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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Predigt.

Nicht allein haben wir über diesem hochtröstlichen Geheimnüß/ der
gnadenreichen Gegenwart/ vest zu halten/ sondern auch in glaubiger Zu-
versicht vest an dasselbe uns zu halten/ wie Jacob in seiner gefährlichenvid. Ca-
techism.
Milch
4. Theil.
pag. 1175.

Wahlfahrt und Wanderschafft gethan/ gleichsam ein Schloß gebauen/
auff seinen Geleits-Brieff/ den er vom HErrn empfangen Gen. 28, 15.
Jch bin mit dir/ sagte der HErr zu ihm/ und wil dich behüten/
wo du hin zeuchst/ und wil dich wieder herbringen in diß
Land: Dann ich wil dich nicht lassen/ biß daß ich dir thue
alles/ was ich dir geredt habe.
Auff diesen Geleits-Brieff wagt
ers getrost und sagt: HErr/ der du zu mir gesagt hast/ zeuchGen. 32. 9.
& 11.

wieder in dein Land/ und zu deiner Freundschafft/ ich wil
dir wol thun/ errette mich von der Hand meines Bruders/
von der Hand Esau/ dann ich fürchte mich für ihm.
Und
uns derselben trösten im Leben und Tod/ im finsteren tieffen Todes. Thal/
in allerhand Unfall und Trübsal auß dem Psal. 124. sprechen: Wo derPsal. 124.
vers.
1. 2. 3.
4.

HErr nicht bey uns wäre/ so sage Jsrael/ wo der HErr nicht
bey uns wäre/ wann die Menschen sich wider uns setzen/
so verschlüngen sie uns lebendig/ wenn ihr Zorn über uns
ergrimmet: Gelobet sey der HErr/ daß er uns nicht gibt zum
Raub in ihre Zähne.
Und auß Zephan. 3, 15. Der HErr der
König Jsrael ist bey dir
(du Tochter Zion/) daß du dich für kei-
nem Vnglück mehr fürchten darffest.
Dünckt dich schon/ der
HErr sey nicht bey dir/ er helffe dir nicht/ stehe dir nicht bey etc. So ists
nur dein Düncken. Von dem alten Einsidler Antonio schreibt der be-
rühmbte Lehrer Athanasius, daß er einsmahls in ein schweren Kampff
gerathen/ und von den bösen Geistern übel geschlagen worden/ also daß er
endlich angefangen zu winseln und zu klagen: Ubi eras, bone JESU?
ubi eras?
Wo warestu/ lieber JEsu/ wo warestu? Darauff ihm diese
Antwort vom HErrn Christo sol gegeben seyn worden/ Lieber Antoni,
ich habe dich nicht verlassen/ sondern ich bin hinder der Wand
gestanden/ hab deinem Kampff zugesehen/ und habe dir ge-
holffen/ daß du von unsaubern Geistern nicht überwältiget
worden.
Wie im Winter es scheinet/ als ob die Sonne am allerwet-
testen von uns seye/ da sie doch in perigeo orbis Eccentrici, auff die ein
und viertzig tausend/ sechs hundert/ und vier und zwantzig teuischer Mei-
len der Welt näher ist/ als im Sommer; Also wann wir dencken/ Chri-
stus die Sonne der Gerechtigkeit/ seye fern von uns/ ist er am aller nech-
sten bey uns/ und hilfft uns.

Jst
Achter Theil. Q q
Predigt.

Nicht allein haben wir uͤber dieſem hochtroͤſtlichen Geheimnuͤß/ der
gnadenreichen Gegenwart/ veſt zu halten/ ſondern auch in glaubiger Zu-
verſicht veſt an daſſelbe uns zu halten/ wie Jacob in ſeiner gefaͤhrlichenvid. Ca-
techiſm.
Milch
4. Theil.
pag. 1175.

Wahlfahrt und Wanderſchafft gethan/ gleichſam ein Schloß gebauen/
auff ſeinen Geleits-Brieff/ den er vom HErꝛn empfangen Gen. 28, 15.
Jch bin mit dir/ ſagte der HErꝛ zu ihm/ und wil dich behuͤten/
wo du hin zeuchſt/ und wil dich wieder herbringen in diß
Land: Dann ich wil dich nicht laſſen/ biß daß ich dir thue
alles/ was ich dir geredt habe.
Auff dieſen Geleits-Brieff wagt
ers getroſt und ſagt: HErꝛ/ der du zu mir geſagt haſt/ zeuchGen. 32. 9.
& 11.

wieder in dein Land/ und zu deiner Freundſchafft/ ich wil
dir wol thun/ errette mich von der Hand meines Bruders/
von der Hand Eſau/ dann ich fuͤrchte mich fuͤr ihm.
Und
uns derſelben troͤſten im Leben und Tod/ im finſteren tieffen Todes. Thal/
in allerhand Unfall und Truͤbſal auß dem Pſal. 124. ſprechen: Wo derPſal. 124.
verſ.
1. 2. 3.
4.

