Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Predigt. alte Adam JN VNS (derowegen ist er noch fürhanden/ und stecktin unserm Busen) sol (wir sind schuldig es zu thun) ersäufft werden (Das ist/ wie Lutherus Tom. 6. Witt. p. 136. f. 2. schreibt) Also ist der Mensch Wodurch? Durch tägliche Reu und Buß/ und in dero Zeugnüß So geschicht theils durch gründliche Spur und Erkändtnüß des al- der Achter Theil. Y y y y y
Predigt. alte Adam JN VNS (derowegen iſt er noch fuͤrhanden/ und ſtecktin unſerm Buſen) ſol (wir ſind ſchuldig es zu thun) erſaͤufft werden (Das iſt/ wie Lutherus Tom. 6. Witt. p. 136. f. 2. ſchreibt) Alſo iſt der Menſch Wodurch? Durch taͤgliche Reu und Buß/ und in dero Zeugnuͤß So geſchicht theils durch gruͤndliche Spur und Erkaͤndtnuͤß des al- der Achter Theil. Y y y y y
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0929" n="905"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/><hi rendition="#fr">alte Adam JN VNS</hi> (derowegen iſt er noch fuͤrhanden/ und ſteckt<lb/> in unſerm Buſen) <hi rendition="#fr">ſol</hi> (wir ſind ſchuldig es zu thun) <hi rendition="#fr">erſaͤufft werden</hi></p><lb/> <cit> <quote>(Das iſt/ wie Lutherus <hi rendition="#aq">Tom. 6. Witt. p. 136. f.</hi> 2. ſchreibt) Alſo iſt der Menſch<lb/> gantz rein und unſchuldig Sacramentlich/ das iſt nichts anders geſagt/ dann er<lb/> hat das Zeichen <hi rendition="#fr">G</hi>ottes die Tauffe/ damit angezeiget wird/ ſeine Suͤnde ſollen<lb/> alle todt ſeyn/ und er in Gnaden auch ſterben/ und am juͤngſten Tag aufferſtehen/<lb/> rein/ ohne Suͤnde/ unſchuldig/ ewiglich zu leben. Alſo iſts deß Sacraments<lb/> halben wahr/ daß er ohne Suͤnde unſchuldig ſey. Aber dieweil das nun nicht<lb/> vollbracht iſt/ und er noch lebet im ſuͤndlichen Fleiſch/ ſo iſt er nicht ohne Suͤnde<lb/> noch rein aller Dinge/ ſondern angefangen rein und unſchuldig zu werden. Dar-<lb/> umb wann der Menſch zu ſeinen Jahren kommt/ ſo regen ſich die natuͤrlichen<lb/> ſuͤndlichen Begierden/ Zorn/ Vnkeuſchheit/ Liebe/ Geitz/ Hoffart/ und derglei-<lb/> chen/ der keines nicht waͤre/ wann die Suͤnde im Sacrament alle erſaͤufft<lb/> und todt waͤren. Nun ſind ſie nur bedeutet zu erſaͤuffen/ durch den Tod und<lb/> Aufferſtehung am juͤngſten Tage. Alſo klagt St. Paulus Rom. 7. und alle Hei-<lb/> ligen mit ihm/ daß ſie Suͤnder ſeyn/ und Suͤnde in ihrer Natur haben/ ob ſie wol<lb/> getaufft/ und heilig waren. Darumb/ daß ſich die natuͤrlichen ſuͤndlichen Be-<lb/> gierden immer regen/ dieweil wir leben. Zum neundten/ ſo ſprichſtu/ was hilfft<lb/> mich