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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus-Milch. Bd. 9. Straßburg, 1672.

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Predigt.
sollen Christo in dem Fuß-waschen nachahnen affectu & effectu. Sancti
quod manu non faciunt, corde faciant. August. tract. 58. in Joh.
Was
die Heiligen mit der Hand nicht thun/ sollen sie mit dem Her-
tzen thun/
das ist/ sich und seiner Gaben aller vergessen/ wie Christus/
und mit denselben andern/ die solche nicht haben/ dienen/ die Feinde lie-
ben/ dem Nechsten nicht nur verzeihen/ sondern auch seine Bürde tra-
gen: Jst er zornig/ störrig/ seltzam/ karg/ etc. so dencke nicht/ ja wann er
den Fehler nicht hätte/ so wolte ich gern mit ihme umgehen/ ist eben/ als
sagtestu: Jch wolte ihm die Füsse gern waschen/ wann sie nicht wüst wä-
ren/ erwege vielmehr/ habe ich diesen Fehler nicht/ so habe ich einen an-
dern/ und bedarff/ daß man mir denselben zu gut halte; das wird aber
dem alten Adam gar saur/ der wolte lieber/ daß man ihm dienete/ und
sonderlich thut es ihm wehe/ wo kein Danck folgen wil; Aber es bleibt
dabey/ was Christus sagt: Selig seyd ihr/ so ihr solches thut.

Wann der HErr sagt: (ita Luther. Hauß-Postill p. 119. f. 2.) Jhr solt euch un-
tereinander die Füsse waschen/ so leget er sich doch selbs fein auß/ und spricht:
ein Beyspiel hab ich euch gegeben/ daß ihr thut/ wie ich euch gethan habe:
Warlich/ warlich/ ich sage euch/ der Knecht ist nicht grösser dann sein Herr/
das sind je klare Wort/ daß es an dem lige. Bistu um deines Ampts wik-
len in grossem Ansehen/ wie hernach folgen wird/ daß du dichs nicht überhe-
ben/ sondern andern damit dienen solt/ die geringer sind/ und solche Gaben
nicht haben. Derhalben da hernach am Ende der HErr predigt von der
Liebe/ da gehet das Mandat und der Befehl klar/ da er spricht: Ein neues
Gebott gebe ich euch/ daß ihr euch unter einander liebet. Was ist aber der
Liebe art? nem sich dienen womit sie kan/ und alle Freundschafft und guten
Willen beweisen/ nicht verachten/ nicht stoltz seyn/ nichts übels thun/ das
ist dann das rechte Füß-wäschen/ da der HErr hievon befiehlet. Darum
ists um das Füß-waschen/ so mit Wasser geschicht/ nicht zu thun/ sonst müßte
man nicht allein zwölffen/ sondern jederman die Füsse waschen/ und wäre
den Leuten viel besser gedienet/ so es alleine um das Wasser und Waschen
zu thun wäre/ daß man ihnen ein gemein Bad bestellete/ und wüsche ihnen
nicht allein die Füsse/ sondern den gantzen Leib. Aber es hat die Meynung
nicht. Wiltu dem Exempel Christi folgen/ und deinem Nächsten die Füsse
waschen/ so schaue zu/ daß du von Hertzen dich demüthigest/ alle Gaben und
Gnaden die du hast/ nicht zu deinem Nutz/ oder eigener Ehre brauchest/ son-
dern deinem Nächsten zum besten/ daß du niemand verachtest/ ja jederman
gern seine Schwachheit zu gut haltest/ und helffest daß er sich bessern möge.
Et pag. 121. fol. 2. Darnach heißt das ins gemein die Füsse waschen/ daß
wir nicht allein mit unsern Gaben andern gern dienen/ und uns deren nicht
überheben sollen/ sondern das einer dem andern seine Fehle vergebe/ und wie
es St. Paulus nennet/ einer des andern Bürde trage/ dann da wird anders
nichts auß/ so kein reinen Christen wirstu in der gantzen Welt finden/ der
nicht
Neunter Theil. E e

