Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Die zwey und dreyssigste I. Der eine heist Sacramentum fidei, stehend in diesen Worten: Wis- Dar- (*) Wie wir in und mit Christo getaufft sind/ hat D. Lutherus schön und
herrlich erkläret Tom. 4. Witt. p. 363. f. 2. Das ist ja wunderlich umbgekehret/ die Phariseer und Schrifftgelehrten/ die voller Sünd und Verdamnüß sind/ die wollen keine Sünde haben/ von keiner Busse wissen/ noch sich täuffen lassen. Dargegen Christus/ der ohne alle Sünde ist/ und den Reim und Titul allein füh- ret/ daß er nie keine Sünde gethan hat/ und alle seine Wort und Werck un- sträfflich/ ja heilig und heilsam sind/ darumb er keiner Busse und Vergebung der Sünden bedarff/ der kommt und begehret von Johanne seinem Diener getaufft zu werden/ die andern alle seynd in Sünden empfangen/ gebohren und leben drinn. Die zwey und dreyſſigſte I. Der eine heiſt Sacramentum fidei, ſtehend in dieſen Worten: Wiſ- Dar- (*) Wie wir in und mit Chriſto getaufft ſind/ hat D. Lutherus ſchoͤn und
herꝛlich erklaͤret Tom. 4. Witt. p. 363. f. 2. Das iſt ja wunderlich umbgekehret/ die Phariſeer und Schrifftgelehrten/ die voller Suͤnd und Verdamnuͤß ſind/ die wollen keine Suͤnde haben/ von keiner Buſſe wiſſen/ noch ſich taͤuffen laſſen. Dargegen Chriſtus/ der ohne alle Suͤnde iſt/ und den Reim und Titul allein fuͤh- ret/ daß er nie keine Suͤnde gethan hat/ und alle ſeine Wort und Werck un- ſtraͤfflich/ ja heilig und heilſam ſind/ darumb er keiner Buſſe und Vergebung der Suͤnden bedarff/ der kom̃t und begehret von Johanne ſeinem Diener getaufft zu werden/ die andern alle ſeynd in Suͤnden empfangen/ gebohren und leben drinn. <TEI> <text> <body> <div n="1"> <pb facs="#f0926" n="902"/> <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">Die zwey und dreyſſigſte</hi> </fw><lb/> <p><hi rendition="#aq">I.</hi> Der eine heiſt <hi rendition="#aq">Sacramentum fidei,</hi> ſtehend in dieſen Worten: <hi rendition="#fr">Wiſ-<lb/> ſet ihr nicht/ daß alle die in JEſum Chriſt getaufft ſind/ die<lb/> ſind in ſeinen Tod getaufft/ ſie ſind mit ihm begraben durch<lb/> die Tauff in den Tod/</hi> und begreifft folgende Schluß-Red in ſich:<lb/> Chriſtus iſt getaufft worden im Jordan/ im Blut-Bad/ gecreutzigt/ und<lb/> hat ſein Blutbad in die Sacramenta flieſſen laſſen; er iſt in dem Creutz-<lb/> Tod/ und <choice><sic></sic><corr>B</corr></choice>egraͤbnuͤß untergedruckt worden in die Baͤche Belial/ und<lb/> durch ſolche ſeine Buß die ſtrenge Gerechtigkeit dermaſſen befriedigt/ daß<lb/> er <hi rendition="#aq">abſolvi</hi>rt/ <hi rendition="#aq">juſtifici</hi>rt/ von dem Tode <hi rendition="#aq">liberi</hi>rt/ und des Todes Stachel<lb/> der Suͤnde: <hi rendition="#fr">Er ſtirbet hinfort nicht mehr/ der Tod wird hin-<lb/> fort uͤber ihn nicht herꝛſchen/</hi> ſagt der Apoſtel daſelbſt v. 9. <hi rendition="#fr">Dann<lb/> wer geſtorben iſt/ der iſt gerechtfertigt von der Suͤnde/</hi> <hi rendition="#aq">ib.</hi> v. 7.