dann die Tauffe/ wann ſie nicht tilget/ noch ableget die Suͤnde gantz und<lb/> gar? Hie kommt nun der rechte Verſtand und Erkaͤndtnuͤß deß <hi rendition="#fr">S</hi>acraments der<lb/> Tauffe/ das hilfft dir das hochwuͤrdige Sacrament der Tauffe/ daß ſich GOtt<lb/> daſelbſt mit dir verbindet/ und mit dir eins wird/ eines gnaͤdigen und troͤſtlichen<lb/> Bundes. Zum erſten/ daß du dich ergiebeſt in das Sacrament der Tauffe/ und<lb/> ſeiner Bedeutung/ das iſt/ daß du begehreſt mit den Suͤnden zu ſterben/ und am<lb/> juͤngſten Tag neu gemacht werden/ nach anzeig dieſes Sacraments/ wie geſagt<lb/> iſt. Das nimmt Gott auff von dir/ und laͤſſt dich taͤuffen/ und hebt von ſtund<lb/> an/ dich neu zu machen/ geuſt dir ein ſeine Gnad und Heil. Geiſt/ der anfaͤhet die<lb/> Natur und Suͤnde zu toͤdten/ und bereiten zum ſterben/ und zum aufferſtehen am<lb/> juͤngſten Tage. Zum andern/ verbindeſt du dich alſo zu bleiben/ und immer<lb/> mehr und mehr zu toͤdten deine Suͤnde/ dieweil du lebeſt biß in den Tode. So<lb/> nim̃t daſſelbe <hi rendition="#fr">G</hi>ott auf/ und uͤbet dich dein Lebenlang/ mit vielen guten Wercken/<lb/> und mancherley Leyden/ damit er thut/ das du begehret haſt/ in der Tauffe/ das<lb/> iſt/ daß du wilt der Suͤnde loß werden/ ſterben und neu aufferſtehen am juͤngſten<lb/> Tage/ und alſo die Tauffe vollbringen/ darumb ſehen und leſen wir/ wie er ſeine<lb/> liebe Heiligen ſo hat laſſen martern und viel leyden/ daß ſie nur bald getoͤdtet/<lb/> dem Sacrament der Tauff bald gnug thaͤten/ ſtuͤrben und neu wuͤrden. Dann<lb/> wo das nicht geſchicht/ und wir nicht leyden noch Vbung haben/ ſo uͤberwindet<lb/> die boͤſe Natur den Menſchen/ daß er ihm die Tauffe unnuͤtz machet/ und faͤllet in<lb/> Suͤnde/ bleibet ein alter Menſch wie vorhin.</quote> <bibl/> </cit><lb/> <p>Wodurch? <hi rendition="#fr">Durch taͤgliche Reu und Buß/</hi> und in dero Zeugnuͤß<lb/><hi rendition="#aq">ſcil.</hi> den Petriniſchen Buß-Thraͤnen/</p><lb/> <p>So geſchicht theils durch gruͤndliche Spur und Erkaͤndtnuͤß des al-<lb/> ten Menſchen/ der ſich finden und mercken laͤſſt in allen Staͤnden/ <hi rendition="#aq">in cho-<lb/> ro,</hi> da menſchelts bißweilen und ſtinckt nach dieſem <hi rendition="#aq">cadaver</hi> und Todten-<lb/> Aaß; <hi rendition="#aq">in foro</hi> ebenmaͤſſig/ die Hauß-Taffel warnet nicht vergebens/ in<lb/> <fw place="bottom" type="sig"><hi rendition="#fr">Achter Theil.</hi> Y y y y y</fw><fw place="bottom" type="catch">der</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [905/0929]
Predigt.
