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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Predigt.
widerspricht/ ou'k ex ergon, nicht aus den Wercken/ Nicht alleinTit. 3.
die Calvinisten/ bey denen glauben und bloß außerwählt seyn/ Synonyma
seynd/ da heists/ wer den Glauben der Außerwählten hat/ den Gott nicht al-
len geben wil/ noch auch/ daß alle selig werden/ aber wer weiß/ daß er außer-
wählt? Keiner. Sondern man glaubts auff gerad wol. Sondern auch
alle unsere sichere Welt-Kinder/ amelesantes. Wie wollen wirHebt. 2, 3.
entfliehen/ so wir solche seine Seligkeit nicht achten/ die Ge-
legenheit versaumen/ durch dos, bos, rus. Die dormitantes, vid. Luth.
Tom. 12. Witt. pag. 345. f.
2. (*) Muthwillige Ignoranten und Blind-
ling/ non assentientes, die auffs künfftig nicht trauen wollen. Est avis
in dextra melior, quam quatuor extra,
der Vogel hab ich ist besser als
der Vogel hätt ich/ darum die gantze Welt das sichtbar güldene Kalb sucht
und anbetet/ Sie wollen sich selbst versorgen. Jtem/ die ihren
Glauben mit guten Wercken nicht bezeugen.

III. Exem-
uns lässt verkündigen/ und predigen/ daß er seinen JEsum Christum hat lassen
kommen/ daß er Sünd und alles Vnglück hinweg nehme/ dann er sahe/ daß wir
nichts vermochten/ und uns unmüglich war/ mit unsern Wercken und Kräfften
Sünde zu tilgen; Sonst hätte er die Mühe und Kost mögen sparen/ daß er sei-
nen Sohn ließ leyden und tödten/ das läßt er uns/ sag ich/ durchs Evangelion
verkündigen/ was gehört aber zu solcher Predigt? das gehört dazu/ daß ich es
gläube/ dann ich kan es sonst anders nicht fassen/ wann du es in ein Buch schrei-
best/ so ist es niemand nütz/ ja/ daß du auch so viel Gedancken davon machesi/
Jtem/ daß du davon predigest/ und redest/ oder hörest/ hilfft auch nichts/ sondern
du must es gläuben/ und dich ungezweiffelt darauff verlassen/ es sey also/ wie
das Evangelion sagt/ daß nicht deine Werck/ sondern deß HErrn Christi Werck/
Sterben und Auferstehung/ deine Sünde und Tod hinweg nimmet. Dazu kanst
du nicht kommen/ dann durch den Glauben. Wiederumb sagt Christus/ wer aber
nicht glaubt/ wann er auch getaufft ist/ der wird verdammt. Da must du aber
die Wort bleiben lassen/ wie sie stehen/ dann er spricht nicht also/ wer nicht gläubt/
und thut böse Werck dazu/ sondern dürre also/ wann du hättest aller Jungfrauen
Keuschheit/ alles Leyden aller Märtyrer/ und kürtzlich alle gute Werck/ die alle
Heiligen je gethan haben/ auff einen Hauffen/ wo nicht Glaub ist/ so ist es alles
verlohren. Darumb ist es eben der Spruch/ der aller Clöster/ Pfaffen/ Mön-
chen und Nonnen Wesen umbstosst/ dann es ist verlohren/ thu was du wollest/ es
ist schon das Vrtheil gefällt und beschlossen/ gläubest du nicht/ so bist du schon ver-
dammet. Also stossen die zween Sprüch mächtig starck und gewaltig wider al-
le Lehr und Wesen/ das sich auff Menschen-Kräffte und Werck gründet.
(*) Hie thut das Fleisch nichts anders/ dann sey es Schlafftruncken/ schlum-
mert dahin/ was da? und ist viel zu faul zu den Sachen/ was kan ein Schlum-
merender oder Schlaffen der hören? Höret ers schon/ so höret ers kaum mit hal-
ben Ohren/ gehet ihm nicht ein/ und ist ihm gleich/ als ha[b]e er einen Traum ge-
habt.
Achter Theil. F f f f f f

Predigt.
widerſpricht/ ου᾽κ ἐξ ἔργων, nicht aus den Wercken/ Nicht alleinTit. 3.
die Calviniſten/ bey denen glauben und bloß außerwaͤhlt ſeyn/ Synonyma
ſeynd/ da heiſts/ wer den Glauben der Außerwaͤhlten hat/ den Gott nicht al-
len geben wil/ noch auch/ daß alle ſelig werden/ aber wer weiß/ daß er außer-
waͤhlt? Keiner. Sondern man glaubts auff gerad wol. Sondern auch
alle unſere ſichere Welt-Kinder/ ἀμελήσαντες. Wie wollen wirHebt. 2, 3.
entfliehen/ ſo wir ſolche ſeine Seligkeit nicht achten/ die Ge-
legenheit verſaumen/ durch dos, bos, rus. Die dormitantes, vid. Luth.
