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Felgenhauer, Paul: Das Büchlein Iehi Or, oder Morgenröthe der Weißheit. [Amsterdam], 1640.

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Morgenröthe der Weißheit.

Die Seele nun ist dem höchsten grad
nach/ aus der Natur/ dem andern nach/
aus dem Liecht/ vnnd nach dem dritten vn-
term grad/ aus dem Winde: Dies seind die
Principia der Lebendigen Seelen: Seele vnd
Geist/ vnterscheiden sich/ als GOTT vnnd
die Natur/ Geist vnnd Windt/ als Engel
vnnd lebendige Seele/ ja als Geist vnnd
Othem. Das mittelste Principium, in allen
dreyen Principiis, ist alletzeit an statt der
Mutter/ als die Natur/ Wind vnd Seele:
Der Leib ist das Kind/ welches der Geist/
als der Vater/ durch die Seele gebieret:
Auß dem Geist kompt die Seele/ der läßt
sie aus/ als seinen othem/ vnnd von diesen
beyden der Leib: Die bestendige Seele vnd
Geist/ als das rechte Leben vnd Geist/ so
der Englischen welt sich eignet vnnd verglei-
chet in allen dingen/ ist allezeit/ in dem rech-
ten leibe aller dinge/ das ist/ im Salize:
Wenn dies wird aufgeschlossen/ so kommen
sie herfür in aller clarheit/ als in Englischer
herrligkeit.

Der Geist endtlich aller dinge/ ist aus
den drey Generahl-principiis, in einem je-
glichen nemlich/ nach seinem theil vnd mas/
der Geist nun/ gibt die rechte innerliche we-
senheit/ formam essentialem, differentiam
specificam, abstractum,
etc. vnd anders nichts/
von demselben empfangen auch die Seele

vnd
Morgenroͤthe der Weißheit.

Die Seele nun iſt dem hoͤchſten grad
nach/ aus der Natur/ dem andern nach/
aus dem Liecht/ vnnd nach dem dritten vn-
term grad/ aus dem Winde: Dies ſeind die
Principia der Lebendigen Seelen: Seele vnd
Geiſt/ vnterſcheiden ſich/ als GOTT vnnd
die Natur/ Geiſt vnnd Windt/ als Engel
vnnd lebendige Seele/ ja als Geiſt vnnd
Othem. Das mittelſte Principium, in allen
dreyen Principiis, iſt alletzeit an ſtatt der
Mutter/ als die Natur/ Wind vnd Seele:
Der Leib iſt das Kind/ welches der Geiſt/
als der Vater/ durch die Seele gebieret:
Auß dem Geiſt kompt die Seele/ der laͤßt
ſie aus/ als ſeinen othem/ vnnd von dieſen
beyden der Leib: Die beſtendige Seele vnd
Geiſt/ als das rechte Leben vnd Geiſt/ ſo
der Engliſchen welt ſich eignet vnnd verglei-
chet in allen dingen/ iſt allezeit/ in dem rech-
ten leibe aller dinge/ das iſt/ im Salize:
Wenn dies wird aufgeſchloſſen/ ſo kommen
ſie herfuͤr in aller clarheit/ als in Engliſcher
herꝛligkeit.

Der Geiſt endtlich aller dinge/ iſt aus
den drey Generahl-principiis, in einem je-
glichen nemlich/ nach ſeinem theil vnd mas/
der Geiſt nun/ gibt die rechte innerliche we-
ſenheit/ formam eſſentialem, differentiam
ſpecificam, abſtractum,
ꝛc. vnd anders nichts/
von demſelben empfangen auch die Seele

vnd
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[42/0046] Morgenroͤthe der Weißheit. Die Seele nun iſt dem hoͤchſten grad nach/ aus der Natur/ dem andern nach/ aus dem Liecht/ vnnd nach dem dritten vn- term grad/ aus dem Winde: Dies ſeind die Principia der Lebendigen Seelen: Seele vnd Geiſt/ vnterſcheiden ſich/ als GOTT vnnd die Natur/ Geiſt vnnd Windt/ als Engel vnnd lebendige Seele/ ja als Geiſt vnnd Othem. Das mittelſte Principium, in allen dreyen Principiis, iſt alletzeit an ſtatt der Mutter/ als die Natur/ Wind vnd Seele: Der Leib iſt das Kind/ welches der Geiſt/ als der Vater/ durch die Seele gebieret: Auß dem Geiſt kompt die Seele/ der laͤßt ſie aus/ als ſeinen othem/ vnnd von dieſen beyden der Leib: Die beſtendige Seele vnd Geiſt/ als das rechte Leben vnd Geiſt/ ſo der Engliſchen welt ſich eignet vnnd verglei- chet in allen dingen/ iſt allezeit/ in dem rech- ten leibe aller dinge/ das iſt/ im Salize: Wenn dies wird aufgeſchloſſen/ ſo kommen ſie herfuͤr in aller clarheit/ als in Engliſcher herꝛligkeit. Der Geiſt endtlich aller dinge/ iſt aus den drey Generahl-principiis, in einem je- glichen nemlich/ nach ſeinem theil vnd mas/ der Geiſt nun/ gibt die rechte innerliche we- ſenheit/ formam eſſentialem, differentiam ſpecificam, abſtractum, ꝛc. vnd anders nichts/ von demſelben empfangen auch die Seele vnd

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Zitationshilfe: Felgenhauer, Paul: Das Büchlein Iehi Or, oder Morgenröthe der Weißheit. [Amsterdam], 1640, S. 42. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/felgenhauer_jehior_1640/46>, abgerufen am 27.11.2024.