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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Predigt.

Weil aber es heißt/ Regnum Lucis esse Regnum Crucis, Liecht-
Reich/ Creutz-Reich/
so müssen wir uns auch/ als getreue Reichs-
genossen/ dem Creutz-Joch willig unterzihen. Nichts (wir brauchen
wiederum Lutheri Wort (*)) lieblichers were im Himmel und(*) e Tom.
6. Witteb.
pag. 389.
f.
1. & 2.

Erden/ denn das Wort ohne Creutz/ aber es würde der Lust
nicht lang bleiben/ sintemal die Natur nicht vermag eitel
Freude und Lust tragen die länge/ wie man spricht/ der
Mensch kan alles wol erleiden/ ohn gute Tage/ und müs-
sen starcke Bein seyn/ die gute Tage ertragen sollen. Dar-
um hat GOtt uns auch diesen süssen lieblichen Schatz ein
wenig gewürtzt/ und mit Essig und Myrrhen scharffschmä-
ckig gemacht/ daß wir sein nicht überdrüssig würden. Denn
sauer machet essen/ spricht man: Also macht auch Vnge-
mach auff Erden/ daß unser Hertz desto frölicher/ frischer/
und immer durstiger wird nach diesem Schatz. Denn sein
Krafft wird dadurch geschmeckt und erkundet/ wie er das
Hertz in GOtt tröste. Also gibt ihm auch Salomon den
Namen
Prov. 9. vinum mixtum, da die Weißheit spricht:
Kommt/ und trinckt den Wein/ den ich euch gemischet habe.
Vnd Psalm.
91. Calix in manu Domini meri vini plenus mix to.
Ey lauter Wein ist/ der die Seelen truncken macht/ aber
doch mit Leyden gemischt/ daß er schmackhafftig bleibe.

Der Knecht ist nicht besser/ denn sein Herr (ita Luther eod. Tom. pag.
praeced. 388. f.
2.) haben sie mich verfolget/ sie werden euch auch verfolgen. Ein
fauler unnützer Knecht wer mir das/ der auff einem Sammet Polster sitzen wolt
und wol leben/ da sein Herr daraussen hungerte/ arbeite/ und stritte wider seine
Feinde: Ja ein thörichter Kauffmann were das/ der sein Gold und Silber
darum von sich werffen/ und nicht haben wolt/ daß es in groben unsaubern
Säcken und Beuteln/ und nicht in schöner Seiden oder Sammet gebunden we-
re: Oder würde seinem Schatz darum feind/ daß er schwer und nicht so leicht/
als ein Feder were/ so doch die Natur deß Schatzes/ daß er schwer sey/ und je
grösser/ je schwerer/ und der auch nicht ist/ der Gold und Silber in schönen
Säcken und Beuteln zuführet/ sondern in schwartzen/ groben/ und unsaubern
Tuch/ das sonst niemand gerne am Leib trüge. Also ists und hält sichs mit un-
serm Schatz auch/ der ist warlich groß/ theur/ köstlich und edel/ aber wir müs-
sen ihn führen in Vngemach und Leyden/ das ist sein Last/ und seine unsaubere
Säcke/ darinnen er verborgen ligt. Wer nu diesen Schatz wolt öffentlich her-
tragen in schönen Säcken/ das ist/ wer ein Christ seyn wil/ und wil herrlich
gehalten seyn/ Lust und Ehre/ und gute Freunde davon haben/ und wil nicht
veracht seyn/ Vnlust/ Schande/ Schade/ und Feinde davon haben/ was
sucht er anders/ denn daß er wil deß Schatzes beraubt seyn? Träget ihnen zu
herrlich
Predigt.

Weil aber es heißt/ Regnum Lucis eſſe Regnum Crucis, Liecht-
Reich/ Creutz-Reich/
ſo muͤſſen wir uns auch/ als getreue Reichs-
genoſſen/ dem Creutz-Joch willig unterzihen. Nichts (wir brauchen
wiederum Lutheri Wort (*)) lieblichers were im Himmel und(*) è Tom.
6. Witteb.
pag. 389.
f.
1. & 2.

