Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Die erste Dieser erstgebohrne von den Todten/ ein Fürst der Kö- dige
Die erſte Dieſer erſtgebohrne von den Todten/ ein Fuͤrſt der Koͤ- dige
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Die erſte
Dieſer erſtgebohrne von den Todten/ ein Fuͤrſt der Koͤ-
nige auff Erden/ erſcheinet leiblich und ſichtbarlich/ in was Geſtalt/
Habit und ſituation? Das koͤnnen wir eigentlich und fuͤr gewiß nicht
ſagen: Wiewol habitus myſticus, ſein geiſtlicher Habit von oben an
biß unten auß/ gantz praͤchtig in einem Hohenprieſterlichen Schmuck
præſentirt und fuͤrgeſtellt worden St. Johanni in ſeiner Offenbah-
rung/ dem er eben faſt in der Form erſchienen/ in welcher er auch im
Traum Alexandro M. dem ſiegreichen Welt-Monarchen ſich erzeigt/
dieſen zu vorhabendem Krieg und Sieg angefriſtet/ wie Joſephus (*) da-
von ſchreibt/ die auſpicia vocationis (θέιαν πομπὴν, ut Joſeph. loquitur)
damit anzudenten. Von dem Koͤnig David leſen wir 1. Chron. 29. als
er ſeinen letſten Reichstag gen Jeruſalem außgeſchrieben/ und dazu alle
Oberſten in Jſrael/ nemlich die Fuͤrſten der Staͤm̃e/ die Fuͤrſten der Ord-
nunge/ die auff den Koͤnig warten/ erfordert/ und denſelben ſeinen Sohn
Salomo/ welchen GOtt vor allen ſeinen Soͤhnen erwehlet/ daß er ſitzen
ſolte auff dem Stuhl deß Koͤnigreichs deß HErꝛn uͤber Jſrael/ zu einem
kuͤnfftigen Regenten ſeinen Reichs-Raͤthen und Staͤnden recommen-
diret/ da die Schrifft meldet/ daß ohnerachtet ſeines hohen Alters/ der
Koͤnig auff ſeinen Fuͤſſen geſtanden/ und den Staͤnden zu Ehren und
reſpect die herꝛliche Koͤnigliche propoſition ſtehend gethan. Ob auch
Chriſtus hie dergleichen gethan/ und ſtehend ſeinen Vortrag den Juͤn-
gern angezeigt/ iſt nicht geoffenbart. Etliche halten dafuͤr/ er hab An-
fangs in der Hoͤhen in der Lufft uͤber ſeinen Juͤngern geſchwebet/ von wel-
chen er in der Hoͤhe geſehen worden/ (ὤφθη ἐϖάνω) und als etliche/ die ſei-
ner Erſcheinung nicht gewohnt waren/ gezweiffelt und fuͤr ein Geſpenſt
gehalten/ ſo hab er ſich zu ihnen herab gelaſſen/ ſeye zu und unter ſie getre-
ten Matth. 28/ 18. mit ihnen freundlich geredet/ ohn Zweiffel wie in den
vorigen Erſcheinungen/ ſie ſollen ſich nicht foͤrchten/ es ſeye kein Leibloſes
Geſpenſt fuͤrhanden/ er ſey es ſelbſt/ der zwar todt geweßt/ aber wieder
lebendig worden: Wie er nun ihnen zugeſagt/ er wolle eigentlich und
warhafftig nach ſeiner Aufferſtehung in Galilæâ (allwo ſeine Juͤnger et-
was ſicherer ſeyn/ und unverſtreuet ſich ſamlen wuͤrden/ als zu Jeruſa-
lem) erſcheinen. Darum ſo bald er aufferſtanden/ er ſeinen Koͤnigli-
chen Reichstag laſſen intimiren/ durch ſeine Boten die H. Engel
Matth. 28/ 7. und durch ſeine Juͤnger ib. v. 10. und Juͤngerinnen die
Gottſeligen Weiber Marc. 16/ 7. zu denen er geſprochen: Gehet hin und
verkuͤndigt es meinen Bruͤdern/ daß ſie gehen in Galileam/ daſelbſt wer-
den ſie mich ſehen/ verſtehe auff eine ſonderbahre herꝛliche/ doch gantz gnaͤ-
dige
(*) Lib. 9.
Antiq.
cap. 8.
1. Chron.
c. 29. verſ. 1.
2. ſeqq.
D. Gerh.
Harm.
Evang.
cap. 12.
pag. 473.
Matth. 26,
31. ſeq.
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 206. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/230>, abgerufen am 16.07.2024. |