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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Die fünff und dreyssigste
auch in praesenti, 1. Petr. 3/ 21. nun sozei, macht uns nun selig/ und
mit diesen Worten den versluchten Fluch Canonis Tridentini ehe ver-
dammt/ als er bestimmt und beschlossen worden; Mit Vorgeben/ wer sich
schwerlich nach der Tauff wider Gewissen versündiget/ der habe sich seiner
Tauf nicht mehr zu getrösten/ wann er Schiffbruch am Glauben erlitten/
so sey das Schiff gantz und gar zu trümmern und scheitern hingerichtet/ er
muß die Tabulam poenitentiae ihr vermeynte Judas-Buß ergreiffen.
Dem widerspricht Petrus der erste Pabst/ hat jemand sich schwerlich wider
Gewissen versündiget/ und Schiffbruch am Glauben erlitten/ so hats Pe-
trus gethan/ dannoch tröstet er sich und andere seine Brüder/ und sagt in
praesenti,
sozei, doch daß er auch glaube in praesenti, praeterito und
futuro, und wie er in der H. Tauff dem HErrn einverleibt/ vom H. Geist
ein Glaubens-Liechtlein empfangen/ und wann es verloschen/ wiederumb
lasse anblasen/ und beständig verharre biß ans End. Matth. 10/ 22. Wer
aber biß ans End verharret/ der wird selig/ und dieweil Glauben nicht un-
ser Werck ist/ sondern Gottes Gab/ die niemand er versagen wil/ Act.
17/ 30. Wer den Baum schenckt/ der schenckt auch die daran wachsende
Früchten.

Derowegen Sothete passive, laßt euch helffen/ Act. 2. Wehret
nicht/ empfangets einfältig wie ein Kind/ warlich ich sage euch: Wer
das Reich Gottes nicht annimmt als ein Kindlein/ der wird
nicht hinein kommen/
Marc. 20. So wird alsdann das Liecht im
Finstern/ der schöne Morgen-Stern im Verstand aufgehen/ es wird das
Hertz ja dazu sagen und gläuben unsichtbare Ding/ vid. Luth. Tom. 4.
Witt. pag. 370. f.
2. (*) Es wird die fiducia, parrhesia, plerophoria er-
folgen. HERR/ dein Wort wird Warheit seyn/ darauf laß ich mich/

dar-
(*) Ja sprichst du/ ich sehe solche groß und herrliche Ding in der Tauff nicht/
wie du davon sagest. Jch habe neulich gesagt/ Christen sind Leute/ die gläuben/
nicht sehen sollen. Auch/ ob gleich GOtt das sichtbarlich offenbahret/ wie der
Heil. Geist/ und die gantze Dreyfaltigkeit in der Tauffe/ wie droben gesagt/ wir-
cket/ und alle Engel dabey sind. So köntest du doch nicht ein Augenblick dabey
seyn/ und solche Majestät leiden. Darumb muß er sich also verdecken und ver-
hüllen/ daß du es leiden könnest/ und also sagen: Jch sehe wol nichts in der
Tauff/ dann Wasser/ darein der Täuffer das Kindlein tauchet/ oder es damit be-
geusset/ und höre auch nichts/ dann die Wort/ so er darüber spricht: Jch täuffe
dich im Namen Gottes des Vaters/ etc. Solches zeugen mir beyde Augen und
Ohren/ aber das Wort und der Glaube sagt mir/ daß Gott selbst da ist/ und solch
Werck thut/ daher ists auch so ein kräfftig Jüngel-Bad/ daß es den Menschen
neu gebiert/ alle Sünde an ihm abwäscht und ersäufft. So solt du es nun für
ein sonderliche Gnad annehmen/ daß ers also freundlich machet/ daß es niemand
könte freundlicher machen.

