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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Die dreyzehende
wir allenthalben beschlossen sind/ zu beyden Seiten mit grossem Gebürge/
und vor uns mit eitel Woge und Wasser? Ja wann wir Vögel oder Fi-
sche wären/ daß wir oben hinüber fliegen/ oder durchs Meer schwimmen
könten. Noch muste allda ein Weg werden/ um des Worts Gottes wil-
len/ und das Meer sich von einander thun/ und sie lassen trocken hin-
durch gehen. Also auch allhie lauter Abwege/ Unwege/ Holtzwege und
Jrrwege; Noch muß man durch. Christus der HErr wil selbst pflä-
stern und bahnen/ Weg machen und Weg seyn/ Joh. 14. sagt er: Jch
bin der Weg etc.
machet damit auß dem Unweg/ ja auß dem Verder-
ben einen Weg und Brücke/ daß der Mensch frisch und ungezweiffelt auff
ihn tretten/ und durch ihn hindurch kommen soll.

Gleich als die Juden (sic optime Lutherus interpretatur Joh. 14. Tom. 7.
Jen. p. 64. f.
2.) da das Meer sich auffgethan hatte/ und ihnen einen Weg machet/
daß sie jetzt darin stünden/ und das Wasser zu beyden Seiten hoch über ihren
Köpffen sahen stehen/ haben sie wol mögen dencken/ Ey was haben wir gethan?
Sind wir nicht die grössesten Narren/ daß wir uns lassen in diese wilde Fluth?
Sehen wir doch/ daß hie das Wasser uns auff dem Halse ligt/ wie? wann es jetzt
über uns zusammen schlüge/ und alle diß Augenblicks ersäuffte? Wie bald her-
nach dem Könige Pharao mit alle seinem Heer geschach. Vnd wäre ihnen auch
also gangen/ wann sie solchen Gedancken gefolget hätten/ und sich den Zweiffel
und Vnglauben überwinden lassen/ daß sie entweder wären irre worden/ und zu-
rücke unter die Feinde gelauffen/ oder wäre ihnen so Angst worden/ daß sie selbst
über einander gefallen/ und also doch im Wasser verdorben wären/ wie hernach
ihrer vielen in der Wüsten wiederfuhr/ da sie murreten und verzweiffelten hin-
durch zukommen/ und wieder zurück in Egypten begehrten. Aber weil sie dazu-
mal den Weg durch das Meer nach Gottes Wort annahmen/ und also darauff
fortfuhren/ und nicht zweiffelten/ da muste das Wasser still stehen/ und nicht ein
Tröpfflein fallen/ und sie trocken hindurch gehen lassen; Ob wol sonst kein Grund/
und aller Vernunfft nach ein fährlicher/ unwegsamer Gang war. Also auch ihr
(wil Christus sagen) wenn ihr mich durch den Glauben ergriffen habt/ so seyd
ihr auff dem rechten Wege/ der euch gewiß ist und nicht verführet. Aber sehet
allein zu/ daß ihr darauff bleibet und fortfahret/ denn es wird euch gar mancher-
ley Anstoß und Hindernüß begegnen/ beyde zur rechten und lincken Selten. Dar-
um müst ihr gerüst seyn/ daß ihr fest an mir haltet/ und euch nichts lasset aufech-
ten/ und euch grausams oder schröckliches für Augen kommt/ so euch von mir wil ab-
schrecken; oder mit schönem Schein zur Seiten außreitzen und locken wil/ und wis-
sen/ daß solches eitel Lügen und Betrug deß Teuffels ist/ dadurch er euch ins
Verderben führet. Jch aber wil euch gewiß seyn/ und durch dieses weite Meer/ auß
dem Tod in das ewige Leben/ auß der Welt und Teuffels-Reich zum Vater bringen.
Darum will ich nicht allein selbst der Weg/ sondern auch die Warheit und das
Leben sein und heissen. Haec Luth.

