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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.

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Die ein und viertzigste
liche Saugen. Gleichwie ein Kind/ wanns einmahl die süsse Mut-
ter-Milch versucht und erschmeckt/ so lässets nicht ab/ Tag und Nacht/ so
offt es hungert und dürstet/ zu saugen/ und ist endlich schwer zu entweh-
nen. Also solten auch die Jsraeliten nicht nur das Manna schmecken/
sondern sich auch satt essen/ davon saugen/ biß sie in das Land Canaan
kommen/ und viertzig Jahr lang nimmer überdrüssig werden. So will
Christus auch von uns tractiret seyn/ er reichet uns seine Mutter-Brüste
dar/ will/ daß wir/ wie Johannes/ an seiner Brust liegen und saugen fluen-
ta Sapientiae,
Güsse und Flüsse seiner himmlischen Weißheit/ Er ist die
Quell/ wir sollen immer davon trincken/ er ist der Baum deß Lebens/ wir
sollen uns immer damit stärcken. Er hat sein Hertz durch seinen Mund
eröffnet/ darauß geflossen sein theures Blut/ mein Erbgut. Kurtz/ wir
sollen von seiner Fülle nehmen Gnade umb Gnade. Er ist das Penu und
Apotheck/ in welchem alle Fülle wohnet/ alle Gnaden-Schätze/ zuforderst
der H. Geist selbst/ deß Heil. Geistes kharismata und Gnaden-Gaben/ das
Kind-Recht/ Joh. 1/12. der Ablaß der Sünden/ das Kleid der Gerech-
tigkeit/ der köstliche Heyl- und Trost-Balsam/ die arrha, das Pfand- und
An-Geld unsers Erbes/ da soll man immer wie ein Kind an der Mutter
Brüsten saugen/ unersättlich/ unabläßlich/ Tag und Nacht.

IV. Ruminatio, Masticatio, die Käuung. Die besten und rein-
sten Thiere sind/ die da widerkäuen/ Lev. 11/5. das Zeichen eines reinen/
gesunden/ eßhafften Thiers ist die ruminatio, die die Speiß nicht nur zu
sich nehmen/ sondern auch im Maul herumb werffen/ wol verbeissen und
verkäuen/ daß es desto besser mit mehrer Ergötzlichkeit hinab gehe. Der
Mensch ist ein solch Thier/ und also erschaffen/ daß er die Speisen und
Brod nicht alsobald hinunter verschlinge/ sondern er verkäuet es wol/
lästs ihm wol schmecken und munden; Solcher massen müssen auch
gläubige Seelen mit ihrem Hertzliebsten umbgehen/ denselben durch Heil.
meditation wol betrachten/ immer mit Gedancken nachsetzen/ daß sie das
Hertz erfüllen. Also gieng Jsaac auffs Feld Laschuach, zu betten/ Gen.
24/63. eigentlich zu meditiren/ zu betrachten/ David redet vom Gesätz deß
HErrn Tag und Nacht/ er dichtet/ er forschet. Jm 63. Psalm spricht er:
Wann ich mich zu Bette lege/ so dencke ich an dich/ wann ich
erwache/ so rede ich von dir.
Jm 77. Jch dencke deß Nachts
an mein Seitenspiel/ und rede mit meinem Hertzen/ mein
Geist muß forschen; Jch gedencke an die Thaten deß HErrn/
ja ich gedencke an die vorige Wunder/ und rede von allen dei-
nen Wercken/ und sage von deinem Thun.
Das schönste Ex-

empel

Die ein und viertzigſte
liche Saugen. Gleichwie ein Kind/ wanns einmahl die ſuͤſſe Mut-
ter-Milch verſucht und erſchmeckt/ ſo laͤſſets nicht ab/ Tag und Nacht/ ſo
offt es hungert und duͤrſtet/ zu ſaugen/ und iſt endlich ſchwer zu entweh-
nen. Alſo ſolten auch die Jſraeliten nicht nur das Manna ſchmecken/
ſondern ſich auch ſatt eſſen/ davon ſaugen/ biß ſie in das Land Canaan
kommen/ und viertzig Jahr lang nimmer uͤberdruͤſſig werden. So will
Chriſtus auch von uns tractiret ſeyn/ er reichet uns ſeine Mutter-Bruͤſte
dar/ will/ daß wir/ wie Johannes/ an ſeiner Bruſt liegen und ſaugen fluen-
ta Sapientiæ,
Guͤſſe und Fluͤſſe ſeiner himmliſchen Weißheit/ Er iſt die
Quell/ wir ſollen immer davon trincken/ er iſt der Baum deß Lebens/ wir
ſollen uns immer damit ſtaͤrcken. Er hat ſein Hertz durch ſeinen Mund
eroͤffnet/ darauß gefloſſen ſein theures Blut/ mein Erbgut. Kurtz/ wir
ſollen von ſeiner Fuͤlle nehmen Gnade umb Gnade. Er iſt das Penu und
Apotheck/ in welchem alle Fuͤlle wohnet/ alle Gnaden-Schaͤtze/ zuforderſt
der H. Geiſt ſelbſt/ deß Heil. Geiſtes χαρίσματα und Gnaden-Gaben/ das
Kind-Recht/ Joh. 1/12. der Ablaß der Suͤnden/ das Kleid der Gerech-
tigkeit/ der koͤſtliche Heyl- und Troſt-Balſam/ die arrha, das Pfand- und
An-Geld unſers Erbes/ da ſoll man immer wie ein Kind an der Mutter
Bruͤſten ſaugen/ unerſaͤttlich/ unablaͤßlich/ Tag und Nacht.

