iſt außgeruͤſt- et worden. Hierauß dann nun mehr/ der Sinnreiche Kunſtbegirige Leſer/ gnugſam zuverſpuͤren/ das derglei- Erinne-
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Erclaͤrung des Tittulblats.
zahl Adeliche Palzzoten ſtehen) das man einiges bedencken nit haben darff/ den Fuͤrſtlichen Perſonen
daſelbſten das Dach/ beneben gnugſamen Commoditeten einzuraumen.
Von dannen ſo kompt man nach
Seſtri di Ponente, ein ſchoͤner groſſer Volckreicher Marckt Flecken/ der aber vil mehr einem Staͤtt-
lin zu vergleichen waͤre. Weiter in das Adeliche Staͤttlin
Peggi, daſelbſten dann der Principe D’oria von Genoua, die zween mit
♌. ♉. bezaichnete Pallaͤſt/ ſampt einem anſehnlichen Luſtgartten (zwiſchen denſelbigen Pallaͤſten
aber/ vnd bey
☘♍. ſo kan man vnder einem von. 420. Schritt langen/ vnd. 7. Schritt breiten/ mit Fruͤchtbaͤu-
men uͤberzogenem Drietter/ vnd gar hohem Bogen/ neben ſonderbarem Augenluſt von dem vndern/
biß in den obern Pallaſt/ alſo in dem gruͤnen hinauff ſpatzieren gehn) erbauen laſſen/ zu oberſt beeder-
ſeits mit
☽. ☽. bemerckt/ ſo ſtehn zwey ſchoͤne/ mit mancherley Arten Voͤgel/ beſetzte Vogelhaͤuſer. Noch
weiters im Gebuͤrg daroben. Bey
☊. befindt ſich ein Teich/ oder Weiher/ im mittel deſſelbigen aber/ ein Inſulin oder Wildnuß/
voller ſpringenden Waſſer/ ein ſolcher Fuͤrſtlicher Luſt/ dergleichen anderſtwo ſonſten nit bald geſehen
wird. Wann etwann die Vice Ree di napoli, oder di Sicillia, Ingleichem die Generaliſſimi deß
Meers nach Hiſpannia, vnd daſelbſten auff dem Mediterraneiſchen Meer voruͤberfahren/ ſo thun ſie
gemeiniglich daſelbſten anlaͤnden/ ſich in Terra ferma, allda renfreſciren, denen dann der Principe D’oria,
groſſe Ehr erzeigen laͤſt. Nach welchem ſo volgt
Gugareo, Ein Doͤrfflin/ von gar wenig Haͤuſer/ allda der vortreffliche wolgeuͤbte/ vnd in aller
Welt benambte Marinaro, oder Schiff Patron. Der
Criſtoffero Columba, auff diſe Welt iſt geboren/ vnd hernach durch ihne die India occidentalis
widerumben ſeind gefunden worden. Bald darauff ſo kompt man nach Sauona, welche Statt vnnd
Voͤſtung dann/ gleichsfalls in diſem Tractat/ bey dem Kupfferblatt No: 3. auffgeriſſen/ auch von
darauß/ biß nach Oneglia alles der Herꝛſchafft Genoua zugehoͤrige am Meerranfft ligende Territo-
rium zuſehen/ beneben daſelbſten hiervon gar außfuͤhrlich in meinem getruckten Itinerario Italiæ, an
folio. 39. biß folio. 46. zuleſen iſt/ darauff ich mich nun referire.
Vnd demnach zum ende diſes Wercks/ bey imbarchirung oder Einladung deß Schiffs/ im Kupfe
ferblatt No: 31. allda abermahlen ein uͤberiges Spatium (vor der Inſul fortunata hinuͤber) das ge-
ſtatt des Meers darmit in etwas zu adornieren/ uͤbergebliben iſt/ alſo habe ich daſelbſten hin/ die noch uͤ-
berige (von Oneglia an/ biß an die confini der Cron Franckreich/ gegen Antibo zu/ angraͤntzende)
Riuiera di Ponente, oder die hochloͤbliche Herꝛſchafft Genoua, gegen Nidergang der Sonnen/ gleich-
falls dem Natural gemaͤß/ maſſen dann ſeiner Zeit bey dem faſt letztern Kupfferblatt No: 31. der An-
fang aber/ bey Taggia wird zuſehen ſein/ vor Augen ſtellen/ hierbey aber auch diſes wolmeinend erinnern
woͤllen/ das wann man diſe vorernannte
Vier/ Eben auch in hie gegenwertigem Tractat zufindende Kupfferblaͤtter als da ſeind
Erſtlich No: 10. daran zur rechten Seiten das
Tittulblatt diſes Mannhafften Kunſtſpiegels/ damit ſich Recco, & camuggio, confinieren/ als-
dann zum
Dritten No: 3. vnd endtlichen/ zum
Vierdten/ das Kupfferblatt No: 31. an einander ſetzen oder leimen wolte/ (maſſen ſie ſich dann gar
wol alſo aneinander zurichten ſchicken werden.) So wird alsdann der ſo offt beruͤhrte
Mannhaffte Kunſtſpiegel das Kupfferblat No: 1. gleichſam in dem Mittel ſeiner Herꝛligkeiten darin-
nen ſtehen/ beneben ſo wol gegen Orient, als auch gegen Occident, die Straalen wie ein irrdiſche gegen
dem Mediterraneiſchen Meer hinauß glantzende Sonnen/ mit ſonderbarem verwundern einer ſo hold-
ſeligen Geographiſchen Mappen, von ſich werffen.
Hierauß dann nun mehr/ der Sinnreiche Kunſtbegirige Leſer/ gnugſam zuverſpuͤren/ das derglei-
chen hochanſehnliche/ ſehr veſte/ zu Waſſer vnd Land ſo maͤchtige Statt/ dero ruͤhmlich vernuͤnfftige
Regierung/ den heroiſchen Gebaͤwen/ Mannhafftem hoͤfflichem groſſen Adel/ vnd ſo freundtlichen In-
wohnern/ Item der weitberuͤhmten Architecten, vnd Pilotten, ſehr Volckreichen wol bewoͤhrter Herꝛ-
ſchafften/ den aller beſten vnd vornembſten Meerhaͤfen deß Mediterraneiſchen Meers/ vnd dann an groſ-
ſem Reichthumb Gelt vnd Gut/ ſtattlichem Handel vnd Wandel/ kaum anderſtwo bey diſen jetzigen
Zeiten zufinden ſein werde. Iſt demnach gantz nicht zuzweiflen/ man werde ein geraume weil darvor
zuſtehn/ vnd ſich nur wol alda zu beſpieglen die Zeit hieran zuwenden nicht gerewen/ ſondern vilmehr erfre-
wen laſſen. GOtt nochmahlen bittend/ das er ſolcher hochanſehnlichen Haupt Statt der Liguria, als ein
gewaltige Vormaur wider deß Erbfeindes der Tuͤrcken Anfall/ mit ſampt ihren Herꝛligkeiten vnd Di-
gniteten, langwirigen guten Friden/ erwuͤnſchtem Wolſtand/ Vaͤtterlichen erhalten wolle Amen/ war-
mit ich die Erclaͤrung deß Tittulblatts beſchlieſſe hingegen zum Werck ſelbſten zuſchreitten geneigt vnd
willig bin.
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