Tom. 12. Witt. pag. 345. f.
2. (*) Muthwillige Ignoranten und Blind-
ling/ non aſſentientes, die auffs kuͤnfftig nicht trauen wollen. Eſt avis
in dextrâ melior, quàm quatuor extrà,
der Vogel hab ich iſt beſſer als
der Vogel haͤtt ich/ darum die gantze Welt das ſichtbar guͤldene Kalb ſucht
und anbetet/ Sie wollen ſich ſelbſt verſorgen. Jtem/ die ihren
Glauben mit guten Wercken nicht bezeugen.

III. Exem-
uns laͤſſt verkuͤndigen/ und predigen/ daß er ſeinen JEſum Chriſtum hat laſſen
kommen/ daß er Suͤnd und alles Vngluͤck hinweg nehme/ dann er ſahe/ daß wir
nichts vermochten/ und uns unmuͤglich war/ mit unſern Wercken und Kraͤfften
Suͤnde zu tilgen; Sonſt haͤtte er die Muͤhe und Koſt moͤgen ſparen/ daß er ſei-
nen Sohn ließ leyden und toͤdten/ das laͤßt er uns/ ſag ich/ durchs Evangelion
verkuͤndigen/ was gehoͤrt aber zu ſolcher Predigt? das gehoͤrt dazu/ daß ich es
glaͤube/ dann ich kan es ſonſt anders nicht faſſen/ wann du es in ein Buch ſchrei-
beſt/ ſo iſt es niemand nuͤtz/ ja/ daß du auch ſo viel Gedancken davon macheſi/
Jtem/ daß du davon predigeſt/ und redeſt/ oder hoͤreſt/ hilfft auch nichts/ ſondern
du muſt es glaͤuben/ und dich ungezweiffelt darauff verlaſſen/ es ſey alſo/ wie
das Evangelion ſagt/ daß nicht deine Werck/ ſondern deß HErrn Chriſti Werck/
Sterben und Auferſtehung/ deine Suͤnde und Tod hinweg nimmet. Dazu kanſt
du nicht kommen/ dann durch den Glauben. Wiederumb ſagt Chriſtus/ wer aber
nicht glaubt/ wann er auch getaufft iſt/ der wird verdammt. Da muſt du aber
die Wort bleiben laſſen/ wie ſie ſtehen/ dann er ſpricht nicht alſo/ wer nicht glaͤubt/
und thut boͤſe Werck dazu/ ſondern duͤrre alſo/ wann du haͤtteſt aller Jungfrauen
Keuſchheit/ alles Leyden aller Maͤrtyrer/ und kuͤrtzlich alle gute Werck/ die alle
Heiligen je gethan haben/ auff einen Hauffen/ wo nicht Glaub iſt/ ſo iſt es alles
verlohren. Darumb iſt es eben der Spruch/ der aller Cloͤſter/ Pfaffen/ Moͤn-
chen und Nonnen Weſen umbſtoſſt/ dann es iſt verlohren/ thu was du wolleſt/ es
iſt ſchon das Vrtheil gefaͤllt und beſchloſſen/ glaͤubeſt du nicht/ ſo biſt du ſchon ver-
dammet. Alſo ſtoſſen die zween Spruͤch maͤchtig ſtarck und gewaltig wider al-
le Lehr und Weſen/ das ſich auff Menſchen-Kraͤffte und Werck gruͤndet.
(*) Hie thut das Fleiſch nichts anders/ dann ſey es Schlafftruncken/ ſchlum-
mert dahin/ was da? und iſt viel zu faul zu den Sachen/ was kan ein Schlum-
merender oder Schlaffen der hoͤren? Hoͤret ers ſchon/ ſo hoͤret ers kaum mit hal-
ben Ohren/ gehet ihm nicht ein/ und iſt ihm gleich/ als ha[b]e er einen Traum ge-
habt.
Achter Theil. F f f f f f
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[961/0985] Predigt. (*) widerſpricht/ ου᾽κ ἐξ ἔργων, nicht aus den Wercken/ Nicht allein die Calviniſten/ bey denen glauben und bloß außerwaͤhlt ſeyn/ Synonyma ſeynd/ da heiſts/ wer den Glauben der Außerwaͤhlten hat/ den Gott nicht al- len geben wil/ noch auch/ daß alle ſelig werden/ aber wer weiß/ daß er außer- waͤhlt? Keiner. Sondern man glaubts auff gerad wol. Sondern auch alle unſere ſichere Welt-Kinder/ ἀμελήσαντες. Wie wollen wir entfliehen/ ſo wir ſolche ſeine Seligkeit nicht achten/ die Ge- legenheit verſaumen/ durch dos, bos, rus. Die dormitantes, vid. Luth. Tom. 12. Witt. pag. 345. f. 2. (*) Muthwillige Ignoranten und Blind- ling/ non aſſentientes, die auffs kuͤnfftig nicht trauen wollen. Eſt avis in dextrâ melior, quàm quatuor extrà, der Vogel hab ich iſt beſſer als der Vogel haͤtt ich/ darum die gantze Welt das ſichtbar guͤldene Kalb ſucht und anbetet/ Sie wollen ſich ſelbſt verſorgen. Jtem/ die ihren Glauben mit guten Wercken nicht bezeugen. Tit. 3. Hebt. 2, 3. III. Exem- (*) uns laͤſſt verkuͤndigen/ und predigen/ daß er ſeinen JEſum Chriſtum hat laſſen kommen/ daß er Suͤnd und alles Vngluͤck hinweg nehme/ dann er ſahe/ daß wir nichts vermochten/ und uns unmuͤglich war/ mit unſern Wercken und Kraͤfften Suͤnde zu tilgen; Sonſt haͤtte er die Muͤhe und Koſt moͤgen ſparen/ daß er ſei- nen Sohn ließ leyden und toͤdten/ das laͤßt er uns/ ſag ich/ durchs Evangelion verkuͤndigen/ was gehoͤrt aber zu ſolcher Predigt? das gehoͤrt dazu/ daß ich es glaͤube/ dann ich kan es ſonſt anders nicht faſſen/ wann du es in ein Buch ſchrei- beſt/ ſo iſt es niemand nuͤtz/ ja/ daß du auch ſo viel Gedancken davon macheſi/ Jtem/ daß du davon predigeſt/ und redeſt/ oder hoͤreſt/ hilfft auch nichts/ ſondern du muſt es glaͤuben/ und dich ungezweiffelt darauff verlaſſen/ es ſey alſo/ wie das Evangelion ſagt/ daß nicht deine Werck/ ſondern deß HErrn Chriſti Werck/ Sterben und Auferſtehung/ deine Suͤnde und Tod hinweg nimmet. Dazu kanſt du nicht kommen/ dann durch den Glauben. Wiederumb ſagt Chriſtus/ wer aber nicht glaubt/ wann er auch getaufft iſt/ der wird verdammt. Da muſt du aber die Wort bleiben laſſen/ wie ſie ſtehen/ dann er ſpricht nicht alſo/ wer nicht glaͤubt/ und thut boͤſe Werck dazu/ ſondern duͤrre alſo/ wann du haͤtteſt aller Jungfrauen Keuſchheit/ alles Leyden aller Maͤrtyrer/ und kuͤrtzlich alle gute Werck/ die alle Heiligen je gethan haben/ auff einen Hauffen/ wo nicht Glaub iſt/ ſo iſt es alles verlohren. Darumb iſt es eben der Spruch/ der aller Cloͤſter/ Pfaffen/ Moͤn- chen und Nonnen Weſen umbſtoſſt/ dann es iſt verlohren/ thu was du wolleſt/ es iſt ſchon das Vrtheil gefaͤllt und beſchloſſen/ glaͤubeſt du nicht/ ſo biſt du ſchon ver- dammet. Alſo ſtoſſen die zween Spruͤch maͤchtig ſtarck und gewaltig wider al- le Lehr und Weſen/ das ſich auff Menſchen-Kraͤffte und Werck gruͤndet. (*) Hie thut das Fleiſch nichts anders/ dann ſey es Schlafftruncken/ ſchlum- mert dahin/ was da? und iſt viel zu faul zu den Sachen/ was kan ein Schlum- merender oder Schlaffen der hoͤren? Hoͤret ers ſchon/ ſo hoͤret ers kaum mit hal- ben Ohren/ gehet ihm nicht ein/ und iſt ihm gleich/ als habe er einen Traum ge- habt. Achter Theil. F f f f f f

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 961. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/985>, abgerufen am 23.11.2024.