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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Die ander
let worden/ sonderlich in dem Gnaden-Reich deß Königs Salomons/
(*) im 5.
Theil der
Catech.
Milch.
p. 1222.
& sqq.
davon zu andern Zeiten droben (*) außführlich und absonderlich gehan-
delt worden. Nach welchem sich nicht nur die Glaubige im Alten Test.
so offt/ so inniglich gesehnet und Verlangen getragen/ und manche An-
fechtung über dem langen Harren außgestanden/ also daß die Propheten
gnug zu thun gehabt/ sie zu trösten. Lutherus schreibet wol hievon/ in
der Vorrede über den Propheten Habacuc/ Tom. 5. Witt. p. 337. f. 1.

Es ist/ spricht er/ dieser Habacuc ein Trost-Prophet/ der das Volck sol stär-
cken und auffhalten/ daß sie nicht verzweifflen an Christus Zukunfft/ es stelle
sich wie seltzam es wölle. Darum braucht er auch alle Kunst und Stücke
die dazu dienen/ daß der Glaube vest bleibe in ihrem Hertzen von dem verheis-
senen Christo/ und predigt also: Es sey wohl wahr/ daß um ihrer Sünde Wil-
len/ das Land vom Könige zu Babylon werde müssen verstöret werden/ aber
doch solle darum Christus und sein Reich nicht aussen bleiben/ sondern es solle
auch der Verstörer/ der König zu Babylon/ nicht viel Glücks davon haben/ und
auch untergehen. Denn es sey Gottes Werck und Art also/ daß er helffe/
wenn es Noth thut/ und komme mitten in der rechten Zeit/ und wie sein Lied
singet/ Er gedenckt an Barmhertzigkeit/ wenn Trübsal da ist/ und wie man
spricht/ wenn der Strick am härtesten hält/ so bricht er. Gleichwie wir auch
müssen die Christen mit Gottes Wort auffhalten/ zum jüngsten Tage/ obs wol
scheinet/ daß Christus vast verzihe und wölle nicht kommen/ als er auch selbst
sagt/ daß er kommen werde/ wenn man am wenigsten denckt. Et ibid. pag.
praeced. 336. f. 1. &
2. Da die Zeit herbey kam/ daß Christus und das neue Te-
stament kommen solte/ wie die Propheten alle hatten gesagt/ und das Volck
darauff gerichtet/ da thät GOtt/ wie seine Göttliche Art ist/ und stellet sich
eben/ als solt nichts drauß werden/ und läßt sich sehen/ als wolt er zum Lügner
werden in allen Propheten/ und verwüstet Land und Leuthe durch die Assyrer und
Babylonier/ da müssen dann die Propheten herhalten und gestrafft werden/
als die nicht auß GOtt/ sondern auß dem Teuffel geredet haben/ weil das Werck
und Erfüllunge ihrer Wort/ viel anders und gleich widersinnisch gehet/ denn
das Volck verstanden hatte. Deß nim dieses Exempel: Da das Volck im Lan-
de saß/ und Könige und Fürsten hatte/ und warteten nu/ und gaffeten auff den
Messiam und sein neues Königreich/ davon die Propheten so prächtig geredt/
und das Volck vertröstet hatten/ eben da sie am sichersten sind/ und meynen es
hat kein Noth/ und Christus werde kommen/ so komt der König zu Assyrien/
und gewinnet das gantze Land/ und führet alles Volck weg in Assyrien. Wie
fein ist da Christus und sein Königreich kommen/ meynstu nicht/ daß da viel wer-
den gesagt haben/ nun glaube der Teuffel einem Propheten mehr/ es sind allzu-
mahl Buben und Lügner in der Haut? Denn wir harreten darauff/ es solte
gut werden/ (wie Jeremias von ihm sagt) so wirds ärger; Wir meyneten
es solte Friede seyn/ so ists eitel Vnglück/ haben sie uns nicht fein betrogen mit ih-
rem Weissagen von dem Messia? Doch war noch eine Hoffnung da/ daß der
Stamm Juda blieb im Lande/ und GOtt Jerusalem wunderbarlich erhielt durch
den König Jehißkia/ da stund noch die Hoffnunge/ Christus solt kommen in sol-
cher

Die ander
let worden/ ſonderlich in dem Gnaden-Reich deß Koͤnigs Salomons/
(*) im 5.
Theil der
Catech.
Milch.
p. 1222.
& ſqq.
davon zu andern Zeiten droben (*) außfuͤhrlich und abſonderlich gehan-
delt worden. Nach welchem ſich nicht nur die Glaubige im Alten Teſt.
