Deßgleichen Ambrosius der Gottsgelehrte und beredte Bischoff zu Mey- land Lib. 3. de Spir. S. cap. 11. schreibet also von diesem Geheimnüß: Es haben sich hie am Creutz drey Zeugen erzeigt/ unter welchen das Was- ser uns abwäschet/ das Blut uns erlöset.
Vt de Spiritu scripsisse se Evangelista (nempe Johannes) reseraret, per aquam, inquit, & Spiritum venit Christus Jesus. Non solum in aqua, sed per aquam & sanguinem & Spir. testimonium: quoniam Spir. est veritatis, quia tres sunt testes, Spiritus, Aqua, & Sanguis, & hi tres unum sunt in Christo Je- su. Audi quomodo testes, Sp. mentem renovat, aqua proficit ad lavacrum, san- guis spectat ad pretium; Spiritus enim per adoptionem nos filios Dei fecit; sacri fontis unda nos abluit; Sanguis Domini nos redemit.
Ferners Gregorius Nyssenus in orat. contra Judae. gehet mit seiner Erklärung auch dahin: Er schreibt/ es werde hie erfüllet was zuvor gebildet worden/ dieweil durch das hie bedeutete Tauff-Wasser/ und Gemeinschafft deß Bluts/ wir geweihet und zu GOtt gezogen werden.
Sanguinem & Aquam ex Div. Dominicoque latere fluxisse ab Evangelio docemur, non simpliciter, sed primum quidem ideo, quod purificationes lega- les ad figuram & adumbrationem horum duorum, tum aspersiones sanguinis, tum lustrationes per aquam peragebant [·] deinde vero etiam, quod ubi veritas venit, summa nostrae salutis per aquam & spiritum mystice perficitur atque com- pletur, quoniam tum per divinum Baptisma, tum persancti Sanguinis participa- tionem & usum consecrari nos ac Divinitatem inducere credimus.
Augustinus Tract. 15. in Joh. führt folgende außgetruckte Wort hievon: Aus der eröffneten Seiten sind die heilsamen Sacramenta der Kirchen ge- flossen.
De latere in cruce pendentis lancea percusso Sacramenta Ecclesiae proflu- xerunt. Iterum L. 2. de Symb. ad Catechum. c. 6. Percussum est latus, & sta- tim emanavit sanguis & aqua, quae sunt gemina Ecclesiae Sacramenta, aqua in qua sponsa est purificata, sanguis in quo invenitur dotata. Suffragatur Pauli- nus Nolanus in Epist. ad Florentium pag. 324. Christus est petra, e qua percussa aqua fluxit & sanguis, ut pariter salutiferos nobis funderet fontes, aquam gra- tiae, & sanguinem Sacramenti. Leo M. in Ep. quam Concil. Chalcedon. rectae fidei columnam dixit: Videat, (scil. qui Christianam fidem suscepit) quae natu- ra transfixa clavis pependerit in crucis ligno, & aperto per militis lanceam latere crucifixi intelligat, & sanguis unde aqua effluxerit, ut Ecclesia Dei & lavacro rigaretur & poculo.
Sonderlich aber redet sehr schön und nachdencklich hiervon der edle Guldenmündige Lehrer Johann. Chrysostomus: Hinc,
schreibt
Die vierdte
Deßgleichen Ambroſius der Gottsgelehrte und beredte Biſchoff zu Mey- land Lib. 3. de Spir. S. cap. 11. ſchreibet alſo von dieſem Geheimnuͤß: Es haben ſich hie am Creutz drey Zeugen erzeigt/ unter welchen das Waſ- ſer uns abwaͤſchet/ das Blut uns erloͤſet.
Vt de Spiritu ſcripſiſſe ſe Evangeliſta (nempe Johannes) reſeraret, per aquam, inquit, & Spiritum venit Chriſtus Jeſus. Non ſolùm in aquâ, ſed per aquam & ſanguinem & Spir. teſtimonium: quoniam Spir. eſt veritatis, quia tres ſunt teſtes, Spiritus, Aqua, & Sanguis, & hi tres unum ſunt in Chriſto Je- ſu. Audi quomodo teſtes, Sp. mentem renovat, aqua proficit ad lavacrum, ſan- guis ſpectat ad pretium; Spiritus enim per adoptionem nos filios Dei fecit; ſacri fontis unda nos abluit; Sanguis Domini nos redemit.
Ferners Gregorius Nyſſenus in orat. contrà Judæ. gehet mit ſeiner Erklaͤrung auch dahin: Er ſchreibt/ es werde hie erfuͤllet was zuvor gebildet worden/ dieweil durch das hie bedeutete Tauff-Waſſer/ und Gemeinſchafft deß Bluts/ wir geweihet und zu GOtt gezogen werden.
