Tu potius inverte & dic, Deus sine carne, nihil prodest. In Christi enim car- nem, in illum infantem, haerentem ab uberibus Virginis oculi defigendi sunt, ut simpliciter obfirmes animum & dicas, Ego nullum neque in coelo neque in terra Deum habeo aut scio extra hanc carnem, quae fovetur in gremio Mariae Virginis. Hoc cum dicis, non est periculum, ut aberres a Deo, aut ut animus terrore & me tu ad desperationem adigatur. Deus enim omnibus aliis modis incomprehen- sibilis est. In sola autem carne Christi est comprehensibilis, in quo Christo ni- hil vides, nisi summam suavitatem & humanitatem, qui pro nobis mortem cru- cis sua sponte adiit, ut nos liberati a peccatis, suam justitiam, per fidem in ipsum, haberemus & vitam aeternam. Hoc objecto erigitur animus & conci- pitur vita. Reliqua omnia, sunt spectra irae & mortis, inter quae tamen nullum est periculosius, quam spectrum majestatis divinae. Qui autem Christum ita in animo ita infixum & cognitum habet, is deinde tuto ad patrem ascendere & cum eo agere potest. Sicut dicit: Ego sum via; viae autem, quae sunt extra Chri- stum, si quis ad Patrem seu ad majestatem ascendere velit, sunt mera praecipitia, in quibus nullus hominum consistere potest, quin ruat. Et pag. 439. f. 2. Qua- re heic paucis philosophandum est, sicut ille monuit, & flectendi sunt oculi in Christum incarnatum. Non enim est tutior via, sicut saepe dixi, ad omnes sco- pulos haereticorum evitandos, quam manere in Christo incarnato, & in cunas posito. His lacteis cogitationibus oportet Christum crescere, majestatis autem cogitationes praecipitant infirmos animos. Theologia autem nusquam discitur nisi in puero JESU in cunis posito, cum illo paulatim adolescendum est, do- nec crescamus in viros perfectos.
Terminus ad quem? ist die Erde/ gleichwie das Manna auff die Erde/ und zwar eine dürre/ magere/ wüste/ wilde Erde/ in ein Land und Wald/ da nichts als Holtzäpffel/ Dannzapffen und Schlehebutten ge- wachsen/ ein recht Hungerland; Also ist auch die Erd gleichsam der Tisch gewesen/ auff welchem das Himmel-Brod gespeiset worden. Es ist der eingefleischte GOtt auf Erden kommen arm/ daß er unser sich erbarm/ und in dem Himmel machet reich/ und zwar in terram sigillatam, in ein sonderbare dazu geweihete und versigelte Erd/ das Land Canaan/ und in demselben alle die Orth und Plätz/ Städt und Dörffer/ die der HErr mit seinen allerheiligsten Füssen betretten/ und folgends nach seiner Auffer- stehung auf Ezechielis Himmels-Wagen in die gantze Welt hinaus ge- fahren/ und das Himmel-Brod mit sich gebracht biß an der Welt Ende/ Psal. 19. Aber dabey ists nicht geblieben; sondern er hat sich noch tieffer hinunter gelassen/ eis ta katotera tes ges, in die untere Oerther der Erden/ theils die Höll selbst/ davon wir singen:
Sein Lauff kam vom Vater her/ Und kehret wieder zum Vater/ Fuhr hinunter zu der Höll/ etc.
