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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Die dritte
herrlich und öffentlich/ und zu scheinbarlich; So doch dieses Schatzes Art ist/
daß er unter Schand/ Schaden/ und Leyden wil verdeckt seyn/ wie in einem
rußigen Beutel oder Sack/ auff daß ihn die Welt nicht erkenne und raube. Et
ibid. p. 390. f. 2. scribit:
Diß Leben ist nicht ein Leben/ sondern eine Mord-
Grube/ dem Teuffel unterworffen/ wie Christus spricht/ daß er sey ein Fürst
der Welt/ und Joh. 8. spricht er/ daß er sey ein Mörder von Anfang/ und ein
Lügner. Wenn wir nu auff Erden leben wollen und müssen/ so müssen wir uns
auch deß erwegen/ daß wir Gäste sind/ und in solcher Herberge ligen/ da der
Wirth ein Schalcks-Wirth ist/ und sein Hauß hat das Mahlzeichen oder Schilt
über der Thür und heißt/ zum Mord und zur Lügen. Denn solch Zeichen und
Wapen hat ihm Christus selbst über seine Thür und an sein Hauß gehängt/ da er
spricht/ er sey ein Mörder und ein Lügner: Ein Mörder den Leib zu erwürgen;
Ein Lügner die Seele zu verführen/ das ist sein Handel und sein Thun/ so hält
er Hauß/ so gehets in dieser Herberge zu/ da wird nicht anders auß/ und wer
seins Gesinds ist/ der muß ihm dazu helffen/ wer aber sein Gast ist/ der muß
solches warten und wagen. Sonderlich mördet er die am liebsten/ die Christus
Wort in seinem Gasthoff wollen handlon/ denn die sind ihm nicht zu leyden/ sie
machen ihm seinen Gasthoff verdächtig/ und verrathen ihn/ daß er Mörder
und Lügner sey.

So nicht? Wir alsdann das adveniat Regnum tuum anstim-
men und üben/ nemblich die ander Bitt/ im H. Vater unser/ zukomme
dein Reich; Jenem sagen wir billig ab/ nach diesem sehnen wir uns klüg-
lich/ und dasselbe dürstiglich mit hefftigen Begierden und Sehnen:
Dann der Paß/ das Gräntz-Hauß/ die Pfort zu diesem Reich ist enge
und starck befestiget/ wer hinein wil/ muß Gewalt anlegen/ Matth. 11/12.
sagt Christus: Die Gewalt thun/ reissen es (das Himmelreich) zu sich.
Lutheri Gedancken über diese andere Bitt sind herrlich und heilsam in
Tom. 6. Witteb. p. 39. f. 2. Diß andere Gebet/ spricht er/ demü-
tiget uns/ daß wir bekennen öffentlich/ daß Gottes Reich noch
nicht kommen sey zu uns/ welchs/ so es mit Ernst bedacht
wird/ und gründlich gebetet/ erschröcklich ist/ und ein jeg-
lichs frommes Hertz billig betrüben/ und fast kümmerlich
bewegen sol/ denn darauß folget/ daß wir noch verstossen im
Elend/ und unter grausamen Feinden sind/ beraubt deß al-
lerliebsten Vaterlands. Der Schade ist unser/ daß wir im
Elend und frembden Landen/ unter so grossen Feinden ge-
fangen ligen. Denn so es schröcklich und kläglich were/ wenn
eins zeitlichen Fürsten-Kind/ oder ein gantz Land/ unter dem
Türcken gefangen/ wiel Schmache und Leidens/ zu letst auch
den schändlichsten Tod leyden mußt; wie viel mehr ist das er-
bärmlich zu klagen/ daß wir unter den bösen Geistern/ in die-

sem
