Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.
Were er im Tod geblieben/ so were es ihm eben gegangen als einem Bru- Dieser C c 3
Were er im Tod geblieben/ ſo were es ihm eben gegangen als einem Bru- Dieſer C c 3
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Predigt.
oder Holtz/ aber fuͤr dem Feur zuflieſſet es wie das Waſſer/ ja verzehret ſich und
verſchwindet. Alſo alle Feinde der Warheit/ wann ſie anfahen und in ſchwang
kommen/ find ſie wichtiger/ ſchwerer und veſter anzuſehen/ deñ der Felß Chriſtus
ſelbſt/ kompt aber dazu das Feur Goͤttlichs Worts und Geiſts/ ſo iſts auß mit
ihnen/ gnaͤdiglich ſo ſie wollen/ ungnaͤdiglich ſo ſie nicht wollen. Darum (ita
idem Tom. 7. Jen. p. 227. ad diſcipulos ſuos in cap. 16. Joh.) laſſet euch den
Muth nicht nehmen/ und verliehret eueren Troſt nicht/ ſondern ſeyd nur getroſt
und unerſchrocken/ denn ich ſage euch/ das Spiel iſt ſchon gewonnen/ doͤrffet
nicht ſorgen/ daß ich euch wolle dahin ſchicken/ da ihrs muͤßtet wagen auff Aben-
theur/ und in Gefahr ſtehen/ ob ihr verlieren oder gewinnen wuͤrdet: Es
iſt nicht hievon zu reden/ als ſolte man erſt angreiffen und ein Treffen thun/
ſondern der Sieg iſt ſchon da/ und alles erobert/ allein daß ihr unverzaget
und feſte dran haltet.
Were er im Tod geblieben/ ſo were es ihm eben gegangen als einem Bru-
der/ der ſeinen Bruder auß der Waſſersnoth erretten wolte/ und aber
von dieſem zugleich mit hinab gezogen und verſencket worden: Darum er
nicht nur von dem Bach auff dem Weg getruncken/ aber nicht ertrun-
cken; nicht nur in unſere Seelen-Noth mit uns geſuncken/ aber nicht
verſuncken/ ſondern kraͤfftiglich aufferſtanden/ und uns auß den Baͤchen
Belial und Hoͤllen Rachen herauß gezogen/ und lebendig herfuͤr kom̃en.
Da Cajaphas (ſind Lutheri Wort *) Gottes Sohn Chriſtum
gecreutziget hatte/ da hatte ers gemacht wie er wolte/ und der
Teuffel meynte/ er haͤtte nu das rechte Liecht außgeloͤſcht.
Ja wol außgeloͤſcht/ da ſteht er auff von den Todten/ ſendet
den H. Geiſt/ und zuͤndet ein ſolch Liecht an/ daß die gantze
Welt voll Liecht ward/ von Morgens biß gen Abend/ und
der Teuffel gedachte der ſchoͤne Gott zu bleiben/ ward er ge-
offenbahret ein heßlicher Teuffel/ Cajaphas mit dem Juden-
thum verſtoͤrt und zu nicht iſt worden. Jch bin der Lebendi-
ge/ ſagt er Apoc. 1, 18. Jch war zwar todt/ aber ſihe ich bin leben-
dig von Ewigkeit zu Ewigkeit; Jch bin Jm̃er-Vater/ Jm̃er-Koͤ-
nig/ Jmmer-Haupt der Kirch. Ein ſterblicher Menſch kan der Kir-
chen Haupt nicht ſeyn/ dann gleichwie (α) die Kirch lebt ohn unterlaß/
ſo muß auch ihr Haupt ohn unterlaß leben/ und nicht mehr ſterben koͤn-
nen. War nichts mehr uͤbrig/ als die glorwuͤrdigſte Himmelfahrt
und Erhoͤhung zur Cron/ Thron/ und rechten Hand Gottes/ von dan-
nen er gleichſam ſeinen erworbenen/ errungenen und erfochtenen Raub
außgetheilt/ und alles in allem erfuͤllet/ auch ſeiner Chriſtlichen Kirchen
geſchencket/ dieſelbige mit geiſtlichen Gaben und Segen beſeliget/ und da-
mit das werthe Predigampt geſtifftet.
(*) Tom.
12. Witt.
p. 336.
(α) Luth.
Tom. 7.
Witteb.
p. 157.
Dieſer
C c 3
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 205. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/229>, abgerufen am 16.07.2024. |