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Döpler, Jacob: Theatrum poenarum, Suppliciorum Et Executionum Criminalium, Oder Schau-Platz/ Derer Leibes und Lebens-Straffen. Bd. 1. Sonderhausen, 1693.

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XXVIII. Worbey diese Frage vorkömt/ ob man mit guten Gewissen einen Menschen Naß- und Ohren abschneiden/ oder auch ein Brandmahl ins Gesichte brennen lassen könne? Käyser Constantiuus, in L. si quis 17. C. de Poenis, verbeuth solches ausdrücklich/ wenn er dem Eumelio also rescribiret: Si quis in metallum fuerit pro criminum deprehensorum qualitaete damnatus, minime in ejus facie scribendum, cum & in manibus & in suris possit poena damnationis una inscriptione comprehendi, idque ex ratione: Quo facies, quae ad similit udinem pulchritudinis est coelestis figurata, minime maculetur. Et Angelus dicit exprese: Statutum non valere, nec servandum esse, quod talem poenam infligit. Idem quoque tenet Alex. in addit. ad Bart. in l. cum in diversis ff. de relig. Sequiturque Maranta, in suo Speculo, part. 4. Dist. 2. n. 8. & 9. subdens, poenam hanc non esse servandam; nec non Mynsinger, cent. Sing. Obs. 46. per tot. Allein es kan diese Ursache hie keine stat finden/ weil der Mensch GOttes Ebenbild nicht ist secundum lineamenta corporis & formam externam, & exteriorem hominem, sed secundum animae qualitates & formam internam, interioremque hominem, nach der äußerlichen Leibes-Gestalt/ und den äußerlichen Menschen/ besondern nach den Qualitäten der Seelen/ und nach dem inwendigen Menschen/ sonst müste unwidersprechlich folgen/ das GOTT so mancherley Gestalt hätte/ als Menschen wären/ allermaßen sich unter tausenden kaum zween ähnlich sehen. Und daß der Biblische Text Gen. c. 1. so zuverstehen sey/ ist zu ersehen ex Novell. Inst. Imp. 5. in pr. Wie denn auch alle Theologi hiermit übereinstimmen. Vide

Bedam, in d Genes. c. 1. & in Job. lib. 3. c. 7 Euchar. in Genes. lib. 1. c. 8. & ibi plures allegg. authores. M. Joh. Stifler/ in Geistl. Histor. Schatz. cap. 9. pag. 364.

Womit auch die Juristen zu frieden/ vid. Dalner. de Jure hominis, part. 5. n. 9. tom. 1.

Deinde respondetur, in homine per imaginem Dei significari magis veram Dei cognitionem, justitiam & sanctiatem, non frontem, non caput hominis. Unde omnia mala in truncum, mente prius concepta, digesta, deflunnt, atq[unleserliches Material] sic explicavit imaginem Dei Imaginem dixit, quod principatum teneat, Dei mandato, in beluas; quae sententia Apostoli scriptis quoque confutatur. Herm. Neuvvald, de prob. Sagr. per aq. frig. ibi: homo dicitur imago Dei, ut in omni virtutum genere praeluceat, Deo similis fiat in veritate, sapientia & justitia, quemadmodum Plato dixerat: In vir-

XXVIII. Worbey diese Frage vorkömt/ ob man mit guten Gewissen einen Menschen Naß- und Ohren abschneiden/ oder auch ein Brandmahl ins Gesichte brennen lassen könne? Käyser Constantiuus, in L. si quis 17. C. de Poenis, verbeuth solches ausdrücklich/ wenn er dem Eumelio also rescribiret: Si quis in metallum fuerit pro criminum deprehensorum qualitaete damnatus, minime in ejus facie scribendum, cum & in manibus & in suris possit poena damnationis unâ inscriptione comprehendi, idque ex ratione: Quo facies, quae ad similit udinem pulchritudinis est coelestis figurata, minime maculetur. Et Angelus dicit expresè: Statutum non valere, nec servandum esse, quod talem poenam infligit. Idem quoque tenet Alex. in addit. ad Bart. in l. cum in diversis ff. de relig. Sequiturque Maranta, in suo Speculo, part. 4. Dist. 2. n. 8. & 9. subdens, poenam hanc non esse servandam; nec non Mynsinger, cent. Sing. Obs. 46. per tot. Allein es kan diese Ursache hie keine stat finden/ weil der Mensch GOttes Ebenbild nicht ist secundum lineamenta corporis & formam externam, & exteriorem hominem, sed secundum animae qualitates & formam internam, interioremque hominem, nach der äußerlichen Leibes-Gestalt/ und den äußerlichen Menschen/ besondern nach den Qualitäten der Seelen/ und nach dem inwendigen Menschen/ sonst müste unwidersprechlich folgen/ das GOTT so mancherley Gestalt hätte/ als Menschen wären/ allermaßen sich unter tausenden kaum zween ähnlich sehen. Und daß der Biblische Text Gen. c. 1. so zuverstehen sey/ ist zu ersehen ex Novell. Inst. Imp. 5. in pr. Wie denn auch alle Theologi hiermit übereinstimmen. Vide

Bedam, in d Genes. c. 1. & in Job. lib. 3. c. 7 Euchar. in Genes. lib. 1. c. 8. & ibi plures allegg. authores. M. Joh. Stifler/ in Geistl. Histor. Schatz. cap. 9. pag. 364.

