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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Predigt.
möcht jemand gedencken/ zu andern Zeiten gehört/ Christus sey nicht
ehe in den vollkommenen Gebrauch seiner mitgetheilten Göttlichen Ma-
jestät der Allgegenwärtigkeit getretten/ als da er zur rechten Gottes erhöhet
worden/ auff daß er alsdann allererst alles in allem erfüllete? Nun
war er damahl/ als er unsere [für]rhabende Wort außgesprochen/ noch
auff Erden sichtbarlich bey se[inen] Jüngern. Aber wie lang? Hat er
nicht alsobald auff diese W[eiß] sich in die Hohe geschwungen/ ist er nicht
gleich drauff gen Himm[el] gefahren/ und zur Rechten Gottes gesetzt? Hat
er anderswo von de[m][ ][t]odten Töchterlein Jairi mit Warheit sagen kön-
nen/ das Mägdl[ein] schläfft/ und ist nicht gestorben/ dieweil alsobald es
wiederum solte lebendig werden; Warum solte der HErr nicht auch
allhie mit Warheit haben sagen können/ Jch bin/ weil er die Wort
kaum außgeredet/ und alsobald darauff sich in seinen Majestätischen
Ehren-Sitz und dessen Gebrauch erhoben. Jst es nicht eben der Herr/
der Exod. 3. zu Mose auß dem feurigen Busch gesagt: Jch bin der ich
seyn werde?

Bey euch/ sagt der HErr/ Jch bin bey euch. Was das für
ein Beyseyn seye/ und dadurch verstanden werde/ zeigen an alle die je-
nige H. Schrifften/ in deren deß Göttlichen Beyseyn/ oder Gegen-
wart gedacht wird/ nemlich ein gnädige und thätige/ oder gnad-würcken-
de/ oder würck-gnädige Gegenwart/ die Krafft/ Leben und Segen von
sich fliessen läßt. Die Creatürliche oder bloß Menschliche Gegenwart ist
offt mehr nicht/ als eine adessentia otiosa, ein bloses/ müssiges und ohn-
mächtiges Beyseyn/ so deme/ bey dem man ist/ weder kalt noch warm
gibt. Was nutzts den armen verwundeten Mann bey Jericho/ der un-
ter die Mörder gefallen/ daß der Priester und Levit ihn auff der Straß li-
gend angetroffen/ bey derselben Stätt gekommen/ und ihn angesehen/
aber ohne Trost und Hülffe fürüber gangen? Hingegen aber belangend
die Göttliche Gegenwart/ wird kein Orth oder Zeugnüß H. Schrifft kön-
nen angezogen werden/ da von dem Göttlichen Beyseyn gehandelt wird/
daß dieselbe nicht allezeit mit kräfftiger Würckung begleitet wäre/ entwe-
ders den Gottlosen zur Straff/ oder den Gerechten zum Wolthun/ Leben
und Segen/ Schutz und Schirm. Wo auch die Göttliche Würckung
nicht gespüret wird/ da sagt die Schrifft/ GOtt sey auch nicht da zugegen/
ob er wol/ was die blosse adiasasian und adessentz anlangt/ allzeit unver-
änderlich den Creaturen zugegen. Ein klares Exempel dessen lesen wir
1. Reg. 19, 11. sq. da steht: Der HErr gieng fürüber/ und ein
grosser starcker Wind/ der die Berge zureißt/ und die Felßen

zubrach
O o 3

Predigt.
moͤcht jemand gedencken/ zu andern Zeiten gehoͤrt/ Chriſtus ſey nicht
ehe in den vollkommenen Gebrauch ſeiner mitgetheilten Goͤttlichen Ma-
jeſtaͤt der Allgegenwaͤrtigkeit getretten/ als da er zur rechten Gottes erhoͤhet
worden/ auff daß er alsdann allererſt alles in allem erfuͤllete? Nun
war er damahl/ als er unſere [fuͤr]rhabende Wort außgeſprochen/ noch
auff Erden ſichtbarlich bey ſe[inen] Juͤngern. Aber wie lang? Hat er
nicht alſobald auff dieſe W[eiß] ſich in die Hohe geſchwungen/ iſt er nicht
gleich drauff gen Himm[el] gefahren/ und zur Rechten Gottes geſetzt? Hat
er anderswo von de[m][ ][t]odten Toͤchterlein Jairi mit Warheit ſagen koͤn-
nen/ das Maͤgdl[ein] ſchlaͤfft/ und iſt nicht geſtorben/ dieweil alſobald es
wiederum ſolte lebendig werden; Warum ſolte der HErꝛ nicht auch
allhie mit Warheit haben ſagen koͤnnen/ Jch bin/ weil er die Wort
kaum außgeredet/ und alſobald darauff ſich in ſeinen Majeſtaͤtiſchen
Ehren-Sitz und deſſen Gebrauch erhoben. Jſt es nicht eben der Herꝛ/
der Exod. 3. zu Moſe auß dem feurigen Buſch geſagt: Jch bin der ich
ſeyn werde?