ſo offt/ ſo inniglich geſehnet und Verlangen getragen/ und manche An-
fechtung uͤber dem langen Harren außgeſtanden/ alſo daß die Propheten
gnug zu thun gehabt/ ſie zu troͤſten. Lutherus ſchreibet wol hievon/ in
der Vorrede uͤber den Propheten Habacuc/ Tom. 5. Witt. p. 337. f. 1.

Es iſt/ ſpricht er/ dieſer Habacuc ein Troſt-Prophet/ der das Volck ſol ſtaͤr-
cken und auffhalten/ daß ſie nicht verzweifflen an Chriſtus Zukunfft/ es ſtelle
ſich wie ſeltzam es woͤlle. Darum braucht er auch alle Kunſt und Stuͤcke
die dazu dienen/ daß der Glaube veſt bleibe in ihrem Hertzen von dem verheiſ-
ſenen Chriſto/ und predigt alſo: Es ſey wohl wahr/ daß um ihrer Suͤnde Wil-
len/ das Land vom Koͤnige zu Babylon werde muͤſſen verſtoͤret werden/ aber
doch ſolle darum Chriſtus und ſein Reich nicht auſſen bleiben/ ſondern es ſolle
auch der Verſtoͤrer/ der Koͤnig zu Babylon/ nicht viel Gluͤcks davon haben/ und
auch untergehen. Denn es ſey Gottes Werck und Art alſo/ daß er helffe/
wenn es Noth thut/ und komme mitten in der rechten Zeit/ und wie ſein Lied
ſinget/ Er gedenckt an Barmhertzigkeit/ wenn Truͤbſal da iſt/ und wie man
ſpricht/ wenn der Strick am haͤrteſten haͤlt/ ſo bricht er. Gleichwie wir auch
muͤſſen die Chriſten mit Gottes Wort auffhalten/ zum juͤngſten Tage/ obs wol
ſcheinet/ daß Chriſtus vaſt verzihe und woͤlle nicht kommen/ als er auch ſelbſt
ſagt/ daß er kommen werde/ wenn man am wenigſten denckt. Et ibid. pag.
præced. 336. f. 1. &
2. Da die Zeit herbey kam/ daß Chriſtus und das neue Te-
ſtament kommen ſolte/ wie die Propheten alle hatten geſagt/ und das Volck
darauff gerichtet/ da thaͤt GOtt/ wie ſeine Goͤttliche Art iſt/ und ſtellet ſich
eben/ als ſolt nichts drauß werden/ und laͤßt ſich ſehen/ als wolt er zum Luͤgner
werden in allen Propheten/ und verwuͤſtet Land und Leuthe durch die Aſſyrer und
Babylonier/ da muͤſſen dann die Propheten herhalten und geſtrafft werden/
als die nicht auß GOtt/ ſondern auß dem Teuffel geredet haben/ weil das Werck
und Erfuͤllunge ihrer Wort/ viel anders und gleich widerſinniſch gehet/ denn
das Volck verſtanden hatte. Deß nim dieſes Exempel: Da das Volck im Lan-
de ſaß/ und Koͤnige und Fuͤrſten hatte/ und warteten nu/ und gaffeten auff den
Meſſiam und ſein neues Koͤnigreich/ davon die Propheten ſo praͤchtig geredt/
und das Volck vertroͤſtet hatten/ eben da ſie am ſicherſten ſind/ und meynen es
hat kein Noth/ und Chriſtus werde kommen/ ſo komt der Koͤnig zu Aſſyrien/
und gewinnet das gantze Land/ und fuͤhret alles Volck weg in Aſſyrien. Wie
fein iſt da Chriſtus und ſein Koͤnigreich kommen/ meynſtu nicht/ daß da viel wer-
den geſagt haben/ nun glaube der Teuffel einem Propheten mehr/ es ſind allzu-
mahl Buben und Luͤgner in der Haut? Denn wir harreten darauff/ es ſolte
gut werden/ (wie Jeremias von ihm ſagt) ſo wirds aͤrger; Wir meyneten
es ſolte Friede ſeyn/ ſo iſts eitel Vngluͤck/ haben ſie uns nicht fein betrogen mit ih-
rem Weiſſagen von dem Meſſia? Doch war noch eine Hoffnung da/ daß der
Stamm Juda blieb im Lande/ und GOtt Jeruſalem wunderbarlich erhielt durch
