Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.
Belangend
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<TEI> <text> <body> <div n="1"> <cit> <quote><pb facs="#f0348" n="324"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die ſechſte</hi></fw><lb/> in der Epiſtel an die Galater ruͤhmet/ daß er nicht von Menſchen/ auch nicht<lb/> durch Menſchen/ ſondern durch JEſum Chriſt zum Apoſtel beruffen/ derhalben<lb/> auch keinem/ auch Petro und den andern Apoſteln/ nicht hat wollen weichen.<lb/> Denn er hat den rechten Lehrer hie auff dem Wege/ da er gen Damaſcon reiſet/<lb/> ſelbſt gehoͤret und ſtudiret/ was er predigen und lehren ſolte/ und daß er zu ei-<lb/> nem Prediger und Lehrer deß Evangelii/ nicht allein den Juden/ ſondern und<lb/> fuͤrnemlich den Heyden beruffen waͤre. Darum ſo iſt das ein ſehr ſchoͤner und<lb/> herꝛlicher Beruff geweſen/ weit uͤber der andern Apoſtel Beruff/ denn auch ſein<lb/> Beruff ſich ferner erſtrecket hat/ und weiter gangen iſt/ denn der andern Apoſtel/<lb/> daß er predigen ſolte unter den Heyden. Deß ſollen wir uns nu freuen und troͤ-<lb/> ſten/ auch GOtt dancken/ der uns Heyden als heute/ ein ſolchen herꝛlichen Apo-<lb/> ſtel Paulum beruffen und geſandt hat/ wie er ſelbſt diß bezeuget zu Timotheo/ da<lb/> er ſagt: Er ſey geſetzt ein Prediger und Apoſtel/ ein Lehrer der Heyden/ im<lb/> Glauben und in der Warheit. Darum ſo iſt der liebe Paulus unſer Apoſtel/<lb/> wiewol auch andere Apoſtel alle unſere Apoſtel ſeyn/ denn ſie alle zugleich eine<lb/> Lehre von Chriſto empfangen/ und gelehret haben: So iſt doch Paulus unſer<lb/> Apoſtel/ denn er iſt gen Rom kommen/ hat da das Evangelium vom Glauben in<lb/> Chriſtum JEſum reichlich gepredigt und gelehrt/ iſt auch da enthaupt worden.<lb/> Ob aber St. Petrus hinkommen/ und zu Rom geweſen ſey/ das weiß ich nicht.<lb/> Sie ruͤhmen hoch und viel von ihren beyden Leiben/ die wollen ſie haben zu Rom/<lb/> weiſen zwey Haͤupter/ und ſagen es ſeynd Petri und Pauli Haͤupter: Jch weiß<lb/> es nicht/ ich hab es nicht geſehen; Das weiß ich aber/ daß der heilige Paulus der<lb/> fuͤrnemſt unter allen Apoſteln da geweſen/ geprediget und gelehret hat/ darnach<lb/> fragen ſie aber wenig/ ja wol gar nichts. Wir aber/ die wir den rechten Leib<lb/> Pauli haben/ ja nicht allein Pauli/ ſondern auch Petri/ und deß HErꝛn Chriſti<lb/> ſelber/ fragen nach den todten Leiben zu Rom nichts/ denn wir haben den rechten<lb/> Leib und Geiſt Pauli in ſeinen heiligen Epiſteln/ deß ruͤhmen wir uns/ und dan-<lb/> cken GOtt/ daß wir ihn haben: Sie aber zu Rom fragen nichts darnach/ ſon-<lb/> dern ruͤhmen und tragen ſich mit den Haͤuptern Petri und Pauli/ weiſen die/ und<lb/> halten ſie fuͤr Heiligthum/ ſo es doch nicht ihre Haͤupter/ ſondern hoͤltzerne<lb/> Haͤupter ſeyn/ etwan von einem ungelehrten Schnitzer gemacht und zugericht/<lb/> die weiſen ſie fuͤr groß Heiligthum/ das doch eitel Narrenwerck iſt; Vnd wenn<lb/> ſie gleich die rechte beinerne Haͤupter haͤtten/ die ſie nicht haben/ ſo ſind ſie ihnen<lb/> eben ſo viel nuͤtze/ als dem Altar darauff ſie ſtehen/ welcher darum nichts heili-<lb/> ger oder beſſer iſt/ denn ein ander Altar. Aber das iſt das rechte Heiligthum/<lb/> daß wir nicht allein Paulum und ſeine Epiſteln/ ſondern auch die Propheten und<lb/> Apoſtel/ ja den HErꝛn Chriſtum ſelbſt haben in der Schrifft/ da leſen und ſtudi-<lb/> ren wir inne/ die hoͤren wir mit uns reden/ die haben Leib und Seel gehabt/ das<lb/> iſt gewiß: So haben wir auch ihren Geiſt/ daß wir die Schrifft verſtehen/<lb/> denn wenn ich in der Kirchen Predigt hoͤre/ ſo hoͤre ich Petrum und Paulum/ ja<lb/> wenn ich in meinem Stuͤblein oder Kaͤmmerlein leſe/ was ſie geſchrieben und ge-<lb/> lehret haben/ da hoͤre ich ſie noch alle Tag predigen und mit mir reden/ denn ſie<lb/> nichts anders gelehret und geprediget/ denn eben das/ das ſie auch geſchrieben<lb/> haben. Das hoͤren wir noch heutiges Tages mit unſern Ohren/ und verneh-<lb/> mens mit unſern Hertzen/ was ſie fuͤr Weißheit und Geiſt gehabt haben/ das iſt<lb/> uns nuͤtz und gut; was hilfft michs ihren Leib und Haͤupter haben und ſehen? Zu<lb/> Grund nichts. So weit <hi rendition="#aq">Lutherus.</hi></quote> <bibl/> </cit><lb/> <fw place="bottom" type="catch">Belangend</fw><lb/> </div> </body> </text> </TEI> [324/0348]
Die ſechſte
in der Epiſtel an die Galater ruͤhmet/ daß er nicht von Menſchen/ auch nicht
durch Menſchen/ ſondern durch JEſum Chriſt zum Apoſtel beruffen/ derhalben
auch keinem/ auch Petro und den andern Apoſteln/ nicht hat wollen weichen.