<lb/> Nun ein jeder Taͤuffling iſt durch die H. Tauff Chriſto einverleibet/ in ihn<lb/> als den geiſtlichen Oelbaum eingepflantzt/ alles Safftes und Krafftes/<lb/> Fruͤchten und Nutzens theilhafftig worden/ und alſo gleichſam Chriſtus<lb/> ſelbſt worden/ ſein Kind/ ſein Tauff-Genoß/ Creutz-Genoß/ ſein Tods- und<lb/> Grab-Genoß/ unſer alter Adam iſt mit ihm gecreutziget/ das iſt/ wie Pe-<lb/> trus redt 1. Ep. 1/ 24. <hi rendition="#fr">Unſere Suͤnde iſt aufgeopffert auff dem<lb/> Holtz/</hi> er hat ihn als einen Maleficanten und Himmels-Banditen ans<lb/> Creutz angenagelt <hi rendition="#aq">tanquam anathema,</hi> er hat ihn erſaͤufft in ſein Blut-<lb/> Bad/ und begraben/ wie Joſua die fuͤnff feindliche Koͤnige an Baͤume<lb/> auffhengt/ hernach in die Hoͤle werffen und Stein dafuͤr weltzen laſſen/<lb/> Joh. 10/ 26. <hi rendition="#aq">Ergò</hi> (iſt der unfehlbare Schluß/) ſo ſeynd wir auch ſeiner<lb/> Abſolution faͤhig/ gerechtfertigt von der Suͤnde/ ja befreyet von dem ewi-<lb/> gen Tod/ koͤnnen nunmehr das freudige ἐπινίκιον und Triumph-Liedlein<lb/> anſtimmen/ wie die Jſraeliten uͤber Pharaonem: Wo iſt/ O Pharao/<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Exod.</hi> 15, 7.</note>dein Wuth und grimmiger Muth? ich meyne/ du haſt ihn erkuͤhlet im tief-<lb/> fen Meer! Wo dein Trutz wider der Hebreer Schutz? ich meyn/ er iſt un-<lb/> nutz! Alſo wir uͤber unſere Feinde/ Suͤnd/ Tod/ Teuffel und Hoͤll: <hi rendition="#fr">Tod<lb/> wo iſt dein Stachel/ dein Herꝛſchafft? Hoͤll wo iſt dein<lb/> Sieg?</hi> 1. Cor. 15/ 55. <note xml:id="seg2pn_13_1" next="#seg2pn_13_2" place="foot" n="(*)"><hi rendition="#fr">W</hi>ie wir in und mit Chriſto getaufft ſind/ hat D. Lutherus ſchoͤn und<lb/> herꝛlich erklaͤret <hi rendition="#aq">Tom. 4. Witt. p. 363. f.</hi> 2. Das iſt ja wunderlich umbgekehret/<lb/> die Phariſeer und Schrifftgelehrten/ die voller Suͤnd und Verdamnuͤß ſind/ die<lb/> wollen keine Suͤnde haben/ von keiner Buſſe wiſſen/ noch ſich taͤuffen laſſen.<lb/> Dargegen Chriſtus/ der ohne alle Suͤnde iſt/ und den Reim und Titul allein fuͤh-<lb/> ret/ daß er nie keine Suͤnde gethan hat/ und alle ſeine <hi rendition="#fr">W</hi>ort und <hi rendition="#fr">W</hi>erck un-<lb/> ſtraͤfflich/ ja heilig und heilſam ſind/ darumb er keiner Buſſe und Vergebung der<lb/> Suͤnden bedarff/ der kom̃t und begehret von Johanne ſeinem Diener getaufft zu<lb/> werden/ die andern alle ſeynd in Suͤnden empfangen/ gebohren und leben drinn.</note> Diß iſt ein hoher unuͤberwindlicher Tauff-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">Dar-</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [902/0926]
Die zwey und dreyſſigſte
I. Der eine heiſt Sacramentum fidei, ſtehend in dieſen Worten: Wiſ-
ſet ihr nicht/ daß alle die in JEſum Chriſt getaufft ſind/ die
ſind in ſeinen Tod getaufft/ ſie ſind mit ihm begraben durch
die Tauff in den Tod/ und begreifft folgende Schluß-Red in ſich:
Chriſtus iſt getaufft worden im Jordan/ im Blut-Bad/ gecreutzigt/ und
hat ſein Blutbad in die Sacramenta flieſſen laſſen; er iſt in dem Creutz-
Tod/ und Begraͤbnuͤß untergedruckt worden in die Baͤche Belial/ und
durch ſolche ſeine Buß die ſtrenge Gerechtigkeit dermaſſen befriedigt/ daß
er abſolvirt/ juſtificirt/ von dem Tode liberirt/ und des Todes Stachel
der Suͤnde: Er ſtirbet hinfort nicht mehr/ der Tod wird hin-
fort uͤber ihn nicht herꝛſchen/ ſagt der Apoſtel daſelbſt v. 9. Dann
wer geſtorben iſt/ der iſt gerechtfertigt von der Suͤnde/ ib. v. 7.
