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Dilich, Wilhelm [i. e. Scheffer, Wilhelm]: Kriegsbuch, darin die Alte und Neue Militaria eigentlich beschrieben. Kassel, 1607.

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des Ersten theils.

2 Zum andern/ soll ein jeder Kriegßmann sich Gottloser wort vnd
werck enthalten/ vmb den Sieg wider den Feinde von oben heraber/ von
hertzen bitten: vnd so offt zum Gottesdienst oder der Predigt deß worts
Gottes vmbgeschlagen wirdt/ sich zu der Predigt verfügen/ vnd dieselb
ohn ehehaffte vrsachen keines wegs versaumen. Würde sich aber einer
oder mehr mit Gottslästerigen worten oder wercken vergreiffen/ vnd er-
zeigen/ der oder dieselben sollen an leib vnd leben gestraafft werden/ nach
erkandtnuß des Obersten oder rechtens. Wer auch zu zeiten der Predigt
vnd Gottesdiensts in den weinkellern vnd gelächern/ oder sonst an leicht-
fertigen orten betretten wirdt/ den soll der Profohß macht haben in die
Eisen zu schlagen/ vnd nach erkandtnuß des Obersten straaffen. Es soll
auch vnter wehrendem Gottsdienst vnd Predigt kein Wein/ Bier/ oder
dergleichen durch die Mercatanter außgezapfft vnd verkaufft werden.

3 Es sollen auch alle Knecht/ so spieß vnd kurtze wehren tragen/ mit
starcken seittenwehren/ nämblich beyden händen/ oder guten Rappieren
gefaft/ vnd auff der musterung damit zu erscheinen schuldig seyn. Die
schützen aber sollen mit gueten starcken Rappieren versehen seyn. Jtem/
es soll auch ein jeder Knecht sein rüstung/ seitten vnd ander wehr/ nicht
verändern/ sonder in guter achtung haben/ vnd mit holtzhauen oder der-
gleichen nicht verderben/ damit sie sich als Kriegßleuth derselben gegen
dem feindt nohttürfftiglich gebrauchen können. Vnd wo einer anderß
befunden würde/ der soll darumb gestraafft/ vnd ihme sonderlich seine
besoldung an der Musterung darumb geringert werden.

4 Jtem/ es soll auch sonst ein jeder sein Oberwehr/ vnd sonderlich
die schützen ihre Hahcken vnd zugehör/ in gueter gewarsam vnd bereit-
schafft halten/ vnd sich ohn Krant vnnd Loth/ auch andere nohtturfft
nicht finden lahssen. Da aber einer anders auff zügen vnd wacht befun-
den/ der gestalt/ daß er sich seins Hahckens vnd Wehr gegen dem Feindt
nit gebrauchen köndte/ der soll darumb am leib gestraafft werden.

5 Es soll auch ein jeder mit feinem Oberrock oder Mantel bekleydet/
vnd gefaßt seyn/ damit er sich vor dem regeu vnd kälte desto besser erhal-
ten/ vnd sonderlich die Schützen ihre Hahcken vnd Fleschen decken/ vnd
desto besser jeder zeit gebrauchen mögen.

6 Jtem/ es soll auch ein jedes Fähnlein knecht/ sampt oder sonderlich/
oder auch Rottenweiß/ wie es sich begebe/ oder die nohtturfft erfordert/ sich

gebrau-
V ij
des Erſten theils.

2 Zum andern/ ſoll ein jeder Kriegßmann ſich Gottloſer wort vnd
werck enthalten/ vmb den Sieg wider den Feinde von oben heraber/ von
hertzen bitten: vnd ſo offt zum Gottesdienſt oder der Predigt deß worts
Gottes vmbgeſchlagen wirdt/ ſich zu der Predigt verfuͤgen/ vnd dieſelb
ohn ehehaffte vrſachen keines wegs verſaumen. Wuͤrde ſich aber einer
oder mehr mit Gottslaͤſterigen worten oder wercken vergreiffen/ vnd er-
zeigen/ der oder dieſelben ſollen an leib vnd leben geſtraafft werden/ nach
erkandtnuß des Oberſten oder rechtens. Wer auch zu zeiten der Predigt
vnd Gottesdienſts in den weinkellern vnd gelaͤchern/ oder ſonſt an leicht-
fertigen orten betretten wirdt/ den ſoll der Profohß macht haben in die
Eiſen zu ſchlagen/ vnd nach erkandtnuß des Oberſten ſtraaffen. Es ſoll
auch vnter wehrendem Gottsdienſt vnd Predigt kein Wein/ Bier/ oder
dergleichen durch die Mercatanter außgezapfft vnd verkaufft werden.

3 Es ſollen auch alle Knecht/ ſo ſpieß vnd kurtze wehren tragen/ mit
ſtarcken ſeittenwehren/ naͤmblich beyden haͤnden/ oder guten Rappieren
gefaft/ vnd auff der muſterung damit zu erſcheinen ſchuldig ſeyn. Die
ſchuͤtzen aber ſollen mit gueten ſtarcken Rappieren verſehen ſeyn. Jtem/
es ſoll auch ein jeder Knecht ſein ruͤſtung/ ſeitten vnd ander wehr/ nicht
veraͤndern/ ſonder in guter achtung haben/ vnd mit holtzhauen oder der-
gleichen nicht verderben/ damit ſie ſich als Kriegßleuth derſelben gegen
dem feindt nohttuͤrfftiglich gebrauchen koͤnnen. Vnd wo einer anderß
befunden wuͤrde/ der ſoll darumb geſtraafft/ vnd ihme ſonderlich ſeine
beſoldung an der Muſterung darumb geringert werden.

