Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.
Den Text gründlich außwürcken/ mit andern Orten der H. Schrifft
accurat und fleissig tractiren/ die Emphases, die in einem Hebreischen o- am-
Den Text gruͤndlich außwuͤrcken/ mit andern Orten der H. Schrifft
accurat und fleiſſig tractiren/ die Emphaſes, die in einem Hebreiſchen o- am-
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Predigt.
Hirſchen die dicke Waͤlde/ und Pſ. 1. einem Baum/ der immer gruͤnet/ und immer
friſch Waſſer hat.
Den Text gruͤndlich außwuͤrcken/ mit andern Orten der H. Schrifft
conferiren/ das finſtere Liecht mit dem hellern verklaͤren/ nachſinnen und
außſpaͤen/ wie ein Spruch aus dem andern gehet.
E. g. St. Paulus ſpricht zu den Corinthiern: Luth.
Tom. 1. Isleb. pag. 134. Jſt Chriſtus nicht erſtanden von den Todten/ ſo iſt
unſer Predigt umbſonſt/ und euer Glaub vergebens/ denn ihr ſeyd noch in euern
Suͤnden/ was iſt das fuͤr ein Conſequentia? Wie folget ſie/ und reimet ſich
darauff? Alſo: Denn iſt Chriſtus nicht von den Todten auferſtanden/ ſo haben
ihn die Suͤnd und Tod verſchlungen/ und erwuͤrget/ ſintemal wir uns ſelbſt
von unſerer Suͤnde nicht erlaſſen koͤnnen/ darumb nahm ſie JEſus Chriſtus auf
ſich/ auff daß er Suͤnd/ Tod und Hoͤll mit Fuͤſſen trete/ und ihr HERR wuͤrde.
Jſt er aber nicht aufferſtanden/ ſo hat er die Suͤnd nicht uͤberwunden/ ſondern
er iſt von der Suͤnd uͤberwunden; iſt er aber von der Suͤnd uͤberwunden/ ſo iſt
er nicht aufferſtanden/ ſo hat er nicht erloͤſt/ ſo ſeyd ihr noch in Suͤnden. Et f. 2.
Es iſt nicht gnug/ daß wir glauben die Aufferſtehung Chriſti/ denn das glauben
alle boͤſen. Ja auch der Teuffel glaubt/ daß GOtt gelitten hat/ und ſey auffer-
ſtanden: ſondern muͤſſet auch den Jnnhalt der Aufferſtehung glauben/ darneben
auch die Frucht und Nutz der Aufferſtehung/ was wir dadurch empfangen ha-
ben/ nemlich Vergebung und Erloͤſung aller Suͤnde/ daß Chriſtus durch den Tod
gangen iſt/ und hiedurch die Suͤnd und Tod/ ja alles was uns ſchaden kan/
uͤberwunden/ mit Fuͤſſen getreten/ und uͤber Suͤnd/ Teuffel/ Tod/ Hoͤll/ und
was uns Schaden thut/ je naͤher zur Rechten deß Vaters im Himmel geſetzet iſt.
Daß ſolches uns zu gut geſchehen iſt/ das glauben die boͤſen nicht.
accurat und fleiſſig tractiren/ die Emphaſes, die in einem Hebreiſchen o-
der Griechiſchen Wort verborgen liegen/ forſchen/ und mit Simſons Kalb
pfluͤgen/ und alſo die Frucht heraus bringen/ ſolte gleich viel Zeit drauff
gehen/ und ein und ander Text nicht koͤnnen in ein oder zwo Predigten
abſolvirt/ oder vielmehr uͤberloffen und uͤberſudelt werden. Beſſer iſt
ein Ding recht/ als obenhin verſtehen/ die Perlen ſind viel zu koͤſtlich/ als
daß ſie/ wie Cleopatræ Perlin/ in einem einigen Schluck ſolten verzehret
und verſchwendet werden: Die Propheten haben Gutthaten getraͤufft/
und nicht wie ein Wolcken-Bruch alles auff einmal heraus geſchuͤttet/
Matth. 13/31. 32. Das Himmelreich iſt gleich einem Senff-
korn/ das ein Menſch nahm/ und ſaͤets auff ſeinen Acker/
welches das kleineſte iſt unter allen Saamen/ wann es aber
erwaͤchſt/ ſo iſt es das groͤſte unter dem Koͤhl/ und wird ein
Baum/ daß die Voͤgel unter dem Himmel kommen/ und
wohnen unter ſeinen Zweigen. Jſt nicht nur zu verſtehen von der
am-
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 655. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/679>, abgerufen am 16.07.2024. |