Felgenhauer, Paul: Das Büchlein Iehi Or, oder Morgenröthe der Weißheit. [Amsterdam], 1640.Morgenröthe der Weißheit. Wort von jhnen wirdt genommen werden.Wiewohl nun die Gegen Elementt Nichts gewesen sein/ so geben sie doch in der Schöpf- fung ein Principium mitt/ dieweil sie nem- lich geworden seindt/ die znvor noch nicht wahren/ vnnd seind von GOTT, nicht böse/ sondern guth erkant/ darumb weil sie GOTT hat Angesehen/ vnd jhr Principium, als das Nicht/ zugedeckt vnnd verborgen/ aber doch concentrirt vnd zusamen gefasset/ leiblich/ in vnd an dem Baum des Erkentnuß Guten vnnd Bösenr welcher dann zwar zum zeug- nus muste da stehen/ daß nemlich die welt aus Nichts geschaffen ist/ solches solte aber dennoch vnerkantt/ vnaufgedeckt vnnd vn- beschämet bleiben/ das ist/ nicht gebrochen werden/ damit nemlich die Schande der gantzen Welt nicht mochte schamroth ste- hen/ fur den Augen aller welt/ vnnd zum spoth/ ja todt vnd verderben werden. So lange derowegen nun die Gegen-E- vnd
Morgenroͤthe der Weißheit. Wort von jhnen wirdt genommen werden.Wiewohl nun die Gegen Elementt Nichts geweſen ſein/ ſo geben ſie doch in der Schoͤpf- fung ein Principium mitt/ dieweil ſie nem- lich geworden ſeindt/ die znvor noch nicht wahren/ vnnd ſeind von GOTT, nicht boͤſe/ ſondern guth erkant/ darumb weil ſie GOTT hat Angeſehen/ vnd jhr Principium, als das Nicht/ zugedeckt vnnd verborgen/ aber doch concentrirt vnd zuſamen gefaſſet/ leiblich/ in vnd an dem Baum des Erkentnuß Guten vnnd Boͤſenꝛ welcher dann zwar zum zeug- nus muſte da ſtehen/ daß nemlich die welt aus Nichts geſchaffen iſt/ ſolches ſolte aber dennoch vnerkantt/ vnaufgedeckt vnnd vn- beſchaͤmet bleiben/ das iſt/ nicht gebrochen werden/ damit nemlich die Schande der gantzen Welt nicht mochte ſchamroth ſte- hen/ fur den Augen aller welt/ vnnd zum ſpoth/ ja todt vnd verderben werden. So lange derowegen nun die Gegen-E- vnd
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Morgenroͤthe der Weißheit.
Wort von jhnen wirdt genommen werden.
Wiewohl nun die Gegen Elementt Nichts
geweſen ſein/ ſo geben ſie doch in der Schoͤpf-
fung ein Principium mitt/ dieweil ſie nem-
lich geworden ſeindt/ die znvor noch nicht
wahren/ vnnd ſeind von GOTT, nicht boͤſe/
ſondern guth erkant/ darumb weil ſie GOTT
hat Angeſehen/ vnd jhr Principium, als das
Nicht/ zugedeckt vnnd verborgen/ aber doch
concentrirt vnd zuſamen gefaſſet/ leiblich/ in
vnd an dem Baum des Erkentnuß Guten
vnnd Boͤſenꝛ welcher dann zwar zum zeug-
nus muſte da ſtehen/ daß nemlich die welt
aus Nichts geſchaffen iſt/ ſolches ſolte aber
dennoch vnerkantt/ vnaufgedeckt vnnd vn-
beſchaͤmet bleiben/ das iſt/ nicht gebrochen
werden/ damit nemlich die Schande der
gantzen Welt nicht mochte ſchamroth ſte-
hen/ fur den Augen aller welt/ vnnd zum
ſpoth/ ja todt vnd verderben werden.
So lange derowegen nun die Gegen-E-
lementt vnerkant bleiben/ vnd in jhrem cen-
tro concentrato nicht gebrochen werden/
ſeind ſie ſehr Guth: ſo bald ſie aber erkantt
werden in jhren Tieffen/ ſeind ſie ein ſolches/
das die welt ſchamroth macht/ vnnd endtlich
gar miteinander zuſamen verzeeret vnnd zu
Nichte machet. Dieſer Gegen Elementt
nun ſeindt drey/ als Finſternus/ gleich als
ein Leibliches: Feuer/ als ein Seeliſches:
vnd
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