Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Predigt. gleichsam die Pflugschaaren geweßt/ dadurch die wilde Gemüther erwecktund bereitet worden/ den edlen Saamen deß Worts zuempfangen. Belangend die dritte Frage/ von der Währung dieser Gnaden- un-
Predigt. gleichſam die Pflugſchaaren geweßt/ dadurch die wilde Gemuͤther erwecktund bereitet worden/ den edlen Saamen deß Worts zuempfangen. Belangend die dritte Frage/ von der Waͤhrung dieſer Gnaden- un-
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Predigt.
gleichſam die Pflugſchaaren geweßt/ dadurch die wilde Gemuͤther erweckt
und bereitet worden/ den edlen Saamen deß Worts zuempfangen.
Belangend die dritte Frage/ von der Waͤhrung dieſer Gnaden-
Gabe/ und Wunderliechtes/ wann und wie lange daſſelbe
gewaͤhret und waͤhren ſollen? So iſts zwar an dem/ daß GOtt
der Allmaͤchtige in dem Reich ſeiner Allmacht/ je und allezeit ſonder- und
wunderbare ϑεῖα, und Goͤttliche Wercke ſeiner Providentz gewuͤrcket/
und iſt hierin ſein Arm niemal verkuͤrtzt geweſen/ denn ja auch mancher
Daniel auß der Loͤwen-Gruben errettet. E. g. Fr. Urſula/ Hertzogin zu
Moͤnſterberg auß dem Cloſter. Apud Luth. Tom. 9. Witteb. p. 540.
Mancher Elias von den Raben/ das iſt/ Raͤuberiſchen Soldaten geſpei-
ſet worden/ manchem wuͤtenden Bluthund iſt das Hertz genommen wor-
den. Darum (Luth. Tom. 2. Isleb. p. 228. ſchreibt) iſt boͤſe kriegen
mit GOtt/ denn er nimmet einem das Hertz/ es iſt aber gut
hoffen auff ihn/ und das ſind boͤſe Feinde/ die einem das Hertz
nehmen/ wenn ich einem das Hertz kan nehmen/ ſo habe ich
ihn bald geſchlagen/ es wird nicht viel ſtreitens machen/ ſo
nimmet Gott ſeinen Feinden auch den Muth und das Hertz/
daß ſie muͤſſen verzweiffeln. Wiederum denen die auff ihn
hoffen/ und bloͤde oder verzagt ſind/ denen gibt er ein Muth/
daß ſie hindurch reiſſen koͤnnen/ das ſind ſchoͤne Exempel
und eitel Wunderwercke/ wiewol ſie nicht ſo groß ſcheinen/
als den Auſſatz reinigen/ die Blinden ſchend machen/ oder
Todten aufferwecken/ aber es iſt ja ſo groß/ daß er Kaͤyſer/
Koͤnig/ Papſt/ oder einem ſtoltzen Fuͤrſten kan ihre Gedan-
cken/ ihren Stoltz/ Trotz und Hertz nehmen/ und umkehren/
wiederum die Armen und Bloͤden alſo herfuͤr ziehen/ daß ſie
ſich fuͤr niemand fuͤrchten. Ja andere Leute muͤſſen ſie fuͤrch-
ten/ das heiſſen Goͤttliche Wunder. Wohin wir auch ziehen alle
ſeltzame Fata, ſo ſich Zeit der Reformation mit Luthero, mit ſeinem
Beruff/ Ampt und Begegnuͤſſen zugetragen. Denn ſolte das nicht wun-
derlich ſeyn/ daß ein einiger armer/ wehrloſer/ von aller Welt verlaſſener
Moͤnch/ ohne Wehr und Waffen/ ohne Schild und Schwerd/ allein
durch die Krafft deß Goͤttlichen Worts/ ſich hat duͤrffen an den aller-
maͤchtigſten und vermeynten Heiligſten zu Rom machen/ und ungeach-
tet er deßwegen mit Draͤuen geſchrecket/ verfolget/ und faſt nirgend mehr
geduldet werden wollen/ dennoch als eine Mauer geſtanden/ und die
Goͤttliche Warheit gegen Morgen/ Abend/ Mittag und Mitternacht/
un-
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