Furttenbach, Josef: Mannhaffter Kunst-Spiegel. Augsburg, 1663.Prospectiva. Lustgarten/ in der mitten desselben aber/ bey r. die wol ansehnliche offene Grotten/ (welche in p. gegen r. hinauff/ also neto, vnd fleissig zusamen schliessen/ das man hernach/ wann sie zusamen * Augpuncten anbelangt/ der wird eben auch erst angedeuter massen/ von dem Fußtritt der Scena * der Augpuncten gestellt/ auß welchem Augpuncten hinauß/ alle (massen hievornen bey dem L. zur rechten Seiten/ auch just im jetzunder vmbgewändten/ inwendig obtusischem Winckelha- K. da dann in demselbigen Eck/ das ander 12. Schuch hohe paar telaren, ein gleichförnig/ auch also ter vnddas Gesträuß herauß ge- zogen. m. bezeichnet ist/ auff ihne dann gleicher gestallt/ ein wol ansehnliches Drietter/ neben dem hoch I. I. I. I. so seynd auff besagter rechten Seiten der Scena, die vier/ zwischen den Driettern noch das Gehäg gemahlt worden. ^. gegen . ein/ also offenstehender Gang gesehen wird) was nun hieoben von denen zur rech- W. biß in o. hinauff gemahlt/ verstanden werden. Damit so ist nun der Auffzug der Secunda Scena, auch völlig außgefertiget/ beneben hierdurch Das Kupfferblatt No: 13. Die beyder Comödi zugebrau- cheudeMachinae. Hernachstehende Machinae wurden zu vnderschidlichen Comoedien, mit sonderbarem Belieben der Zuseher ge- braucht/ wie folgt. Von auff-
Proſpectiva. Luſtgarten/ in der mitten deſſelben aber/ bey r. die wol anſehnliche offene Grotten/ (welche in p. gegen r. hinauff/ alſo neto, vnd fleiſſig zuſamen ſchlieſſen/ das man hernach/ wann ſie zuſamen ● Augpuncten anbelangt/ der wird eben auch erſt angedeuter maſſen/ von dem Fußtritt der Scena ● der Augpuncten geſtellt/ auß welchem Augpuncten hinauß/ alle (maſſen hievornen bey dem L. zur rechten Seiten/ auch juſt im jetzunder vmbgewaͤndten/ inwendig obtuſiſchem Winckelha- K. da dann in demſelbigen Eck/ das ander 12. Schuch hohe paar telaren, ein gleichfoͤrnig/ auch alſo ter vnddas Geſtraͤuß herauß ge- zogen. m. bezeichnet iſt/ auff ihne dann gleicher geſtallt/ ein wol anſehnliches Drietter/ neben dem hoch I. I. I. I. ſo ſeynd auff beſagter rechten Seiten der Scena, die vier/ zwiſchen den Driettern noch das Gehaͤg gemahlt worden. △. gegen ☊. ein/ alſo offenſtehender Gang geſehen wird) was nun hieoben von denen zur rech- W. biß in o. hinauff gemahlt/ verſtanden werden. Damit ſo iſt nun der Auffzug der Secunda Scena, auch voͤllig außgefertiget/ beneben hierdurch Das Kupfferblatt No: 13. Die beyder Comoͤdi zugebrau- cheudeMachinæ. Hernachſtehende Machinæ wurden zu vnderſchidlichen Comœdien, mit ſonderbarem Belieben der Zuſeher ge- braucht/ wie folgt. Von auff-
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Proſpectiva.
Luſtgarten/ in der mitten deſſelben aber/ bey r. die wol anſehnliche offene Grotten/ (welche in
meiner getruckten Architectura Recreationis, allda mit dem Kupfferblatt No: 28. iſt vorgebildet
worden) zu dero beeden Seiten aber/ gar liebreiche Drietter/ mit deroſelben wol anſtaͤndigen auff-
gebundenen Gehaͤgen/ gemahlt/ vnd ſolcher Geſtalt accommodirt, das ſich die andere beede Schnur-
ramen bey
p. gegen r. hinauff/ alſo neto, vnd fleiſſig zuſamen ſchlieſſen/ das man hernach/ wann ſie zuſamen
geſtoſſen/ oder aneinander geruckt werden/ kaum verſpuͤren mag/ ob es zwey Stuck/ oder aber nur ein
einige Wand ſeye. Was aber den
● Augpuncten anbelangt/ der wird eben auch erſt angedeuter maſſen/ von dem Fußtritt der Scena
an/ nemblichen zu vnderſt an der Schnurramen bey p. von dahr an/ aber vier Werckſchuch gegen r.