4 Jtem/ es ſoll auch ſonſt ein jeder ſein Oberwehr/ vnd ſonderlich
die ſchuͤtzen ihre Hahcken vnd zugehoͤr/ in gueter gewarſam vnd bereit-
ſchafft halten/ vnd ſich ohn Krant vnnd Loth/ auch andere nohtturfft
nicht finden lahſſen. Da aber einer anders auff zuͤgen vnd wacht befun-
den/ der geſtalt/ daß er ſich ſeins Hahckens vnd Wehr gegen dem Feindt
nit gebrauchen koͤndte/ der ſoll darumb am leib geſtraafft werden.

5 Es ſoll auch ein jeder mit feinem Oberrock oder Mantel bekleydet/
vnd gefaßt ſeyn/ damit er ſich vor dem regeu vnd kaͤlte deſto beſſer erhal-
ten/ vnd ſonderlich die Schuͤtzen ihre Hahcken vnd Fleſchen decken/ vnd
deſto beſſer jeder zeit gebrauchen moͤgen.

6 Jtem/ es ſoll auch ein jedes Faͤhnlein knecht/ ſampt oder ſonderlich/
oder auch Rottẽweiß/ wie es ſich begebe/ oder die nohtturfft erfordert/ ſich

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V ij
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[155/0165] des Erſten theils. 2 Zum andern/ ſoll ein jeder Kriegßmann ſich Gottloſer wort vnd werck enthalten/ vmb den Sieg wider den Feinde von oben heraber/ von hertzen bitten: vnd ſo offt zum Gottesdienſt oder der Predigt deß worts Gottes vmbgeſchlagen wirdt/ ſich zu der Predigt verfuͤgen/ vnd dieſelb ohn ehehaffte vrſachen keines wegs verſaumen. Wuͤrde ſich aber einer oder mehr mit Gottslaͤſterigen worten oder wercken vergreiffen/ vnd er- zeigen/ der oder dieſelben ſollen an leib vnd leben geſtraafft werden/ nach erkandtnuß des Oberſten oder rechtens. Wer auch zu zeiten der Predigt vnd Gottesdienſts in den weinkellern vnd gelaͤchern/ oder ſonſt an leicht- fertigen orten betretten wirdt/ den ſoll der Profohß macht haben in die Eiſen zu ſchlagen/ vnd nach erkandtnuß des Oberſten ſtraaffen. Es ſoll auch vnter wehrendem Gottsdienſt vnd Predigt kein Wein/ Bier/ oder dergleichen durch die Mercatanter außgezapfft vnd verkaufft werden. 3 Es ſollen auch alle Knecht/ ſo ſpieß vnd kurtze wehren tragen/ mit ſtarcken ſeittenwehren/ naͤmblich beyden haͤnden/ oder guten Rappieren gefaft/ vnd auff der muſterung damit zu erſcheinen ſchuldig ſeyn. Die ſchuͤtzen aber ſollen mit gueten ſtarcken Rappieren verſehen ſeyn. Jtem/ es ſoll auch ein jeder Knecht ſein ruͤſtung/ ſeitten vnd ander wehr/ nicht veraͤndern/ ſonder in guter achtung haben/ vnd mit holtzhauen oder der- gleichen nicht verderben/ damit ſie ſich als Kriegßleuth derſelben gegen dem feindt nohttuͤrfftiglich gebrauchen koͤnnen. Vnd wo einer anderß befunden wuͤrde/ der ſoll darumb geſtraafft/ vnd ihme ſonderlich ſeine beſoldung an der Muſterung darumb geringert werden. 4 Jtem/ es ſoll auch ſonſt ein jeder ſein Oberwehr/ vnd ſonderlich die ſchuͤtzen ihre Hahcken vnd zugehoͤr/ in gueter gewarſam vnd bereit- ſchafft halten/ vnd ſich ohn Krant vnnd Loth/ auch andere nohtturfft nicht finden lahſſen. Da aber einer anders auff zuͤgen vnd wacht befun- den/ der geſtalt/ daß er ſich ſeins Hahckens vnd Wehr gegen dem Feindt nit gebrauchen koͤndte/ der ſoll darumb am leib geſtraafft werden. 5 Es ſoll auch ein jeder mit feinem Oberrock oder Mantel bekleydet/ vnd gefaßt ſeyn/ damit er ſich vor dem regeu vnd kaͤlte deſto beſſer erhal- ten/ vnd ſonderlich die Schuͤtzen ihre Hahcken vnd Fleſchen decken/ vnd deſto beſſer jeder zeit gebrauchen moͤgen. 6 Jtem/ es ſoll auch ein jedes Faͤhnlein knecht/ ſampt oder ſonderlich/ oder auch Rottẽweiß/ wie es ſich begebe/ oder die nohtturfft erfordert/ ſich gebrau- V ij

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Zitationshilfe: Dilich, Wilhelm [i. e. Scheffer, Wilhelm]: Kriegsbuch, darin die Alte und Neue Militaria eigentlich beschrieben. Kassel, 1607, S. 155. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dilich_kriegsbuch_1607/165>, abgerufen am 25.11.2024.