Erden/ denn das Wort ohne Creutz/ aber es wuͤrde der Luſt
nicht lang bleiben/ ſintemal die Natur nicht vermag eitel
Freude und Luſt tragen die laͤnge/ wie man ſpricht/ der
Menſch kan alles wol erleiden/ ohn gute Tage/ und muͤſ-
ſen ſtarcke Bein ſeyn/ die gute Tage ertragen ſollen. Dar-
um hat GOtt uns auch dieſen ſuͤſſen lieblichen Schatz ein
wenig gewuͤrtzt/ und mit Eſſig und Myrꝛhen ſcharffſchmaͤ-
ckig gemacht/ daß wir ſein nicht uͤberdruͤſſig wuͤrden. Denn
ſauer machet eſſen/ ſpricht man: Alſo macht auch Vnge-
mach auff Erden/ daß unſer Hertz deſto froͤlicher/ friſcher/
und immer durſtiger wird nach dieſem Schatz. Denn ſein
Krafft wird dadurch geſchmeckt und erkundet/ wie er das
Hertz in GOtt troͤſte. Alſo gibt ihm auch Salomon den
Namen
Prov. 9. vinum mixtum, da die Weißheit ſpricht:
Kommt/ und trinckt den Wein/ den ich euch gemiſchet habe.
Vnd Pſalm.
91. Calix in manu Domini meri vini plenus mix to.
Ey lauter Wein iſt/ der die Seelen truncken macht/ aber
doch mit Leyden gemiſcht/ daß er ſchmackhafftig bleibe.

