Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.
und wann er gleich Wunder zu würcken bey den unglaubigen Papisten des H h h h h 3
und wann er gleich Wunder zu wuͤrcken bey den unglaubigen Papiſten des H h h h h 3
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <cit> <quote><pb facs="#f0821" n="797"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/> den Staub abgewiſchet/ geheget/ und aus Liecht gebracht/ daß es wieder rein<lb/> glaͤntzte und jederman ſehen kan/ was das Evangelium/ Tauffe/ Sacrament/<lb/> Schluͤſſel/ Gebett/ und alles ſey/ was uns Chriſtus gegeben hat/ und wie man<lb/> das ſeliglich brauchen ſoll.</quote> <bibl/> </cit><lb/> <p>und wann er gleich Wunder zu wuͤrcken bey den unglaubigen Papiſten<lb/> haͤtte wollen wagen/ ſo wuͤrde er doch nichts/ als vorſetzlichen und verhaͤr-<lb/> ten Unglauben und <hi rendition="#aq">Repul</hi>s haben erfahren muͤſſen. <hi rendition="#aq">Etſi</hi> (ſchreibt <hi rendition="#aq">For-</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Conf.<lb/> Theol.<lb/> conſc.<lb/> Part. 2.<lb/> dial. D.<lb/> p. 473. 487.<lb/> & ſeqq.</hi></note><lb/><hi rendition="#aq">nerus lib. 1. palm. triumph. c. 39.) vera edidiſſetis miracula, non ta-<lb/> men idcircò aut vos recipiendi eſſetis, aut religio, aut doctrina ve-<lb/> ſtra foret approbanda.</hi> Wann ihr Luther. ſchon warhafftige Wunder-<lb/> werck gethan haͤttet/ waͤret ihr doch darumb nicht auffzunehmen/ oder eure<lb/> Lehre und Gottesdienſt zu billigen. Daher <hi rendition="#aq">Auguſt. lib. de utilit. cred. c.</hi> 16.<lb/> auf die Frage: Warumb geſchehen die Wunderwerck Chriſti nicht bey<lb/> uns? eine ſcharffſinnige Antwort gegeben: <hi rendition="#fr">Dieweil ſie nichts wuͤr-<lb/> den außrichten/ wo ſie nicht ſeltzam und wunderſam waͤren/<lb/> aber ſo ſie gemein waͤren/ wuͤrde man ſich nicht daruͤber ver-<lb/> wundern/ dann die Aenderung/ ſo mit Tag und Nacht vor-<lb/> gehet/ die beſtaͤndig-immerwaͤhrende Ordnung der himmli-<lb/> ſchen Coͤrper (oder Ding) die vierfaͤltige Abwechslung im<lb/> Jahr/ die unbegreiffliche Krafft der ſo mancherley Saa-<lb/> men/ das ſchoͤne Liecht/ die mancherley Gattungen<lb/> Farben/ Gethoͤn/ Geſchmack und Geruch/ wer dieſes alles<lb/> das erſtemal ſihet und fuͤhlet/ der wird daruͤber beſtuͤrtzt/ und<lb/> mit Wundern uͤber haͤufft. Aber wir achten dieſes alles nicht/<lb/> daß wir es ſo leicht koͤnten ergruͤnden/ denn was iſt wol ver-<lb/> borgener/ geheimer/ als die Urſachen dieſer Dinge/ ſondern<lb/> dieweil wir es ſtaͤts fuͤr Augen haben/ ſehen und fuͤhlen. Sind<lb/> derowegen jene Wunder gar zu bequemer Zeit geſchehen/ da-<lb/> mit nicht folgend/ wann nunmehr die gantze glaubige Ge-<lb/> meine verſamlet und fortgepflantzt worden/ durch dieſelbe<lb/> die</hi> <hi rendition="#aq">Authori</hi><hi rendition="#fr">taͤt und das Anſehen zu einer Gewonheit wuͤrde.</hi><lb/> Wie/ <hi rendition="#fr">ſprichſt du/</hi> wann aber die Noth fuͤrhanden waͤre/ daß ein vom<lb/> Teuffel beſeſſener Menſch uns fuͤrkaͤme/ ſolte man ihn ohne Rath und<lb/> Huͤlffe laſſen liegen/ und nicht vielmehr einen wunderthaͤtigen Teuffels-<lb/> Bann wagen? Unſer getreue Heyland/ der rechte/ und in ſolchen Wun-<lb/> der faͤllen der einige Wunder-Artzt/ hat ein gar kurtzes/ für der Vernunfft<lb/><hi rendition="#aq">ſimpel</hi> und alberes/ aber in der Warheit einig heilſames und bewaͤhr-<lb/> tes Recept fürgeſchrieben/ beym Evangeliſten Matthaͤo/ ſagend/ dieſe Art<lb/> faͤhret nicht aus/ denn durch Faſten und Beten/ das iſt/ durch ein faſten-<lb/> <fw place="bottom" type="sig">H h h h h 3</fw><fw place="bottom" type="catch">des</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [797/0821]
Predigt.