IV. Ruminatio, Maſticatio, die Kaͤuung. Die beſten und rein-
ſten Thiere ſind/ die da widerkaͤuen/ Lev. 11/5. das Zeichen eines reinen/
geſunden/ eßhafften Thiers iſt die ruminatio, die die Speiß nicht nur zu
ſich nehmen/ ſondern auch im Maul herumb werffen/ wol verbeiſſen und
verkaͤuen/ daß es deſto beſſer mit mehrer Ergoͤtzlichkeit hinab gehe. Der
Menſch iſt ein ſolch Thier/ und alſo erſchaffen/ daß er die Speiſen und
Brod nicht alſobald hinunter verſchlinge/ ſondern er verkaͤuet es wol/
laͤſts ihm wol ſchmecken und munden; Solcher maſſen muͤſſen auch
glaͤubige Seelen mit ihrem Hertzliebſten umbgehen/ denſelben durch Heil.
meditation wol betrachten/ immer mit Gedancken nachſetzen/ daß ſie das
Hertz erfuͤllen. Alſo gieng Jſaac auffs Feld Laſchuach, zu betten/ Gen.
24/63. eigentlich zu meditiren/ zu betrachten/ David redet vom Geſaͤtz deß
HErrn Tag und Nacht/ er dichtet/ er forſchet. Jm 63. Pſalm ſpricht er:
Wann ich mich zu Bette lege/ ſo dencke ich an dich/ wann ich
erwache/ ſo rede ich von dir.
Jm 77. Jch dencke deß Nachts
an mein Seitenſpiel/ und rede mit meinem Hertzen/ mein
Geiſt muß forſchen; Jch gedencke an die Thaten deß HErꝛn/
ja ich gedencke an die vorige Wunder/ und rede von allen dei-
nen Wercken/ und ſage von deinem Thun.
Das ſchoͤnſte Ex-

empel
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[1062/1086] Die ein und viertzigſte liche Saugen. Gleichwie ein Kind/ wanns einmahl die ſuͤſſe Mut- ter-Milch verſucht und erſchmeckt/ ſo laͤſſets nicht ab/ Tag und Nacht/ ſo offt es hungert und duͤrſtet/ zu ſaugen/ und iſt endlich ſchwer zu entweh- nen. Alſo ſolten auch die Jſraeliten nicht nur das Manna ſchmecken/ ſondern ſich auch ſatt eſſen/ davon ſaugen/ biß ſie in das Land Canaan kommen/ und viertzig Jahr lang nimmer uͤberdruͤſſig werden. So will Chriſtus auch von uns tractiret ſeyn/ er reichet uns ſeine Mutter-Bruͤſte dar/ will/ daß wir/ wie Johannes/ an ſeiner Bruſt liegen und ſaugen fluen- ta Sapientiæ, Guͤſſe und Fluͤſſe ſeiner himmliſchen Weißheit/ Er iſt die Quell/ wir ſollen immer davon trincken/ er iſt der Baum deß Lebens/ wir ſollen uns immer damit ſtaͤrcken. Er hat ſein Hertz durch ſeinen Mund eroͤffnet/ darauß gefloſſen ſein theures Blut/ mein Erbgut. Kurtz/ wir ſollen von ſeiner Fuͤlle nehmen Gnade umb Gnade. Er iſt das Penu und Apotheck/ in welchem alle Fuͤlle wohnet/ alle Gnaden-Schaͤtze/ zuforderſt der H. Geiſt ſelbſt/ deß Heil. Geiſtes χαρίσματα und Gnaden-Gaben/ das Kind-Recht/ Joh. 1/12. der Ablaß der Suͤnden/ das Kleid der Gerech- tigkeit/ der koͤſtliche Heyl- und Troſt-Balſam/ die arrha, das Pfand- und An-Geld unſers Erbes/ da ſoll man immer wie ein Kind an der Mutter Bruͤſten ſaugen/ unerſaͤttlich/ unablaͤßlich/ Tag und Nacht. IV. Ruminatio, Maſticatio, die Kaͤuung. Die beſten und rein- ſten Thiere ſind/ die da widerkaͤuen/ Lev. 11/5. das Zeichen eines reinen/ geſunden/ eßhafften Thiers iſt die ruminatio, die die Speiß nicht nur zu ſich nehmen/ ſondern auch im Maul herumb werffen/ wol verbeiſſen und verkaͤuen/ daß es deſto beſſer mit mehrer Ergoͤtzlichkeit hinab gehe. Der Menſch iſt ein ſolch Thier/ und alſo erſchaffen/ daß er die Speiſen und Brod nicht alſobald hinunter verſchlinge/ ſondern er verkaͤuet es wol/ laͤſts ihm wol ſchmecken und munden; Solcher maſſen muͤſſen auch glaͤubige Seelen mit ihrem Hertzliebſten umbgehen/ denſelben durch Heil. meditation wol betrachten/ immer mit Gedancken nachſetzen/ daß ſie das Hertz erfuͤllen. Alſo gieng Jſaac auffs Feld Laſchuach, zu betten/ Gen. 24/63. eigentlich zu meditiren/ zu betrachten/ David redet vom Geſaͤtz deß HErrn Tag und Nacht/ er dichtet/ er forſchet. Jm 63. Pſalm ſpricht er: Wann ich mich zu Bette lege/ ſo dencke ich an dich/ wann ich erwache/ ſo rede ich von dir. Jm 77. Jch dencke deß Nachts an mein Seitenſpiel/ und rede mit meinem Hertzen/ mein Geiſt muß forſchen; Jch gedencke an die Thaten deß HErꝛn/ ja ich gedencke an die vorige Wunder/ und rede von allen dei- nen Wercken/ und ſage von deinem Thun. Das ſchoͤnſte Ex- empel

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 1062. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/1086>, abgerufen am 16.07.2024.