alte Adam JN VNS (derowegen iſt er noch fuͤrhanden/ und ſteckt
in unſerm Buſen) ſol (wir ſind ſchuldig es zu thun) erſaͤufft werden
(Das iſt/ wie Lutherus Tom. 6. Witt. p. 136. f. 2. ſchreibt) Alſo iſt der Menſch
gantz rein und unſchuldig Sacramentlich/ das iſt nichts anders geſagt/ dann er
hat das Zeichen Gottes die Tauffe/ damit angezeiget wird/ ſeine Suͤnde ſollen
alle todt ſeyn/ und er in Gnaden auch ſterben/ und am juͤngſten Tag aufferſtehen/
rein/ ohne Suͤnde/ unſchuldig/ ewiglich zu leben. Alſo iſts deß Sacraments
halben wahr/ daß er ohne Suͤnde unſchuldig ſey. Aber dieweil das nun nicht
vollbracht iſt/ und er noch lebet im ſuͤndlichen Fleiſch/ ſo iſt er nicht ohne Suͤnde
noch rein aller Dinge/ ſondern angefangen rein und unſchuldig zu werden. Dar-
umb wann der Menſch zu ſeinen Jahren kommt/ ſo regen ſich die natuͤrlichen
ſuͤndlichen Begierden/ Zorn/ Vnkeuſchheit/ Liebe/ Geitz/ Hoffart/ und derglei-
chen/ der keines nicht waͤre/ wann die Suͤnde im Sacrament alle erſaͤufft
und todt waͤren. Nun ſind ſie nur bedeutet zu erſaͤuffen/ durch den Tod und
Aufferſtehung am juͤngſten Tage. Alſo klagt St. Paulus Rom. 7. und alle Hei-
ligen mit ihm/ daß ſie Suͤnder ſeyn/ und Suͤnde in ihrer Natur haben/ ob ſie wol
getaufft/ und heilig waren. Darumb/ daß ſich die natuͤrlichen ſuͤndlichen Be-
gierden immer regen/ dieweil wir leben. Zum neundten/ ſo ſprichſtu/ was hilfft
mich dann die Tauffe/ wann ſie nicht tilget/ noch ableget die Suͤnde gantz und
gar? Hie kommt nun der rechte Verſtand und Erkaͤndtnuͤß deß Sacraments der
Tauffe/ das hilfft dir das hochwuͤrdige Sacrament der Tauffe/ daß ſich GOtt
daſelbſt mit dir verbindet/ und mit dir eins wird/ eines gnaͤdigen und troͤſtlichen
Bundes. Zum erſten/ daß du dich ergiebeſt in das Sacrament der Tauffe/ und
ſeiner Bedeutung/ das iſt/ daß du begehreſt mit den Suͤnden zu ſterben/ und am
juͤngſten Tag neu gemacht werden/ nach anzeig dieſes Sacraments/ wie geſagt
iſt. Das nimmt Gott auff von dir/ und laͤſſt dich taͤuffen/ und hebt von ſtund
an/ dich neu zu machen/ geuſt dir ein ſeine Gnad und Heil. Geiſt/ der anfaͤhet die
Natur und Suͤnde zu toͤdten/ und bereiten zum ſterben/ und zum aufferſtehen am
juͤngſten Tage. Zum andern/ verbindeſt du dich alſo zu bleiben/ und immer
mehr und mehr zu toͤdten deine Suͤnde/ dieweil du lebeſt biß in den Tode. So
nim̃t daſſelbe Gott auf/ und uͤbet dich dein Lebenlang/ mit vielen guten Wercken/
und mancherley Leyden/ damit er thut/ das du begehret haſt/ in der Tauffe/ das
iſt/ daß du wilt der Suͤnde loß werden/ ſterben und neu aufferſtehen am juͤngſten
Tage/ und alſo die Tauffe vollbringen/ darumb ſehen und leſen wir/ wie er ſeine
liebe Heiligen ſo hat laſſen martern und viel leyden/ daß ſie nur bald getoͤdtet/
dem Sacrament der Tauff bald gnug thaͤten/ ſtuͤrben und neu wuͤrden. Dann
wo das nicht geſchicht/ und wir nicht leyden noch Vbung haben/ ſo uͤberwindet
die boͤſe Natur den Menſchen/ daß er ihm die Tauffe unnuͤtz machet/ und faͤllet in
Suͤnde/ bleibet ein alter Menſch wie vorhin.
Wodurch? Durch taͤgliche Reu und Buß/ und in dero Zeugnuͤß
ſcil. den Petriniſchen Buß-Thraͤnen/
So geſchicht theils durch gruͤndliche Spur und Erkaͤndtnuͤß des al-
ten Menſchen/ der ſich finden und mercken laͤſſt in allen Staͤnden/ in cho-
ro, da menſchelts bißweilen und ſtinckt nach dieſem cadaver und Todten-
Aaß; in foro ebenmaͤſſig/ die Hauß-Taffel warnet nicht vergebens/ in
der
Achter Theil. Y y y y y
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |