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Döpler, Jacob: Theatrum poenarum, Suppliciorum Et Executionum Criminalium, Oder Schau-Platz/ Derer Leibes und Lebens-Straffen. Bd. 1. Sonderhausen, 1693.

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Allermassen es Sabbatus, oder wie andere ihn nennen Sabacus, oder Sabaicus, König in Egypten/ aus Morenland Bürtig/ mit allen seinen Gefangenen/ die das Leben verwircket hatten/ gemacht. Herodotus libro 2. Diodor. Siculus lib. 2. c. 2. Alex. ab Alexand. Gen. dier. lib. 3. c. 5. pag. 296. mit welchen auch übereinkömmet/ was Valent. Winther, in parthen. litig. lib. 2. cap. 12. klüglich anführet/ wenn er also schreibet: Rebus publicis hoc deploratissimo Seculo optume consultum putamus, si fures ob furta simplicia pecuniaria, non fust gationibus, suspendiis, relegationibus, aut aliis atrocioribus poenis afficerentur, sed ad OPERAS PUBLICAS praestandas damnarentur. Fustigatio enim, oder das Ruthen aus hauen ist die erste Weihe zum Galgen/ qua fures magis ad furta invitantur. Excluduntur quippe ob infamiam ab omni honesto commercio, & nullibi tolerantur. Ergo ad furta & latrocinia magis magisque alliciuntur. Nec exilium Reip. conducit. Unguentis enim hoc remedium simile est, quibus scabiei medela adfertur: Per momenta illa sanant quidem, sed corpore intus malis humoribus affecto statim morbus regreditur. Et sane ita fieri videmus, quod exsules coelum, non animum mutent, sed exclusione hac ignominiosa irritati subinde ad pejora prolabantur, patriam infestent & prodant, novaque semper litigia excitem. Idem est judicium de auris abscissione, quam praeter memorata, aliaque inde renascentia mala, vim generativam impedire tradit supra allegat. Knich. de jure territ. c. 3. n. 255. Ex manus amputatione hoc quoque resultat incommodi, ut delinquens in locis dissitis aliam causam amissionis manus mentiatur, & occasionem mendicandi satis amplam, collectisque Elemosinis liberalioribus otiosae vitae pigritiem & malitiam sustentandi nanciscantur.

Oldekop. d. Q. 10. pag. 243.

XI. Diesen Rath hat gefolget Hertzog Johann Friederich zu Würtenberg/ wie aus folgender Constitution zuvernehmen. Unsern Gruß zuvor/ "liebe Getreue/ Wir sind in allewege gemeinet/ der lieben Justitz in unsern Hertzogthum und Landen ihren gestrackten Lauf zulassen/ ja bey zunehmenden Lastern die Straffen [zu mehrern Ernst gegen den Delinquenten, auch andern zu abscheulichen Exempel] zu schärffen. Wir haben aber hierinnen mehr mahln in Gedancken gefast/ ob nicht in den Fällen und Verbrechungen/ so nicht gäntzliche äusserste Todes-Straffe auf sich

Allermassen es Sabbatus, oder wie andere ihn nennen Sabacus, oder Sabaicus, König in Egypten/ aus Morenland Bürtig/ mit allen seinen Gefangenen/ die das Leben verwircket hatten/ gemacht. Herodotus libro 2. Diodor. Siculus lib. 2. c. 2. Alex. ab Alexand. Gen. dier. lib. 3. c. 5. pag. 296. mit welchen auch übereinkömmet/ was Valent. Winther, in parthen. litig. lib. 2. cap. 12. klüglich anführet/ wenn er also schreibet: Rebus publicis hoc deploratissimo Seculo optumè consultum putamus, si fures ob furta simplicia pecuniaria, non fust gationibus, suspendiis, relegationibus, aut aliis atrocioribus poenis afficerentur, sed ad OPERAS PUBLICAS praestandas damnarentur. Fustigatio enim, oder das Ruthen aus hauen ist die erste Weihe zum Galgen/ qua fures magis ad furta invitantur. Excluduntur quippe ob infamiam ab omni honesto commercio, & nullibi tolerantur. Ergo ad furta & latrocinia magis magisque alliciuntur. Nec exilium Reip. conducit. Unguentis enim hoc remedium simile est, quibus scabiei medela adfertur: Per momenta illa sanant quidem, sed corpore intus malis humoribus affecto statim morbus regreditur. Et sanè ita fieri videmus, quod exsules coelum, non animum mutent, sed exclusione hac ignominiosa irritati subinde ad pejora prolabantur, patriam infestent & prodant, novaque semper litigia excitem. Idem est judicium de auris abscissione, quam praeter memorata, aliaque inde renascentia mala, vim generativam impedire tradit supra allegat. Knich. de jure territ. c. 3. n. 255. Ex manus amputatione hoc quoque resultat incommodi, ut delinquens in locis dissitis aliam causam amissionis manus mentiatur, & occasionem mendicandi satis amplam, collectisque Elemosinis liberalioribus otiosae vitae pigritiem & malitiam sustentandi nanciscantur.

Oldekop. d. Q. 10. pag. 243.

