Felgenhauer, Paul: Das Büchlein Iehi Or, oder Morgenröthe der Weißheit. [Amsterdam], 1640.Morgenröthe der Weißheit. von Dreyen/ als von Leib/ Seele vnndGeist: Vnd wirdt bezeuget durch Sieben Kräfften: alß 1. Kegen vnd bewegen: 2. Se- hen: 3. Hören: 4. Riechen: 5. Schmecken: 6. Sinnen/ dencken/ vernunfft: 7. Lautten oder Stimme: Das regen vnd bewegen/ begreifft in sich das leben/ fühlen/ greiffen/ stehen/ gehen/ etc. wird alles zu einem ge- rechnet. Jn diesem theil nun/ ist der Mensch See- Gewis-
Morgenroͤthe der Weißheit. von Dreyen/ als von Leib/ Seele vnndGeiſt: Vnd wirdt bezeuget durch Sieben Kraͤfften: alß 1. Kegen vnd bewegen: 2. Se- hen: 3. Hoͤren: 4. Riechen: 5. Schmecken: 6. Sinnen/ dencken/ vernunfft: 7. Lautten oder Stimme: Das regen vnd bewegen/ begreifft in ſich das leben/ fuͤhlen/ greiffen/ ſtehen/ gehen/ ꝛc. wird alles zu einem ge- rechnet. Jn dieſem theil nun/ iſt der Menſch See- Gewiſ-
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Morgenroͤthe der Weißheit.
von Dreyen/ als von Leib/ Seele vnnd
Geiſt: Vnd wirdt bezeuget durch Sieben
Kraͤfften: alß 1. Kegen vnd bewegen: 2. Se-
hen: 3. Hoͤren: 4. Riechen: 5. Schmecken:
6. Sinnen/ dencken/ vernunfft: 7. Lautten
oder Stimme: Das regen vnd bewegen/
begreifft in ſich das leben/ fuͤhlen/ greiffen/
ſtehen/ gehen/ ꝛc. wird alles zu einem ge-
rechnet.
Jn dieſem theil nun/ iſt der Menſch See-
liſch/ den Lebendigen Seelen vnnd Viehe
gleich/ welches alleß dieſes eben gleich auch
hat/ jedoch aber an ſeinem theil/ vnnd nach
ſeiner mas/ zahl vnnd gewiecht/ ſo viel nem-
lich einem jeden gehoͤren vnd zukommen kan.
Dieſem nach/ hat der Menſch mehr nichtes
als das Vieh/ vnd iſt mit demſelben eine le-
bendige Seele/ nach vnd aus den Elemen-
ten/ gleiches anfangs aus der Erden/ vnnd
auch gleiches vntergangs wieder zur Er-
den/ Prediger 3. 19. ꝛc. Darnach aber hat
der Menſch mehr als das Vieh/ welches da
iſt aus einer andern Welt/ nemlich aus der
Engliſchen/ vnd iſt das Gemuthe/ welches
in ſeinem Geiſt ein Geſetz Prediger iſt in
allen Menſchen von Natur/ vnd hat das
Wiſſen/ Willen vnd Gewiſſen oder Ge-
richte zum Guten/ weiſet den Menſchen zu
allen guten/ vnd klaget auch den Menſchen
ſelber an vber dem boͤſen/ in ſeinem eigenen
Gewiſ-
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