Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.
Wie können nun wir ins gesampt/ sonderlich unsere Obrigkeiten/ Ita Luth. Tom. 12. Witt. p. 244. f. 1. sq. Da mahleten sie ein groß Schiff/ der L l l 2
Wie koͤnnen nun wir ins geſampt/ ſonderlich unſere Obrigkeiten/ Ita Luth. Tom. 12. Witt. p. 244. f. 1. ſq. Da mahleten ſie ein groß Schiff/ der L l l 2
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <cit> <quote> <p><pb facs="#f0475" n="451"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/> Narren Rath. Daß aber die Bettel-Kloͤſter abgehen/ das iſt nuͤtzlich und noth/<lb/> dann es iſt nicht gllein ein unchriſtlich Weſen/ ſondern auch eine ſchaͤndliche Nah-<lb/> rung/ daß ſie nichts eignes haben ſollen/ und den Leuten taͤglich auff dem Halſe<lb/> liegen/ und die Welt beſchweren. Wolte auch wol/ daß man die hohen groſſen<lb/> Kloͤſter/ die ohn Titul eines Biſchoffs/ Biſtum wol gleich ſind/ nicht alle zuriſſe/<lb/> ſondern zu Schulen machte/ wo es noth waͤre/ das huͤlffe dem armen Adel ſehr/<lb/> und wuͤrden nuͤtzliche Leute darauß/ da itzt eitel Baͤuche und Waͤnſte/ wie die<lb/> Ratten und Maͤuſe in den Scheuren ſich maͤſten. <hi rendition="#aq">ita Luth.</hi></p> </quote> <bibl/> </cit><lb/> <p>Wie koͤnnen nun wir ins geſampt/ ſonderlich unſere Obrigkeiten/<lb/> Fuͤrſten oder Herren/ gnug dancken fuͤr dieſe groſſe Ehr und Hoheit/ da-<lb/> mit ſie von GOtt dem HErꝛn/ der Quellen alles Adels/ verehret worden/<lb/> viel hoͤher als der Fuͤrſten/ Grafen und Ritter Titul? Wie auch fuͤr das<lb/> angezuͤndete Liecht des Evangelit/ dadurch das <hi rendition="#aq">Myſterium iniquitatis</hi><lb/> beſchtenen und beſchaͤmet worden: daß nunmehr unſere Fuͤrſten und<lb/> Herren wiederum verjuͤngt wie ein Adler/ ihre Ehren-Gefaͤlle wieder be-<lb/> kommen/ fuͤr andern die noch leider unter dem Joch keuchen!</p><lb/> <cit> <quote><hi rendition="#aq">Ita Luth. Tom. 12. Witt. p. 244. f. 1. ſq.</hi> Da mahleten ſie ein groß Schiff/<lb/> das hieß die heilig Chriſtliche Kirche/ darin ſaß kein Laͤye/ auch weder Koͤnige<lb/> noch Fuͤrſten/ ſondern allein der Pabſt mit den Cardinaͤlen und Biſchoͤffen vorn<lb/> an/ unter dem Heiligen Geiſt/ die Pfaffen und Moͤnchen zum Seiten/ mit den<lb/> Rudern/ und fuhren alſo zum Himmel zu; Die Laͤyen aber ſchwummen im<lb/> Waſſer um das Schiff/ etliche erſoffen/ etliche zogen ſich zum Schiff an Stri-<lb/> cken und Seilen/ welche ihnen die heilige Vaͤter auß Gnaden und Mittheilung<lb/> ihrer guten Werck herauß worffen/ und ihnen holffen/ daß ſie nicht erſoffen/ ſon-<lb/> dern am Schiff klebend und hangend/ auch mit gen Him̃el kaͤmen/ und war kein<lb/> Pabſt/ Cardinal/ Biſchoff/ Pfaff/ noch Moͤnch im Waſſer/ ſondern eitel Laͤyen.<lb/> Solch Gemaͤhld war ein Bild und kurtzer Begriff ihrer Lehre/ was ſie von welt-<lb/> lichen Staͤnden hielten/ und iſt auch das rechte Bilde/ wie ſie es in ihren Buͤ-<lb/> chern hatten/ das koͤnnen ſie nicht laͤugnen/ dann ich bin auch ſolcher Geſellen<lb/> einer geweſen/ der ſolchs hat helffen lehren/ und alſo geglaubt/ und nicht anders<lb/> gewußt. Haben dazu die Laͤyen ſampt ihrem Stande verdammt gemacht/ ſo<lb/> fern/ daß am Tod-Bett ſich auch Fuͤrſten und Herren in Moͤnchs-Kappen laſſen<lb/> kleiden und begraben/ damit ſie ja friſch und frey Chriſtum verlaͤugneten/ und ihre<lb/> Tauffe/ und alle Sacrament verachteten/ und ihren weltlichen Stand verdamm-<lb/> ten/ und allen Troſt und Zuverſicht auff die heilige Kappe und Mittheilung der<lb/> guten Wercke deß Ordens ſetzten/ und alſo an ihrem Schiff und Strick hangend<lb/> gen Himmel fuͤhren/ ja ich meyne den Himmel/ da das hoͤlliſche Feur zu Fenſtern<lb/> außſchlaͤget. Jch habe geſehen mit dieſen Augen/ da ich bey meinem vierzehen-<lb/> den Jahr zu Magdeburg in die Schule gieng/ einen Fuͤrſten von Anhalt/ nemlich<lb/> deß Thum-Probſts und hernach Biſchoffs Adolffs zu Merſeburg Bruder/ der<lb/> gieng in der Barfuͤſſer-Kappen auff der breiten Straſſen um nach Brod/ und<lb/> trug den Sack wie ein Eſel/ daß er ſich zur Erden kruͤmmen muſte/ aber ſein Ge-<lb/> ſell-Bruder gieng neben ihm ledig/ auff daß der fromme Fuͤrſt ja allein/ das hoͤ-<lb/> heſt Exempel der grauen beſchornen Heiligkeit der Welt einbildete: Sie hatten<lb/> ihn auch ſo uͤbertaͤubet/ daß er alle andere Werck im Kloſter/ gleich wie ein an-<lb/> <fw place="bottom" type="sig">L l l 2</fw><fw place="bottom" type="catch">der</fw><lb/></quote> </cit> </div> </body> </text> </TEI> [451/0475]
Predigt.
