Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Predigt. Baum erhohet habe/ und den grunen Baum außgedörret/und den dürren Baum grünend gemacht habe. Hie ist der edle Stein/ davon dem König Nebukadnezar geträumet Dan. 2. der vom Berg herab gerissen/ zu einem grossen Berg worden/ der die gantze Welt erfüllet/ und am jüngsten Tag den ungeheuren Colossum aller Monar- chien und Königreichen dieser Welt/ in seinen Füssen werde zuschmette- ren/ zermalmen und zerschlagen. Ja ein rechter Magnet-Stein/ der al- le eiserne Hertzen zu und an sich/ vermittelst deß Evangelii zu zihen/ und empor zu erheben versprochen. Zu was Zweck und Ende mag dieser apparat und Erscheinung seyn D. Lutherus erklärts Tom. 5. Witt. p. 342. das heißt er (der Prophet) hie die Achter Theil. D d
Predigt. Baum erhohet habe/ und den grůnen Baum außgedoͤrret/und den duͤrren Baum gruͤnend gemacht habe. Hie iſt der edle Stein/ davon dem Koͤnig Nebukadnezar getraͤumet Dan. 2. der vom Berg herab geriſſen/ zu einem groſſen Berg worden/ der die gantze Welt erfuͤllet/ und am juͤngſten Tag den ungeheuren Coloſſum aller Monar- chien und Koͤnigreichen dieſer Welt/ in ſeinen Fuͤſſen werde zuſchmette- ren/ zermalmen und zerſchlagen. Ja ein rechter Magnet-Stein/ der al- le eiſerne Hertzen zu und an ſich/ vermittelſt deß Evangelii zu zihen/ und empor zu erheben verſprochen. Zu was Zweck und Ende mag dieſer apparat und Erſcheinung ſeyn D. Lutherus erklaͤrts Tom. 5. Witt. p. 342. das heißt er (der Prophet) hie die Achter Theil. D d
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Predigt.
Baum erhohet habe/ und den grůnen Baum außgedoͤrret/
und den duͤrren Baum gruͤnend gemacht habe. Hie iſt der edle
Stein/ davon dem Koͤnig Nebukadnezar getraͤumet Dan. 2. der vom
Berg herab geriſſen/ zu einem groſſen Berg worden/ der die gantze Welt
erfuͤllet/ und am juͤngſten Tag den ungeheuren Coloſſum aller Monar-
chien und Koͤnigreichen dieſer Welt/ in ſeinen Fuͤſſen werde zuſchmette-
ren/ zermalmen und zerſchlagen. Ja ein rechter Magnet-Stein/ der al-
le eiſerne Hertzen zu und an ſich/ vermittelſt deß Evangelii zu zihen/ und
empor zu erheben verſprochen.
Zu was Zweck und Ende mag dieſer apparat und Erſcheinung ſeyn
angeſehen geweßt? Zu ſeines groſſen Nahmens Ehre/ ſo auß dem Sieg
erwachſen/ den er wider alle unſere Feinde/ Suͤnd/ Tod/ Teuffel und Hoͤlle
erhalten/ denſelben wolle er nun perſequiren und fortſetzen/ nicht wie
mancher unerſaͤttlicher Bluthund/ wann er eine Schlacht oder belaͤgerte
Stadt gewonnen und eingenommen/ alles nieder macht und metziget/ was
er anwifft/ welches Habacuc Cap. 1. nennet/ richten und trucken nach
der Tyrannen Art/
D. Lutherus erklaͤrts Tom. 5. Witt. p. 342. das heißt er (der Prophet) hie
richten und druͤcken nach ſeiner Art/ das iſt/ nach keinem Geſetz/ ſondern wie
es geſinnet iſt/ und wie es ihm dunckt. Denn alſo pflegen zu thun die Wuͤte-
rich/ wenn ſie den Sieg haben/ da iſt keine Barmhertzigkeit/ kein Recht/ kein
Gottesfurcht/ kein Billigkeit/ kein Gedult/ kein Erkantnuß eigener Suͤnde
und verdienter Straff/ ſondern nur wie die wilden Woͤlffe/ dem boͤſen/ zorni-
gen Willen nach/ das Muͤthlein gekuͤhlet/ und ſich auffs allergreulichſt gero-
chen. Et ibid. p. 343. Frevel iſt der Titul aller Kaͤyſerthum auff Erden/ ſon-
derlich die ſich mit Krieg auffbrechen/ wie ſie denn auch der 75. Pſalm/ Raube-
berge nennet/ darum ſie auch wiederum zu letſt muͤſſen verſtoͤret werden/ wie
Babylon und Roma geſchehen iſt/ daß St. Auguſtin wol und fein ſpricht: Was
ſind groſſe Kaͤyſerthum anders/ denn groſſe Raͤuberey? Aber GOtt braucht
dennoch alſo ihres Frevels/ daß er dadurch ſtraffe/ welche er wil. Mox ead.
pag. f. 2. pergit: Welchem Gut/ Ehre/ und allerley Gluͤck nach ſeinem Sinne
zuſchlaͤgt/ der kan nicht auffhoͤren zu praſſen/ zu trotzen/ zu ſtoltzen/ zu toben/
biß Vngluͤck komme und wehre ihm/ wie man ſpricht: Gut macht Muth/
Muth macht Hochmuth/ Hochmuth macht Armuth/ Armuth aber wehe thut/
wehe thun ſucht wieder Gut/ das iſt der Welt Lauff in ihrem Reyff und Kreys/
und der Menſchen Arth/ da wird nichts anders auß. Deß nim̃ ein Exempel auß
der naͤheſten Auffruhr unter den Bauren. Denn das leidige Exempel billig in
Ewigkeit zu gedencken/ und nimmermehr zu vergeſſen iſt. Da es den Bauren
gerieth/ was ſie wolten/ hilff GOtt/ welch ein Trotz/ Stoltz/ Ruhm/ Pracht
und aller Muthwill und Vbermuth war da/ da war kein hoͤren noch ſehen mehr/
kein Maß noch weiſe/ ſondern mit dem Kopff hindurch/ oben auß und nirgend
an: Wiederum daſſelbige Vngluͤck/ wie matt/ verzagt und zu nicht macht es
die
Achter Theil. D d
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