Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Predigt. cken worden/ und schüchtere Hasen/ die ihren Meister in der grossen Nothverlassen/ ungläubige Thomae, im Unglauben ersoffen/ im bösen Gewis- sen verwundet/ die die Aufferstehung Christi für eine Fabel gehalten? und warum eben Petro dem Ertz-Mammelucken? Er hat freylich solch Evan- gelium um seinen Herrn nicht verdient/ ja freylich nicht verdient/ sondern das höllische Feuer. Aber die leutselige edle Geister haben ihres Herrn Art an sich Luc. 7, 13. und wollen so viel sagen: Eben recht/ Artzeney gehört für Krancken/ gute Bottschafft für Betrübten/ Petrus bedarffs! Jst nun diese Lehre/ wie seltzam sie uns auch fürkompt/ annehmens p. 265. f. 2. Nicodemus weiß nicht wie er dran ist/ und ist gar zu Evan- D d d d 3
Predigt. cken worden/ und ſchuͤchtere Haſen/ die ihren Meiſter in der groſſen Nothverlaſſen/ unglaͤubige Thomæ, im Unglauben erſoffen/ im boͤſen Gewiſ- ſen verwundet/ die die Aufferſtehung Chriſti fuͤr eine Fabel gehalten? und warum eben Petro dem Ertz-Mammelucken? Er hat freylich ſolch Evan- gelium um ſeinen Herꝛn nicht verdient/ ja freylich nicht verdient/ ſondern das hoͤlliſche Feuer. Aber die leutſelige edle Geiſter haben ihres Herꝛn Art an ſich Luc. 7, 13. und wollen ſo viel ſagen: Eben recht/ Artzeney gehoͤrt fuͤr Krancken/ gute Bottſchafft fuͤr Betruͤbten/ Petrus bedarffs! Jſt nun dieſe Lehre/ wie ſeltzam ſie uns auch fuͤrkompt/ annehmens p. 265. f. 2. Nicodemus weiß nicht wie er dran iſt/ und iſt gar zu Evan- D d d d 3
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Predigt.
cken worden/ und ſchuͤchtere Haſen/ die ihren Meiſter in der groſſen Noth
verlaſſen/ unglaͤubige Thomæ, im Unglauben erſoffen/ im boͤſen Gewiſ-
ſen verwundet/ die die Aufferſtehung Chriſti fuͤr eine Fabel gehalten? und
warum eben Petro dem Ertz-Mammelucken? Er hat freylich ſolch Evan-
gelium um ſeinen Herꝛn nicht verdient/ ja freylich nicht verdient/ ſondern
das hoͤlliſche Feuer. Aber die leutſelige edle Geiſter haben ihres Herꝛn
Art an ſich Luc. 7, 13. und wollen ſo viel ſagen: Eben recht/ Artzeney gehoͤrt
fuͤr Krancken/ gute Bottſchafft fuͤr Betruͤbten/ Petrus bedarffs!
Jſt nun dieſe Lehre/ wie ſeltzam ſie uns auch fuͤrkompt/ annehmens
werth/ ſo muͤſſen wir dieſelbe als ein Wort deß Glaubens/ Rom. 10, 8. der
eine Zuverſicht deß iſt/ das man nicht ſihet und fuͤhlet/ annehmen/ die Ver-
nunfft unter den Gehorſam deß Glaubens gefangen nehmen/ und ehe
uns ſelber/ als Gott den Herꝛn fuͤr Narren halten. Luth. Tom. 1. Isleb.
p. 265. f. 2. Nicodemus weiß nicht wie er dran iſt/ und iſt gar zu
einem Narren worden/ darff Chriſtum nicht einen Narren
ſchelten (denn er hat ihn vor gelobet) noch ſagen/ daß es Luͤ-
gen und Thand ſeyn/ dencket aber ſo/ der Meiſter koͤmmet
von GOtt/ wie redet er denn jetzt ſo wie ein natuͤrlicher Narꝛ.
So ſtehet die Vernunfft/ daß ſie nicht weiß/ ob ſie ihn fuͤr ei-
nen Lehrer wil halten oder fuͤr einen Narren. Es gilt aber al-
les das/ das ich geſagt habe/ daß GOtt ſeine Lehre/ und den
Glauben ſo ſtellet/ daß wir muͤſſen zu Narren werden. Nu
wil die Vernunfft nicht ein Narr werden/ je groͤſſer ſie iſt/ je
weniger. So iſt Gott auch ſteiff in ſeinem Sinn/ und wil ſie
zu einem Narren haben/ und er klug bleiben. Darum ver-
birget er ſeine Klugheit mit ſo naͤrriſchen Worten und Stuͤ-
cken/ wie Paulus 1. Cor. 7. erklaͤret/ daß wenn es Vernunfft
hoͤret/ muß ihr lauter Narꝛheit ſeyn/ wer nun wil ſelig wer-
den/ muß kurtzum auch zu einem Narren werden/ das iſt nun
die ander Geburt/ daß man herab trette von der Klugheit/
darinnen wir gewachſen ſind/ und uns herunter laſſen/
nichts wiſſen noch koͤnnen/ und alles außſchlagen/ was nicht
Geiſt iſt. Solches kan die Welt nicht lernen/ darum ge-
hets in der Welt auch ſo zu/ daß jederman wil Chriſten ſeyn
und vom Evangelio lehren und predigen/ es fehlet aber dar-
an/ daß niemand wil ein Narꝛ ſeyn/ ſondern wollen alle klu-
ge/ vernuͤnfftige/ heilige Leute ſeyn/ daher kommen ſo viel
Secten/ als immer geweſen ſind/ ſtreiten eben wider das
Evan-
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