Denn er hat den rechten Lehrer hie auff dem Wege/ da er gen Damaſcon reiſet/
ſelbſt gehoͤret und ſtudiret/ was er predigen und lehren ſolte/ und daß er zu ei-
nem Prediger und Lehrer deß Evangelii/ nicht allein den Juden/ ſondern und
fuͤrnemlich den Heyden beruffen waͤre. Darum ſo iſt das ein ſehr ſchoͤner und
herꝛlicher Beruff geweſen/ weit uͤber der andern Apoſtel Beruff/ denn auch ſein
Beruff ſich ferner erſtrecket hat/ und weiter gangen iſt/ denn der andern Apoſtel/
daß er predigen ſolte unter den Heyden. Deß ſollen wir uns nu freuen und troͤ-
ſten/ auch GOtt dancken/ der uns Heyden als heute/ ein ſolchen herꝛlichen Apo-
ſtel Paulum beruffen und geſandt hat/ wie er ſelbſt diß bezeuget zu Timotheo/ da
er ſagt: Er ſey geſetzt ein Prediger und Apoſtel/ ein Lehrer der Heyden/ im
Glauben und in der Warheit. Darum ſo iſt der liebe Paulus unſer Apoſtel/
wiewol auch andere Apoſtel alle unſere Apoſtel ſeyn/ denn ſie alle zugleich eine
Lehre von Chriſto empfangen/ und gelehret haben: So iſt doch Paulus unſer
Apoſtel/ denn er iſt gen Rom kommen/ hat da das Evangelium vom Glauben in
Chriſtum JEſum reichlich gepredigt und gelehrt/ iſt auch da enthaupt worden.
Ob aber St. Petrus hinkommen/ und zu Rom geweſen ſey/ das weiß ich nicht.
Sie ruͤhmen hoch und viel von ihren beyden Leiben/ die wollen ſie haben zu Rom/
weiſen zwey Haͤupter/ und ſagen es ſeynd Petri und Pauli Haͤupter: Jch weiß
es nicht/ ich hab es nicht geſehen; Das weiß ich aber/ daß der heilige Paulus der
fuͤrnemſt unter allen Apoſteln da geweſen/ geprediget und gelehret hat/ darnach
fragen ſie aber wenig/ ja wol gar nichts. Wir aber/ die wir den rechten Leib
Pauli haben/ ja nicht allein Pauli/ ſondern auch Petri/ und deß HErꝛn Chriſti
ſelber/ fragen nach den todten Leiben zu Rom nichts/ denn wir haben den rechten
Leib und Geiſt Pauli in ſeinen heiligen Epiſteln/ deß ruͤhmen wir uns/ und dan-
cken GOtt/ daß wir ihn haben: Sie aber zu Rom fragen nichts darnach/ ſon-
dern ruͤhmen und tragen ſich mit den Haͤuptern Petri und Pauli/ weiſen die/ und
halten ſie fuͤr Heiligthum/ ſo es doch nicht ihre Haͤupter/ ſondern hoͤltzerne
Haͤupter ſeyn/ etwan von einem ungelehrten Schnitzer gemacht und zugericht/
die weiſen ſie fuͤr groß Heiligthum/ das doch eitel Narrenwerck iſt; Vnd wenn
ſie gleich die rechte beinerne Haͤupter haͤtten/ die ſie nicht haben/ ſo ſind ſie ihnen
eben ſo viel nuͤtze/ als dem Altar darauff ſie ſtehen/ welcher darum nichts heili-
ger oder beſſer iſt/ denn ein ander Altar. Aber das iſt das rechte Heiligthum/
daß wir nicht allein Paulum und ſeine Epiſteln/ ſondern auch die Propheten und
Apoſtel/ ja den HErꝛn Chriſtum ſelbſt haben in der Schrifft/ da leſen und ſtudi-
ren wir inne/ die hoͤren wir mit uns reden/ die haben Leib und Seel gehabt/ das
iſt gewiß: So haben wir auch ihren Geiſt/ daß wir die Schrifft verſtehen/
denn wenn ich in der Kirchen Predigt hoͤre/ ſo hoͤre ich Petrum und Paulum/ ja
wenn ich in meinem Stuͤblein oder Kaͤmmerlein leſe/ was ſie geſchrieben und ge-
lehret haben/ da hoͤre ich ſie noch alle Tag predigen und mit mir reden/ denn ſie
nichts anders gelehret und geprediget/ denn eben das/ das ſie auch geſchrieben
haben. Das hoͤren wir noch heutiges Tages mit unſern Ohren/ und verneh-
mens mit unſern Hertzen/ was ſie fuͤr Weißheit und Geiſt gehabt haben/ das iſt
uns nuͤtz und gut; was hilfft michs ihren Leib und Haͤupter haben und ſehen? Zu
Grund nichts. So weit Lutherus.
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