Nun ein jeder Taͤuffling iſt durch die H. Tauff Chriſto einverleibet/ in ihn
als den geiſtlichen Oelbaum eingepflantzt/ alles Safftes und Krafftes/
Fruͤchten und Nutzens theilhafftig worden/ und alſo gleichſam Chriſtus
ſelbſt worden/ ſein Kind/ ſein Tauff-Genoß/ Creutz-Genoß/ ſein Tods- und
Grab-Genoß/ unſer alter Adam iſt mit ihm gecreutziget/ das iſt/ wie Pe-
trus redt 1. Ep. 1/ 24. Unſere Suͤnde iſt aufgeopffert auff dem
Holtz/ er hat ihn als einen Maleficanten und Himmels-Banditen ans
Creutz angenagelt tanquam anathema, er hat ihn erſaͤufft in ſein Blut-
Bad/ und begraben/ wie Joſua die fuͤnff feindliche Koͤnige an Baͤume
auffhengt/ hernach in die Hoͤle werffen und Stein dafuͤr weltzen laſſen/
Joh. 10/ 26. Ergò (iſt der unfehlbare Schluß/) ſo ſeynd wir auch ſeiner
Abſolution faͤhig/ gerechtfertigt von der Suͤnde/ ja befreyet von dem ewi-
gen Tod/ koͤnnen nunmehr das freudige ἐπινίκιον und Triumph-Liedlein
anſtimmen/ wie die Jſraeliten uͤber Pharaonem: Wo iſt/ O Pharao/
dein Wuth und grimmiger Muth? ich meyne/ du haſt ihn erkuͤhlet im tief-
fen Meer! Wo dein Trutz wider der Hebreer Schutz? ich meyn/ er iſt un-
nutz! Alſo wir uͤber unſere Feinde/ Suͤnd/ Tod/ Teuffel und Hoͤll: Tod
wo iſt dein Stachel/ dein Herꝛſchafft? Hoͤll wo iſt dein
Sieg? 1. Cor. 15/ 55. (*) Diß iſt ein hoher unuͤberwindlicher Tauff-
Dar-
Exod. 15, 7.
(*) Wie wir in und mit Chriſto getaufft ſind/ hat D. Lutherus ſchoͤn und
herꝛlich erklaͤret Tom. 4. Witt. p. 363. f. 2. Das iſt ja wunderlich umbgekehret/
die Phariſeer und Schrifftgelehrten/ die voller Suͤnd und Verdamnuͤß ſind/ die
wollen keine Suͤnde haben/ von keiner Buſſe wiſſen/ noch ſich taͤuffen laſſen.
Dargegen Chriſtus/ der ohne alle Suͤnde iſt/ und den Reim und Titul allein fuͤh-
ret/ daß er nie keine Suͤnde gethan hat/ und alle ſeine Wort und Werck un-
ſtraͤfflich/ ja heilig und heilſam ſind/ darumb er keiner Buſſe und Vergebung der
Suͤnden bedarff/ der kom̃t und begehret von Johanne ſeinem Diener getaufft zu
werden/ die andern alle ſeynd in Suͤnden empfangen/ gebohren und leben drinn.
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