Die fuͤnff und dreyſſigſte
auch in præſenti, 1. Petr. 3/ 21. νῦν σώζει, macht uns nun ſelig/ und
mit dieſen Worten den verſluchten Fluch Canonis Tridentini ehe ver-
dammt/ als er beſtimmt und beſchloſſen worden; Mit Vorgeben/ wer ſich
ſchwerlich nach der Tauff wider Gewiſſen verſuͤndiget/ der habe ſich ſeiner
Tauf nicht mehr zu getroͤſten/ wann er Schiffbruch am Glauben erlitten/
ſo ſey das Schiff gantz und gar zu truͤmmern und ſcheitern hingerichtet/ er
muß die Tabulam pœnitentiæ ihr vermeynte Judas-Buß ergreiffen.
Dem widerſpricht Petrus der erſte Pabſt/ hat jemand ſich ſchwerlich wider
Gewiſſen verſuͤndiget/ und Schiffbruch am Glauben erlitten/ ſo hats Pe-
trus gethan/ dannoch troͤſtet er ſich und andere ſeine Bruͤder/ und ſagt in
præſenti,
σώζει, doch daß er auch glaube in præſenti, præterito und
futuro, und wie er in der H. Tauff dem HErꝛn einverleibt/ vom H. Geiſt
ein Glaubens-Liechtlein empfangen/ und wann es verloſchen/ wiederumb
laſſe anblaſen/ und beſtaͤndig verharre biß ans End. Matth. 10/ 22. Wer
aber biß ans End verharret/ der wird ſelig/ und dieweil Glauben nicht un-
ſer Werck iſt/ ſondern Gottes Gab/ die niemand er verſagen wil/ Act.
17/ 30. Wer den Baum ſchenckt/ der ſchenckt auch die daran wachſende
Fruͤchten.

Derowegen Σώθητε paſſivè, laßt euch helffen/ Act. 2. Wehret
nicht/ empfangets einfaͤltig wie ein Kind/ warlich ich ſage euch: Wer
das Reich Gottes nicht annimmt als ein Kindlein/ der wird
nicht hinein kommen/
Marc. 20. So wird alsdann das Liecht im
Finſtern/ der ſchoͤne Morgen-Stern im Verſtand aufgehen/ es wird das
Hertz ja dazu ſagen und glaͤuben unſichtbare Ding/ vid. Luth. Tom. 4.
Witt. pag. 370. f.
2. (*) Es wird die fiducia, parrheſia, plerophoria er-
folgen. HERR/ dein Wort wird Warheit ſeyn/ darauf laß ich mich/

dar-
(*) Ja ſprichſt du/ ich ſehe ſolche groß und herꝛliche Ding in der Tauff nicht/
wie du davon ſageſt. Jch habe neulich geſagt/ Chriſten ſind Leute/ die glaͤuben/
nicht ſehen ſollen. Auch/ ob gleich GOtt das ſichtbarlich offenbahret/ wie der
Heil. Geiſt/ und die gantze Dreyfaltigkeit in der Tauffe/ wie droben geſagt/ wir-
cket/ und alle Engel dabey ſind. So koͤnteſt du doch nicht ein Augenblick dabey
ſeyn/ und ſolche Majeſtaͤt leiden. Darumb muß er ſich alſo verdecken und ver-
huͤllen/ daß du es leiden koͤnneſt/ und alſo ſagen: Jch ſehe wol nichts in der
Tauff/ dann Waſſer/ darein der Taͤuffer das Kindlein tauchet/ oder es damit be-
geuſſet/ und hoͤre auch nichts/ dann die Wort/ ſo er daruͤber ſpricht: Jch taͤuffe
dich im Namen Gottes des Vaters/ ꝛc. Solches zeugen mir beyde Augen und
Ohren/ aber das Wort und der Glaube ſagt mir/ daß Gott ſelbſt da iſt/ und ſolch
Werck thut/ daher iſts auch ſo ein kraͤfftig Juͤngel-Bad/ daß es den Menſchen
neu gebiert/ alle Suͤnde an ihm abwaͤſcht und erſaͤufft. So ſolt du es nun fuͤr
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[958/0982] Die fuͤnff und dreyſſigſte auch in præſenti, 1. Petr. 3/ 21. νῦν σώζει, macht uns nun ſelig/ und mit dieſen Worten den verſluchten Fluch Canonis Tridentini ehe ver- dammt/ als er beſtimmt und beſchloſſen worden; Mit Vorgeben/ wer ſich ſchwerlich nach der Tauff wider Gewiſſen verſuͤndiget/ der habe ſich ſeiner Tauf nicht mehr zu getroͤſten/ wann er Schiffbruch am Glauben erlitten/ ſo ſey das Schiff gantz und gar zu truͤmmern und ſcheitern hingerichtet/ er muß die Tabulam pœnitentiæ ihr vermeynte Judas-Buß ergreiffen. Dem widerſpricht Petrus der erſte Pabſt/ hat jemand ſich ſchwerlich wider Gewiſſen verſuͤndiget/ und Schiffbruch am Glauben erlitten/ ſo hats Pe- trus gethan/ dannoch troͤſtet er ſich und andere ſeine Bruͤder/ und ſagt in præſenti, σώζει, doch daß er auch glaube in præſenti, præterito und futuro, und wie er in der H. Tauff dem HErꝛn einverleibt/ vom H. Geiſt ein Glaubens-Liechtlein empfangen/ und wann es verloſchen/ wiederumb laſſe anblaſen/ und beſtaͤndig verharre biß ans End. Matth. 10/ 22. Wer aber biß ans End verharret/ der wird ſelig/ und dieweil Glauben nicht un- ſer Werck iſt/ ſondern Gottes Gab/ die niemand er verſagen wil/ Act. 17/ 30. Wer den Baum ſchenckt/ der ſchenckt auch die daran wachſende Fruͤchten. Derowegen Σώθητε paſſivè, laßt euch helffen/ Act. 2. Wehret nicht/ empfangets einfaͤltig wie ein Kind/ warlich ich ſage euch: Wer das Reich Gottes nicht annimmt als ein Kindlein/ der wird nicht hinein kommen/ Marc. 20. So wird alsdann das Liecht im Finſtern/ der ſchoͤne Morgen-Stern im Verſtand aufgehen/ es wird das Hertz ja dazu ſagen und glaͤuben unſichtbare Ding/ vid. Luth. Tom. 4. Witt. pag. 370. f. 2. (*) Es wird die fiducia, parrheſia, plerophoria er- folgen. HERR/ dein Wort wird Warheit ſeyn/ darauf laß ich mich/ dar- (*) Ja ſprichſt du/ ich ſehe ſolche groß und herꝛliche Ding in der Tauff nicht/ wie du davon ſageſt. Jch habe neulich geſagt/ Chriſten ſind Leute/ die glaͤuben/ nicht ſehen ſollen. Auch/ ob gleich GOtt das ſichtbarlich offenbahret/ wie der Heil. Geiſt/ und die gantze Dreyfaltigkeit in der Tauffe/ wie droben geſagt/ wir- cket/ und alle Engel dabey ſind. So koͤnteſt du doch nicht ein Augenblick dabey ſeyn/ und ſolche Majeſtaͤt leiden. Darumb muß er ſich alſo verdecken und ver- huͤllen/ daß du es leiden koͤnneſt/ und alſo ſagen: Jch ſehe wol nichts in der Tauff/ dann Waſſer/ darein der Taͤuffer das Kindlein tauchet/ oder es damit be- geuſſet/ und hoͤre auch nichts/ dann die Wort/ ſo er daruͤber ſpricht: Jch taͤuffe dich im Namen Gottes des Vaters/ ꝛc. Solches zeugen mir beyde Augen und Ohren/ aber das Wort und der Glaube ſagt mir/ daß Gott ſelbſt da iſt/ und ſolch Werck thut/ daher iſts auch ſo ein kraͤfftig Juͤngel-Bad/ daß es den Menſchen neu gebiert/ alle Suͤnde an ihm abwaͤſcht und erſaͤufft. So ſolt du es nun fuͤr ein ſonderliche Gnad annehmen/ daß ers alſo freundlich machet/ daß es niemand koͤnte freundlicher machen.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 958. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/982>, abgerufen am 23.11.2024.