II. In explicatione Paulina, 1. Cor. 10, 16. Der gesegnete Kelch/ welchen wir segnen/ ist der nicht die Gemeinschafft des Bluts Christi? Was nun Gott zusammen gefüget/ das soll der Mensch nicht scheiden. Es hat aber Gott im H. Abendmahl nicht zusammen gefügt Brod und Wein/ wie in der Historia Serapionis ge- schehen/ apud Eusebium lib. 6. c. 36.
Baron. ad ann. Chri- sti 255. n. 32.Erat, inquit, quidam Serapion apud nos fidelis senex, qui licet ma- gnam vitae partem integre & incorrupte transegisset, tempore tamen persecutionis prae imbecillitate animi lapsus est. Hic saepe- numero in Ecclesiam denuo recipi supplex postulabat: sed ne- mo, quia idolis sacrificasset, ejus postulationi aliquando auscul- tavit. Quin in gravem morbum delabens, triduo deinceps mu- tus & absque sensu vixit: quarto autem die paulum relevatus, nepotem ad se accersivit, sicque alloquitur: Quousque me filii detinetis? praeparate, obsecro, & me ocyus dimittite; aliquem ex presbyteris advoca ad me. Quae cum dixisset, iterum fuit mu- tus. Puer currit ad presbyterum: nox jam erat. Ille forte mor- bo vexatus, accedere ad eum non poterat: sed tamen quoniam a me quidem mandatum dabatur, ut, qui jam essent e vita migra- turi, sanctorum mysteriorum (dummodo peterent, & vel maxi- me si antea, dum in integra valetudine erant, supplices petivis- sent) participes fierent, sicque cum pace dimissi, & bona spe confirmati ex hac luce decederent; puero exigdam quandam Eucharistiae partem dedit, praecipiens, ut eam madefactam in os senis infunderet. Quam puer secum afferens, rediit. Cui jam appropinquanti, priusquam cum eo, quod gestabat, intraret aedes; Serapion denuo voce recuperata, dixit: Venisti Fili? tam- etsi presbyter non potest venire, tu tamen praesta, quod tibi in mandatis dedit, & dimitte me abire. Particulam igitur puer, quam apportarat, madefacta in os senis infudit. Atque ille si- mul atque eam pedetentim per fauces dimiserat, illico extremum spiritum edidit.
auch nicht Brod und Blut/ sondern Brod und Leib/ Wein und Blut. Was nun Gott zusammen gefüget oder gescheiden/ soll der Mensch nicht trennen/ noch zusammen fügen.
Daß nun über die 1000. Jahr in der Kirchen Gottes/ nach ermeltem Verstand/ und in beeder Gestalt das H. Abendmahl außgespendet worden/
ist
Die Fuͤnffzehende
II. In explicatione Paulina, 1. Cor. 10, 16. Der geſegnete Kelch/ welchen wir ſegnen/ iſt der nicht die Gemeinſchafft des Bluts Chriſti? Was nun Gott zuſammen gefuͤget/ das ſoll der Menſch nicht ſcheiden. Es hat aber Gott im H. Abendmahl nicht zuſammen gefuͤgt Brod und Wein/ wie in der Hiſtoriâ Serapionis ge- ſchehen/ apud Euſebium lib. 6. c. 36.
Baron. ad ann. Chri- ſti 255. n. 32.Erat, inquit, quidam Serapion apud nos fidelis ſenex, qui licet ma- gnam vitæ partem integrè & incorruptè tranſegiſſet, tempore tamen perſecutionis præ imbecillitate animi lapſus eſt. Hic ſæpe- numero in Eccleſiam denuò recipi ſupplex poſtulabat: ſed ne- mo, quia idolis ſacrificaſſet, ejus poſtulationi aliquando auſcul- tavit. Quin in gravem morbum delabens, triduo deinceps mu- tus & abſque ſenſu vixit: quarto autem die paulum relevatus, nepotem ad ſe accerſivit, ſicque alloquitur: Quouſque me filii detinetis? præparate, obſecro, & me ocyus dimittite; aliquem ex presbyteris advoca ad me. Quæ cum dixiſſet, iterum fuit mu- tus. Puer currit ad presbyterum: nox jam erat. Ille fortè mor- bo vexatus, accedere ad eum non poterat: ſed tamen quoniam à me quidem mandatum dabatur, ut, qui jam eſſent è vita migra- turi, ſanctorum myſteriorum (dummodò peterent, & vel maxi- mè ſi anteà, dum in integrâ valetudine erant, ſupplices petiviſ- ſent) participes fierent, ſicque cum pace dimiſſi, & bonâ ſpe confirmati ex hac luce decederent; puero exigdam quandam Euchariſtiæ partem dedit, præcipiens, ut eam madefactam in os ſenis infunderet. Quam puer ſecum afferens, rediit. Cui jam appropinquanti, priuſquam cum eo, quod geſtabat, intraret ædes; Serapion denuò voce recuperatâ, dixit: Veniſti Fili? tam- etſi presbyter non poteſt venire, tu tamen præſta, quod tibi in mandatis dedit, & dimitte me abire. Particulam igitur puer, quam apportârat, madefacta in os ſenis infudit. Atque ille ſi- mul atque eam pedetentim per fauces dimiſerat, illicò extremum ſpiritum edidit.
