Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Die ander (3.) Der Curiosität und deß Fürwitzes/ der da sorget für das/ Ob nun zwar diese Frag der noch albern und ungnugsam berichte- sich
Die ander (3.) Der Curioſitaͤt und deß Fuͤrwitzes/ der da ſorget fuͤr das/ Ob nun zwar dieſe Frag der noch albern und ungnugſam berichte- ſich
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Die ander
(3.) Der Curioſitaͤt und deß Fuͤrwitzes/ der da ſorget fuͤr das/
was deß Ampts nicht iſt/ und nicht ſorget fuͤr das/ dazu einen ſein Pflicht
verbindet. Fragen haͤtten ſie ſollen/ was ihnen bey Geſtalt der Sachen
zu fuͤrdern und zu thun/ mit was Ampt und Dienſt ſie dem HErꝛn ſolten
auffwarten? So fragen ſie von dem/ das ſie nichts angegangen/ von der
Zeit/ wann die neue gehoffte Herꝛligkeit deß neuen Reichs werde erſchei-
nen und angehen? Darum ſie auch von Chriſto ihrem HErꝛn/ nicht
zwar verworffen und ſcharff geſcholten/ ſondern ein gelinde correction
famt hellem Unterricht bekommen; er ſagt: Es gebuͤhrt euch nicht
zu wiſſen Zeit oder Stunde/ welche der Vater ſeiner Macht
fuͤrbehalten hat/ ſondern ihr werdet die Krafft deß H. Gei-
ſtes empfangen/ welcher auff euch kommen wird/ und wer-
det meine Zeugen ſeyn zu Jeruſalem/ und in gantz Judéa und
Samaria/ und biß an das Ende der Welt. Er wil ihnen zu
verſtehen geben/ die Krafft deß Geiſtes/ und nicht deß Fleiſches muͤſſe es
thun/ durch den ſtarcken Stein- und Maurbrecher/ meines Macht-
Worts und durchtringenden Zeugnuͤſſes wird es geſchehen/ durch
maͤchtige Waffen fuͤr GOtt/ davon St. Paulus ſchreibt 2. Cor. 10.
Die Waffen unſer Ritterſchafft ſind nicht fleiſchlich/ ſon-
dern maͤchtig fuͤr GOtt zu verſtoͤren die Befeſtungen/ da-
mit wir verſtoͤren die Anſchlaͤge/ und alle Hoͤhe/ die ſich
erhebet wider das Erkaͤntnuͤß Gottes.
Ob nun zwar dieſe Frag der noch albern und ungnugſam berichte-
ten Juͤnger und Schuͤler Chriſti/ mit eingefuͤhrten Schwachheiten be-
hafftet geweſen/ ſo iſt ſie doch nicht allerdings zu verwerffen/ und dienet
uns zur Spur und Forſchung/ was damals deß juͤdiſchen Volcks (wie-
wol auß blindem und irrendem Gewiſſen) hoͤchſtes und ſehnlichſtes An-
ligen geweßt? Nemlich/ ein neues Reich/ davon die Propheten alten
Teſtaments geweiſſaget/ darauff ſie in Goͤttlichen Verheiſſungen ver-
troͤſtet worden/ davon zur ſelben Zeit die allgemeine Sag und Frag ge-
weßt/ nicht nur unter den Juden/ ſondern auch drauß unter den Hey-
den/ gar zu Rom ſelbſt/ nicht ſo wol auß den Oraculis Sibyllinis oder der
Sibyllen Weiſſagungen/ wie zwar Euſebius und Auguſtinus dieſelbe
hieher gezogen: Als auß der Hiſtori/ welche Suetonius in Auguſto er-
zehlet auß deß Kaͤyſers Auguſti Chronic-Schreibern/ Nahmens Julio
Maratho, auß welchem man Bericht erlangt/ daß wenig Monat zuvor/
ehe Auguſtus an die Welt gebohren worden/ das Oraculum oͤffentlich
ſich
Euſeb. Lib.
de vit. Con-
ſtant. &
Auguſtin.
Epiſt. 156.
Lib. 10.
Civ. D.
c. 27.
conf.
Boxhorn.
Hiſt. Univ.
pag. 27.
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