Der Herr meinet auch
III. E'mporeusin, den erwünschten Eingang/ nach eröffneten
Porten und freundlichem Auffnehmen deren/ die Christus der Herr

nennet

Die dreyzehende
wir allenthalben beſchloſſen ſind/ zu beyden Seiten mit groſſem Gebuͤrge/
und vor uns mit eitel Woge und Waſſer? Ja wann wir Voͤgel oder Fi-
ſche waͤren/ daß wir oben hinuͤber fliegen/ oder durchs Meer ſchwimmen
koͤnten. Noch muſte allda ein Weg werden/ um des Worts Gottes wil-
len/ und das Meer ſich von einander thun/ und ſie laſſen trocken hin-
durch gehen. Alſo auch allhie lauter Abwege/ Unwege/ Holtzwege und
Jrꝛwege; Noch muß man durch. Chriſtus der HErꝛ wil ſelbſt pflaͤ-
ſtern und bahnen/ Weg machen und Weg ſeyn/ Joh. 14. ſagt er: Jch
bin der Weg ꝛc.
machet damit auß dem Unweg/ ja auß dem Verder-
ben einen Weg und Bruͤcke/ daß der Menſch friſch und ungezweiffelt auff
ihn tretten/ und durch ihn hindurch kommen ſoll.

Gleich als die Juden (ſic optimè Lutherus interpretatur Joh. 14. Tom. 7.
Jen. p. 64. f.
2.) da das Meer ſich auffgethan hatte/ und ihnen einen Weg machet/
daß ſie jetzt darin ſtuͤnden/ und das Waſſer zu beyden Seiten hoch uͤber ihren
Koͤpffen ſahen ſtehen/ haben ſie wol moͤgen dencken/ Ey was haben wir gethan?
Sind wir nicht die groͤſſeſten Narren/ daß wir uns laſſen in dieſe wilde Fluth?
Sehen wir doch/ daß hie das Waſſer uns auff dem Halſe ligt/ wie? wann es jetzt
uͤber uns zuſammen ſchluͤge/ und alle diß Augenblicks erſaͤuffte? Wie bald her-
nach dem Koͤnige Pharao mit alle ſeinem Heer geſchach. Vnd waͤre ihnen auch
alſo gangen/ wann ſie ſolchen Gedancken gefolget haͤtten/ und ſich den Zweiffel
und Vnglauben uͤberwinden laſſen/ daß ſie entweder waͤren irre worden/ und zu-
ruͤcke unter die Feinde gelauffen/ oder waͤre ihnen ſo Angſt worden/ daß ſie ſelbſt
uͤber einander gefallen/ und alſo doch im Waſſer verdorben waͤren/ wie hernach
ihrer vielen in der Wuͤſten wiederfuhr/ da ſie murreten und verzweiffelten hin-
durch zukommen/ und wieder zuruͤck in Egypten begehrten. Aber weil ſie dazu-
mal den Weg durch das Meer nach Gottes Wort annahmen/ und alſo darauff
fortfuhren/ und nicht zweiffelten/ da muſte das Waſſer ſtill ſtehen/ und nicht ein
Troͤpfflein fallen/ und ſie trocken hindurch gehen laſſen; Ob wol ſonſt kein Grund/
und aller Vernunfft nach ein faͤhrlicher/ unwegſamer Gang war. Alſo auch ihr
(wil Chriſtus ſagen) wenn ihr mich durch den Glauben ergriffen habt/ ſo ſeyd
ihr auff dem rechten Wege/ der euch gewiß iſt und nicht verfuͤhret. Aber ſehet
allein zu/ daß ihr darauff bleibet und fortfahret/ denn es wird euch gar mancher-
ley Anſtoß und Hindernuͤß begegnen/ beyde zur rechten und lincken Selten. Dar-
um muͤſt ihr geruͤſt ſeyn/ daß ihr feſt an mir haltet/ und euch nichts laſſet aufech-
ten/ und euch grauſams oder ſchroͤckliches fuͤr Augen kom̃t/ ſo euch von mir wil ab-
ſchrecken; oder mit ſchoͤnem Schein zur Seiten außreitzen uñ locken wil/ und wiſ-
ſen/ daß ſolches eitel Luͤgen und Betrug deß Teuffels iſt/ dadurch er euch ins
Verderben fuͤhret. Jch aber wil euch gewiß ſeyn/ und durch dieſes weite Meer/ auß
dem Tod in das ewige Leben/ auß der Welt und Teuffels-Reich zum Vater bringen.
Darum will ich nicht allein ſelbſt der Weg/ ſondern auch die Warheit und das
Leben ſein und heiſſen. Hæc Luth.

Der Herr meinet auch
III. Ε᾽μπόρευσιν, den erwuͤnſchten Eingang/ nach eroͤffneten
Porten und freundlichem Auffnehmen deren/ die Chriſtus der Herr

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 496. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/520>, abgerufen am 25.11.2024.