Der Knecht iſt nicht beſſer/ denn ſein Herꝛ (ita Luther eod. Tom. pag.
præced. 388. f.
2.) haben ſie mich verfolget/ ſie werden euch auch verfolgen. Ein
fauler unnuͤtzer Knecht wer mir das/ der auff einem Sammet Polſter ſitzen wolt
und wol leben/ da ſein Herꝛ darauſſen hungerte/ arbeite/ und ſtritte wider ſeine
Feinde: Ja ein thoͤrichter Kauffmann were das/ der ſein Gold und Silber
darum von ſich werffen/ und nicht haben wolt/ daß es in groben unſaubern
Saͤcken und Beuteln/ und nicht in ſchoͤner Seiden oder Sammet gebunden we-
re: Oder wuͤrde ſeinem Schatz darum feind/ daß er ſchwer und nicht ſo leicht/
als ein Feder were/ ſo doch die Natur deß Schatzes/ daß er ſchwer ſey/ und je
groͤſſer/ je ſchwerer/ und der auch nicht iſt/ der Gold und Silber in ſchoͤnen
Saͤcken und Beuteln zufuͤhret/ ſondern in ſchwartzen/ groben/ und unſaubern
Tuch/ das ſonſt niemand gerne am Leib truͤge. Alſo iſts und haͤlt ſichs mit un-
ſerm Schatz auch/ der iſt warlich groß/ theur/ koͤſtlich und edel/ aber wir muͤſ-
ſen ihn fuͤhren in Vngemach und Leyden/ das iſt ſein Laſt/ und ſeine unſaubere
Saͤcke/ darinnen er verborgen ligt. Wer nu dieſen Schatz wolt oͤffentlich her-
tragen in ſchoͤnen Saͤcken/ das iſt/ wer ein Chriſt ſeyn wil/ und wil herꝛlich
gehalten ſeyn/ Luſt und Ehre/ und gute Freunde davon haben/ und wil nicht
veracht ſeyn/ Vnluſt/ Schande/ Schade/ und Feinde davon haben/ was
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[255/0279] Predigt. Weil aber es heißt/ Regnum Lucis eſſe Regnum Crucis, Liecht- Reich/ Creutz-Reich/ ſo muͤſſen wir uns auch/ als getreue Reichs- genoſſen/ dem Creutz-Joch willig unterzihen. Nichts (wir brauchen wiederum Lutheri Wort (*)) lieblichers were im Himmel und Erden/ denn das Wort ohne Creutz/ aber es wuͤrde der Luſt nicht lang bleiben/ ſintemal die Natur nicht vermag eitel Freude und Luſt tragen die laͤnge/ wie man ſpricht/ der Menſch kan alles wol erleiden/ ohn gute Tage/ und muͤſ- ſen ſtarcke Bein ſeyn/ die gute Tage ertragen ſollen. Dar- um hat GOtt uns auch dieſen ſuͤſſen lieblichen Schatz ein wenig gewuͤrtzt/ und mit Eſſig und Myrꝛhen ſcharffſchmaͤ- ckig gemacht/ daß wir ſein nicht uͤberdruͤſſig wuͤrden. Denn ſauer machet eſſen/ ſpricht man: Alſo macht auch Vnge- mach auff Erden/ daß unſer Hertz deſto froͤlicher/ friſcher/ und immer durſtiger wird nach dieſem Schatz. Denn ſein Krafft wird dadurch geſchmeckt und erkundet/ wie er das Hertz in GOtt troͤſte. Alſo gibt ihm auch Salomon den Namen Prov. 9. vinum mixtum, da die Weißheit ſpricht: Kommt/ und trinckt den Wein/ den ich euch gemiſchet habe. Vnd Pſalm. 91. Calix in manu Domini meri vini plenus mix to. Ey lauter Wein iſt/ der die Seelen truncken macht/ aber doch mit Leyden gemiſcht/ daß er ſchmackhafftig bleibe. (*) è Tom. 6. Witteb. pag. 389. f. 1. & 2. Der Knecht iſt nicht beſſer/ denn ſein Herꝛ (ita Luther eod. Tom. pag. præced. 388. f. 2.) haben ſie mich verfolget/ ſie werden euch auch verfolgen. Ein fauler unnuͤtzer Knecht wer mir das/ der auff einem Sammet Polſter ſitzen wolt und wol leben/ da ſein Herꝛ darauſſen hungerte/ arbeite/ und ſtritte wider ſeine Feinde: Ja ein thoͤrichter Kauffmann were das/ der ſein Gold und Silber darum von ſich werffen/ und nicht haben wolt/ daß es in groben unſaubern Saͤcken und Beuteln/ und nicht in ſchoͤner Seiden oder Sammet gebunden we- re: Oder wuͤrde ſeinem Schatz darum feind/ daß er ſchwer und nicht ſo leicht/ als ein Feder were/ ſo doch die Natur deß Schatzes/ daß er ſchwer ſey/ und je groͤſſer/ je ſchwerer/ und der auch nicht iſt/ der Gold und Silber in ſchoͤnen Saͤcken und Beuteln zufuͤhret/ ſondern in ſchwartzen/ groben/ und unſaubern Tuch/ das ſonſt niemand gerne am Leib truͤge. Alſo iſts und haͤlt ſichs mit un- ſerm Schatz auch/ der iſt warlich groß/ theur/ koͤſtlich und edel/ aber wir muͤſ- ſen ihn fuͤhren in Vngemach und Leyden/ das iſt ſein Laſt/ und ſeine unſaubere Saͤcke/ darinnen er verborgen ligt. Wer nu dieſen Schatz wolt oͤffentlich her- tragen in ſchoͤnen Saͤcken/ das iſt/ wer ein Chriſt ſeyn wil/ und wil herꝛlich gehalten ſeyn/ Luſt und Ehre/ und gute Freunde davon haben/ und wil nicht veracht ſeyn/ Vnluſt/ Schande/ Schade/ und Feinde davon haben/ was ſucht er anders/ denn daß er wil deß Schatzes beraubt ſeyn? Traͤget ihnen zu herꝛlich

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 255. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/279>, abgerufen am 22.11.2024.