Predigt.
ſollen Chriſto in dem Fuß-waſchen nachahnen affectu & effectu. Sancti
quod manu non faciunt, corde faciant. Auguſt. tract. 58. in Joh.
Was
die Heiligen mit der Hand nicht thun/ ſollen ſie mit dem Her-
tzen thun/
das iſt/ ſich und ſeiner Gaben aller vergeſſen/ wie Chriſtus/
und mit denſelben andern/ die ſolche nicht haben/ dienen/ die Feinde lie-
ben/ dem Nechſten nicht nur verzeihen/ ſondern auch ſeine Buͤrde tra-
gen: Jſt er zornig/ ſtoͤrrig/ ſeltzam/ karg/ ꝛc. ſo dencke nicht/ ja wann er
den Fehler nicht haͤtte/ ſo wolte ich gern mit ihme umgehen/ iſt eben/ als
ſagteſtu: Jch wolte ihm die Fuͤſſe gern waſchen/ wann ſie nicht wuͤſt waͤ-
ren/ erwege vielmehr/ habe ich dieſen Fehler nicht/ ſo habe ich einen an-
dern/ und bedarff/ daß man mir denſelben zu gut halte; das wird aber
dem alten Adam gar ſaur/ der wolte lieber/ daß man ihm dienete/ und
ſonderlich thut es ihm wehe/ wo kein Danck folgen wil; Aber es bleibt
dabey/ was Chriſtus ſagt: Selig ſeyd ihr/ ſo ihr ſolches thut.