hinauff geſetzt/ vnd alſo bey
Von wel-
chem auch
rechtgeſetz-
tem Aug-
puncten
dann
● der Augpuncten geſtellt/ auß welchem Augpuncten hinauß/ alle (maſſen hievornen bey dem
Auffzug der erſten Scena geſchehen iſt) vnd jede Proſpectiviſche Linien/ ſowohlen auff dem Fußtritt
her/ als nicht weniger auch/ oben der Garten/ vnd auff diſe weiß uͤber die gantze Scena hinauß gezogen
werden/ welches dann im groſſen Werck ſelbſten/ ein erwuͤnſchte vnd wolgefaͤllige operation allbereit
mitgebracht hat. Bey
L. zur rechten Seiten/ auch juſt im jetzunder vmbgewaͤndten/ inwendig obtuſiſchem Winckelha-
cken Eck L. eben daſelbſten/ ſo ſchlieſſen ſich beeder telaren Eck/ (welche aber hievornen/ beym Kupf-
ferblatt No: 11. deß erſten Grundriſſes/ hinder der Scena bey ♂. gegen ♐. daſelbſten alſo offen ge-
ſtanden ſeynd) gar fleiſſig zuſamen/ da man abermahlen nicht darzwiſchen hinauß ſehen kan/ ſonder
das die Aſpectores allein ein 9. Schuch hoches/ jedoch heroiſches Drietter/ oder Lauber Spatziergang/
mit ob ihm habender von Baumwerck auffgebundener Cupola gantz erfrewlich vor Augen ſtehend/
warnehmen. Eben ein ſolche Meinung hat es auch bey
K. da dann in demſelbigen Eck/ das ander 12. Schuch hohe paar telaren, ein gleichfoͤrnig/ auch alſo
gemahltes Drietter/ mit ſich bringen. Nicht weniger ſo geſchihet es bey dem vorderſten 14. Schuch
hohen/ einfachen telaro, welcher mit
m. bezeichnet iſt/ auff ihne dann gleicher geſtallt/ ein wol anſehnliches Drietter/ neben dem hoch
auffgebundenen Geſtraͤuß/ nach Gaͤrtneriſcher Art/ hiezugegen von gruͤn angelegten Farben/ darzwi-
ſchen blawen Blicken/ als ob man durch ſolches Geſtraͤuß/ den blawen klaren Himmel/ darzwiſchen
beſchawen koͤnte/ gemahlt werden. Bey
I. I. I. I. ſo ſeynd auff beſagter rechten Seiten der Scena, die vier/ zwiſchen den Driettern noch
offen verbleibende Gaſſen/ oder Gaͤng/ (wie dann in vorſtehendem Kupfferblatt No: 11½. deß an-
dern Grundriſſes/ ob der Secunda Scena, daſelbſten von X. gegen ♀. an der Hauptlini her/ vnd
allda von
△. gegen ☊. ein/ alſo offenſtehender Gang geſehen wird) was nun hieoben von denen zur rech-
ten Seiten herab zufindenden Driettern vnd Gehaͤgen iſt angedeutet worden/ das ſolle auch eben alſo
zu der lincken Seiten/ von
W. biß in o. hinauff gemahlt/ verſtanden werden.
Damit ſo iſt nun der Auffzug der Secunda Scena, auch voͤllig außgefertiget/ beneben hierdurch
zu einem ſehr holdſeeligen Luſtgarten gemacht worden/ (ſonſten aber vnd da man gern wolte/ oder
woferꝛ es anderſt die vorhabende Action mit ſich bringen ſolte/ das man gleich bey obberuͤhrter
Secunda Scena, ein wildes Gehuͤltz/ einer Wuͤſteney/ oder aber ein Meergeſtatt/ von Felſen vnd der-
gleichen Rilppen vonnoͤthen haben wurde/ ſo koͤnden dieſelbige nach eines jeden Belieben an ſtatt deß
vilbeſagten Luſtgartens/ nun dorthin gleich auff die Bretter der telaren gemahlt/ den Luſtgarten
aber ein ander mahl gebrauchen) anjetzo ſo koͤnnen die Comœdianten vnd Agenten nun mehr nach
ihrem Wolgefallen aufftretten/ ſich mit ihren wol anſehnlichen hierzu taugenlichen Kleidern ſehen/
beneben ihr anmuthiges Geſpraͤch hoͤren laſſen/ ſo werden die Zuſeher (neben vernehmung der
Heerpaucken vnd Trompeten Schall) ſich hier auffzuhalten mit willen verharren/ vnd diſe Ding
ruͤhmen vnd preiſen.
Das Kupfferblatt No: 13.
Hernachſtehende Machinæ wurden zu vnderſchidlichen
Comœdien, mit ſonderbarem Belieben der Zuſeher ge-
braucht/ wie folgt.
Von auff-
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