Die dritte
herꝛlich und oͤffentlich/ und zu ſcheinbarlich; So doch dieſes Schatzes Art iſt/
daß er unter Schand/ Schaden/ und Leyden wil verdeckt ſeyn/ wie in einem
rußigen Beutel oder Sack/ auff daß ihn die Welt nicht erkenne und raube. Et
ibid. p. 390. f. 2. ſcribit:
Diß Leben iſt nicht ein Leben/ ſondern eine Mord-
Grube/ dem Teuffel unterworffen/ wie Chriſtus ſpricht/ daß er ſey ein Fuͤrſt
der Welt/ und Joh. 8. ſpricht er/ daß er ſey ein Moͤrder von Anfang/ und ein
Luͤgner. Wenn wir nu auff Erden leben wollen und muͤſſen/ ſo muͤſſen wir uns
auch deß erwegen/ daß wir Gaͤſte ſind/ und in ſolcher Herberge ligen/ da der
Wirth ein Schalcks-Wirth iſt/ und ſein Hauß hat das Mahlzeichen oder Schilt
uͤber der Thuͤr und heißt/ zum Mord und zur Luͤgen. Denn ſolch Zeichen und
Wapen hat ihm Chriſtus ſelbſt uͤber ſeine Thuͤr und an ſein Hauß gehaͤngt/ da er
ſpricht/ er ſey ein Moͤrder und ein Luͤgner: Ein Moͤrder den Leib zu erwuͤrgen;
Ein Luͤgner die Seele zu verfuͤhren/ das iſt ſein Handel und ſein Thun/ ſo haͤlt
er Hauß/ ſo gehets in dieſer Herberge zu/ da wird nicht anders auß/ und wer
ſeins Geſinds iſt/ der muß ihm dazu helffen/ wer aber ſein Gaſt iſt/ der muß
ſolches warten und wagen. Sonderlich moͤrdet er die am liebſten/ die Chriſtus
Wort in ſeinem Gaſthoff wollen handlon/ denn die ſind ihm nicht zu leyden/ ſie
machen ihm ſeinen Gaſthoff verdaͤchtig/ und verrathen ihn/ daß er Moͤrder
und Luͤgner ſey.

So nicht? Wir alsdann das adveniat Regnum tuum anſtim-
men und uͤben/ nemblich die ander Bitt/ im H. Vater unſer/ zukomme
dein Reich; Jenem ſagen wir billig ab/ nach dieſem ſehnen wir uns kluͤg-
lich/ und daſſelbe duͤrſtiglich mit hefftigen Begierden und Sehnen:
Dann der Paß/ das Graͤntz-Hauß/ die Pfort zu dieſem Reich iſt enge
und ſtarck befeſtiget/ wer hinein wil/ muß Gewalt anlegen/ Matth. 11/12.
ſagt Chriſtus: Die Gewalt thun/ reiſſen es (das Himmelreich) zu ſich.
Lutheri Gedancken uͤber dieſe andere Bitt ſind herꝛlich und heilſam in
Tom. 6. Witteb. p. 39. f. 2. Diß andere Gebet/ ſpricht er/ demuͤ-
tiget uns/ daß wir bekennen oͤffentlich/ daß Gottes Reich noch
nicht kommen ſey zu uns/ welchs/ ſo es mit Ernſt bedacht
wird/ und gruͤndlich gebetet/ erſchroͤcklich iſt/ und ein jeg-
lichs frommes Hertz billig betruͤben/ und faſt kuͤmmerlich
bewegen ſol/ denn darauß folget/ daß wir noch verſtoſſen im
Elend/ und unter grauſamen Feinden ſind/ beraubt deß al-
lerliebſten Vaterlands. Der Schade iſt unſer/ daß wir im
Elend und frembden Landen/ unter ſo groſſen Feinden ge-
fangen ligen. Denn ſo es ſchroͤcklich und klaͤglich were/ wenn
eins zeitlichen Fuͤrſten-Kind/ oder ein gantz Land/ unter dem
Tuͤrcken gefangen/ wiel Schmache und Leidens/ zu letſt auch
den ſchaͤndlichſten Tod leyden mußt; wie viel mehr iſt das er-
