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Döpler, Jacob: Theatrum poenarum, Suppliciorum Et Executionum Criminalium, Oder Schau-Platz/ Derer Leibes und Lebens-Straffen. Bd. 1. Sonderhausen, 1693.

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[Nonnulli tamen hunc locum aliter explicant. Vide Interpretes add. Erasin Chil. 3. cent. 4 c. 14.]

Manum vero protendere, pacem peti significabant.

Quintil. lib. 11. c. 3.

XXX. Aus der Chiromantie setzet Francisc. Torreblanca, in tract. de Magia lib. 1. cap. 9. n 40. von den Fingern folgendes: Digiti subtiles & male ad invicem cohaerentes, adeo ut aer transpareat notabiliter inter eos, significat subtilitatem ingenii & curialitatem cum loquacitate: Sed contra digiti grossi, & nimium adhaerentes, inter quos aer vix transpareat, hebetem animum simul & avarum, cum invidentia ostendit. Digiti autem extensi & recti bonam complexionem denotant, & subtilitatem ingenii: curvi tamen & intro versus palmam, auarum & cautum hominem faciunt: reflexi autem ad dorsum manus, simplicitatem animi & parvum ingenium portendunt.

XXXI. Decreto Alexandri Falsario cuidam Nervos digitorum incisos legimus apud Salmuth.

ad Pancirolli Nov. repert. tit. 2. de porcellan. pag. m. 184. ex Lampridio.

Eandemque poenam Falsario Giessae Cattorum Anno 1663. infligi vidisse testatur Dn. Georg. Ludow. Schelhas, Consiliarius Aulae Isnac-Affinis meus honorandus.

in Antropolog. MSC. cap. 23. obs. 4.

Digitis abscissis totius mannus utilitas tollitur,

Paul. Zachias. lib. 5. tit. 3. q. 6. n. 8.

In iis enim consistit praecipua manus utilitas.

idem. d. loc. n. 13.

XXXII. Zu Rom siehet man in der Frauen-Kirch/ nicht weit von St. Sabinae Berg / einen runden Stein liegen/ derselbe hat Augen/ Nase und ein offnes Maul. Hierbey muste vor Alters ein Weib/ wenn sie Ehebruchs angeklaget wahr/ nieder knien/ ihre Finger drein stecken/ und also schweren. Wahr sie ohne Schuld / zog sie die Hand gesund wieder heraus/ und erlangete grössere Ehre: Im Fall sie aber das sechste Geboth übertreten/ biß das Bild ihr die Finger ab. Wenn heute diese Weise die Keuschheit zu probiren/ noch üblich wäre/ würden sehr viel zerstümmelte Fäuste haben.

[Nonnulli tamen hunc locum aliter explicant. Vide Interpretes add. Erasin Chil. 3. cent. 4 c. 14.]

Manum verò protendere, pacem peti significabant.

Quintil. lib. 11. c. 3.

XXX. Aus der Chiromantie setzet Francisc. Torreblanca, in tract. de Magia lib. 1. cap. 9. n 40. von den Fingern folgendes: Digiti subtiles & malè ad invicem cohaerentes, adeò ut aer transpareat notabiliter inter eos, significat subtilitatem ingenii & curialitatem cum loquacitate: Sed contra digiti grossi, & nimium adhaerentes, inter quos aër vix transpareat, hebetem animum simul & avarum, cum invidentia ostendit. Digiti autem extensi & recti bonam complexionem denotant, & subtilitatem ingenii: curvi tamen & intrò versus palmam, auarum & cautum hominem faciunt: reflexi autem ad dorsum manus, simplicitatem animi & parvum ingenium portendunt.

XXXI. Decreto Alexandri Falsario cuidam Nervos digitorum incisos legimus apud Salmuth.

ad Pancirolli Nov. repert. tit. 2. de porcellan. pag. m. 184. ex Lampridio.

Eandemque poenam Falsario Giessae Cattorum Anno 1663. infligi vidisse testatur Dn. Georg. Ludow. Schelhas, Consiliarius Aulae Isnac-Affinis meus honorandus.

in Antropolog. MSC. cap. 23. obs. 4.

Digitis abscissis totius mannus utilitas tollitur,

Paul. Zachias. lib. 5. tit. 3. q. 6. n. 8.

In iis enim consistit praecipua manus utilitas.

idem. d. loc. n. 13.

XXXII. Zu Rom siehet man in der Frauen-Kirch/ nicht weit von St. Sabinae Berg / einen runden Stein liegen/ derselbe hat Augen/ Nase und ein offnes Maul. Hierbey muste vor Alters ein Weib/ wenn sie Ehebruchs angeklaget wahr/ nieder knien/ ihre Finger drein stecken/ und also schweren. Wahr sie ohne Schuld / zog sie die Hand gesund wieder heraus/ und erlangete grössere Ehre: Im Fall sie aber das sechste Geboth übertreten/ biß das Bild ihr die Finger ab. Wenn heute diese Weise die Keuschheit zu probiren/ noch üblich wäre/ würden sehr viel zerstümmelte Fäuste haben.

