Döpler, Jacob: Theatripoenarum, Suppliciorum Et Executionum Crminalium, Oder Schau-Platzes Derer Leibes- und Lebens-Strafen. Bd. 2. Leipzig, 1697.LXXI. Man hat auch dem Vieh/ wie noch heut zu Tage den Sehafen geschiehet / Saltz darumb zu fressen gegeben/ daß es nicht angehen/ sondern frisch und gesund erhalten werden/ auch zunehmen und sich vermehren möchte. Salis enim acrimonia acuit appetitum cibi & meatus reserando cibum, facilius deducit ad digestionem & graciles utuntur salsamentis, vel qvia oves aegrotant pinguedine nimia contracta, & eam sales colliqvant & diffundunt. Vel qvia fit magis foecundum inde pecus & ad coitum pronius. Nam canes qvoqve Salsamento eso celerius concipiunt. Et naves, avibus Sal vehitur, pluresalunt mures ob freqventiorem coitum, ut salsugine pos. q. 10. ubi etiam, qvod salibus solehant abstinere, qvi sese castitati dederant, qvasi ii ob calorem invitent ad rem veneream. Coel. Rhodigin. lect. antiq. lib. 5. c. 12. Et Salibus gratiarum nome imponebant, videlicet sale necessitatem cibi in suavitatem convertente. Qvare etiam Pulchritudinem salsam & acrem vocabant, tanqvam non otiosam & invenustam, sed gratiosam & ad permovendum aptam: ideo a Poetis Venus qvoqve fingitur e mari orta, velut e Sale nata, vel sub hoc involucro salis vis genitalis proponeretur. Et Deos marinos omnino foecundos & multorum liberorum parentes faciunt. De terrestribus & volucribus nullum plane invenies animalibus, qvod foecunditatis gratia, vel cum qvovis marinorum comparare liceat. Unde illud Empedoclis: Foecundos Pisces inscitam ducere gentem. Qvod etiam est ob saluberrima & elaborata alimenta, qvae mare gignit, & aeris tenuitatem & puritatem, qvae ab illo oritur, cum etiam marina obsonia praeterqvam suavissima, maxime sint innoxia, non enim ut carnes gravant, sed facile digeruntur & concoqvuntur. Steph. Gratian. discept. for. cap. 179. n. 56. & seqq. LXXII. Bey etlichen Morgenländischen Völckern ist auch der Gebrauch gewesen/ daß in dem Monent, wenn Braut und Bräutigam die Ehe vollzogen/ man iedweden etwas Saltz zu essen gegeben/ zum Zeichen/ daß sie einander hertzlich lieben solten. Cum duae naturae salis aqvea & terrena in unum saporem coalescant, qvo condiente esculenta recte sapiunt, sic duae & diversae hominum sententiae in unum consensum conspirantes, & mutuam gratiam ineant, & semel initam adhibito prudentiae sale conser vent. Tum etiam, ut ex inhonesto divortio terror incutiatur. Sal enim, sicut desi- LXXI. Man hat auch dem Vieh/ wie noch heut zu Tage den Sehafen geschiehet / Saltz darumb zu fressen gegeben/ daß es nicht angehen/ sondern frisch und gesund erhalten werden/ auch zunehmen und sich vermehren möchte. Salis enim acrimonia acuit appetitum cibi & meatus reserando cibum, facilius deducit ad digestionem & graciles utuntur salsamentis, vel qvia oves aegrotant pinguedine nimia contractâ, & eam sales colliqvant & diffundunt. Vel qvia fit magis foecundum inde pecus & ad coitum pronius. Nam canes qvoqve Salsamento eso celerius concipiunt. Et naves, avibus Sal vehitur, pluresalunt mures ob freqventiorem coitum, ut salsugine pos. q. 10. ubi etiam, qvod salibus solehant abstinere, qvi sese castitati dederant, qvasi ii ob calorem invitent ad rem veneream. Coel. Rhodigin. lect. antiq. lib. 5. c. 12. Et Salibus gratiarum nomé imponebant, videlicet sale necessitatem cibi in suavitatem convertente. Qvare etiam Pulchritudinem salsam & acrem vocabant, tanqvam non otiosam & invenustam, sed gratiosam & ad permovendum aptam: ideo à Poetis Venus qvoqve fingitur è mari orta, velut è Sale nata, vel sub hoc involucro salis vis genitalis proponeretur. Et Deos marinos omninò foecundos & multorum liberorum parentes faciunt. De terrestribus & volucribus nullum planè invenies animalibus, qvod foecunditatis gratia, vel cum qvovis marinorum comparare liceat. Unde illud Empedoclis: Foecundos Pisces inscitam ducere gentem. Qvod etiam est ob saluberrima & elaborata alimenta, qvae mare gignit, & aëris tenuitatem & puritatem, qvae ab illo oritur, cum etiam marina obsonia praeterqvam suavissima, maximè sint innoxia, non enim ut carnes gravant, sed facilè digeruntur & concoqvuntur. Steph. Gratian. discept. for. cap. 179. n. 56. & seqq. LXXII. Bey etlichen Morgenländischen Völckern ist auch der Gebrauch gewesen/ daß in dem Monent, wenn Braut und Bräutigam die Ehe vollzogen/ man iedweden etwas Saltz zu essen gegeben/ zum Zeichen/ daß sie einander hertzlich lieben solten. Cum duae naturae salis aqvea & terrena in unum saporem coalescant, qvo condiente esculenta rectè sapiunt, sic duae & diversae hominum sententiae in unum consensum conspirantes, & mutuam gratiam ineant, & semel initam adhibito prudentiae sale conser vent. Tum etiam, ut ex inhonesto divortio terror incutiatur. Sal enim, sicut