Bey euch/ ſagt der HErꝛ/ Jch bin bey euch. Was das fuͤr
ein Beyſeyn ſeye/ und dadurch verſtanden werde/ zeigen an alle die je-
nige H. Schrifften/ in deren deß Goͤttlichen Beyſeyn/ oder Gegen-
wart gedacht wird/ nemlich ein gnaͤdige und thaͤtige/ oder gnad-wuͤrcken-
de/ oder wuͤrck-gnaͤdige Gegenwart/ die Krafft/ Leben und Segen von
ſich flieſſen laͤßt. Die Creatuͤrliche oder bloß Menſchliche Gegenwart iſt
offt mehr nicht/ als eine adeſſentia otioſa, ein bloſes/ muͤſſiges und ohn-
maͤchtiges Beyſeyn/ ſo deme/ bey dem man iſt/ weder kalt noch warm
gibt. Was nutzts den armen verwundeten Mann bey Jericho/ der un-
ter die Moͤrder gefallen/ daß der Prieſter und Levit ihn auff der Straß li-
gend angetroffen/ bey derſelben Staͤtt gekommen/ und ihn angeſehen/
aber ohne Troſt und Huͤlffe fuͤruͤber gangen? Hingegen aber belangend
die Goͤttliche Gegenwart/ wird kein Orth oder Zeugnuͤß H. Schrifft koͤn-
nen angezogen werden/ da von dem Goͤttlichen Beyſeyn gehandelt wird/
daß dieſelbe nicht allezeit mit kraͤfftiger Wuͤrckung begleitet waͤre/ entwe-
ders den Gottloſen zur Straff/ oder den Gerechten zum Wolthun/ Leben
und Segen/ Schutz und Schirm. Wo auch die Goͤttliche Wuͤrckung
nicht geſpuͤret wird/ da ſagt die Schrifft/ GOtt ſey auch nicht da zugegen/
ob er wol/ was die bloſſe ἀδιαςασίαν und adeſſentz anlangt/ allzeit unver-
aͤnderlich den Creaturen zugegen. Ein klares Exempel deſſen leſen wir
1. Reg. 19, 11. ſq. da ſteht: Der HErꝛ gieng fuͤruͤber/ und ein
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zubrach
O o 3
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[293/0317] Predigt. moͤcht jemand gedencken/ zu andern Zeiten gehoͤrt/ Chriſtus ſey nicht ehe in den vollkommenen Gebrauch ſeiner mitgetheilten Goͤttlichen Ma- jeſtaͤt der Allgegenwaͤrtigkeit getretten/ als da er zur rechten Gottes erhoͤhet worden/ auff daß er alsdann allererſt alles in allem erfuͤllete? Nun war er damahl/ als er unſere fuͤrrhabende Wort außgeſprochen/ noch auff Erden ſichtbarlich bey ſeinen Juͤngern. Aber wie lang? Hat er nicht alſobald auff dieſe Weiß ſich in die Hohe geſchwungen/ iſt er nicht gleich drauff gen Himmel gefahren/ und zur Rechten Gottes geſetzt? Hat er anderswo von dem todten Toͤchterlein Jairi mit Warheit ſagen koͤn- nen/ das Maͤgdlein ſchlaͤfft/ und iſt nicht geſtorben/ dieweil alſobald es wiederum ſolte lebendig werden; Warum ſolte der HErꝛ nicht auch allhie mit Warheit haben ſagen koͤnnen/ Jch bin/ weil er die Wort kaum außgeredet/ und alſobald darauff ſich in ſeinen Majeſtaͤtiſchen Ehren-Sitz und deſſen Gebrauch erhoben. Jſt es nicht eben der Herꝛ/ der Exod. 3. zu Moſe auß dem feurigen Buſch geſagt: Jch bin der ich ſeyn werde? Bey euch/ ſagt der HErꝛ/ Jch bin bey euch. Was das fuͤr ein Beyſeyn ſeye/ und dadurch verſtanden werde/ zeigen an alle die je- nige H. Schrifften/ in deren deß Goͤttlichen Beyſeyn/ oder Gegen- wart gedacht wird/ nemlich ein gnaͤdige und thaͤtige/ oder gnad-wuͤrcken- de/ oder wuͤrck-gnaͤdige Gegenwart/ die Krafft/ Leben und Segen von ſich flieſſen laͤßt. Die Creatuͤrliche oder bloß Menſchliche Gegenwart iſt offt mehr nicht/ als eine adeſſentia otioſa, ein bloſes/ muͤſſiges und ohn- maͤchtiges Beyſeyn/ ſo deme/ bey dem man iſt/ weder kalt noch warm gibt. Was nutzts den armen verwundeten Mann bey Jericho/ der un- ter die Moͤrder gefallen/ daß der Prieſter und Levit ihn auff der Straß li- gend angetroffen/ bey derſelben Staͤtt gekommen/ und ihn angeſehen/ aber ohne Troſt und Huͤlffe fuͤruͤber gangen? Hingegen aber belangend die Goͤttliche Gegenwart/ wird kein Orth oder Zeugnuͤß H. Schrifft koͤn- nen angezogen werden/ da von dem Goͤttlichen Beyſeyn gehandelt wird/ daß dieſelbe nicht allezeit mit kraͤfftiger Wuͤrckung begleitet waͤre/ entwe- ders den Gottloſen zur Straff/ oder den Gerechten zum Wolthun/ Leben und Segen/ Schutz und Schirm. Wo auch die Goͤttliche Wuͤrckung nicht geſpuͤret wird/ da ſagt die Schrifft/ GOtt ſey auch nicht da zugegen/ ob er wol/ was die bloſſe ἀδιαςασίαν und adeſſentz anlangt/ allzeit unver- aͤnderlich den Creaturen zugegen. Ein klares Exempel deſſen leſen wir 1. Reg. 19, 11. ſq. da ſteht: Der HErꝛ gieng fuͤruͤber/ und ein groſſer ſtarcker Wind/ der die Berge zureißt/ und die Felßen zubrach O o 3

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 293. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/317>, abgerufen am 25.11.2024.