Theils metaphorischer und verblümter Weiß in den Garten am Oelberg/ da das Himmel-Brod durch die Feuer-Hitz des Göttlichen Zorns gebacken
wor-
Die ſechs und dreyſſigſte
Tu potiùs inverte & dic, Deus ſine carne, nihil prodeſt. In Chriſti enim car- nem, in illum infantem, hærentem ab uberibus Virginis oculi defigendi ſunt, ut ſimpliciter obfirmes animum & dicas, Ego nullum neque in cœlo neque in terrâ Deum habeo aut ſcio extrà hanc carnem, quæ fovetur in gremio Mariæ Virginis. Hoc cùm dicis, non eſt periculum, ut aberres à Deo, aut ut animus terrore & me tu ad deſperationem adigatur. Deus enim omnibus aliis modis incomprehen- ſibilis eſt. In ſolâ autem carne Chriſti eſt comprehenſibilis, in quo Chriſto ni- hil vides, niſi ſummam ſuavitatem & humanitatem, qui pro nobis mortem cru- cis ſua ſponte adiit, ut nos liberati à peccatis, ſuam juſtitiam, per fidem in ipſum, haberemus & vitam æternam. Hoc objecto erigitur animus & conci- pitur vita. Reliqua omnia, ſunt ſpectra iræ & mortis, inter quæ tamen nullum eſt periculoſius, quam ſpectrum majeſtatis divinæ. Qui autem Chriſtum ita in animo ita infixum & cognitum habet, is deinde tutò ad patrem aſcendere & cum eo agere poteſt. Sicut dicit: Ego ſum via; viæ autem, quæ ſunt extrà Chri- ſtum, ſi quis ad Patrem ſeu ad majeſtatem aſcendere velit, ſunt mera præcipitia, in quibus nullus hominum conſiſtere poteſt, quin ruat. Et pag. 439. f. 2. Qua- re hîc paucis philoſophandum eſt, ſicut ille monuit, & flectendi ſunt oculi in Chriſtum incarnatum. Non enim eſt tutior via, ſicut ſæpè dixi, ad omnes ſco- pulos hæreticorum evitandos, quàm manere in Chriſto incarnato, & in cunas poſito. His lacteis cogitationibus oportet Chriſtum creſcere, majeſtatis autem cogitationes præcipitant infirmos animos. Theologia autem nusquam diſcitur niſi in puero JESU in cunis poſito, cum illo paulatim adoleſcendum eſt, do- nec creſcamus in viros perfectos.
Terminus ad quem? iſt die Erde/ gleichwie das Manna auff die Erde/ und zwar eine duͤrre/ magere/ wuͤſte/ wilde Erde/ in ein Land und Wald/ da nichts als Holtzaͤpffel/ Dannzapffen und Schlehebutten ge- wachſen/ ein recht Hungerland; Alſo iſt auch die Erd gleichſam der Tiſch geweſen/ auff welchem das Himmel-Brod geſpeiſet worden. Es iſt der eingefleiſchte GOtt auf Erden kommen arm/ daß er unſer ſich erbarm/ und in dem Himmel machet reich/ und zwar in terram ſigillatam, in ein ſonderbare dazu geweihete und verſigelte Erd/ das Land Canaan/ und in demſelben alle die Orth und Plaͤtz/ Staͤdt und Doͤrffer/ die der HErꝛ mit ſeinen allerheiligſten Fuͤſſen betretten/ und folgends nach ſeiner Auffer- ſtehung auf Ezechielis Himmels-Wagen in die gantze Welt hinaus ge- fahren/ und das Himmel-Brod mit ſich gebracht biß an der Welt Ende/ Pſal. 19. Aber dabey iſts nicht geblieben; ſondern er hat ſich noch tieffer hinunter gelaſſen/ εἰς τὰ κατώτερα τῆς γῆς, in die untere Oerther der Erden/ theils die Hoͤll ſelbſt/ davon wir ſingen:
Sein Lauff kam vom Vater her/ Und kehret wieder zum Vater/ Fuhr hinunter zu der Hoͤll/ ꝛc.
Theils metaphoriſcher und verbluͤmter Weiß in den Garten am Oelberg/ da das Him̃el-Brod durch die Feuer-Hitz des Goͤttlichen Zorns gebacken
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ſimpliciter obfirmes animum & dicas, Ego nullum neque in cœlo neque in terrâ
Deum habeo aut ſcio extrà hanc carnem, quæ fovetur in gremio Mariæ Virginis.