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[256/0280] Die dritte herꝛlich und oͤffentlich/ und zu ſcheinbarlich; So doch dieſes Schatzes Art iſt/ daß er unter Schand/ Schaden/ und Leyden wil verdeckt ſeyn/ wie in einem rußigen Beutel oder Sack/ auff daß ihn die Welt nicht erkenne und raube. Et ibid. p. 390. f. 2. ſcribit: Diß Leben iſt nicht ein Leben/ ſondern eine Mord- Grube/ dem Teuffel unterworffen/ wie Chriſtus ſpricht/ daß er ſey ein Fuͤrſt der Welt/ und Joh. 8. ſpricht er/ daß er ſey ein Moͤrder von Anfang/ und ein Luͤgner. Wenn wir nu auff Erden leben wollen und muͤſſen/ ſo muͤſſen wir uns auch deß erwegen/ daß wir Gaͤſte ſind/ und in ſolcher Herberge ligen/ da der Wirth ein Schalcks-Wirth iſt/ und ſein Hauß hat das Mahlzeichen oder Schilt uͤber der Thuͤr und heißt/ zum Mord und zur Luͤgen. Denn ſolch Zeichen und Wapen hat ihm Chriſtus ſelbſt uͤber ſeine Thuͤr und an ſein Hauß gehaͤngt/ da er ſpricht/ er ſey ein Moͤrder und ein Luͤgner: Ein Moͤrder den Leib zu erwuͤrgen; Ein Luͤgner die Seele zu verfuͤhren/ das iſt ſein Handel und ſein Thun/ ſo haͤlt er Hauß/ ſo gehets in dieſer Herberge zu/ da wird nicht anders auß/ und wer ſeins Geſinds iſt/ der muß ihm dazu helffen/ wer aber ſein Gaſt iſt/ der muß ſolches warten und wagen. Sonderlich moͤrdet er die am liebſten/ die Chriſtus Wort in ſeinem Gaſthoff wollen handlon/ denn die ſind ihm nicht zu leyden/ ſie machen ihm ſeinen Gaſthoff verdaͤchtig/ und verrathen ihn/ daß er Moͤrder und Luͤgner ſey. So nicht? Wir alsdann das adveniat Regnum tuum anſtim- men und uͤben/ nemblich die ander Bitt/ im H. Vater unſer/ zukomme dein Reich; Jenem ſagen wir billig ab/ nach dieſem ſehnen wir uns kluͤg- lich/ und daſſelbe duͤrſtiglich mit hefftigen Begierden und Sehnen: Dann der Paß/ das Graͤntz-Hauß/ die Pfort zu dieſem Reich iſt enge und ſtarck befeſtiget/ wer hinein wil/ muß Gewalt anlegen/ Matth. 11/12. ſagt Chriſtus: Die Gewalt thun/ reiſſen es (das Himmelreich) zu ſich. Lutheri Gedancken uͤber dieſe andere Bitt ſind herꝛlich und heilſam in Tom. 6. Witteb. p. 39. f. 2. Diß andere Gebet/ ſpricht er/ demuͤ- tiget uns/ daß wir bekennen oͤffentlich/ daß Gottes Reich noch nicht kommen ſey zu uns/ welchs/ ſo es mit Ernſt bedacht wird/ und gruͤndlich gebetet/ erſchroͤcklich iſt/ und ein jeg- lichs frommes Hertz billig betruͤben/ und faſt kuͤmmerlich bewegen ſol/ denn darauß folget/ daß wir noch verſtoſſen im Elend/ und unter grauſamen Feinden ſind/ beraubt deß al- lerliebſten Vaterlands. Der Schade iſt unſer/ daß wir im Elend und frembden Landen/ unter ſo groſſen Feinden ge- fangen ligen. Denn ſo es ſchroͤcklich und klaͤglich were/ wenn eins zeitlichen Fuͤrſten-Kind/ oder ein gantz Land/ unter dem Tuͤrcken gefangen/ wiel Schmache und Leidens/ zu letſt auch den ſchaͤndlichſten Tod leyden mußt; wie viel mehr iſt das er- baͤrmlich zu klagen/ daß wir unter den boͤſen Geiſtern/ in die- ſem

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 256. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/280>, abgerufen am 22.11.2024.