Womit auch die Juristen zu frieden/ vid. Dalner. de Jure hominis, part. 5. n. 9. tom. 1.

Deinde respondetur, in homine per imaginem Dei significari magis veram Dei cognitionem, justitiam & sanctiatem, non frontem, non caput hominis. Unde omnia mala in truncum, mente prius concepta, digesta, deflunnt, atq[unleserliches Material] sic explicavit imaginem Dei Imaginem dixit, quod principatum teneat, Dei mandato, in beluas; quae sententia Apostoli scriptis quoque confutatur. Herm. Neuvvald, de prob. Sagr. per aq. frig. ibi: homo dicitur imago Dei, ut in omni virtutum genere praeluceat, Deo similis fiat in veritate, sapientia & justitia, quemadmodum Plato dixerat: In vir-

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[913/0919] XXVIII. Worbey diese Frage vorkömt/ ob man mit guten Gewissen einen Menschen Naß- und Ohren abschneiden/ oder auch ein Brandmahl ins Gesichte brennen lassen könne? Käyser Constantiuus, in L. si quis 17. C. de Poenis, verbeuth solches ausdrücklich/ wenn er dem Eumelio also rescribiret: Si quis in metallum fuerit pro criminum deprehensorum qualitaete damnatus, minime in ejus facie scribendum, cum & in manibus & in suris possit poena damnationis unâ inscriptione comprehendi, idque ex ratione: Quo facies, quae ad similit udinem pulchritudinis est coelestis figurata, minime maculetur. Et Angelus dicit expresè: Statutum non valere, nec servandum esse, quod talem poenam infligit. Idem quoque tenet Alex. in addit. ad Bart. in l. cum in diversis ff. de relig. Sequiturque Maranta, in suo Speculo, part. 4. Dist. 2. n. 8. & 9. subdens, poenam hanc non esse servandam; nec non Mynsinger, cent. Sing. Obs. 46. per tot. Allein es kan diese Ursache hie keine stat finden/ weil der Mensch GOttes Ebenbild nicht ist secundum lineamenta corporis & formam externam, & exteriorem hominem, sed secundum animae qualitates & formam internam, interioremque hominem, nach der äußerlichen Leibes-Gestalt/ und den äußerlichen Menschen/ besondern nach den Qualitäten der Seelen/ und nach dem inwendigen Menschen/ sonst müste unwidersprechlich folgen/ das GOTT so mancherley Gestalt hätte/ als Menschen wären/ allermaßen sich unter tausenden kaum zween ähnlich sehen. Und daß der Biblische Text Gen. c. 1. so zuverstehen sey/ ist zu ersehen ex Novell. Inst. Imp. 5. in pr. Wie denn auch alle Theologi hiermit übereinstimmen. Vide Bedam, in d Genes. c. 1. & in Job. lib. 3. c. 7 Euchar. in Genes. lib. 1. c. 8. & ibi plures allegg. authores. M. Joh. Stifler/ in Geistl. Histor. Schatz. cap. 9. pag. 364. Womit auch die Juristen zu frieden/ vid. Dalner. de Jure hominis, part. 5. n. 9. tom. 1. Deinde respondetur, in homine per imaginem Dei significari magis veram Dei cognitionem, justitiam & sanctiatem, non frontem, non caput hominis. Unde omnia mala in truncum, mente prius concepta, digesta, deflunnt, atq_ sic explicavit imaginem Dei Imaginem dixit, quod principatum teneat, Dei mandato, in beluas; quae sententia Apostoli scriptis quoque confutatur. Herm. Neuvvald, de prob. Sagr. per aq. frig. ibi: homo dicitur imago Dei, ut in omni virtutum genere praeluceat, Deo similis fiat in veritate, sapientia & justitia, quemadmodum Plato dixerat: In vir-

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Zitationshilfe: Döpler, Jacob: Theatrum poenarum, Suppliciorum Et Executionum Criminalium, Oder Schau-Platz/ Derer Leibes und Lebens-Straffen. Bd. 1. Sonderhausen, 1693, S. 913. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/doepler_theatrum01_1693/919>, abgerufen am 16.07.2024.