Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.
Wohin auch zu ziehen das Priesterliche Prüffampt im alten Testa- Sonderlich aber fordert so gethane Artzney die unumgängliche äusserste der
Wohin auch zu ziehen das Prieſterliche Pruͤffampt im alten Teſta- Sonderlich aber fordert ſo gethane Artzney die unumgaͤngliche aͤuſſerſte der
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Die drey und zwantzigſte
moͤgen/ noch erhaͤlt bey der Buſſe und Er kaͤntnuͤß ſein ſelbſt/ laͤſt ſie dahin gehen/
als ſeyen ſie fromm und recht daran/ und alſo ihr Ding/ eigen Heiligkeit und ſel-
ber erwehlte Gottesdienſte laͤßt einreiſſen/ ſo lange biß die reine Lehre vom Glau-
ben wieder gar untergehet/ und Chriſtus verlohren wird/ und ſo gar verderbet/
daß nicht mehr zu helffen noch zu rathen iſt. Solches hat er hiemit geſehen und
geweiſſaget die zukuͤnfftige Gefahr/ ja den Schaden und Verderb der Chriſten-
heit/ daß man ſolch Saltz oder Straff-Ampt wuͤrde liegen laſſen/ und dafuͤr auff-
kommen ſo mancherley Gewuͤrm/ von Rotten und Secten/ da ein jeglicher ſein
eigen Tand auffwuͤrfft/ als eine rechte Lehre und Gottesdienſt/ und doch nichts
anders iſt/ denn weltlich fleiſchlich Ding/ aus unſerm Kopff und Vernunfft ge-
wachſen/ damit wir uns ſelbſt kuͤtzeln/ und alſo gar drinnen verfaulen/ als eitel
wild/ ſtinckend/ verdorben Fleiſch/ daran ſaltzen und ſtraffen verlohren iſt. Et p. 21.
Daß freylich kein groͤſſer Schaden und Verderb der Chriſtenheit iſt/ denn wo
das Saltz/ damit man alle andere Dinge ſaltzen und wuͤrtzen muß/ thum̃ wird/
und iſt doch ſo bald geſchehen/ denn es iſt eine ſolche Gifft/ die ſuͤſſe eingehet/ und
dem alten Adam ſanfft thut/ denn er darff nicht ſo in Gefahr ſtehen/ Leib und Le-
ben wagen/ noch Verfolgung/ Schmach und Laͤſterung leiden. Darumb ſiud
unſer Biſchoͤffe und Geiſtliche die kluͤgeſten Leute auff Erden in dieſem Fall/ denn
ſie predigen alſo/ daß ſie ohne Gefahr bleiben/ Geld und Gut/ dazu Ehre und
Gewalt genug haben. Welche ſich aber laſſen erſchrecken und ſchweigen/ umb
Gunſt/ Ehre und Guts willen/ die werden auch am juͤngſten Tage muͤſſen hoͤren
von mir ſagen/ der iſt unſer Prediger geweßt/ und hat uns nichts geſagt/ und
wird ſie nicht entſchuldigen/ ob ſie wollen ſagen/ HErr/ ſie habens nicht wollen
hoͤren/ denn Chriſtus wird dagegen ſagen/ weiſt du nicht/ daß ich dir befohlen ha-
be/ du ſolteſt ſaltzen/ und dazu ſo fleiſſig gewarnet/ ſolteſt du nicht mein Wort
mehr fuͤrchten/ denn ſie? Solches ſoll uns auch billich ſchrecken.
Wohin auch zu ziehen das Prieſterliche Pruͤffampt im alten Teſta-
ment/ da die Prieſter als gute Phyſici, Naturkuͤndiger und Aertzte ha-
ben laut deß Moſaiſchen Geſetzes muͤſſen vom Auſſatz urtheilen/ und die
verdaͤchtige Perſon entweders rein oder unrein außſprechen. Lev. 14, 4.
Matth. 8, 4. War ein Fuͤrbild deß Lehrampts deß neuen Teſtaments/ als
deſſen Pflicht auch in das Urtheil uͤber geiſtliche Geſundheit der Lehre/
die rechte zu loben/ die falſche zu offenbahren und zu ſtraffen/ gehet. Alles
faſſet St. Johannes zuſammen/ wann er ſchreibt: Pruͤffet die Gei-
ſter/ als Winde/ und mercket/ von wannen ſie herwehen/ von
oben oder unten her/ aus dem Himmel oder Hoͤlle?
Sonderlich aber fordert ſo gethane Artzney die unumgaͤngliche aͤuſſerſte
Noth/ cauſirt uñ verurſacht von der alten Schlangen/ die ihre Tuͤcke nicht
laͤßt/ St. Paulus fuͤrchtet nicht umbſonſt 2. Cor. 11/ 3. Daß nicht wie
die Schlange Heva verfůhret mit ihrer Schalckheit/ alſo
auch euere Sinne verruͤcket werden/ von der Einfaͤltigkeit
in Chriſto. Rom iſt ein Tempel deß Abgotts/ der da heiſſet Apollyon,
der
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