Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Die sieben und zwantzigste unter so viel hundert tausend Menschen/ und in so mächtigen Königrei-chen außgebreitet/ wie es Bellarminus selbsten bekennen muß. Wundert sich doch nicht allein Augustinus zu seiner Zeit/ sondern der Jesuit Bellar- minus selbst am allermeisten darüber/ mehr als über alle Wunderwerck/ so durch die Apostel geschehen/ daß so viel hundert tausend grosse/ mächtige/ kluge und verständige Leute/ in der gantzen Welt/ durch die elenden/ unge- lehrten/ verachten/ ungeschickten Fischer bekehret worden/ wie solte es dann nicht Wunder seyn/ daß durch einen elenden wehrlosen Mönch dergleichen in diesen letsten Zeiten geschehen? Jn dem durch diesen grossen und theuren Propheten teutschen Landes/ und grossen Wundermann/ uns der HErr Christus auß der Babylonischen Gefängnüß errettet/ und die selige Warheit deß H. Evangelii wieder geschencket/ und den Artickel von der wahren Busse/ Erkäntnüß der Sünden/ Glauben an Christum/ von guten Wercken/ rechten Brauch der H. Sacrament/ Ehestand und Obrigkeit wieder auff die Cantzel und in die Häuser gebracht. vid. Aleth. vindic. p. 129. Aleth. victr. p. 169. Conf. Luth. in Tischreden p. 371. Tom. 4. Witteb. pag. 85. Sauberti Mirac. Aug. D. Joh. Olear. von der wunderlichen Güte Gottes c. 6. pag. 279. Wir sind auch nicht in Abrede/ daß die precaria potestas, in actu un-
Die ſieben und zwantzigſte unter ſo viel hundert tauſend Menſchen/ und in ſo maͤchtigen Koͤnigrei-chen außgebreitet/ wie es Bellarminus ſelbſten bekennen muß. Wundert ſich doch nicht allein Auguſtinus zu ſeiner Zeit/ ſondern der Jeſuit Bellar- minus ſelbſt am allermeiſten daruͤber/ mehr als uͤber alle Wunderwerck/ ſo durch die Apoſtel geſchehen/ daß ſo viel hundert tauſend groſſe/ maͤchtige/ kluge und verſtaͤndige Leute/ in der gantzen Welt/ durch die elenden/ unge- lehrten/ verachten/ ungeſchickten Fiſcher bekehret worden/ wie ſolte es dann nicht Wunder ſeyn/ daß durch einen elenden wehrloſen Moͤnch dergleichen in dieſen letſten Zeiten geſchehen? Jn dem durch dieſen groſſen und theuren Propheten teutſchen Landes/ und groſſen Wundermann/ uns der HErꝛ Chriſtus auß der Babyloniſchen Gefaͤngnuͤß errettet/ und die ſelige Warheit deß H. Evangelii wieder geſchencket/ und den Artickel von der wahren Buſſe/ Erkaͤntnuͤß der Suͤnden/ Glauben an Chriſtum/ von guten Wercken/ rechten Brauch der H. Sacrament/ Eheſtand und Obrigkeit wieder auff die Cantzel und in die Haͤuſer gebracht. vid. Aleth. vindic. p. 129. Aleth. victr. p. 169. Conf. Luth. in Tiſchreden p. 371. Tom. 4. Witteb. pag. 85. Sauberti Mirac. Aug. D. Joh. Olear. von der wunderlichen Guͤte Gottes c. 6. pag. 279. Wir ſind auch nicht in Abrede/ daß die precaria poteſtas, in actu un-
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Die ſieben und zwantzigſte
unter ſo viel hundert tauſend Menſchen/ und in ſo maͤchtigen Koͤnigrei-
chen außgebreitet/ wie es Bellarminus ſelbſten bekennen muß. Wundert
ſich doch nicht allein Auguſtinus zu ſeiner Zeit/ ſondern der Jeſuit Bellar-
minus ſelbſt am allermeiſten daruͤber/ mehr als uͤber alle Wunderwerck/
ſo durch die Apoſtel geſchehen/ daß ſo viel hundert tauſend groſſe/ maͤchtige/
kluge und verſtaͤndige Leute/ in der gantzen Welt/ durch die elenden/ unge-
lehrten/ verachten/ ungeſchickten Fiſcher bekehret worden/ wie ſolte es
dann nicht Wunder ſeyn/ daß durch einen elenden wehrloſen Moͤnch
dergleichen in dieſen letſten Zeiten geſchehen? Jn dem durch dieſen groſſen
und theuren Propheten teutſchen Landes/ und groſſen Wundermann/
uns der HErꝛ Chriſtus auß der Babyloniſchen Gefaͤngnuͤß errettet/ und
die ſelige Warheit deß H. Evangelii wieder geſchencket/ und den Artickel
von der wahren Buſſe/ Erkaͤntnuͤß der Suͤnden/ Glauben an Chriſtum/
von guten Wercken/ rechten Brauch der H. Sacrament/ Eheſtand und
Obrigkeit wieder auff die Cantzel und in die Haͤuſer gebracht. vid. Aleth.
vindic. p. 129. Aleth. victr. p. 169. Conf. Luth. in Tiſchreden p. 371.
Tom. 4. Witteb. pag. 85. Sauberti Mirac. Aug. D. Joh. Olear. von der
wunderlichen Guͤte Gottes c. 6. pag. 279.
Wir ſind auch nicht in Abrede/ daß die precaria poteſtas, in actu
primo, die erbetliche Krafft Wunder zu thun/ der Chriſtlichen Kirchen
niemalen allerdings entzogen/ und abgeſchlagen/ daß ſie nicht derſelben im
Fall der aͤuſſerſten Noth uͤben und brauchen koͤnnen/ doch allezeit Goͤttli-
cher Freythaͤtigkeit nichts benommen: So du wilt HERR/ kanſtu mir
wol helffen/ ſagt der Auſſaͤtzige! Wann ſonderlich blinde Heyden zu be-
kehren waͤren/ und neue Auffbruͤche geſchehen muͤßten. Es ſoll ſich
aber (ſind Lutheri Wort Tom. 1. Isleb. pag. 137.) niemands un-
terſtehen die zu uͤben/ wenn es nicht von noͤthen iſt/ oder nicht
erfordert/ denn die Juͤnger habens auch nicht alle wegen ge-
glaubet/ ſondern allein das Wort Gottes zu bezeugen/ und
durch die Wunderzeichen zu beſtaͤtigen/ wie denn in dem Text
allhie ſtehet/ ſermonem confirmante ſequentibus ſignis. Sie
ſind hin gegangen/ und haben an allen Orten geprediget/
und ihre Wort beſtaͤtiget durch nachfolgende Zeichen. Sin-
temal aber das Evangelium nun außgebreitet/ und aller
Welt kund worden iſt/ iſt nicht vonnoͤthen Zeichen zu thun/
als zu der Apoſtel Zeiten. Wenn es aber die Noth foddern
wuͤrde/ und ſie das Evangelium aͤngſtigen und dringen wol-
ten/ ſo muͤſſen wir warlich dran/ und muͤſſen auch Zeichen
thun/ ehe wir das Evangelium uns lieſſen ſchmaͤhen und
un-
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