XI. Diesen Rath hat gefolget Hertzog Johann Friederich zu Würtenberg/ wie aus folgender Constitution zuvernehmen. Unsern Gruß zuvor/ "liebe Getreue/ Wir sind in allewege gemeinet/ der lieben Justitz in unsern Hertzogthum und Landen ihren gestrackten Lauf zulassen/ ja bey zunehmenden Lastern die Straffen [zu mehrern Ernst gegen den Delinquenten, auch andern zu abscheulichen Exempel] zu schärffen. Wir haben aber hierinnen mehr mahln in Gedancken gefast/ ob nicht in den Fällen und Verbrechungen/ so nicht gäntzliche äusserste Todes-Straffe auf sich

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Allermassen es Sabbatus, oder wie andere ihn nennen Sabacus, oder Sabaicus,                      König in Egypten/ aus Morenland Bürtig/ mit allen seinen Gefangenen/ die das                      Leben verwircket hatten/ gemacht. Herodotus libro 2. Diodor. Siculus lib. 2. c.                      2. Alex. ab Alexand. Gen. dier. lib. 3. c. 5. pag. 296. mit welchen auch                      übereinkömmet/ was Valent. Winther, in parthen. litig. lib. 2. cap. 12.                      klüglich anführet/ wenn er also schreibet: Rebus publicis hoc deploratissimo                      Seculo optumè consultum putamus, si fures ob furta simplicia pecuniaria, non                      fust gationibus, suspendiis, relegationibus, aut aliis atrocioribus poenis                      afficerentur, sed ad OPERAS PUBLICAS praestandas damnarentur. Fustigatio enim,                      oder das Ruthen aus hauen ist die erste Weihe zum Galgen/ qua fures magis ad                      furta invitantur. Excluduntur quippe ob infamiam ab omni honesto commercio,                      &amp; nullibi tolerantur. Ergo ad furta &amp; latrocinia magis magisque                      alliciuntur. Nec exilium Reip. conducit. Unguentis enim hoc remedium simile est,                      quibus scabiei medela adfertur: Per momenta illa sanant quidem, sed corpore                      intus malis humoribus affecto statim morbus regreditur. Et sanè ita fieri                      videmus, quod exsules coelum, non animum mutent, sed exclusione hac ignominiosa                      irritati subinde ad pejora prolabantur, patriam infestent &amp; prodant, novaque                      semper litigia excitem. Idem est judicium de auris abscissione, quam praeter                      memorata, aliaque inde renascentia mala, vim generativam impedire tradit supra                      allegat. Knich. de jure territ. c. 3. n. 255. Ex manus amputatione hoc quoque                      resultat incommodi, ut delinquens in locis dissitis aliam causam amissionis                      manus mentiatur, &amp; occasionem mendicandi satis amplam, collectisque                      Elemosinis liberalioribus otiosae vitae pigritiem &amp; malitiam sustentandi                      nanciscantur.</p>
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[869/0879] Allermassen es Sabbatus, oder wie andere ihn nennen Sabacus, oder Sabaicus, König in Egypten/ aus Morenland Bürtig/ mit allen seinen Gefangenen/ die das Leben verwircket hatten/ gemacht. Herodotus libro 2. Diodor. Siculus lib. 2. c. 2. Alex. ab Alexand. Gen. dier. lib. 3. c. 5. pag. 296. mit welchen auch übereinkömmet/ was Valent. Winther, in parthen. litig. lib. 2. cap. 12. klüglich anführet/ wenn er also schreibet: Rebus publicis hoc deploratissimo Seculo optumè consultum putamus, si fures ob furta simplicia pecuniaria, non fust gationibus, suspendiis, relegationibus, aut aliis atrocioribus poenis afficerentur, sed ad OPERAS PUBLICAS praestandas damnarentur. Fustigatio enim, oder das Ruthen aus hauen ist die erste Weihe zum Galgen/ qua fures magis ad furta invitantur. Excluduntur quippe ob infamiam ab omni honesto commercio, & nullibi tolerantur. Ergo ad furta & latrocinia magis magisque alliciuntur. Nec exilium Reip. conducit. Unguentis enim hoc remedium simile est, quibus scabiei medela adfertur: Per momenta illa sanant quidem, sed corpore intus malis humoribus affecto statim morbus regreditur. Et sanè ita fieri videmus, quod exsules coelum, non animum mutent, sed exclusione hac ignominiosa irritati subinde ad pejora prolabantur, patriam infestent & prodant, novaque semper litigia excitem. Idem est judicium de auris abscissione, quam praeter memorata, aliaque inde renascentia mala, vim generativam impedire tradit supra allegat. Knich. de jure territ. c. 3. n. 255. Ex manus amputatione hoc quoque resultat incommodi, ut delinquens in locis dissitis aliam causam amissionis manus mentiatur, & occasionem mendicandi satis amplam, collectisque Elemosinis liberalioribus otiosae vitae pigritiem & malitiam sustentandi nanciscantur. Oldekop. d. Q. 10. pag. 243. XI. Diesen Rath hat gefolget Hertzog Johann Friederich zu Würtenberg/ wie aus folgender Constitution zuvernehmen. Unsern Gruß zuvor/ "liebe Getreue/ Wir sind in allewege gemeinet/ der lieben Justitz in unsern Hertzogthum und Landen ihren gestrackten Lauf zulassen/ ja bey zunehmenden Lastern die Straffen [zu mehrern Ernst gegen den Delinquenten, auch andern zu abscheulichen Exempel] zu schärffen. Wir haben aber hierinnen mehr mahln in Gedancken gefast/ ob nicht in den Fällen und Verbrechungen/ so nicht gäntzliche äusserste Todes-Straffe auf sich

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Zitationshilfe: Döpler, Jacob: Theatrum poenarum, Suppliciorum Et Executionum Criminalium, Oder Schau-Platz/ Derer Leibes und Lebens-Straffen. Bd. 1. Sonderhausen, 1693, S. 869. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/doepler_theatrum01_1693/879>, abgerufen am 22.11.2024.