den Staub abgewiſchet/ geheget/ und aus Liecht gebracht/ daß es wieder rein
glaͤntzte und jederman ſehen kan/ was das Evangelium/ Tauffe/ Sacrament/
Schluͤſſel/ Gebett/ und alles ſey/ was uns Chriſtus gegeben hat/ und wie man
das ſeliglich brauchen ſoll.
und wann er gleich Wunder zu wuͤrcken bey den unglaubigen Papiſten
haͤtte wollen wagen/ ſo wuͤrde er doch nichts/ als vorſetzlichen und verhaͤr-
ten Unglauben und Repuls haben erfahren muͤſſen. Etſi (ſchreibt For-
nerus lib. 1. palm. triumph. c. 39.) vera edidiſſetis miracula, non ta-
men idcircò aut vos recipiendi eſſetis, aut religio, aut doctrina ve-
ſtra foret approbanda. Wann ihr Luther. ſchon warhafftige Wunder-
werck gethan haͤttet/ waͤret ihr doch darumb nicht auffzunehmen/ oder eure
Lehre und Gottesdienſt zu billigen. Daher Auguſt. lib. de utilit. cred. c. 16.
auf die Frage: Warumb geſchehen die Wunderwerck Chriſti nicht bey
uns? eine ſcharffſinnige Antwort gegeben: Dieweil ſie nichts wuͤr-
den außrichten/ wo ſie nicht ſeltzam und wunderſam waͤren/
aber ſo ſie gemein waͤren/ wuͤrde man ſich nicht daruͤber ver-
wundern/ dann die Aenderung/ ſo mit Tag und Nacht vor-
gehet/ die beſtaͤndig-immerwaͤhrende Ordnung der himmli-
ſchen Coͤrper (oder Ding) die vierfaͤltige Abwechslung im
Jahr/ die unbegreiffliche Krafft der ſo mancherley Saa-
men/ das ſchoͤne Liecht/ die mancherley Gattungen
Farben/ Gethoͤn/ Geſchmack und Geruch/ wer dieſes alles
das erſtemal ſihet und fuͤhlet/ der wird daruͤber beſtuͤrtzt/ und
mit Wundern uͤber haͤufft. Aber wir achten dieſes alles nicht/
daß wir es ſo leicht koͤnten ergruͤnden/ denn was iſt wol ver-
borgener/ geheimer/ als die Urſachen dieſer Dinge/ ſondern
dieweil wir es ſtaͤts fuͤr Augen haben/ ſehen und fuͤhlen. Sind
derowegen jene Wunder gar zu bequemer Zeit geſchehen/ da-
mit nicht folgend/ wann nunmehr die gantze glaubige Ge-
meine verſamlet und fortgepflantzt worden/ durch dieſelbe
die Authoritaͤt und das Anſehen zu einer Gewonheit wuͤrde.
Wie/ ſprichſt du/ wann aber die Noth fuͤrhanden waͤre/ daß ein vom
Teuffel beſeſſener Menſch uns fuͤrkaͤme/ ſolte man ihn ohne Rath und
Huͤlffe laſſen liegen/ und nicht vielmehr einen wunderthaͤtigen Teuffels-
Bann wagen? Unſer getreue Heyland/ der rechte/ und in ſolchen Wun-
der faͤllen der einige Wunder-Artzt/ hat ein gar kurtzes/ für der Vernunfft
ſimpel und alberes/ aber in der Warheit einig heilſames und bewaͤhr-
tes Recept fürgeſchrieben/ beym Evangeliſten Matthaͤo/ ſagend/ dieſe Art
faͤhret nicht aus/ denn durch Faſten und Beten/ das iſt/ durch ein faſten-
des
Conf.
Theol.
conſc.
Part. 2.
dial. D.
p. 473. 487.
& ſeqq.
H h h h h 3
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