HErꝛ nicht bey uns waͤre/ ſo ſage Jſrael/ wo der HErꝛ nicht
bey uns waͤre/ wann die Menſchen ſich wider uns ſetzen/
ſo verſchluͤngen ſie uns lebendig/ wenn ihr Zorn uͤber uns
ergrim̃et: Gelobet ſey der HErꝛ/ daß er uns nicht gibt zum
Raub in ihre Zaͤhne.
Und auß Zephan. 3, 15. Der HErꝛ der
Koͤnig Jſrael iſt bey dir
(du Tochter Zion/) daß du dich fuͤr kei-
nem Vngluͤck mehr fuͤrchten darffeſt.
Duͤnckt dich ſchon/ der
HErꝛ ſey nicht bey dir/ er helffe dir nicht/ ſtehe dir nicht bey ꝛc. So iſts
nur dein Duͤncken. Von dem alten Einſidler Antonio ſchreibt der be-
ruͤhmbte Lehrer Athanaſius, daß er einsmahls in ein ſchweren Kampff
gerathen/ und von den boͤſen Geiſtern uͤbel geſchlagen worden/ alſo daß er
endlich angefangen zu winſeln und zu klagen: Ubi eras, bone JESU?
ubi eras?
Wo wareſtu/ lieber JEſu/ wo wareſtu? Darauff ihm dieſe
Antwort vom HErꝛn Chriſto ſol gegeben ſeyn worden/ Lieber Antoni,
ich habe dich nicht verlaſſen/ ſondern ich bin hinder der Wand
geſtanden/ hab deinem Kampff zugeſehen/ und habe dir ge-
holffen/ daß du von unſaubern Geiſtern nicht uͤberwaͤltiget
worden.
Wie im Winter es ſcheinet/ als ob die Sonne am allerwet-
teſten von uns ſeye/ da ſie doch in perigeo orbis Eccentrici, auff die ein
und viertzig tauſend/ ſechs hundert/ und vier und zwantzig teuiſcher Mei-
len der Welt naͤher iſt/ als im Sommer; Alſo wann wir dencken/ Chri-
ſtus die Sonne der Gerechtigkeit/ ſeye fern von uns/ iſt er am aller nech-
ſten bey uns/ und hilfft uns.

Jſt
Achter Theil. Q q
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[305/0329] Predigt. Nicht allein haben wir uͤber dieſem hochtroͤſtlichen Geheimnuͤß/ der gnadenreichen Gegenwart/ veſt zu halten/ ſondern auch in glaubiger Zu- verſicht veſt an daſſelbe uns zu halten/ wie Jacob in ſeiner gefaͤhrlichen Wahlfahrt und Wanderſchafft gethan/ gleichſam ein Schloß gebauen/ auff ſeinen Geleits-Brieff/ den er vom HErꝛn empfangen Gen. 28, 15. Jch bin mit dir/ ſagte der HErꝛ zu ihm/ und wil dich behuͤten/ wo du hin zeuchſt/ und wil dich wieder herbringen in diß Land: Dann ich wil dich nicht laſſen/ biß daß ich dir thue alles/ was ich dir geredt habe. Auff dieſen Geleits-Brieff wagt ers getroſt und ſagt: HErꝛ/ der du zu mir geſagt haſt/ zeuch wieder in dein Land/ und zu deiner Freundſchafft/ ich wil dir wol thun/ errette mich von der Hand meines Bruders/ von der Hand Eſau/ dann ich fuͤrchte mich fuͤr ihm. Und uns derſelben troͤſten im Leben und Tod/ im finſteren tieffen Todes. Thal/ in allerhand Unfall und Truͤbſal auß dem Pſal. 124. ſprechen: Wo der HErꝛ nicht bey uns waͤre/ ſo ſage Jſrael/ wo der HErꝛ nicht bey uns waͤre/ wann die Menſchen ſich wider uns ſetzen/ ſo verſchluͤngen ſie uns lebendig/ wenn ihr Zorn uͤber uns ergrim̃et: Gelobet ſey der HErꝛ/ daß er uns nicht gibt zum Raub in ihre Zaͤhne. Und auß Zephan. 3, 15. Der HErꝛ der Koͤnig Jſrael iſt bey dir (du Tochter Zion/) daß du dich fuͤr kei- nem Vngluͤck mehr fuͤrchten darffeſt. Duͤnckt dich ſchon/ der HErꝛ ſey nicht bey dir/ er helffe dir nicht/ ſtehe dir nicht bey ꝛc. So iſts nur dein Duͤncken. Von dem alten Einſidler Antonio ſchreibt der be- ruͤhmbte Lehrer Athanaſius, daß er einsmahls in ein ſchweren Kampff gerathen/ und von den boͤſen Geiſtern uͤbel geſchlagen worden/ alſo daß er endlich angefangen zu winſeln und zu klagen: Ubi eras, bone JESU? ubi eras? Wo wareſtu/ lieber JEſu/ wo wareſtu? Darauff ihm dieſe Antwort vom HErꝛn Chriſto ſol gegeben ſeyn worden/ Lieber Antoni, ich habe dich nicht verlaſſen/ ſondern ich bin hinder der Wand geſtanden/ hab deinem Kampff zugeſehen/ und habe dir ge- holffen/ daß du von unſaubern Geiſtern nicht uͤberwaͤltiget worden. Wie im Winter es ſcheinet/ als ob die Sonne am allerwet- teſten von uns ſeye/ da ſie doch in perigeo orbis Eccentrici, auff die ein und viertzig tauſend/ ſechs hundert/ und vier und zwantzig teuiſcher Mei- len der Welt naͤher iſt/ als im Sommer; Alſo wann wir dencken/ Chri- ſtus die Sonne der Gerechtigkeit/ ſeye fern von uns/ iſt er am aller nech- ſten bey uns/ und hilfft uns. vid. Ca- techiſm. Milch 4. Theil. pag. 1175. Gen. 32. 9. & 11. Pſal. 124. verſ. 1. 2. 3. 4. Jſt Achter Theil. Q q

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 305. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/329>, abgerufen am 25.11.2024.