desi- <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0622" n="612"/> <p>LXXI. Man hat auch dem Vieh/ wie noch heut zu Tage den Sehafen geschiehet / Saltz darumb zu fressen gegeben/ daß es nicht angehen/ sondern frisch und gesund erhalten werden/ auch zunehmen und sich vermehren möchte. Salis enim acrimonia acuit appetitum cibi & meatus reserando cibum, facilius deducit ad digestionem & graciles utuntur salsamentis, vel qvia oves aegrotant pinguedine nimia contractâ, & eam sales colliqvant & diffundunt. Vel qvia fit magis foecundum inde pecus & ad coitum pronius. Nam canes qvoqve Salsamento eso celerius concipiunt. Et naves, avibus Sal vehitur, pluresalunt mures ob freqventiorem coitum, ut salsugine pos. q. 10. ubi etiam, qvod salibus solehant abstinere, qvi sese castitati dederant, qvasi ii ob calorem invitent ad rem veneream.</p> <p>Coel. Rhodigin. lect. antiq. lib. 5. c. 12.</p> <p>Et Salibus gratiarum nomé imponebant, videlicet sale necessitatem cibi in suavitatem convertente. Qvare etiam Pulchritudinem salsam & acrem vocabant, tanqvam non otiosam & invenustam, sed gratiosam & ad permovendum aptam: ideo à Poetis Venus qvoqve fingitur è mari orta, velut è Sale nata, vel sub hoc involucro salis vis genitalis proponeretur.</p> <p>Et Deos marinos omninò foecundos & multorum liberorum parentes faciunt. De terrestribus & volucribus nullum planè invenies animalibus, qvod foecunditatis gratia, vel cum qvovis marinorum comparare liceat. Unde illud Empedoclis: Foecundos Pisces inscitam ducere gentem. Qvod etiam est ob saluberrima & elaborata alimenta, qvae mare gignit, & aëris tenuitatem & puritatem, qvae ab illo oritur, cum etiam marina obsonia praeterqvam suavissima, maximè sint innoxia, non enim ut carnes gravant, sed facilè digeruntur & concoqvuntur.</p> <p>Steph. Gratian. discept. for. cap. 179. n. 56. & seqq.</p> <p>LXXII. Bey etlichen Morgenländischen Völckern ist auch der Gebrauch gewesen/ daß in dem Monent, wenn Braut und Bräutigam die Ehe vollzogen/ man iedweden etwas Saltz zu essen gegeben/ zum Zeichen/ daß sie einander hertzlich lieben solten. Cum duae naturae salis aqvea & terrena in unum saporem coalescant, qvo condiente esculenta rectè sapiunt, sic duae & diversae hominum sententiae in unum consensum conspirantes, & mutuam gratiam ineant, & semel initam adhibito prudentiae sale conser vent. Tum etiam, ut ex inhonesto divortio terror incutiatur. Sal enim, sicut desi- </p> </div> </body> </text> </TEI> [612/0622]
LXXI. Man hat auch dem Vieh/ wie noch heut zu Tage den Sehafen geschiehet / Saltz darumb zu fressen gegeben/ daß es nicht angehen/ sondern frisch und gesund erhalten werden/ auch zunehmen und sich vermehren möchte. Salis enim acrimonia acuit appetitum cibi & meatus reserando cibum, facilius deducit ad digestionem & graciles utuntur salsamentis, vel qvia oves aegrotant pinguedine nimia contractâ, & eam sales colliqvant & diffundunt. Vel qvia fit magis foecundum inde pecus & ad coitum pronius. Nam canes qvoqve Salsamento eso celerius concipiunt. Et naves, avibus Sal vehitur, pluresalunt mures ob freqventiorem coitum, ut salsugine pos. q. 10. ubi etiam, qvod salibus solehant abstinere, qvi sese castitati dederant, qvasi ii ob calorem invitent ad rem veneream.
Coel. Rhodigin. lect. antiq. lib. 5. c. 12.
Et Salibus gratiarum nomé imponebant, videlicet sale necessitatem cibi in suavitatem convertente. Qvare etiam Pulchritudinem salsam & acrem vocabant, tanqvam non otiosam & invenustam, sed gratiosam & ad permovendum aptam: ideo à Poetis Venus qvoqve fingitur è mari orta, velut è Sale nata, vel sub hoc involucro salis vis genitalis proponeretur.
Et Deos marinos omninò foecundos & multorum liberorum parentes faciunt. De terrestribus & volucribus nullum planè invenies animalibus, qvod foecunditatis gratia, vel cum qvovis marinorum comparare liceat. Unde illud Empedoclis: Foecundos Pisces inscitam ducere gentem. Qvod etiam est ob saluberrima & elaborata alimenta, qvae mare gignit, & aëris tenuitatem & puritatem, qvae ab illo oritur, cum etiam marina obsonia praeterqvam suavissima, maximè sint innoxia, non enim ut carnes gravant, sed facilè digeruntur & concoqvuntur.
Steph. Gratian. discept. for. cap. 179. n. 56. & seqq.
LXXII. Bey etlichen Morgenländischen Völckern ist auch der Gebrauch gewesen/ daß in dem Monent, wenn Braut und Bräutigam die Ehe vollzogen/ man iedweden etwas Saltz zu essen gegeben/ zum Zeichen/ daß sie einander hertzlich lieben solten. Cum duae naturae salis aqvea & terrena in unum saporem coalescant, qvo condiente esculenta rectè sapiunt, sic duae & diversae hominum sententiae in unum consensum conspirantes, & mutuam gratiam ineant, & semel initam adhibito prudentiae sale conser vent. Tum etiam, ut ex inhonesto divortio terror incutiatur. Sal enim, sicut desi-
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