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[224/0248] Die ander let worden/ ſonderlich in dem Gnaden-Reich deß Koͤnigs Salomons/ davon zu andern Zeiten droben (*) außfuͤhrlich und abſonderlich gehan- delt worden. Nach welchem ſich nicht nur die Glaubige im Alten Teſt. ſo offt/ ſo inniglich geſehnet und Verlangen getragen/ und manche An- fechtung uͤber dem langen Harren außgeſtanden/ alſo daß die Propheten gnug zu thun gehabt/ ſie zu troͤſten. Lutherus ſchreibet wol hievon/ in der Vorrede uͤber den Propheten Habacuc/ Tom. 5. Witt. p. 337. f. 1. (*) im 5. Theil der Catech. Milch. p. 1222. & ſqq. Es iſt/ ſpricht er/ dieſer Habacuc ein Troſt-Prophet/ der das Volck ſol ſtaͤr- cken und auffhalten/ daß ſie nicht verzweifflen an Chriſtus Zukunfft/ es ſtelle ſich wie ſeltzam es woͤlle. Darum braucht er auch alle Kunſt und Stuͤcke die dazu dienen/ daß der Glaube veſt bleibe in ihrem Hertzen von dem verheiſ- ſenen Chriſto/ und predigt alſo: Es ſey wohl wahr/ daß um ihrer Suͤnde Wil- len/ das Land vom Koͤnige zu Babylon werde muͤſſen verſtoͤret werden/ aber doch ſolle darum Chriſtus und ſein Reich nicht auſſen bleiben/ ſondern es ſolle auch der Verſtoͤrer/ der Koͤnig zu Babylon/ nicht viel Gluͤcks davon haben/ und auch untergehen. Denn es ſey Gottes Werck und Art alſo/ daß er helffe/ wenn es Noth thut/ und komme mitten in der rechten Zeit/ und wie ſein Lied ſinget/ Er gedenckt an Barmhertzigkeit/ wenn Truͤbſal da iſt/ und wie man ſpricht/ wenn der Strick am haͤrteſten haͤlt/ ſo bricht er. Gleichwie wir auch muͤſſen die Chriſten mit Gottes Wort auffhalten/ zum juͤngſten Tage/ obs wol ſcheinet/ daß Chriſtus vaſt verzihe und woͤlle nicht kommen/ als er auch ſelbſt ſagt/ daß er kommen werde/ wenn man am wenigſten denckt. Et ibid. pag. præced. 336. f. 1. & 2. Da die Zeit herbey kam/ daß Chriſtus und das neue Te- ſtament kommen ſolte/ wie die Propheten alle hatten geſagt/ und das Volck darauff gerichtet/ da thaͤt GOtt/ wie ſeine Goͤttliche Art iſt/ und ſtellet ſich eben/ als ſolt nichts drauß werden/ und laͤßt ſich ſehen/ als wolt er zum Luͤgner werden in allen Propheten/ und verwuͤſtet Land und Leuthe durch die Aſſyrer und Babylonier/ da muͤſſen dann die Propheten herhalten und geſtrafft werden/ als die nicht auß GOtt/ ſondern auß dem Teuffel geredet haben/ weil das Werck und Erfuͤllunge ihrer Wort/ viel anders und gleich widerſinniſch gehet/ denn das Volck verſtanden hatte. Deß nim dieſes Exempel: Da das Volck im Lan- de ſaß/ und Koͤnige und Fuͤrſten hatte/ und warteten nu/ und gaffeten auff den Meſſiam und ſein neues Koͤnigreich/ davon die Propheten ſo praͤchtig geredt/ und das Volck vertroͤſtet hatten/ eben da ſie am ſicherſten ſind/ und meynen es hat kein Noth/ und Chriſtus werde kommen/ ſo komt der Koͤnig zu Aſſyrien/ und gewinnet das gantze Land/ und fuͤhret alles Volck weg in Aſſyrien. Wie fein iſt da Chriſtus und ſein Koͤnigreich kommen/ meynſtu nicht/ daß da viel wer- den geſagt haben/ nun glaube der Teuffel einem Propheten mehr/ es ſind allzu- mahl Buben und Luͤgner in der Haut? Denn wir harreten darauff/ es ſolte gut werden/ (wie Jeremias von ihm ſagt) ſo wirds aͤrger; Wir meyneten es ſolte Friede ſeyn/ ſo iſts eitel Vngluͤck/ haben ſie uns nicht fein betrogen mit ih- rem Weiſſagen von dem Meſſia? Doch war noch eine Hoffnung da/ daß der Stamm Juda blieb im Lande/ und GOtt Jeruſalem wunderbarlich erhielt durch den Koͤnig Jehißkia/ da ſtund noch die Hoffnunge/ Chriſtus ſolt kommen in ſol- cher

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/248>, abgerufen am 22.11.2024.