Hoc cùm dicis, non eſt periculum, ut aberres à Deo, aut ut animus terrore & me
tu ad deſperationem adigatur. Deus enim omnibus aliis modis incomprehen-
ſibilis eſt. In ſolâ autem carne Chriſti eſt comprehenſibilis, in quo Chriſto ni-
hil vides, niſi ſummam ſuavitatem & humanitatem, qui pro nobis mortem cru-
cis ſua ſponte adiit, ut nos liberati à peccatis, ſuam juſtitiam, per fidem in
ipſum, haberemus & vitam æternam. Hoc objecto erigitur animus & conci-
pitur vita. Reliqua omnia, ſunt ſpectra iræ & mortis, inter quæ tamen nullum
eſt periculoſius, quam ſpectrum majeſtatis divinæ. Qui autem Chriſtum ita in
animo ita infixum & cognitum habet, is deinde tutò ad patrem aſcendere &
cum eo agere poteſt. Sicut dicit: Ego ſum via; viæ autem, quæ ſunt extrà Chri-
ſtum, ſi quis ad Patrem ſeu ad majeſtatem aſcendere velit, ſunt mera præcipitia,
in quibus nullus hominum conſiſtere poteſt, quin ruat. Et pag. 439. f. 2. Qua-
re hîc paucis philoſophandum eſt, ſicut ille monuit, & flectendi ſunt oculi in
Chriſtum incarnatum. Non enim eſt tutior via, ſicut ſæpè dixi, ad omnes ſco-
pulos hæreticorum evitandos, quàm manere in Chriſto incarnato, & in cunas
poſito. His lacteis cogitationibus oportet Chriſtum creſcere, majeſtatis autem
cogitationes præcipitant infirmos animos. Theologia autem nusquam diſcitur
niſi in puero JESU in cunis poſito, cum illo paulatim adoleſcendum eſt, do-
nec creſcamus in viros perfectos.
Terminus ad quem? iſt die Erde/ gleichwie das Manna auff die
Erde/ und zwar eine duͤrre/ magere/ wuͤſte/ wilde Erde/ in ein Land und
Wald/ da nichts als Holtzaͤpffel/ Dannzapffen und Schlehebutten ge-
wachſen/ ein recht Hungerland; Alſo iſt auch die Erd gleichſam der Tiſch
geweſen/ auff welchem das Himmel-Brod geſpeiſet worden. Es iſt der
eingefleiſchte GOtt auf Erden kommen arm/ daß er unſer ſich erbarm/
und in dem Himmel machet reich/ und zwar in terram ſigillatam, in
ein ſonderbare dazu geweihete und verſigelte Erd/ das Land Canaan/ und
in demſelben alle die Orth und Plaͤtz/ Staͤdt und Doͤrffer/ die der HErꝛ
mit ſeinen allerheiligſten Fuͤſſen betretten/ und folgends nach ſeiner Auffer-
ſtehung auf Ezechielis Himmels-Wagen in die gantze Welt hinaus ge-
fahren/ und das Himmel-Brod mit ſich gebracht biß an der Welt Ende/
Pſal. 19. Aber dabey iſts nicht geblieben; ſondern er hat ſich noch tieffer
hinunter gelaſſen/ εἰς τὰ κατώτερα τῆς γῆς, in die untere Oerther der
Erden/ theils die Hoͤll ſelbſt/ davon wir ſingen:
Sein Lauff kam vom Vater her/
Und kehret wieder zum Vater/
Fuhr hinunter zu der Hoͤll/ ꝛc.
Theils metaphoriſcher und verbluͤmter Weiß in den Garten am Oelberg/
da das Him̃el-Brod durch die Feuer-Hitz des Goͤttlichen Zorns gebacken
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 970. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/994>, abgerufen am 23.11.2024.
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