Francisci, Erasmus: Das eröffnete Lust-Haus Der Ober- und Nieder-Welt. Nürnberg, 1676.Der siebenzehende Discurs/ Sonst aber ist (Sechftens) diß sein endlicher Schluß: diese/ deß Schönwald. Mit der Weise/ machts der Herr mir fast gewiß/ Adlerhaupt. Jch aber niemals; wol versichert/ die Römer wer- Schönwald. Aber man entschuldiget dennoch denselben gern/ Adlerhaupt. Es ist nicht ohn/ daß der Krieg voll Ehrsucht steckt/ wären
Der ſiebenzehende Discurs/ Sonſt aber iſt (Sechftens) diß ſein endlicher Schluß: dieſe/ deß Schoͤnwald. Mit der Weiſe/ machts der Herꝛ mir faſt gewiß/ Adlerhaupt. Jch aber niemals; wol verſichert/ die Roͤmer wer- Schoͤnwald. Aber man entſchuldiget dennoch denſelben gern/ Adlerhaupt. Es iſt nicht ohn/ daß der Krieg voll Ehrſucht ſteckt/ waͤren
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Der ſiebenzehende Discurs/
Sonſt aber iſt (Sechftens) diß ſein endlicher Schluß: dieſe/ deß
Portæ/ Brenn-Ruthe/ oder Brenn-Seule/ koͤnne nicht auf unendliche/ ja
auch nicht auf die groͤſſeſte Weite/ brennen/ wegen der Urſachen/ ſo vorhin/
aus Herꝛn Kirchero/ angefuͤhrt: nichts deſtoweniger koͤnne ſie doch ſehr
weit/ und zwar deſtoweiter/ je groͤſſer die Spiegel von Schnitt ſeyn wer-
den/ brennen.
Schoͤnwald. Mit der Weiſe/ machts der Herꝛ mir faſt gewiß/
daß Archimedes die Roͤmiſche Schiffe/ durch Spiegel/ habe angezuͤndet:
denn bishero habe ich nicht wenig daran gezweifelt.
Adlerhaupt. Jch aber niemals; wol verſichert/ die Roͤmer wer-
den ihnen ſelbſten keine Niderlage angetichtet haben. Denn im Kriege
verbirgt ein jedweder die Wunden und den Einbuß ſeiner Parthey oder
Nation/ ſo gut er immer kan.
Schoͤnwald. Aber man entſchuldiget dennoch denſelben gern/
mit ſolchen Urſachen/ die aus einem unerwehrlichem Nothzwange/ ent-
weder durch einen Ungluͤcks-Fall/ oder durch ſonderbare Liſt und Kunſt
deß Feindes/ entſtanden. Die Roͤmer koͤnnten etwan/ im Streit/ ihre
Schiffe verloren/ und die Belaͤgerten ihnen ſolche/ im Gefechte/ mit Feu-
er-einwerffen/ verbrannt haben: welchen Verluft deſto beſſer zu bemaͤn-
teln/ die Einbuͤſſende vielleicht fuͤrgewendet/ es waͤre/ von fernen/ mit
Spiegeln und Sonnen-Stralen/ ihnen ſolcher Schade zugefuͤgt wor-
den/ und nicht/ durch ihres Gegentheils Tapfferkeit/ noch durch Erobe-
rung der Schiffe.
Adlerhaupt. Es iſt nicht ohn/ daß der Krieg voll Ehrſucht ſteckt/
und auch/ in ſeinen Wunden/ Ehre ſucht. Niemand will da gern den
Namen haben/ daß es ihm entweder/ am Tapfferkeit/ oder Fuͤrſichtig-
keit/ gemangelt. Jnſonderheit waren die Roͤmer ſo ſtoltze Kreaturen/
daß ſie lieber die Natur/ oder das Gluͤck/ weder menſchliche Krafft/ Staͤr-
cke/ Gewalt/ und Mutigkeit/ fuͤr ihre Obſieger bekenneten. Und wenn
je dem Feinde das Lob deß erhaltenen Sieges nicht abgeſprochen werden
kunte; indem das Geruͤcht/ durch alle Welt/ von ihrer Niderlage gar zu
laut/ deutlich/ und gewiß redete: fiel es dennoch thren Ohren ertraͤglicher/
daß man ſagte/ ſie waͤren uͤbeꝛliſtet/ weder daß ſie uͤbermannet/ oder aperto
Marte, in offenbarem Streit/ mit Gewalt/ unterdruckt worden. Wenn nun
auch/ bey der Syracuſaniſchen Begebenheit/ die Roͤmer den Verluſt ihrer
Schiffe nicht ſo gern menſchlicher Gewalt/ als der Krafft deß Feuers/ haͤttẽ
zu meſſen wollen: haͤtten ſie doch darum die Schuld nicht gleich/ auf die
Feuerſpiegel/ werffen doͤrffen; ſondern wol/ auf andre Art/ ſolche Be-
ſchoͤnung viel leichter beglauben koͤnnen/ nemlich durch Fuͤrwendung/ es
waͤren
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Zitationshilfe: | Francisci, Erasmus: Das eröffnete Lust-Haus Der Ober- und Nieder-Welt. Nürnberg, 1676, S. 714. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/francisci_lusthaus_1676/762>, abgerufen am 28.07.2024. |