Wann der HErꝛ ſagt: (ita Luther. Hauß-Poſtill p. 119. f. 2.) Jhr ſolt euch un-
tereinander die Fuͤſſe waſchen/ ſo leget er ſich doch ſelbs fein auß/ und ſpricht:
ein Beyſpiel hab ich euch gegeben/ daß ihr thut/ wie ich euch gethan habe:
Warlich/ warlich/ ich ſage euch/ der Knecht iſt nicht groͤſſer dann ſein Herꝛ/
das ſind je klare Wort/ daß es an dem lige. Biſtu um deines Ampts wik-
len in groſſem Anſehen/ wie hernach folgen wird/ daß du dichs nicht uͤberhe-
ben/ ſondern andern damit dienen ſolt/ die geringer ſind/ und ſolche Gaben
nicht haben. Derhalben da hernach am Ende der HErꝛ predigt von der
Liebe/ da gehet das Mandat und der Befehl klar/ da er ſpricht: Ein neues
Gebott gebe ich euch/ daß ihr euch unter einander liebet. Was iſt aber der
Liebe art? nem ſich dienen womit ſie kan/ und alle Freundſchafft und guten
Willen beweiſen/ nicht verachten/ nicht ſtoltz ſeyn/ nichts uͤbels thun/ das
iſt dann das rechte Fuͤß-waͤſchen/ da der HErꝛ hievon befiehlet. Darum
iſts um das Fuͤß-waſchen/ ſo mit Waſſer geſchicht/ nicht zu thun/ ſonſt muͤßte
man nicht allein zwoͤlffen/ ſondern jederman die Fuͤſſe waſchen/ und waͤre
den Leuten viel beſſer gedienet/ ſo es alleine um das Waſſer und Waſchen
zu thun waͤre/ daß man ihnen ein gemein Bad beſtellete/ und wuͤſche ihnen
nicht allein die Fuͤſſe/ ſondern den gantzen Leib. Aber es hat die Meynung
nicht. Wiltu dem Exempel Chriſti folgen/ und deinem Naͤchſten die Fuͤſſe
waſchen/ ſo ſchaue zu/ daß du von Hertzen dich demuͤthigeſt/ alle Gaben und
Gnaden die du haſt/ nicht zu deinem Nutz/ oder eigener Ehre braucheſt/ ſon-
dern deinem Naͤchſten zum beſten/ daß du niemand verachteſt/ ja jederman
gern ſeine Schwachheit zu gut halteſt/ und helffeſt daß er ſich beſſern moͤge.
Et pag. 121. fol. 2. Darnach heißt das ins gemein die Fuͤſſe waſchen/ daß
wir nicht allein mit unſern Gaben andern gern dienen/ und uns deren nicht
uͤberheben ſollen/ ſondern das einer dem andern ſeine Fehle vergebe/ und wie
es St. Paulus nennet/ einer des andern Buͤrde trage/ dann da wird anders
nichts auß/ ſo kein reinen Chriſten wirſtu in der gantzen Welt finden/ der
nicht
Neunter Theil. E e
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[217/0237] Predigt. ſollen Chriſto in dem Fuß-waſchen nachahnen affectu & effectu. Sancti quod manu non faciunt, corde faciant. Auguſt. tract. 58. in Joh. Was die Heiligen mit der Hand nicht thun/ ſollen ſie mit dem Her- tzen thun/ das iſt/ ſich und ſeiner Gaben aller vergeſſen/ wie Chriſtus/ und mit denſelben andern/ die ſolche nicht haben/ dienen/ die Feinde lie- ben/ dem Nechſten nicht nur verzeihen/ ſondern auch ſeine Buͤrde tra- gen: Jſt er zornig/ ſtoͤrrig/ ſeltzam/ karg/ ꝛc. ſo dencke nicht/ ja wann er den Fehler nicht haͤtte/ ſo wolte ich gern mit ihme umgehen/ iſt eben/ als ſagteſtu: Jch wolte ihm die Fuͤſſe gern waſchen/ wann ſie nicht wuͤſt waͤ- ren/ erwege vielmehr/ habe ich dieſen Fehler nicht/ ſo habe ich einen an- dern/ und bedarff/ daß man mir denſelben zu gut halte; das wird aber dem alten Adam gar ſaur/ der wolte lieber/ daß man ihm dienete/ und ſonderlich thut es ihm wehe/ wo kein Danck folgen wil; Aber es bleibt dabey/ was Chriſtus ſagt: Selig ſeyd ihr/ ſo ihr ſolches thut. Wann der HErꝛ ſagt: (ita Luther. Hauß-Poſtill p. 119. f. 2.) Jhr ſolt euch un- tereinander die Fuͤſſe waſchen/ ſo leget er ſich doch ſelbs fein auß/ und ſpricht: ein Beyſpiel hab ich euch gegeben/ daß ihr thut/ wie ich euch gethan habe: Warlich/ warlich/ ich ſage euch/ der Knecht iſt nicht groͤſſer dann ſein Herꝛ/ das ſind je klare Wort/ daß es an dem lige. Biſtu um deines Ampts wik- len in groſſem Anſehen/ wie hernach folgen wird/ daß du dichs nicht uͤberhe- ben/ ſondern andern damit dienen ſolt/ die geringer ſind/ und ſolche Gaben nicht haben. Derhalben da hernach am Ende der HErꝛ predigt von der Liebe/ da gehet das Mandat und der Befehl klar/ da er ſpricht: Ein neues Gebott gebe ich euch/ daß ihr euch unter einander liebet. Was iſt aber der Liebe art? nem ſich dienen womit ſie kan/ und alle Freundſchafft und guten Willen beweiſen/ nicht verachten/ nicht ſtoltz ſeyn/ nichts uͤbels thun/ das iſt dann das rechte Fuͤß-waͤſchen/ da der HErꝛ hievon befiehlet. Darum iſts um das Fuͤß-waſchen/ ſo mit Waſſer geſchicht/ nicht zu thun/ ſonſt muͤßte man nicht allein zwoͤlffen/ ſondern jederman die Fuͤſſe waſchen/ und waͤre den Leuten viel beſſer gedienet/ ſo es alleine um das Waſſer und Waſchen zu thun waͤre/ daß man ihnen ein gemein Bad beſtellete/ und wuͤſche ihnen nicht allein die Fuͤſſe/ ſondern den gantzen Leib. Aber es hat die Meynung nicht. Wiltu dem Exempel Chriſti folgen/ und deinem Naͤchſten die Fuͤſſe waſchen/ ſo ſchaue zu/ daß du von Hertzen dich demuͤthigeſt/ alle Gaben und Gnaden die du haſt/ nicht zu deinem Nutz/ oder eigener Ehre braucheſt/ ſon- dern deinem Naͤchſten zum beſten/ daß du niemand verachteſt/ ja jederman gern ſeine Schwachheit zu gut halteſt/ und helffeſt daß er ſich beſſern moͤge. Et pag. 121. fol. 2. Darnach heißt das ins gemein die Fuͤſſe waſchen/ daß wir nicht allein mit unſern Gaben andern gern dienen/ und uns deren nicht uͤberheben ſollen/ ſondern das einer dem andern ſeine Fehle vergebe/ und wie es St. Paulus nennet/ einer des andern Buͤrde trage/ dann da wird anders nichts auß/ ſo kein reinen Chriſten wirſtu in der gantzen Welt finden/ der nicht Neunter Theil. E e

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus-Milch. Bd. 9. Straßburg, 1672, S. 217. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus09_1672/237>, abgerufen am 24.11.2024.