Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Die funffzehende Consequenter folglich/ heilige und heilsame Gebot/ durch und
Die funffzehende Conſequenter folglich/ heilige und heilſame Gebot/ durch und
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Die funffzehende
Conſequenter folglich/ heilige und heilſame Gebot/ durch
welche auch aller Menſchliche Handel und Wandel conſecrirt und ge-
weyhet iſt: Nicht nur heilige/ ſondern auch warhafftige Befehl/ die
auß meinem heiligſten warhafftigſten Mund (in deme nie kein Betrug
erfunden worden) gefloſſen/ und nach demſelben riechen/ auß dem Schoß
meines himmliſchen Vaters geſchoͤpfft und erholet/ ich habs nicht wie
die Spinnen auß mir ſelbſt geſogen. Es ſind (ſind D. Lutheri
Wort (*)) zweyerley Lehrer/ etliche die da von ihnen ſelber re-
den/ das iſt/ die Predigt auß ihrem eignen Geiſt oder An-
dacht und Gutduͤncken fuͤhren. Solcher Prediger ſol der H.
Geiſt nicht ſeyn/ denn er wird nicht reden von ihm ſelber/ und
ſeine Predigt wird nicht ſeyn ein Menſchentraum und Ge-
dancke/ wie dere/ die da von ihnen ſelbſt etwas bringen/ von
ſolchen Dingen/ welche ſie weder geſehen noch erfahren ha-
ben/ und ſelbſt nicht wiſſen/ wovon ſie ſagen/ oder was ſie ſe-
tzen/ wie St. Paulus 1. Tim. 1. ſagt. Sondern ſolches wird er
predigen/ da etwas dahinder/ gewiß und lauter Warheit
iſt/ nemlich was er vom Vater und mir empfåhet/ und da-
bey ſol man ihn kennen/ daß er nicht von ihm ſelbſt redet (wie
der Luͤgengeiſt der Teuffel und ſeine Rotten/) ſondern von
dem das er hoͤren wird/ und alſo allein von mir predigen/
und mich verklaͤren wird/ daß die Leute an mich glaͤuben. Er
ſetzet dem Heil. Geiſt ſelbſt ein Ziel und Maß ſeiner Predigt/
daß er nichts neues noch anders ſol predigen/ denn was Chri-
ſtus und ſein Wort iſt/ auff daß wir ein gewiß Wahrzeichen
und Pruͤffeſtein haben/ die falſchen Geiſter zu urtheilen:
Daß gewißlich nicht der H. Geiſt iſt/ was jemand ſelbſt ein-
faͤllet oder gutduͤncket/ und auſſer oder neben dem Chriſto
anfaͤhet zu lehren in der Chriſtenheit/ ſondern deß leidigen
Luͤgengeiſts des Teuffels/ davon Chriſtus Joh. 8. ſagt: Weñ
er die Luͤgen redet/ ſo redet er von ſeinem eigenen/ das iſt/ was
er ſelbſt erdacht hat. Solch Teuffels-Luͤgen iſt das gantze
Geſchwaͤrm deß Pabſts Lehre/ von ſeinem Pabſtum/ Feg-
feuer/ Ablaß/ Wallfahrten/ Moͤncherey/ Meſſen ꝛc. Da kein
Wort noch Gedancken iſt von Chriſto/ und doch deſſelben
die Chriſtenheit ſo erfuͤllet hat/ daß wir auch haben muͤſſen
glaͤuben/ was einem jeglichen ungelehrten Moͤnch deß
Nachts getraͤumet/ welches doch grobe greiffliche Luͤgen ſind/
und
(*) Tom. 7.
Jen. p. 204.
f. 2.
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