Sanguinem & Aquam ex Div. Dominicoque latere fluxiſſe ab Evangelio docemur, non ſimpliciter, ſed primum quidem ideò, quod purificationes lega- les ad figuram & adumbrationem horum duorum, tum aſperſiones ſanguinis, tùm luſtrationes per aquam peragebant [·] deinde verò etiam, quod ubi veritas venit, ſumma noſtræ ſalutis per aquam & ſpiritum myſticè perficitur atque com- pletur, quoniam tùm per divinum Baptiſma, tùm perſancti Sanguinis participa- tionem & uſum conſecrari nos ac Divinitatem inducere credimus.
Auguſtinus Tract. 15. in Joh. fuͤhrt folgende außgetruckte Wort hievon: Aus der eroͤffneten Seiten ſind die heilſamen Sacramenta der Kirchen ge- floſſen.
De latere in cruce pendentis lanceâ percuſſo Sacramenta Eccleſiæ proflu- xerunt. Iterum L. 2. de Symb. ad Catechum. c. 6. Percuſſum eſt latus, & ſta- tim emanavit ſanguis & aqua, quæ ſunt gemina Eccleſiæ Sacramenta, aqua in quâ ſponſa eſt purificata, ſanguis in quo invenitur dotata. Suffragatur Pauli- nus Nolanus in Epiſt. ad Florentium pag. 324. Chriſtus eſt petra, è quâ percuſsâ aqua fluxit & ſanguis, ut pariter ſalutiferos nobis funderet fontes, aquam gra- tiæ, & ſanguinem Sacramenti. Leo M. in Ep. quam Concil. Chalcedon. rectæ fidei columnam dixit: Videat, (ſcil. qui Chriſtianam fidem ſuſcepit) quæ natu- ra transfixa clavis pependerit in crucis ligno, & aperto per militis lanceam latere crucifixi intelligat, & ſanguis unde aqua effluxerit, ut Eccleſia Dei & lavacro rigaretur & poculo.
Sonderlich aber redet ſehr ſchoͤn und nachdencklich hiervon der edle Guldenmuͤndige Lehrer Johann. Chryſoſtomus: Hinc,
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Die vierdte
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Es haben ſich hie am Creutz drey Zeugen erzeigt/ unter welchen das Waſ-
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Vt de Spiritu ſcripſiſſe ſe Evangeliſta (nempe Johannes) reſeraret, per
aquam, inquit, & Spiritum venit Chriſtus Jeſus. Non ſolùm in aquâ, ſed per
aquam & ſanguinem & Spir. teſtimonium: quoniam Spir. eſt veritatis, quia
tres ſunt teſtes, Spiritus, Aqua, & Sanguis, & hi tres unum ſunt in Chriſto Je-
ſu. Audi quomodo teſtes, Sp. mentem renovat, aqua proficit ad lavacrum, ſan-
guis ſpectat ad pretium; Spiritus enim per adoptionem nos filios Dei fecit;
ſacri fontis unda nos abluit; Sanguis Domini nos redemit.
Ferners Gregorius Nyſſenus in orat. contrà Judæ. gehet mit ſeiner
Erklaͤrung auch dahin: Er ſchreibt/ es werde hie erfuͤllet was zuvor gebildet
worden/ dieweil durch das hie bedeutete Tauff-Waſſer/ und Gemeinſchafft
deß Bluts/ wir geweihet und zu GOtt gezogen werden.
Sanguinem & Aquam ex Div. Dominicoque latere fluxiſſe ab Evangelio
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les ad figuram & adumbrationem horum duorum, tum aſperſiones ſanguinis,
tùm luſtrationes per aquam peragebant · deinde verò etiam, quod ubi veritas
venit, ſumma noſtræ ſalutis per aquam & ſpiritum myſticè perficitur atque com-
pletur, quoniam tùm per divinum Baptiſma, tùm perſancti Sanguinis participa-
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Auguſtinus Tract. 15. in Joh. fuͤhrt folgende außgetruckte Wort hievon:
Aus der eroͤffneten Seiten ſind die heilſamen Sacramenta der Kirchen ge-
floſſen.
De latere in cruce pendentis lanceâ percuſſo Sacramenta Eccleſiæ proflu-
xerunt. Iterum L. 2. de Symb. ad Catechum. c. 6. Percuſſum eſt latus, & ſta-
tim emanavit ſanguis & aqua, quæ ſunt gemina Eccleſiæ Sacramenta, aqua in
quâ ſponſa eſt purificata, ſanguis in quo invenitur dotata. Suffragatur Pauli-
nus Nolanus in Epiſt. ad Florentium pag. 324. Chriſtus eſt petra, è quâ percuſsâ
aqua fluxit & ſanguis, ut pariter ſalutiferos nobis funderet fontes, aquam gra-
tiæ, & ſanguinem Sacramenti. Leo M. in Ep. quam Concil. Chalcedon. rectæ
fidei columnam dixit: Videat, (ſcil. qui Chriſtianam fidem ſuſcepit) quæ natu-
ra transfixa clavis pependerit in crucis ligno, & aperto per militis lanceam latere
crucifixi intelligat, & ſanguis unde aqua effluxerit, ut Eccleſia Dei & lavacro
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 50. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/72>, abgerufen am 26.11.2024.
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