auch nicht Brod und Blut/ ſondern Brod und Leib/ Wein und Blut. Was nun Gott zuſammen gefuͤget oder geſcheiden/ ſoll der Menſch nicht trennen/ noch zuſammen fuͤgen.
Daß nun uͤber die 1000. Jahr in der Kirchen Gottes/ nach ermeltem Verſtand/ und in beeder Geſtalt das H. Abendmahl außgeſpendet worden/
iſt
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Kelch/ welchen wir ſegnen/ iſt der nicht die Gemeinſchafft des
Bluts Chriſti? Was nun Gott zuſammen gefuͤget/ das ſoll der
Menſch nicht ſcheiden. Es hat aber Gott im H. Abendmahl nicht
zuſammen gefuͤgt Brod und Wein/ wie in der Hiſtoriâ Serapionis ge-
ſchehen/ apud Euſebium lib. 6. c. 36.
Erat, inquit, quidam Serapion apud nos fidelis ſenex, qui licet ma-
gnam vitæ partem integrè & incorruptè tranſegiſſet, tempore
tamen perſecutionis præ imbecillitate animi lapſus eſt. Hic ſæpe-
numero in Eccleſiam denuò recipi ſupplex poſtulabat: ſed ne-
mo, quia idolis ſacrificaſſet, ejus poſtulationi aliquando auſcul-
tavit. Quin in gravem morbum delabens, triduo deinceps mu-
tus & abſque ſenſu vixit: quarto autem die paulum relevatus,
nepotem ad ſe accerſivit, ſicque alloquitur: Quouſque me filii
detinetis? præparate, obſecro, & me ocyus dimittite; aliquem
ex presbyteris advoca ad me. Quæ cum dixiſſet, iterum fuit mu-
tus. Puer currit ad presbyterum: nox jam erat. Ille fortè mor-
bo vexatus, accedere ad eum non poterat: ſed tamen quoniam
à me quidem mandatum dabatur, ut, qui jam eſſent è vita migra-
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mè ſi anteà, dum in integrâ valetudine erant, ſupplices petiviſ-
ſent) participes fierent, ſicque cum pace dimiſſi, & bonâ ſpe
confirmati ex hac luce decederent; puero exigdam quandam
Euchariſtiæ partem dedit, præcipiens, ut eam madefactam in os
ſenis infunderet. Quam puer ſecum afferens, rediit. Cui jam
appropinquanti, priuſquam cum eo, quod geſtabat, intraret
ædes; Serapion denuò voce recuperatâ, dixit: Veniſti Fili? tam-
etſi presbyter non poteſt venire, tu tamen præſta, quod tibi in
mandatis dedit, & dimitte me abire. Particulam igitur puer,
quam apportârat, madefacta in os ſenis infudit. Atque ille ſi-
mul atque eam pedetentim per fauces dimiſerat, illicò extremum
ſpiritum edidit.
auch nicht Brod und Blut/ ſondern Brod und Leib/ Wein und Blut.
Was nun Gott zuſammen gefuͤget oder geſcheiden/ ſoll der Menſch nicht
trennen/ noch zuſammen fuͤgen.
Daß nun uͤber die 1000. Jahr in der Kirchen Gottes/ nach ermeltem
Verſtand/ und in beeder Geſtalt das H. Abendmahl außgeſpendet worden/
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus-Milch. Bd. 9. Straßburg, 1672, S. 344. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus09_1672/364>, abgerufen am 25.11.2024.
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