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        <p>[Nonnulli tamen hunc locum aliter explicant. Vide Interpretes add. Erasin Chil.                      3. cent. 4 c. 14.]</p>
        <p>Manum verò protendere, pacem peti significabant.</p>
        <p>Quintil. lib. 11. c. 3.</p>
        <p>XXX. Aus der Chiromantie setzet Francisc. Torreblanca, in tract. de Magia lib. 1.                      cap. 9. n 40. von den Fingern folgendes: Digiti subtiles &amp; malè ad invicem                      cohaerentes, adeò ut aer transpareat notabiliter inter eos, significat                      subtilitatem ingenii &amp; curialitatem cum loquacitate: Sed contra digiti                      grossi, &amp; nimium adhaerentes, inter quos aër vix transpareat, hebetem animum                      simul &amp; avarum, cum invidentia ostendit. Digiti autem extensi &amp; recti                      bonam complexionem denotant, &amp; subtilitatem ingenii: curvi tamen &amp; intrò                      versus palmam, auarum &amp; cautum hominem faciunt: reflexi autem ad dorsum                      manus, simplicitatem animi &amp; parvum ingenium portendunt.</p>
        <p>XXXI. Decreto Alexandri Falsario cuidam Nervos digitorum incisos legimus apud                      Salmuth.</p>
        <p>ad Pancirolli Nov. repert. tit. 2. de porcellan. pag. m. 184. ex Lampridio.</p>
        <p>Eandemque poenam Falsario Giessae Cattorum Anno 1663. infligi vidisse testatur                      Dn. Georg. Ludow. Schelhas, Consiliarius Aulae Isnac-Affinis meus                      honorandus.</p>
        <p>in Antropolog. MSC. cap. 23. obs. 4.</p>
        <p>Digitis abscissis totius mannus utilitas tollitur,</p>
        <p>Paul. Zachias. lib. 5. tit. 3. q. 6. n. 8.</p>
        <p>In iis enim consistit praecipua manus utilitas.</p>
        <p>idem. d. loc. n. 13.</p>
        <p>XXXII. Zu Rom siehet man in der Frauen-Kirch/ nicht weit von St. Sabinae Berg /                      einen runden Stein liegen/ derselbe hat Augen/ Nase und ein offnes Maul.                      Hierbey muste vor Alters ein Weib/ wenn sie Ehebruchs angeklaget wahr/ nieder                      knien/ ihre Finger drein stecken/ und also schweren. Wahr sie ohne Schuld /                      zog sie die Hand gesund wieder heraus/ und erlangete grössere Ehre: Im Fall sie                      aber das sechste Geboth übertreten/ biß das Bild ihr die Finger ab. Wenn heute                      diese Weise die Keuschheit zu probiren/ noch üblich wäre/ würden sehr viel                      zerstümmelte Fäuste haben.</p>
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[977/0983] [Nonnulli tamen hunc locum aliter explicant. Vide Interpretes add. Erasin Chil. 3. cent. 4 c. 14.] Manum verò protendere, pacem peti significabant. Quintil. lib. 11. c. 3. XXX. Aus der Chiromantie setzet Francisc. Torreblanca, in tract. de Magia lib. 1. cap. 9. n 40. von den Fingern folgendes: Digiti subtiles & malè ad invicem cohaerentes, adeò ut aer transpareat notabiliter inter eos, significat subtilitatem ingenii & curialitatem cum loquacitate: Sed contra digiti grossi, & nimium adhaerentes, inter quos aër vix transpareat, hebetem animum simul & avarum, cum invidentia ostendit. Digiti autem extensi & recti bonam complexionem denotant, & subtilitatem ingenii: curvi tamen & intrò versus palmam, auarum & cautum hominem faciunt: reflexi autem ad dorsum manus, simplicitatem animi & parvum ingenium portendunt. XXXI. Decreto Alexandri Falsario cuidam Nervos digitorum incisos legimus apud Salmuth. ad Pancirolli Nov. repert. tit. 2. de porcellan. pag. m. 184. ex Lampridio. Eandemque poenam Falsario Giessae Cattorum Anno 1663. infligi vidisse testatur Dn. Georg. Ludow. Schelhas, Consiliarius Aulae Isnac-Affinis meus honorandus. in Antropolog. MSC. cap. 23. obs. 4. Digitis abscissis totius mannus utilitas tollitur, Paul. Zachias. lib. 5. tit. 3. q. 6. n. 8. In iis enim consistit praecipua manus utilitas. idem. d. loc. n. 13. XXXII. Zu Rom siehet man in der Frauen-Kirch/ nicht weit von St. Sabinae Berg / einen runden Stein liegen/ derselbe hat Augen/ Nase und ein offnes Maul. Hierbey muste vor Alters ein Weib/ wenn sie Ehebruchs angeklaget wahr/ nieder knien/ ihre Finger drein stecken/ und also schweren. Wahr sie ohne Schuld / zog sie die Hand gesund wieder heraus/ und erlangete grössere Ehre: Im Fall sie aber das sechste Geboth übertreten/ biß das Bild ihr die Finger ab. Wenn heute diese Weise die Keuschheit zu probiren/ noch üblich wäre/ würden sehr viel zerstümmelte Fäuste haben.

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Zitationshilfe: Döpler, Jacob: Theatrum poenarum, Suppliciorum Et Executionum Criminalium, Oder Schau-Platz/ Derer Leibes und Lebens-Straffen. Bd. 1. Sonderhausen, 1693, S. 977. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/doepler_theatrum01_1693/983>, abgerufen am 24.11.2024.