Narren Rath. Daß aber die Bettel-Kloͤſter abgehen/ das iſt nuͤtzlich und noth/
dann es iſt nicht gllein ein unchriſtlich Weſen/ ſondern auch eine ſchaͤndliche Nah-
rung/ daß ſie nichts eignes haben ſollen/ und den Leuten taͤglich auff dem Halſe
liegen/ und die Welt beſchweren. Wolte auch wol/ daß man die hohen groſſen
Kloͤſter/ die ohn Titul eines Biſchoffs/ Biſtum wol gleich ſind/ nicht alle zuriſſe/
ſondern zu Schulen machte/ wo es noth waͤre/ das huͤlffe dem armen Adel ſehr/
und wuͤrden nuͤtzliche Leute darauß/ da itzt eitel Baͤuche und Waͤnſte/ wie die
Ratten und Maͤuſe in den Scheuren ſich maͤſten. ita Luth.
Wie koͤnnen nun wir ins geſampt/ ſonderlich unſere Obrigkeiten/
Fuͤrſten oder Herren/ gnug dancken fuͤr dieſe groſſe Ehr und Hoheit/ da-
mit ſie von GOtt dem HErꝛn/ der Quellen alles Adels/ verehret worden/
viel hoͤher als der Fuͤrſten/ Grafen und Ritter Titul? Wie auch fuͤr das
angezuͤndete Liecht des Evangelit/ dadurch das Myſterium iniquitatis
beſchtenen und beſchaͤmet worden: daß nunmehr unſere Fuͤrſten und
Herren wiederum verjuͤngt wie ein Adler/ ihre Ehren-Gefaͤlle wieder be-
kommen/ fuͤr andern die noch leider unter dem Joch keuchen!
Ita Luth. Tom. 12. Witt. p. 244. f. 1. ſq. Da mahleten ſie ein groß Schiff/
das hieß die heilig Chriſtliche Kirche/ darin ſaß kein Laͤye/ auch weder Koͤnige
noch Fuͤrſten/ ſondern allein der Pabſt mit den Cardinaͤlen und Biſchoͤffen vorn
an/ unter dem Heiligen Geiſt/ die Pfaffen und Moͤnchen zum Seiten/ mit den
Rudern/ und fuhren alſo zum Himmel zu; Die Laͤyen aber ſchwummen im
Waſſer um das Schiff/ etliche erſoffen/ etliche zogen ſich zum Schiff an Stri-
cken und Seilen/ welche ihnen die heilige Vaͤter auß Gnaden und Mittheilung
ihrer guten Werck herauß worffen/ und ihnen holffen/ daß ſie nicht erſoffen/ ſon-
dern am Schiff klebend und hangend/ auch mit gen Him̃el kaͤmen/ und war kein
Pabſt/ Cardinal/ Biſchoff/ Pfaff/ noch Moͤnch im Waſſer/ ſondern eitel Laͤyen.
Solch Gemaͤhld war ein Bild und kurtzer Begriff ihrer Lehre/ was ſie von welt-
lichen Staͤnden hielten/ und iſt auch das rechte Bilde/ wie ſie es in ihren Buͤ-
chern hatten/ das koͤnnen ſie nicht laͤugnen/ dann ich bin auch ſolcher Geſellen
einer geweſen/ der ſolchs hat helffen lehren/ und alſo geglaubt/ und nicht anders
gewußt. Haben dazu die Laͤyen ſampt ihrem Stande verdammt gemacht/ ſo
fern/ daß am Tod-Bett ſich auch Fuͤrſten und Herren in Moͤnchs-Kappen laſſen
kleiden und begraben/ damit ſie ja friſch und frey Chriſtum verlaͤugneten/ und ihre
Tauffe/ und alle Sacrament verachteten/ und ihren weltlichen Stand verdamm-
ten/ und allen Troſt und Zuverſicht auff die heilige Kappe und Mittheilung der
guten Wercke deß Ordens ſetzten/ und alſo an ihrem Schiff und Strick hangend
gen Himmel fuͤhren/ ja ich meyne den Himmel/ da das hoͤlliſche Feur zu Fenſtern
außſchlaͤget. Jch habe geſehen mit dieſen Augen/ da ich bey meinem vierzehen-
den Jahr zu Magdeburg in die Schule gieng/ einen Fuͤrſten von Anhalt/ nemlich
deß Thum-Probſts und hernach Biſchoffs Adolffs zu Merſeburg Bruder/ der
gieng in der Barfuͤſſer-Kappen auff der breiten Straſſen um nach Brod/ und
trug den Sack wie ein Eſel/ daß er ſich zur Erden kruͤmmen muſte/ aber ſein Ge-
ſell-Bruder gieng neben ihm ledig/ auff daß der fromme Fuͤrſt ja allein/ das hoͤ-
heſt Exempel der grauen beſchornen Heiligkeit der Welt einbildete: Sie hatten
ihn auch ſo uͤbertaͤubet/ daß er alle andere Werck im Kloſter/ gleich wie ein an-
der
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